Aldersbestemte landslag

Svar
Kakebart
Innlegg: 1796

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Kakebart »

Gunnar Halle har også tatt ut en G16-tropp nå. Dette er altså årgangen som skal inn i kvalifisering mot g17EM neste sommer.

Peder Hoel Lervik - Molde
Morgan Marvik - Viking
Håkon Røsten - Rosenborg
Jens Hjertø Dahl - Tromsø
Markus Haaland - Brann
Andreas Eikrem Myklebust - Molde
Aleksander Andresen - Stabæk
Henrik Melland - Aalesund
Runar Norheim - Tromsø
Oliver Kvendbø Holden - Rosenborg
Maximilian Balatoni - Lillestrøm
Ethan Day Amundsen - FC København
Jonas Tviberg Torsvik - Brann
Thorbjørn Kristiansen - HamKam
Jakob Tveit - Brann
Benjamin Thoresen Faraas - HamKam
Anders Hartveit Ryste - Odd
Antonio Nusa - Stabæk
Kamba Kalala Tumba - Sandefjord
Magnus Brøndmo - Bodø/Glimt

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Big George skrev: tir aug 17, 2021 12:45 pm Her er hele troppen
Isak Solberg - Tottenham
Jasper Silva Torkildsen - Start
Brynjar Johnsplass - Bodø/Glimt
Uranik Seferi - Lillestrøm
Max Williamsen - Levanger (på lån fra Kristiansund)
August Frobenius - Sporting Lisboa
Leo Fuhr Hjelde - Celtic
Mathias Løvik - Molde
Mathias Emilsen - Vålerenga
Henrik Falchener - Sandefjord
Isak Hansen-Aarøen - Manchester United
Tobias Gulliksen - Strømsgodset
Christos Zafeiris - Grorud
Kristian Arnstad - Anderlecht
Odin Thiago Holm - Vålerenga
Andreas Schjelderup - Nordsjælland
Oscar Bobb - Manchester City
Sondre Auklend - Åsane (på lån fra Viking)
Bryan Fiabema - Chelsea
Seedy Jatta - Vålerenga
Spennende tropp det der. Umiddelbare tanker er at Hetle ikke er med, usikker på hvorfor, men skade er sannsynlig.

Uranik Seferi er listet som høyreback, det er interessant. Kan nok gjøre en god jobb der, har god fysikk, men har vel spilt mest venstrekant. Uansett sikkert 2. valg til Johnsplass som var med sist og kjenner systemet bedre.

Kun 3 stoppere, Williamsen, Frobenius og Hjelde. Hjelde er klink, og så har vel Falchener spilt en del stopper tror jeg i Sandefjord, selv om han listes som anker her.

Kun Mathias Løvik med som ren venstreback, ingen Skorve eller Chrupalla er litt overraskende. Men man må jo kutte litt i dybden med kun 20 mann. Hjelde har vel også spilt venstreback på utlån i Ross County forrige sesong, så det er vel nødløsningen ved skade?

Ser for meg følgende som indreløpere: Gulliksen, Zafeiris, Arnstad, Thiago Holm.
10erne tror jeg er Bobb, Schjelderup, Aarøen, Auklend.

Virker for meg som man har slitt litt med å kutte offensive spillere, spesielt på midtbanen og 10erne, der man har dobbel dekning mens man ofrer litt dybde i forsvar. Spent på hvordan det kan slå ut.

Begynner å se ut som et "spisset" lag inn mot kvalikk, som bør gjøre det veldig bra.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

G15 Sindre Walle Egeli (2), Sverre Halseth Nypan og Gustav Kjølstad Nyheim scoret målene da Norge slo Tsjekkia 4-2 i Moss.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Brannspiller Niklas Jensen Wassberg ble utropt til banens beste mot Sandefjord.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Gløtta litt på G15-kampen. Jama sentralt var den klart beste på banen. Bjurström på høyreback gjorde en fin kamp. Egeli og Tewelde på hver sin kant har spennende ferdigheter men var ganske rotete til tider. Nypan på midten var solid og den eneste utespilleren som spilte hele kampen for Norge.

Komfortable i possession, kanskje litt for komfortable når man spiller seg ut. Ble en del farlige situasjoner, men liker at man prøver. Ser ut som et lag som skal kunne dominere banespillet i en del kamper. Så får vi se hvilke spillere som trer fram nå som debuten (og nervene) er ute av veien. Hammer Kjelsen kom inn ganske sent og er vel en av de som er høyest ansett? Hadde en god cameo.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

På G 18 de født 2003 savner jeg Ousmane Diallo Toure, som er en habil ung høyre back på Vålerenga 2. Ser at Foruten Odin Holm og Mathias Emilsen er Seedy Jatta med. Min personlige mening er at Jatta ikke har imponert like mye som klubb-kompisen Jacob Dicko Eng som er født året etter dvs 2004. begge er angrepsspillere.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Mange diskusjoner om A-landslaget og u18-landslaget på forumet om dagen, men hva tror dere om u21 som også skal ta ut en tropp på tirsdag og starte kvalifiseringen sin? Hvilket lag eller tropp ser folket for seg?

Sahraoui og Ceide nevnes i a-landslagstråden, er det plass til begge? Holm ser ut til å være i gang? Botheim har putta jevnlig, JSL med et klassemål i forrige runde. Trodde kanskje Evjen skulle ta steget inn i laget til AZ nå? Daland har starta veldig bra i Belgia. Klaesson i Leeds får hard kamp fra en meget sterk MHC i år. Om Pedersen flyttes opp, blir det da Edh, Ottesen eller Cornic som tar høyrebacken? Oppegård er vel selvskreven på venstre, selv om jeg lurer på hvorfor han ikke var i troppen sist, da Max ble hvilt og Oppegård burde sluppet til.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Vet det er tidlig (og totalt urealistisk for førstnevnte), men det hadde vært fint å binde Holm og Sahraoui til landslaget først som sist. Vil nødig miste dem til andre landslag. Mulig det er litt kynisk, men det får så være.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kristoffer Klaesson - Vålerenga
Mads Hedenstad Christiansen - Lillestrøm
Fredrik Oppegård - PSV Eindhoven
Jesper Daland - Cercle Brugge
Henrik Heggheim - Viking
Marcus Holmgren Pedersen - Molde
Sturla Ottesen - Stabæk
Robin Dahl Østrøm - Odense
Colin Rösler - NAC Breda
Leo Cornic - Djurgården
Johan Hove - Strømsgodset
Thomas Rekdal - Mainz
Edvard Sandvik Tagseth - Rosenborg
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odd
Osame Sahraoui - Vålerenga
Martin Palumbo - Udinese Calcio
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Albin Mörfelt - Varberg BOIS
Emil Konradsen Ceide - Rosenborg
Jørgen Strand Larsen - Groeningen
Noah Holm - Vitória Guimarães
Erik Botheim - Bodø/Glimt

Noe sånt?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Norgefoot skrev: søn aug 22, 2021 10:50 pm Marcus Holmgren Pedersen - Molde
Noah Holm - Vitória Guimarães
Feil lag ;)

Ellers ser det vel realistisk ut det der ja? Blir nok for tidlig med A-landslaget for Dalands del, selv om flere her inne har foreslått det.

Må si det laget ser fryktelig sterkt og spennende ut!

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kakebart skrev: søn aug 22, 2021 9:37 pm Mange diskusjoner om A-landslaget og u18-landslaget på forumet om dagen, men hva tror dere om u21 som også skal ta ut en tropp på tirsdag og starte kvalifiseringen sin? Hvilket lag eller tropp ser folket for seg?

Sahraoui og Ceide nevnes i a-landslagstråden, er det plass til begge? Holm ser ut til å være i gang? Botheim har putta jevnlig, JSL med et klassemål i forrige runde. Trodde kanskje Evjen skulle ta steget inn i laget til AZ nå? Daland har starta veldig bra i Belgia. Klaesson i Leeds får hard kamp fra en meget sterk MHC i år. Om Pedersen flyttes opp, blir det da Edh, Ottesen eller Cornic som tar høyrebacken? Oppegård er vel selvskreven på venstre, selv om jeg lurer på hvorfor han ikke var i troppen sist, da Max ble hvilt og Oppegård burde sluppet til.
Kan sette opp min U21 tropp (00 og yngre)

Keeper
Kristoffer Klaesson - Leeds United
Mads H. Christiansen - Lillestrøm SK

Forsvar
Marcus Holmgren Pedersen - Feyenoord (Hvis han ikke er på A-landslaget, Cornic/Sebulonsen reserve)
Sturla Ottesen - Stabæk
Jesper Daland - Cercle Brugge
Henrik Heggheim - Viking
Colin Rosler - NAC Breda
Nicolas P. Jenssen - Stabæk
Fredrik Oppegård - PSV

Midtbane
Sivert Mannsverk - Molde
Martin Palumbo - Udinese
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odds BK
Johan Hove - Strømsgodset
Edvard Tagseth - Rosenborg (Kan også dekke VB)
August Mikkelsen - Tromsø IL

Angrep
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Emil Ceide - Rosenborg
Osame Sahraoui - Vålerenga
Jørgen Strand Larsen - Groningen
Erik Botheim - Bodø/Glimt
Noah Holm - Rosenborg

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

FranciscoM skrev: søn aug 22, 2021 10:54 pm
Norgefoot skrev: søn aug 22, 2021 10:50 pm Marcus Holmgren Pedersen - Molde
Noah Holm - Vitória Guimarães
Feil lag ;)

Ellers ser det vel realistisk ut det der ja? Blir nok for tidlig med A-landslaget for Dalands del, selv om flere her inne har foreslått det.

Må si det laget ser fryktelig sterkt og spennende ut!
Copypaste fra forrige tropp 😛

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

aderyn skrev: søn aug 22, 2021 11:08 pm
Kakebart skrev: søn aug 22, 2021 9:37 pm Mange diskusjoner om A-landslaget og u18-landslaget på forumet om dagen, men hva tror dere om u21 som også skal ta ut en tropp på tirsdag og starte kvalifiseringen sin? Hvilket lag eller tropp ser folket for seg?

Sahraoui og Ceide nevnes i a-landslagstråden, er det plass til begge? Holm ser ut til å være i gang? Botheim har putta jevnlig, JSL med et klassemål i forrige runde. Trodde kanskje Evjen skulle ta steget inn i laget til AZ nå? Daland har starta veldig bra i Belgia. Klaesson i Leeds får hard kamp fra en meget sterk MHC i år. Om Pedersen flyttes opp, blir det da Edh, Ottesen eller Cornic som tar høyrebacken? Oppegård er vel selvskreven på venstre, selv om jeg lurer på hvorfor han ikke var i troppen sist, da Max ble hvilt og Oppegård burde sluppet til.
Kan sette opp min U21 tropp (00 og yngre)

Keeper
Kristoffer Klaesson - Leeds United
Mads H. Christiansen - Lillestrøm SK

Forsvar
Marcus Holmgren Pedersen - Feyenoord (Hvis han ikke er på A-landslaget, Cornic/Sebulonsen reserve)
Sturla Ottesen - Stabæk
Jesper Daland - Cercle Brugge
Henrik Heggheim - Viking
Colin Rosler - NAC Breda
Nicolas P. Jenssen - Stabæk
Fredrik Oppegård - PSV

Midtbane
Sivert Mannsverk - Molde
Martin Palumbo - Udinese
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odds BK
Johan Hove - Strømsgodset
Edvard Tagseth - Rosenborg (Kan også dekke VB)
August Mikkelsen - Tromsø IL

Angrep
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Emil Ceide - Rosenborg
Osame Sahraoui - Vålerenga
Jørgen Strand Larsen - Groningen
Erik Botheim - Bodø/Glimt
Noah Holm - Rosenborg
Mannsverk må inn, ja.

Klaesson
Pedersen Daland Røsler Oppegård

Tagseth Mannsverk Kitolano Ceide
Sahraoui
Botheim
På høyrekanten er det sikkert flere som vil ha Evjen, men jeg har ikke blitt overbevist når jeg har sett han. Tagseth har vel ikke heller hatt noen veldig god sesong, så den plassen er litt up for grabs.
Tror en spiller som Schjelderup hadde gjort dette laget bedre, men vil gjerne ha han på G18. Hadde han vært med så kunne Ceide gått over på høyre, Sahraoui på venstre og Schjelderup tatt plassen til Sahraoui (eller omvendt).
Spissplassen er også ganske åpen, men velger Botheim fordi han spiller fast og har gjort det ganske bra.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: søn aug 22, 2021 11:33 pm
aderyn skrev: søn aug 22, 2021 11:08 pm
Kakebart skrev: søn aug 22, 2021 9:37 pm Mange diskusjoner om A-landslaget og u18-landslaget på forumet om dagen, men hva tror dere om u21 som også skal ta ut en tropp på tirsdag og starte kvalifiseringen sin? Hvilket lag eller tropp ser folket for seg?

Sahraoui og Ceide nevnes i a-landslagstråden, er det plass til begge? Holm ser ut til å være i gang? Botheim har putta jevnlig, JSL med et klassemål i forrige runde. Trodde kanskje Evjen skulle ta steget inn i laget til AZ nå? Daland har starta veldig bra i Belgia. Klaesson i Leeds får hard kamp fra en meget sterk MHC i år. Om Pedersen flyttes opp, blir det da Edh, Ottesen eller Cornic som tar høyrebacken? Oppegård er vel selvskreven på venstre, selv om jeg lurer på hvorfor han ikke var i troppen sist, da Max ble hvilt og Oppegård burde sluppet til.
Kan sette opp min U21 tropp (00 og yngre)

Keeper
Kristoffer Klaesson - Leeds United
Mads H. Christiansen - Lillestrøm SK

Forsvar
Marcus Holmgren Pedersen - Feyenoord (Hvis han ikke er på A-landslaget, Cornic/Sebulonsen reserve)
Sturla Ottesen - Stabæk
Jesper Daland - Cercle Brugge
Henrik Heggheim - Viking
Colin Rosler - NAC Breda
Nicolas P. Jenssen - Stabæk
Fredrik Oppegård - PSV

Midtbane
Sivert Mannsverk - Molde
Martin Palumbo - Udinese
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odds BK
Johan Hove - Strømsgodset
Edvard Tagseth - Rosenborg (Kan også dekke VB)
August Mikkelsen - Tromsø IL

Angrep
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Emil Ceide - Rosenborg
Osame Sahraoui - Vålerenga
Jørgen Strand Larsen - Groningen
Erik Botheim - Bodø/Glimt
Noah Holm - Rosenborg
Mannsverk må inn, ja.

Klaesson
Pedersen Daland Røsler Oppegård

Tagseth Mannsverk Kitolano Ceide
Sahraoui
Botheim
På høyrekanten er det sikkert flere som vil ha Evjen, men jeg har ikke blitt overbevist når jeg har sett han. Tagseth har vel ikke heller hatt noen veldig god sesong, så den plassen er litt up for grabs.
Tror en spiller som Schjelderup hadde gjort dette laget bedre, men vil gjerne ha han på G18. Hadde han vært med så kunne Ceide gått over på høyre, Sahraoui på venstre og Schjelderup tatt plassen til Sahraoui (eller omvendt).
Spissplassen er også ganske åpen, men velger Botheim fordi han spiller fast og har gjort det ganske bra.
Smerud er jo glad i å spille med to spisser. Ser ikke bort fra at han fortsetter med det nå som han har 3 gode spisser.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Osame Sahraoui - Vålerenga
For meg er han midtbanespiller ikke venstreving

aderyn

Legg inn av aderyn »

Big George skrev: tir aug 24, 2021 2:55 am Osame Sahraoui - Vålerenga
For meg er han midtbanespiller ikke venstreving
Kanskje, men U21 troppen har mangel på kantspillere, og en flust av midtbanespillere så valgte å ta han med som ving. Tror også han brukes der pga dette.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: tir aug 24, 2021 2:55 am Osame Sahraoui - Vålerenga
For meg er han midtbanespiller ikke venstreving
Smerud spiller alltid med kanter som trekker inn sentralt, det er en rolle som passer Sahraoui perfekt. Oppegård kommer til å holde bredden.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tir aug 24, 2021 8:24 am
Big George skrev: tir aug 24, 2021 2:55 am Osame Sahraoui - Vålerenga
For meg er han midtbanespiller ikke venstreving
Smerud spiller alltid med kanter som trekker inn sentralt, det er en rolle som passer Sahraoui perfekt. Oppegård kommer til å holde bredden.
Tror den rollen passer han veldig bra ja, blir kanskje litt som Zahid i gamle dager :)

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: tir aug 24, 2021 9:15 am
Kakebart skrev: tir aug 24, 2021 8:24 am
Big George skrev: tir aug 24, 2021 2:55 am Osame Sahraoui - Vålerenga
For meg er han midtbanespiller ikke venstreving
Smerud spiller alltid med kanter som trekker inn sentralt, det er en rolle som passer Sahraoui perfekt. Oppegård kommer til å holde bredden.
Tror den rollen passer han veldig bra ja, blir kanskje litt som Zahid i gamle dager :)
Ja Zahid og Dæhli gjorde det bra i denne rollen for 94-årgangens u21-landslag. Ikke vært noen som har løst rollen like bra siden. Veldig viktig i Smerud sin spillestil med noen som kan holde på ball, kombinere og være kreative i de rollene.

Oppegård og Sahraoui kommer til å bli veldig bra på venstre. Høyre er vanskeligere.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Ceide har vært sterk på høyrekant for RBK. Avsluttet sist kamp som spiss. Pedersen på backen eller ender han på A?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Dewaz skrev: tir aug 24, 2021 10:47 am Ceide har vært sterk på høyrekant for RBK. Avsluttet sist kamp som spiss. Pedersen på backen eller ender han på A?
Pedersen ender garantert på A.

Ceide naturlig valg på høyreving, selv. Om han ikke helt passer rollen på u21. Tagseth, Christensen og Evjen er mer riktige spillertyper. Tror forr Smerud kunne kjørt Ceide som en av to spisser, men med Holm, JSL og Botheim så blir det trangt. Da blir det mest naturlig å dytte han inn på høyre.

Backen står vel mellom Edh, Cornic og Ottesen. Jeg har veldig sans for Edh.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tir aug 24, 2021 11:32 am
Dewaz skrev: tir aug 24, 2021 10:47 am Ceide har vært sterk på høyrekant for RBK. Avsluttet sist kamp som spiss. Pedersen på backen eller ender han på A?
Pedersen ender garantert på A.

Ceide naturlig valg på høyreving, selv. Om han ikke helt passer rollen på u21. Tagseth, Christensen og Evjen er mer riktige spillertyper. Tror forr Smerud kunne kjørt Ceide som en av to spisser, men med Holm, JSL og Botheim så blir det trangt. Da blir det mest naturlig å dytte han inn på høyre.

Backen står vel mellom Edh, Cornic og Ottesen. Jeg har veldig sans for Edh.
Hvem er EDH?
Tror også Pedersen blir å finne på A. Både Cornic og Ottesen er bra alternativer. Tror en høyreside med Ceide og Cornic/Ottesen kan bli bra.
Virker som et jevnt og bra balansert lag. I hvert fall i utgangspunktet før Smerud kaster opp nonstopene i lufta.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Norgefoot skrev: tir aug 24, 2021 12:04 pm
Kakebart skrev: tir aug 24, 2021 11:32 am
Dewaz skrev: tir aug 24, 2021 10:47 am Ceide har vært sterk på høyrekant for RBK. Avsluttet sist kamp som spiss. Pedersen på backen eller ender han på A?
Pedersen ender garantert på A.

Ceide naturlig valg på høyreving, selv. Om han ikke helt passer rollen på u21. Tagseth, Christensen og Evjen er mer riktige spillertyper. Tror forr Smerud kunne kjørt Ceide som en av to spisser, men med Holm, JSL og Botheim så blir det trangt. Da blir det mest naturlig å dytte han inn på høyre.

Backen står vel mellom Edh, Cornic og Ottesen. Jeg har veldig sans for Edh.
Hvem er EDH?
Tror også Pedersen blir å finne på A. Både Cornic og Ottesen er bra alternativer. Tror en høyreside med Ceide og Cornic/Ottesen kan bli bra.
Virker som et jevnt og bra balansert lag. I hvert fall i utgangspunktet før Smerud kaster opp nonstopene i lufta.
Edh, kjent som Eskil Edh. LSK-spiller, imponert stort i år på vingbacken til LSK. Hadde bl.a Zachariassen i lomma når LSK slo RBK tidligere i år.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Schjelderup på U21!

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ingen Tagseth. Klart best som indreløper, så passer vel ikke inn i systemet til Smerud.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

U21 Tropp

Kristoffer Klaesson - Leeds
Mads Christiansen - Lillestrøm

Jesper Daland - Cercle Brugge
Ole Martin Kolskogen - Brann
Henrik Heggheim - Viking
Sebastian Sebulonsen - Viking
Robin Dahl Østrøm - Odense
Fredrik Oppegård - PSV Eindhoven
Halldor Stenevik - Strømsgodset

Sivert Mannsverk - Molde
Johan Hove - Strømsgodset
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odd
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Osame Sahraoui - Vålerenga
Martin Palumbo - Udinese
Andreas Schjelderup - Nordsjælland
Tobias Christensen - Vålerenga

Jørgen Strand Larsen - Groningen
Noah Holm - Rosenborg
Emil Konradsen Ceide - Rosenborg

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Kakebart skrev: tir aug 24, 2021 11:32 am Backen står vel mellom Edh, Cornic og Ottesen.
Her traff jeg godt, ingen av dem i troppen...

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tir aug 24, 2021 12:31 pm U21 Tropp

Kristoffer Klaesson - Leeds
Mads Christiansen - Lillestrøm

Jesper Daland - Cercle Brugge
Ole Martin Kolskogen - Brann
Henrik Heggheim - Viking
Sebastian Sebulonsen - Viking
Robin Dahl Østrøm - Odense
Fredrik Oppegård - PSV Eindhoven
Halldor Stenevik - Strømsgodset

Sivert Mannsverk - Molde
Johan Hove - Strømsgodset
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odd
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Osame Sahraoui - Vålerenga
Martin Palumbo - Udinese
Andreas Schjelderup - Nordsjælland
Tobias Christensen - Vålerenga

Jørgen Strand Larsen - Groningen
Noah Holm - Rosenborg
Emil Konradsen Ceide - Rosenborg
Ser ut som en veldig klassisk 442 dobbel 6 tropp. Ganske greit å lese intensjonen til Smerud her:

Sentral midt:
Sivert Mannsverk - Molde
Johan Hove - Strømsgodset
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odd

10ere
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Osame Sahraoui - Vålerenga
Martin Palumbo - Udinese
Andreas Schjelderup - Nordsjælland

Spisser (Smerud spiller gjerne med en spiss som dropper litt ned)
Tobias Christensen - Vålerenga
Jørgen Strand Larsen - Groningen
Noah Holm - Rosenborg
Emil Konradsen Ceide - Rosenborg


Klaesson
Stenevik - Heggheim - Daland - Oppegård
Schjelderup - Kitolano - Askildsen/Mannsverk - Sahraoui
Ceide/JSL - Holm

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Det er enda ikke satt opp hvem som erstatter Schjelderup i G18 troppen, men med tanke på at den var litt "fortung" allerede så vil jeg anta at det enten hentes inn en til midtstopper eller back. Hadde jo tatt ut 8 spillere til indreløper/10er plassene.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tir aug 24, 2021 12:44 pm
mogandisu skrev: tir aug 24, 2021 12:31 pm U21 Tropp

Kristoffer Klaesson - Leeds
Mads Christiansen - Lillestrøm

Jesper Daland - Cercle Brugge
Ole Martin Kolskogen - Brann
Henrik Heggheim - Viking
Sebastian Sebulonsen - Viking
Robin Dahl Østrøm - Odense
Fredrik Oppegård - PSV Eindhoven
Halldor Stenevik - Strømsgodset

Sivert Mannsverk - Molde
Johan Hove - Strømsgodset
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odd
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Osame Sahraoui - Vålerenga
Martin Palumbo - Udinese
Andreas Schjelderup - Nordsjælland
Tobias Christensen - Vålerenga

Jørgen Strand Larsen - Groningen
Noah Holm - Rosenborg
Emil Konradsen Ceide - Rosenborg
Ser ut som en veldig klassisk 442 dobbel 6 tropp. Ganske greit å lese intensjonen til Smerud her:

Sentral midt:
Sivert Mannsverk - Molde
Johan Hove - Strømsgodset
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odd

10ere
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Osame Sahraoui - Vålerenga
Martin Palumbo - Udinese
Andreas Schjelderup - Nordsjælland

Spisser (Smerud spiller gjerne med en spiss som dropper litt ned)
Tobias Christensen - Vålerenga
Jørgen Strand Larsen - Groningen
Noah Holm - Rosenborg
Emil Konradsen Ceide - Rosenborg


Klaesson
Stenevik - Heggheim - Daland - Oppegård
Schjelderup - Kitolano - Askildsen/Mannsverk - Sahraoui
Ceide/JSL - Holm
Schjelderup på høyre? Forstår ingenting hvis ikke Mannsverk tar plassen foran Askildsen, klasseforskjell på de to og Mannsverk spiller fast på et høyere nivå.
Bytter man Ceide med Schjelderup og flytter Schjelderup litt bak til venstre for spissen er jeg fornøyd. Det er i den posisjonen han har spilt mest i klubblaget. Schjelderup og Sahraoui på venstre ser meeeget fint ut.
Overrasket over at Christensen er med i denne troppen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»