Aldersbestemte landslag

Svar
mogandisu
Innlegg: 1501

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av mogandisu »

Håper egentlig Mvuka får plassen i forfallet til Mikkelsen. Ulike spillere, ja, men om man ser på resten av U21 troppen så er det veldig få temposterke og bakromstruende spillere. Veldig mange midtbanespillere av typen indreløper/10er/smal kant. Mellomromsspillere.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Nordlys skrev: tir sep 13, 2022 10:43 am Litt spesielt at Mvuka ikke er med på U21?
Var sikker på at han kom til å bli tatt ut til denne... Mvuka har vært brennhet og er i enorm utvikling.

Har Smerud hentet inn erstatter for Mikkelsen?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Havrebukken skrev: tir sep 13, 2022 1:04 pm
Nordlys skrev: tir sep 13, 2022 10:43 am Litt spesielt at Mvuka ikke er med på U21?
Var sikker på at han kom til å bli tatt ut til denne... Mvuka har vært brennhet og er i enorm utvikling.

Har Smerud hentet inn erstatter for Mikkelsen?
Ikke enda i alle fall på NFF sidene. Håper Mvuka tas ut. Uten Ceide så trenger man en spillertype som han.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

mogandisu skrev: tir sep 13, 2022 1:06 pm
Havrebukken skrev: tir sep 13, 2022 1:04 pm
Nordlys skrev: tir sep 13, 2022 10:43 am Litt spesielt at Mvuka ikke er med på U21?
Var sikker på at han kom til å bli tatt ut til denne... Mvuka har vært brennhet og er i enorm utvikling.

Har Smerud hentet inn erstatter for Mikkelsen?
Ikke enda i alle fall på NFF sidene. Håper Mvuka tas ut. Uten Ceide så trenger man en spillertype som han.
Enig.
Det blir spennende å se Oscar Bobb på sin første samling for u21.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Hvor god er Thelo Aasgaard? Når han starter kamper i Championship som 20-åring, regner jeg med han er bra. Og velger han Norge fremover?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Sulfat skrev: tir sep 13, 2022 8:28 pm Og velger han Norge fremover?
Han har u-landslagskamper for Norge, og vi trenger vel ikke være direkte redd for at England snapper ham opp med det første.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

FranciscoM skrev: tir sep 13, 2022 9:03 pm
Sulfat skrev: tir sep 13, 2022 8:28 pm Og velger han Norge fremover?
Han har u-landslagskamper for Norge, og vi trenger vel ikke være direkte redd for at England snapper ham opp med det første.
Kan også velge Frankrike og Skottland. Men i 2020 var det hvertfall Norge som var drømmen: https://www.tv2.no/sport/fotball/storta ... /11831963/

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Kanskje Nusa erstatter Mikkelsen?

aderyn

Legg inn av aderyn »

Sulfat skrev: tir sep 13, 2022 8:28 pm Hvor god er Thelo Aasgaard? Når han starter kamper i Championship som 20-åring, regner jeg med han er bra. Og velger han Norge fremover?
Skal ikke skryte på meg at jeg har sett han spille med Wigan fansen skryter han opp i skyene hver gang han er på banen virker det som, men nå har Engelske supportere en tendens til å hype opp sine talenter litt vel mye også skal man huske. Uansett en mann for neste U21-kull. Konkurransen er nok for tøff på midtbanen for denne utgaven. Som off midt/ving er nok Arnstad, Vetlesen, Sahraoui, Mikkelsen, Ceide over. Står ikke så dårlig stilt på U21 landslaget nå til dags når en som starter i Championship ikke en gang kommer med i troppen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Nusa blir nok å se på U21 snart. Føyer seg inn i rekken av offensive spillere som kjemper om en plass i U21 EM troppen. Nå har man Sahraoui, Ceide, Evjen, Mvuka, Schjelderup og Nusa som nok kjemper om en plass på vingen i den troppen. Nusa kan også komme med som spiss men der er nok JSL/Botheim og evt Holm bankers. Gledelig å se det gror godt i kantspillere, som er en så stor mangelvare på landslaget. På grunn av akkurat det så tror jeg ikke det må være veldig lenge før vi ser en type som Nusa på a-landslaget heller.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »



Håper ikke NFF er så korttenkt at ikke de skjønner at gutten måtte ha ferie i juni etter 1,5 sammenhengende sesong og gir han "straff" i høst...

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Nå vet jeg ikke hva de tre gutta på 06 fikk straff for, det kan jo ha vært veldig fortjent, men en av de har vel valgt å representere Marokko foreløpig? Er jo lov å være litt taktisk også i NFF. Kanskje ha litt mer silkehansker på når man har med de største talentene å gjøre, uten at man trenger å snakke om det så høyt. Og nei, det bør jo ikke være sånn - men konkurransen om spillerne er blitt knallhard også på landslagsnivå. Unge spillere gjør feil, men om innholdet i den tweeten er korrekt (vil tro det mtp. at det kommer fra en trener i Stabæk) så har jo Nusa kun gjort noe fornuftig for egen karriere. Tenk om man mister Nusa på bakgrunn av en slik tåpelig avgjørelse. Det hadde vært skandale, for dette er ikke noen Bersant Celina.

Nå tror jeg ikke det finnes noen mulighet for at vi mister Bobb f.eks - en annen spiller som i teorien kan glippe, men han skal jo også inn i Smerud-tromlen for teknisk godt anlagte spillere. Fire-fem samlinger helt innerst på benken før han får lov til å kjempe på lik linje med resten. Og disse mediokre trenerne og psykologene skal altså være den beste reklamen for ambisiøse supertalent med konstante anrop på telefonen fra alle verdenshjørner. Ikke optimalt i det hele tatt.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

aderyn skrev: ons sep 14, 2022 12:04 am Nusa blir nok å se på U21 snart. Føyer seg inn i rekken av offensive spillere som kjemper om en plass i U21 EM troppen. Nå har man Sahraoui, Ceide, Evjen, Mvuka, Schjelderup og Nusa som nok kjemper om en plass på vingen i den troppen. Nusa kan også komme med som spiss men der er nok JSL/Botheim og evt Holm bankers. Gledelig å se det gror godt i kantspillere, som er en så stor mangelvare på landslaget. På grunn av akkurat det så tror jeg ikke det må være veldig lenge før vi ser en type som Nusa på a-landslaget heller.
Det er jo en helt utrolig lovende rekke med talent på kantene for et land som Norge. Kan jo nesten slenge på Dicko Eng også, selv om neste års U21-EM kommer for tidlig. Og bak der kommer Sindre Egeli og Oskar SIvertsen blant annet.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Håper virkelig at man har kontakt med Solskjær om u21-jobben fra og med neste årgang. Når Hege Riise kan trene j19 så kan Solskjær trene u21. Da blir han også godt kjent med de neste landslagsspillerne og er klar for å ta over etter Solbakken når han går lei.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Dewaz skrev: ons sep 14, 2022 8:37 am Nå vet jeg ikke hva de tre gutta på 06 fikk straff for, det kan jo ha vært veldig fortjent, men en av de har vel valgt å representere Marokko foreløpig? Er jo lov å være litt taktisk også i NFF. Kanskje ha litt mer silkehansker på når man har med de største talentene å gjøre, uten at man trenger å snakke om det så høyt. Og nei, det bør jo ikke være sånn - men konkurransen om spillerne er blitt knallhard også på landslagsnivå. Unge spillere gjør feil, men om innholdet i den tweeten er korrekt (vil tro det mtp. at det kommer fra en trener i Stabæk) så har jo Nusa kun gjort noe fornuftig for egen karriere. Tenk om man mister Nusa på bakgrunn av en slik tåpelig avgjørelse. Det hadde vært skandale, for dette er ikke noen Bersant Celina.
Fra hva jeg har hørt så mener jeg straffen til de 06 gutta egentlig var helt grei. De var jo i utgangspunktet utestengt ut kalenderåret, men er med på samling igjen nå i september, så ble bare noen måneder istedenfor, 1 samling + talentleir utestengelse.

Så har jeg også registrert at Jones El-Abdellaoui har valgt Marokko på kommende samling. Det er jo synd, men kunne jo skjedd uansett egentlig.

Og ja, jeg tror nok på kilden når det er en av trenerne Nusa hadde i Stabæk. Nusa går jo fortsatt på NTG så regner jo med de har løpende kontakt med NTG/Stabæk. Jeg tenker også at det var helt riktig av Nusa å ta ferie om han følte han trengte det. Vi så jo hvordan Dønnum spilte for VIF når han droppet ferien etter 1,5 sesong sammenhengende, ikke akkurat mye overskudd å bidra med i kamp da.

Får inderlig håpe at Nusa er tilbake på G18 til november samlingen...

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

https://www.tv2.no/sport/fotball/det-no ... /15101293/

Blir bare værre det her. Håpløst av NFF

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kakebart skrev: ons sep 14, 2022 9:36 am https://www.tv2.no/sport/fotball/det-no ... /15101293/

Blir bare værre det her. Håpløst av NFF
Skal ikke være mulig

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kakebart skrev: ons sep 14, 2022 9:36 am https://www.tv2.no/sport/fotball/det-no ... /15101293/

Blir bare værre det her. Håpløst av NFF
Hadde vært klassisk NFF å kuke opp Nusa for Norge. Helt legitimt å stå over en forbanna U18-samling pga man har spilt fotball sammenhengende i halvannet år.

Jævla barnehage:
– Å samle en gruppe som fremstiller våre verdier i alle situasjoner. Og den delen kan vi oppsummere på en måte: hele støtteapparat og spillergruppen ser alltid fram til neste samling, vi har blitt skikkelig glade i hverandre og trives godt sammen. Slik blir det også lettere å vinne kamper.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Håpløst håndtert, rett og slett. Den uttalelsen fra Luis Pimenta er jo så indirekte passiv aggressiv at man skulle tro det var Pimenta som nylig gikk ut av ungdomsskolen, og ikke Nusa.

Samlingen i juni var også bare en ren treningssamling, ikke kvalifisering. Ingen grunn til å overreagere så til de grader som NFF har gjort her.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Blessing in disguise at Nusa nå blir truffet av det norske mediatoget? Kanskje klovnene med Pimenta i spissen må svare for seg. Så får vi heller leve med at Fjørtoft snart bor i Brugge.
Sist redigert av Dewaz den ons sep 14, 2022 10:05 am, redigert 1 gang totalt.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Håper media følger opp dette og tør stille noen kritiske spørsmål til NFF.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Lew_Ashby skrev: ons sep 14, 2022 9:46 am
Jævla barnehage:
– Å samle en gruppe som fremstiller våre verdier i alle situasjoner. Og den delen kan vi oppsummere på en måte: hele støtteapparat og spillergruppen ser alltid fram til neste samling, vi har blitt skikkelig glade i hverandre og trives godt sammen. Slik blir det også lettere å vinne kamper.
Dette oppnår man klart best ved å tvinge spillere til å komme på samling!

petterpan

Legg inn av petterpan »

mogandisu skrev: ons sep 14, 2022 9:03 am
Dewaz skrev: ons sep 14, 2022 8:37 am Nå vet jeg ikke hva de tre gutta på 06 fikk straff for, det kan jo ha vært veldig fortjent, men en av de har vel valgt å representere Marokko foreløpig? Er jo lov å være litt taktisk også i NFF. Kanskje ha litt mer silkehansker på når man har med de største talentene å gjøre, uten at man trenger å snakke om det så høyt. Og nei, det bør jo ikke være sånn - men konkurransen om spillerne er blitt knallhard også på landslagsnivå. Unge spillere gjør feil, men om innholdet i den tweeten er korrekt (vil tro det mtp. at det kommer fra en trener i Stabæk) så har jo Nusa kun gjort noe fornuftig for egen karriere. Tenk om man mister Nusa på bakgrunn av en slik tåpelig avgjørelse. Det hadde vært skandale, for dette er ikke noen Bersant Celina.
Fra hva jeg har hørt så mener jeg straffen til de 06 gutta egentlig var helt grei. De var jo i utgangspunktet utestengt ut kalenderåret, men er med på samling igjen nå i september, så ble bare noen måneder istedenfor, 1 samling + talentleir utestengelse.

Så har jeg også registrert at Jones El-Abdellaoui har valgt Marokko på kommende samling. Det er jo synd, men kunne jo skjedd uansett egentlig.

Og ja, jeg tror nok på kilden når det er en av trenerne Nusa hadde i Stabæk. Nusa går jo fortsatt på NTG så regner jo med de har løpende kontakt med NTG/Stabæk. Jeg tenker også at det var helt riktig av Nusa å ta ferie om han følte han trengte det. Vi så jo hvordan Dønnum spilte for VIF når han droppet ferien etter 1,5 sesong sammenhengende, ikke akkurat mye overskudd å bidra med i kamp da.

Får inderlig håpe at Nusa er tilbake på G18 til november samlingen...
Mulig å linke til tweeten det er snakk om fra treneren? Har ikke klart å finne den

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jeg kommer ikke over hvor idiotisk håndtert dette er av NFF og spesielt Pimenta. Supertalent melder forfall til ubetydelige treningskamper, til et 2004 kull som har drøssevis av relativt jevne og gode spillere å ta av. I juni hentet de jo inn Napoleon Romsaas fra Skeid, som har herjet i OBOS, veldig fortjent uttak. Hvorfor ikke bare tenke "Den er god. Da får noen andre prøve seg denne gangen." og så ta ut Nusa når han er fysisk og mentalt klar for det?

Er det virkelig så vanskelig? Og så slenger Pimenta den uttalelsen i uttaket også? Seriøst?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

petterpan skrev: ons sep 14, 2022 10:11 am
mogandisu skrev: ons sep 14, 2022 9:03 am
Dewaz skrev: ons sep 14, 2022 8:37 am Nå vet jeg ikke hva de tre gutta på 06 fikk straff for, det kan jo ha vært veldig fortjent, men en av de har vel valgt å representere Marokko foreløpig? Er jo lov å være litt taktisk også i NFF. Kanskje ha litt mer silkehansker på når man har med de største talentene å gjøre, uten at man trenger å snakke om det så høyt. Og nei, det bør jo ikke være sånn - men konkurransen om spillerne er blitt knallhard også på landslagsnivå. Unge spillere gjør feil, men om innholdet i den tweeten er korrekt (vil tro det mtp. at det kommer fra en trener i Stabæk) så har jo Nusa kun gjort noe fornuftig for egen karriere. Tenk om man mister Nusa på bakgrunn av en slik tåpelig avgjørelse. Det hadde vært skandale, for dette er ikke noen Bersant Celina.
Fra hva jeg har hørt så mener jeg straffen til de 06 gutta egentlig var helt grei. De var jo i utgangspunktet utestengt ut kalenderåret, men er med på samling igjen nå i september, så ble bare noen måneder istedenfor, 1 samling + talentleir utestengelse.

Så har jeg også registrert at Jones El-Abdellaoui har valgt Marokko på kommende samling. Det er jo synd, men kunne jo skjedd uansett egentlig.

Og ja, jeg tror nok på kilden når det er en av trenerne Nusa hadde i Stabæk. Nusa går jo fortsatt på NTG så regner jo med de har løpende kontakt med NTG/Stabæk. Jeg tenker også at det var helt riktig av Nusa å ta ferie om han følte han trengte det. Vi så jo hvordan Dønnum spilte for VIF når han droppet ferien etter 1,5 sesong sammenhengende, ikke akkurat mye overskudd å bidra med i kamp da.

Får inderlig håpe at Nusa er tilbake på G18 til november samlingen...
Mulig å linke til tweeten det er snakk om fra treneren? Har ikke klart å finne den
viewtopic.php?p=933303#p933303

Men tv2 sin artikkel har en mer detaljert beskrivelse av situasjonen.

https://www.tv2.no/sport/fotball/det-no ... /15101293/

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

petterpan skrev: ons sep 14, 2022 10:11 am
Mulig å linke til tweeten det er snakk om fra treneren? Har ikke klart å finne den
Ligger litt oppe i tråden.

edit: fjernet link, så den ble referert til på en litt mer plassbesparende måte.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Hadde jeg vært Ståle Solbakken så hadde jeg etteruttatt Nusa til det norske landslaget. Få han inn i varmen, la han trene med Haaland & co, si unnskyld for den tullete oppførselen til amatørene i U18/19. Trenger ikke spille, men han kan fint være med. Kvalifiserer jo nesten sportslig også, mtp. alternativene vi har på kant.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Artikkelen fra Arilas/TV2 er nå oppdatert med svar/sitat fra Truls Dæhli. Mye fjas og svada om "prinsipper og ugyldige forfall", men det viktigste for meg er at det virker som "straffen" kun påvirker september samlingen og at han igjen er aktuell i november til kvalifiseringen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

mogandisu skrev: ons sep 14, 2022 10:26 am Artikkelen fra Arilas/TV2 er nå oppdatert med svar/sitat fra Truls Dæhli. Mye fjas og svada om "prinsipper og ugyldige forfall", men det viktigste for meg er at det virker som "straffen" kun påvirker september samlingen og at han igjen er aktuell i november til kvalifiseringen.
Håper ikke Pimenta tar ut Nusa til kvalik. Det vil kunne ødelegge Norges vinnersjanser fordi han ikke har har hatt muligheten til å bli så glad i sine lagkamerater som resten av troppen.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Lew_Ashby skrev: ons sep 14, 2022 10:42 am
mogandisu skrev: ons sep 14, 2022 10:26 am Artikkelen fra Arilas/TV2 er nå oppdatert med svar/sitat fra Truls Dæhli. Mye fjas og svada om "prinsipper og ugyldige forfall", men det viktigste for meg er at det virker som "straffen" kun påvirker september samlingen og at han igjen er aktuell i november til kvalifiseringen.
Håper ikke Pimenta tar ut Nusa til kvalik. Det vil kunne ødelegge Norges vinnersjanser fordi han ikke har har hatt muligheten til å bli så glad i sine lagkamerater som resten av troppen.
Tenk om han må ta ut Nusa på bekostning av en annen spiller, som skaper dritgod stemning rundt lunsjbordet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»