Aldersbestemte landslag

Svar
mogandisu
Innlegg: 1501

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av mogandisu »

Laget som starter i returkampen mot Spania nå kl. 11:

Rugland Ree

Gjengaar - Hopland - Vatne Haram - Walle Egeli

Aas - Hjorteseth - Aarøen

Sivertsen - Flataker - Wassberg

Antar dette er oppsettet basert på spillerne i lagoppstillingen

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kampen kan ses her på YouTube


mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Det endte 3-0 i dagens kamp også.

Her er høydepunktene fra første kampen:


aderyn

Legg inn av aderyn »

Blir vel vanskelig mot et lag som Spania med flere La Liga spillere når man stiller uten flere av de beste spillerne. Men kunne vel håpet på en scoring eller to.
Sist redigert av aderyn den tor feb 23, 2023 1:13 pm, redigert 1 gang totalt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Pimenta sa dette i intervju på fotball.no når samlingen begynte:

"Vi møter et veldig godt lag som ikke har sluppet inn et eneste mål på de siste åtte kampene der de blant annet har møtt Italia, Tyskland og Belgia."

Så det er tydelig at dette er et veldig godt spansk lag, som er utrolig solid defensivt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Vi må ha gode årganger for å vinne mot solide lag fra store nasjoner.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: tor feb 23, 2023 1:26 pm Vi må ha gode årganger for å vinne mot solide lag fra store nasjoner.
Vi får aldri samme bredde som de beste landene, så det blir vanskelig på samlinger der vi mangler mange av de beste.

Men denne årgangen er helt klart underdog mot Frankrike i eliterunden, selv med fulltallig lag med Nusa, Aarøen, Schjelderup og co.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Synes første omgang i kamp to var bra, da var vi kneppet bedre enn Spania. Andre omgang går vi litt opp i limingen etter målet vi gir bort på 2-0. Så generelt litt rufsete ut bakover og på topp mangler en skikkelig trussel.
Synd ikke Nusa spilte, vært spennende å se han i denne kampen.
Men totalt sett synes jeg ikke det var så ille sett under ett, spesielt med tanke på at vi ikke er i sesong og mangler en del spillere.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Mener det var i fjor vinter 03-gutta tapte 0-2 for Spania og Odin Holm ble sitert at Norge hadde
hele banespillet men slapp inn to lettvinte mål på kontringer.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Jonas Valland er tilbake i Haugesund etter et utlån til Vard.
Han er midtstopper født 2004 og har slitt med flere operasjoner.
Var fremtredende på yngre landslag før skadene.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kan stemme ja. Odin manglet jo også her. To av målene var også ganske spesielle, første en heading langt utenfra der spilleren får en veldig god treff, den andre var en gavepakke fra midtforsvaret. Det siste kommer vel etter er balltap da vi presset på fremover.
Veldig mye bra banespill, men savner en tydeligere plan og struktur fremover. Det blir litt mye balltråkking på midten og lite punch på vingene og der fremme.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: lør feb 25, 2023 11:09 am Kan stemme ja. Odin manglet jo også her. To av målene var også ganske spesielle, første en heading langt utenfra der spilleren får en veldig god treff, den andre var en gavepakke fra midtforsvaret. Det siste kommer vel etter er balltap da vi presset på fremover.
Veldig mye bra banespill, men savner en tydeligere plan og struktur fremover. Det blir litt mye balltråkking på midten og lite punch på vingene og der fremme.
Odin mangler fordi han er for gammel.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 11:51 pm Smerud fortsetter nok med 442 dobbel 6 som han har kjørt i alle treningskampene etter kvalifiseringen. Mange harde dueller her. Arnstad burde jo fått plass f.eks. Jeg hadde nok valgt Arnstad eller Evjen foran Mvuka dor en uke siden…

Ser for meg at man har et par rene spisser og et par driblere som passer i litt friere roller på topp. Klarer ikke å vrake Nusa selv om han har tynt grunnlag. X-factoren kan bli viktig.



E8AC759B-CE7E-4EA0-9753-F6D4231FBA9F.jpeg
En del av de jeg har ansett som utfordrere, Sahraoui, Hove, Evjen ser ut til å ha hatt gode klubbytter og hatt en god start på 2023. På u21 drar konkuransen seg til, og laget ser sterkere og sterkere ut inn mot EM i sommer. For øyeblikket er kanskje den beste midtbanefireren Sahraoui - MAnnsverk - Hove - Bobb.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 11:51 pm Smerud fortsetter nok med 442 dobbel 6 som han har kjørt i alle treningskampene etter kvalifiseringen. Mange harde dueller her. Arnstad burde jo fått plass f.eks. Jeg hadde nok valgt Arnstad eller Evjen foran Mvuka dor en uke siden…

Ser for meg at man har et par rene spisser og et par driblere som passer i litt friere roller på topp. Klarer ikke å vrake Nusa selv om han har tynt grunnlag. X-factoren kan bli viktig.
E8AC759B-CE7E-4EA0-9753-F6D4231FBA9F.jpeg
En del av de jeg har ansett som utfordrere, Sahraoui, Hove, Evjen ser ut til å ha hatt gode klubbytter og hatt en god start på 2023. På u21 drar konkurransen seg til, og laget ser sterkere og sterkere ut inn mot EM i sommer. For øyeblikket er kanskje den beste midtbanefireren Sahraoui - Mannsverk - Hove - Bobb.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Hopper over Vetlesen som har spilt fast for U21 hele veien? Det har ikke jeg troa på overhode

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

JonSnow skrev: tor mar 02, 2023 2:32 pm Hopper over Vetlesen som har spilt fast for U21 hele veien? Det har ikke jeg troa på overhode
Får se hva han presterer når sesongen starter opp, men Hove har også vært med hele veien og har starta veldig bra i Nederland. Hard kamp mellom de to slik jeg ser det, og jeg tror kanskje Hove passer bedre hos Smerud. Vetlesen kunne også tatt høyre midt, men synes en spiller som Bobb, med så mye x-faktor bør spille. Skjønner godt om andre vil ha noen som spiller seniorfotball fast.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Desverre tror jeg Smerud vil ta med de som har vært med i kvalikken og at det vil bli få nye.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: tor mar 02, 2023 3:27 pm Desverre tror jeg Smerud vil ta med de som har vært med i kvalikken og at det vil bli få nye.
Tror på ingen måte det er gitt. Smerud starta et helt nytt prosjekt etter at kvalifiseringen var over. Under kvalifiseringen spilte 433 med tre midtspisser som ballen skulle kælkes opp til. Smerud ville ikke gjøre noe forsøk på å spille ball, virka ikke som han hadde troa på å spille inn et lag. Det ble midtstoppere som backer, man ga fra seg hele banen, forsvarte seg med defensivt orienterte spillere og kælka ball opp til tre smale midtspisser i boks.

Etter kvalifiseringen var unnagjort så la han om til 442 dobbel 6 som han har brukt mye tidligere og laget begynte å se ut som tidligere årganger, der man styrte kampen med mye godt kombinasjonsspill.

Er ikke noe stort poeng at spillerne fra kvalifiseringen er førstevalg her.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Håper Kakebart får rett i det. Vi trenger nye spillere i U-21 EM

Taururu

Legg inn av Taururu »

Zafeiris har også fått en god start i Tsjekkia

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kakebart skrev: tor mar 02, 2023 2:19 pm
Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 11:51 pm Smerud fortsetter nok med 442 dobbel 6 som han har kjørt i alle treningskampene etter kvalifiseringen. Mange harde dueller her. Arnstad burde jo fått plass f.eks. Jeg hadde nok valgt Arnstad eller Evjen foran Mvuka dor en uke siden…

Ser for meg at man har et par rene spisser og et par driblere som passer i litt friere roller på topp. Klarer ikke å vrake Nusa selv om han har tynt grunnlag. X-factoren kan bli viktig.

E8AC759B-CE7E-4EA0-9753-F6D4231FBA9F.jpeg
En del av de jeg har ansett som utfordrere, Sahraoui, Hove, Evjen ser ut til å ha hatt gode klubbytter og hatt en god start på 2023. På u21 drar konkurransen seg til, og laget ser sterkere og sterkere ut inn mot EM i sommer. For øyeblikket er kanskje den beste midtbanefireren Sahraoui - Mannsverk - Hove - Bobb.
Blir nok vanskelig å komme utenom Evjen og ikke minst Veltlesen. Sistnevnte må må spille indreløper og ikke ving.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Har per nå denne trioen
Vetlesen-Mannsverk-Evjen

Disse banker på døra i nærmest rekkefølge: Zafeiris, Thiago, Hove, Arnstad,Mikkelsen, Kitelano

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jeg tror også Smerud går tilbake til 4-4-2 til mesterskapet. Hvis vi antar at alle er tilgjengelige og ingen er på A landslaget ville jeg gjort noe slikt:
Antar da at jeg kun kan ta ut 23 spillere som jeg tror er riktig til et EM?

KeeperVenstrebackMidtstopperHøyrebackMidtbaneKantSpiss
KlaessonOppegårdDalandSebulonsenVetlesenEvjenStrand Larsen
MHCHjeldeKamanziHoveSahraouiCeide
SjøengKiil OlsenMannsverkBobbBotheim
HeggheimKitolanoSchjelderup
ZafeirisMvuka
Resonnementet mitt er at Kamanzi og Hjelde kan dekke opp som venstreback bak Oppegård, så man trenger egentlig ikke mer enn 1.
Av keepere så må man vel ha 3, og om det er Sjøeng/Tangvik/O. Petersen som tar siste plassen er egentlig litt fritt vilt.
På sentral midtbane så tror jeg ikke man kan la være å ta ut Kitolano som presterer godt på et lag som ligger på topp 6 i Nederland.
Så tror jeg det er veldig liten sjanse for at man f.eks. unnlater å ta med Botheim selv om han ikke spiller i klubb. Har tross alt vært kaptein og en betrodd mann under Smerud.

Dette betyr at blant annet at Smerud favoritten Tobias Christensen ikke er med, så vet ikke hvor realistisk denne troppen er.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Vrake Arnstad er litt hardt…

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Vetlesen er First Price verjsonen av Arnstad, det er en mening jeg neppe kommer til å gå tilbake på. Bør være mer aktuell for A-landslaget enn han bør være vraking til U21.



MHC

Kamanzi - Daland - Hjelde - Oppegård

Evjen - Arnstad/Zafeiris - Mannsverk - Schjelderup

Bobb

JSL

Om vi absolutt skal inn i 4-4-2 synes jeg dette virker mest balansert i mine utrente øyne. Og da utelater jeg også, veldig urealistisk, de største Smerud-favorittene (Zzz).

Defensivt veldig kapabelt lag med mye ferdigheter over hele fjøla. Bobb inn i 10’eren han har herjet i for City U21. Dessuten ‘big man small man’ på topp, det må man elske i et steinalderfotballand som Norge.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Dewaz skrev: tor mar 02, 2023 6:28 pm Vetlesen er First Price verjsonen av Arnstad, det er en mening jeg neppe kommer til å gå tilbake på. Bør være mer aktuell for A-landslaget enn han bør være vraking til U21.



MHC

Kamanzi - Daland - Hjelde - Oppegård

Evjen - Arnstad/Zafeiris - Mannsverk - Schjelderup

Bobb

JSL

Om vi absolutt skal inn i 4-4-2 synes jeg dette virker mest balansert i mine utrente øyne. Og da utelater jeg også, veldig urealistisk, de største Smerud-favorittene (Zzz).

Defensivt veldig kapabelt lag med mye ferdigheter over hele fjøla. Bobb inn i 10’eren han har herjet i for City U21. Dessuten ‘big man small man’ på topp, det må man elske i et steinalderfotballand som Norge.
Fin den, Bobb som en av to på samme måte som Ødegaard var det på 94-laget er helt klart et alrernativ. Spilt både 10 og falsk 9 på City.

Tror Smerud bruker Hjelde som back, og Schjelderup må inn på laget i Benfica om han vil ha den plassen, ellers ikke veldig urealistisk lag.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Kitolano var en favoritt hos NFF tidligere og er en seriøs kandidat for U-21 EM.
Men det er veldig stor konkurranse på midtbanen for U-21.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Litt artig å sammenligne generasjonene. Vi tok jo bronse i 1998 og 2013 for U21-generasjonene. Hvordan står dagens generasjonene opp mot disse?

Har sjekket på fotball.no og kommet frem til disse troppene:


1998

Espen Bårdsen
Terje Skeldestad

Frode Kippe
Hai Ngoc Tran
Knut Henry Haradsen
Vegard Heggem
Trond Andersen
Steinar Pedersen
Jon Inge Høiland

Eirik Bakke
Karl Oscar Fjørtoft
Daniel Berg Hestad
Rune Hagen
Bjarte Lunde Aarsheim
Tommy Stenersen
Odd Arne Espevoll

Steffen Iversen
Andreas Lund
Thorstein Helstad
Erik Nevland



2013

Ørjan Nyland
Arild Østbø
Gudmund Kongshavn

Stefan Strandberg
Vegar Eggen Hedenstad
Omar Elabdellaoui
Fredrik Semb Berge
Martin Linnes
Thomas Rogne

Anders Konradsen
Magnus Wolf Eikrem
Stefan Johansen
Harmeet Singh
Jo Inge Berget
Yann-Erik De Lanley
Abdisalam Ibrahim
Valon Berisha
Markus Henriksen
Håvard Nordtveit

Joshua King
Marcus Pedersen
Håvard Nielsen
Flamur Kastrati

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

2013 virket jo veldig lovende. Alle stopperne skulle jo bli den nye Rune Bratseth, og Nordtveit var superstjerna på midten. King kom muligens også ned fra A-landslaget? De fleste navnene der var hyped. Men føler kanskje at dagens U21-stall stort sett spiller på et høyere nivå?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

2013 best på keeperplass og forsvar, 2023 best på midtbane og 1998 best på spissplass?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»