Aldersbestemte landslag

Svar
Norgefoot

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Norgefoot »

mogandisu skrev: tir aug 24, 2021 1:55 pm Det er enda ikke satt opp hvem som erstatter Schjelderup i G18 troppen, men med tanke på at den var litt "fortung" allerede så vil jeg anta at det enten hentes inn en til midtstopper eller back. Hadde jo tatt ut 8 spillere til indreløper/10er plassene.
Hadde gledet meg til å se han på G18 «dream teamet» men skjønner at han ble flyttet opp. Heldigvis sliter ikke G18 med få alternativer på midtbanen så de klarer seg nok bra, men Schjelderup hadde vært et klar forsterkning fra kampene mot Portugal.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Norgefoot skrev: tir aug 24, 2021 2:09 pm
mogandisu skrev: tir aug 24, 2021 1:55 pm Det er enda ikke satt opp hvem som erstatter Schjelderup i G18 troppen, men med tanke på at den var litt "fortung" allerede så vil jeg anta at det enten hentes inn en til midtstopper eller back. Hadde jo tatt ut 8 spillere til indreløper/10er plassene.
Hadde gledet meg til å se han på G18 «dream teamet» men skjønner at han ble flyttet opp. Heldigvis sliter ikke G18 med få alternativer på midtbanen så de klarer seg nok bra, men Schjelderup hadde vært et klar forsterkning fra kampene mot Portugal.
Blir vel til at Aarøen fortsetter på venstre 10er. Synes han gjorde en god figur der så det laget bør fortsatt bite godt fra seg. Men helt enig. Hadde vært fett å se et skikkelig toppet G18 lag.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: tir aug 24, 2021 2:07 pm
Kakebart skrev: tir aug 24, 2021 12:44 pm
mogandisu skrev: tir aug 24, 2021 12:31 pm U21 Tropp

Kristoffer Klaesson - Leeds
Mads Christiansen - Lillestrøm

Jesper Daland - Cercle Brugge
Ole Martin Kolskogen - Brann
Henrik Heggheim - Viking
Sebastian Sebulonsen - Viking
Robin Dahl Østrøm - Odense
Fredrik Oppegård - PSV Eindhoven
Halldor Stenevik - Strømsgodset

Sivert Mannsverk - Molde
Johan Hove - Strømsgodset
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odd
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Osame Sahraoui - Vålerenga
Martin Palumbo - Udinese
Andreas Schjelderup - Nordsjælland
Tobias Christensen - Vålerenga

Jørgen Strand Larsen - Groningen
Noah Holm - Rosenborg
Emil Konradsen Ceide - Rosenborg
Ser ut som en veldig klassisk 442 dobbel 6 tropp. Ganske greit å lese intensjonen til Smerud her:

Sentral midt:
Sivert Mannsverk - Molde
Johan Hove - Strømsgodset
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odd

10ere
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Osame Sahraoui - Vålerenga
Martin Palumbo - Udinese
Andreas Schjelderup - Nordsjælland

Spisser (Smerud spiller gjerne med en spiss som dropper litt ned)
Tobias Christensen - Vålerenga
Jørgen Strand Larsen - Groningen
Noah Holm - Rosenborg
Emil Konradsen Ceide - Rosenborg


Klaesson
Stenevik - Heggheim - Daland - Oppegård
Schjelderup - Kitolano - Askildsen/Mannsverk - Sahraoui
Ceide/JSL - Holm
Schjelderup på høyre? Forstår ingenting hvis ikke Mannsverk tar plassen foran Askildsen, klasseforskjell på de to og Mannsverk spiller fast på et høyere nivå.
Bytter man Ceide med Schjelderup og flytter Schjelderup litt bak til venstre for spissen er jeg fornøyd. Det er i den posisjonen han har spilt mest i klubblaget. Schjelderup og Sahraoui på venstre ser meeeget fint ut.
Overrasket over at Christensen er med i denne troppen.
Schjelderup er en spiller som er omtrent like god med begge bein, tror ikke det er kritisk for han at han spiller til venstre. Til venstre har vi som du sier Sahroui, vanskelig å få plass til begge dem på samme side, i hvert fall i 442/4222 som Smerud spiller med.

Har ikke sett Mannsverk og Askildsen nok til å uttale meg bastant, men Askildsen er ikke langt bak i serie A, spilte bl.a. en halvtime ca i den italienske cupen. Kommer nok til å få spilletid i serie A. Askildsen har også vært ønska på lån av Serie A-klubb.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ehm... Plutselig kom det en G19 tropp også gitt. Med "dispensasjon til å bruke noen overårige spillere" i privatlandskamper mot Frankrike.
https://www.fotball.no/landslag/norge-g ... ke-kamper/

Tropp:
Frank Stople - Stjørdals Blink
Magnus Sjøeng - Vålerenga
Lasse Nordås - Bodø/Glimt
Aune Heggebø - Brann (01)
Joel Mvuka - Bodø/Glimt
Harald Nilsen Tangen - Viking (01)
Filip Jørgensen - Odd
Eskil Edh - Lillestrøm
Colin Røsler - NAC Breda (00)
Erik Tobias Sandberg - Jerv (00)
Leo Cornic - Djurgården (01)
Alexander Sannes - Strømmen
Herman Geelmuyden - Stabæk
Jacob Hanstad - Kjelsås
Tobias Hafstad - Arendal
Josef Baccay - Lillestrøm (01)
Halvor R. Opsahl - HamKam
Mathias Kjølø - PSV Eindhoven (01)

Ser ut som en slags "B tropp" fra U21 blandet med en del 02 spillere. Jaja de må vel holdes varme til neste generasjon U21.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Lyst til å se U21 i en 4-3-3, synes det passer spillermateriellet. Noe liknende det her

Klaesson/Christiansen
Sebulonsen-Heggheim-Daland-Oppegård
Mannsverk
Askildsen - Sahraoui
E. Ceide/Evjen - Strand Larsen - Schjelderup

Ser en del har Sahraoui og Schjelderup på kant, også i en 4-4-2 men synes det blir litt like typer. Schjelderup/Ceide komplementerer hverandre på hver sin kant. Schjelderup ikke like høy toppfart, liker å gå innover å skape. Ceide mer 1 mot 1 og bruk av ekstrem fart. Så har du også Sahraoui som boksåpner på midten. Askildsen/Hove/Kitolano litt smak og behag. Kjører førstnevnte for at han er god nok til å få Serie A minutter. Mannsverk bør være ganske bankers som anker. Forsvar er Daland-Heggheim et fint par. Spent på Oppegård, ikke spilt altfor mye seniorfotball. HB litt mer usikkert nå som H. Pedersen ikke er med. Aldri sett Østrøm men etter det jeg har hørt er han mer defensivt anlagt. Klaesson og Christiansen ganske jevnt keeperpar, sistnevnte vært bedre siste året imo men tipper Klaesson er foran pga klubbadressen. Holm vs JSL på topp i en slik formasjon også mulig å debattere. Strand Larsen ikke lenger fast på topp hos Groningen.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Spørs hvor sunt det er å la seg selv dagdrømme om 4-3-3 når vi vet Smerud ender opp med den samme 4-4-2 han alltid har brukt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jammen fant jeg ikke en U20 tropp også. Her finner man resten av 01 kullet og en del 02. Litt forvirrende når de tar ut masse på tvers av årganger.

Tropp
Sander Tangvik - Rosenborg
William Da Rocha - Kjelsås
Kornelius Norman Hansen - Stabæk
Oscar Aga - Grorud
Thelo Aasgaard - Wigan
Mikail Maden - Schalke 04
Edvard Tagseth - Rosenborg
Thomas Rekdal - Stuttgart
David Wolfe - Brann
Brage Skaret - Vålerenga
Nicolas Pignatel Jenssen - Stabæk
Sturla Ottesen - Stabæk
Elias Melkersen - Ranheim
Sebastian Tounekti - Bodø/Glimt
Kayolan Kostadinov - Stabæk
Thomas Hallstensen - Odd
Mikkel Tveiten - Skeid
Sebastian Pop - Fram Larvik

aderyn

Legg inn av aderyn »

Jeez, voldsomt mange tropper. Nå har de vel tatt ut en tropp for hvert alderstrinn fra U15 til og med U21 ser det ut til. Litt usikker hvorfor siden U20 ikke pleier å brukes med mindre man kvalifiserer seg til U20 VM, samme med den U19 troppen som ble postet tidligere. Men flere spillere som får prøve seg hvert fall, og flere kamper å følge.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Virker nesten som de tar ut to "likestilte" 18 manns tropper for 02 og overskuddet fra U21. Det gir jo ikke mening at f.eks Cornic er med som "overårig" på G19 tropp sammen med Røsler og Kjølø, mens Tagseth, Rekdal og Normann Hansen er med U20. Har heller ikke hørt om Mathias Haugaasen, som tok ut G19 troppen.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Trodde Tounekti var tapt til Tunisia?

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sch ... landshold/
Det gælder OB-talentet Robin Østrøm, der tidligere har repræsenteret Danmark, men nu har valgt Norge.
Har Østrøm valgt Norge eller er det bare bold.dk som drar sine egne konklusjoner? Var jo ganske tydelig på at han ville spille for Danmark, så det virker litt merkelig. Kanskje han oppdaget at Haaland er norsk.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Dewaz skrev: tir aug 24, 2021 4:55 pm Trodde Tounekti var tapt til Tunisia?
Hmm interessant, så ikke Tounekti der ved første øyekast. Så vidt jeg ser har han ikke vært på banen hos Tunisia så skal vel i prinsippet fortsatt være mulig at han har ombestemt seg, men virker merkelig når han nylig tok valget om å spille for de. Eventuelt har NFF gitt han tillatelse til å trene/spille treningskamp for Norge men det ville vært å kaste bort en plass, pluss at jeg tipper han må være registrert som norsk landslagspiller for å i det heletatt spille treningskamper med norske flagget på brystet. Lurer på om det kommer noe mer info her.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Dewaz skrev: tir aug 24, 2021 4:55 pm Trodde Tounekti var tapt til Tunisia?
Under nye FIFA regler kan du spille inntil 3 A landskamper før fylte 21 år og fortsatt bytte landslag, så lenge ikke disse kampene er i sluttspill type EM, VM, Copa America osv.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: tir aug 24, 2021 2:09 pm
mogandisu skrev: tir aug 24, 2021 1:55 pm Det er enda ikke satt opp hvem som erstatter Schjelderup i G18 troppen, men med tanke på at den var litt "fortung" allerede så vil jeg anta at det enten hentes inn en til midtstopper eller back. Hadde jo tatt ut 8 spillere til indreløper/10er plassene.
Hadde gledet meg til å se han på G18 «dream teamet» men skjønner at han ble flyttet opp. Heldigvis sliter ikke G18 med få alternativer på midtbanen så de klarer seg nok bra, men Schjelderup hadde vært et klar forsterkning fra kampene mot Portugal.
Kanskje vi må vente til u19-em i sommer for å få se toppa lag. Regner med han blir flytta ned om man kvalifiserer seg dit.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

aderyn skrev: tir aug 24, 2021 3:13 pm Lyst til å se U21 i en 4-3-3, synes det passer spillermateriellet. Noe liknende det her

Klaesson/Christiansen
Sebulonsen-Heggheim-Daland-Oppegård
Mannsverk
Askildsen - Sahraoui
E. Ceide/Evjen - Strand Larsen - Schjelderup
Det laget der hadde vunnet Eliteserien :) Skikkelig gode spillere i alle posisjoner! Må bare krysse fingrene for at Smerud får dem til å spille godt sammen.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tir aug 24, 2021 3:17 pm Spørs hvor sunt det er å la seg selv dagdrømme om 4-3-3 når vi vet Smerud ender opp med den samme 4-4-2 han alltid har brukt.
Han kan spille 442/4222, 4411/4231 eller 541/523. 433 er helt uaktuelt. Ingen kanter, kun 10ere og backer som holder bredde. Men er egentlig bare Ceide som ikke passer greit inn i det systemet i troppen.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tir aug 24, 2021 2:50 pm
Norgefoot skrev: tir aug 24, 2021 2:07 pm
Kakebart skrev: tir aug 24, 2021 12:44 pm

Ser ut som en veldig klassisk 442 dobbel 6 tropp. Ganske greit å lese intensjonen til Smerud her:

Sentral midt:
Sivert Mannsverk - Molde
Johan Hove - Strømsgodset
Kristoffer Askildsen - Sampdoria
Joshua Kitolano - Odd

10ere
Håkon Evjen - AZ Alkmaar
Osame Sahraoui - Vålerenga
Martin Palumbo - Udinese
Andreas Schjelderup - Nordsjælland

Spisser (Smerud spiller gjerne med en spiss som dropper litt ned)
Tobias Christensen - Vålerenga
Jørgen Strand Larsen - Groningen
Noah Holm - Rosenborg
Emil Konradsen Ceide - Rosenborg


Klaesson
Stenevik - Heggheim - Daland - Oppegård
Schjelderup - Kitolano - Askildsen/Mannsverk - Sahraoui
Ceide/JSL - Holm
Schjelderup på høyre? Forstår ingenting hvis ikke Mannsverk tar plassen foran Askildsen, klasseforskjell på de to og Mannsverk spiller fast på et høyere nivå.
Bytter man Ceide med Schjelderup og flytter Schjelderup litt bak til venstre for spissen er jeg fornøyd. Det er i den posisjonen han har spilt mest i klubblaget. Schjelderup og Sahraoui på venstre ser meeeget fint ut.
Overrasket over at Christensen er med i denne troppen.
Schjelderup er en spiller som er omtrent like god med begge bein, tror ikke det er kritisk for han at han spiller til venstre. Til venstre har vi som du sier Sahroui, vanskelig å få plass til begge dem på samme side, i hvert fall i 442/4222 som Smerud spiller med.

Har ikke sett Mannsverk og Askildsen nok til å uttale meg bastant, men Askildsen er ikke langt bak i serie A, spilte bl.a. en halvtime ca i den italienske cupen. Kommer nok til å få spilletid i serie A. Askildsen har også vært ønska på lån av Serie A-klubb.
Tenkte at Sahraoui spiller venstre midtbane og at Schjelderup ligger som hengende venstre spiss. Den venstresiden med Oppegård, Sahraoui og Schjelderup vil være vanskelig å stoppe. Schjelderup kan sikkert spille høyre midt, han har vandret litt over dit på Nordsjælland, men har for det meste spilt hengende venstre spiss på Nordsjælland og på venstresiden på yngre landslag, så vil tro det er favorittsiden hans. Har ikke Smerud spilt med en hengende spiss og en ren spiss i mange kamper?
Askildsen har vært tidvis svak i kampene på U21. Forventer at Mannsverk uansett starter, håper på Kitolano som partneren hans.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Nå som det er tatt ut tropper i hvert alderstrinn fra G15 til og med U21 satte jeg sammen en liste på hvilke klubber spillerne tilhører(Lånespillere telles hos moderklubben). Vålerenga desidert på topp, fått ordentlig skikk på ungdomsrekrutteringen der. Samt at de har en åpenbar fordel med å ha hele Oslo nesten for seg selv. Mjøndalen eneste Eliteserieklubb uten en spiller på aldersbestemt landslag.

Vålerenga - 14
Lillestrøm - 9
Stabæk - 9
Brann - 9
Odd - 8
Molde - 7
Rosenborg - 7
Viking - 7
Bodø/Glimt - 6
Sandefjord - 5
Tromsø - 4
Hamkam - 4
Strømsgodset - 4
Sogndal - 3
Haugesund - 3
Aalesund - 2
Kristiansund - 2
Kjelsås - 2
Asker - 1
Sarpsborg 08 - 1
Fredrikstad - 1
Ullern - 1
Start - 1
Ull/Kisa - 1
Grorud - 1
Skeid - 1

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Bra jobb!

Synes alltid MFK er veldig godt representert på aldersbestemte landslag uten at man noen gang hører stort til spillerne deres senere. Er det noen kvotering på landsdelene? Vil tro Østlandet med sitt folketall kunne vært enda mer dominerende (selv om de to største talentene i øyeblikket begge er nordlendinger..).

Ikke overrasket over at Mjøndalen ikke er representert. Når var sist gang de hadde en lovende unggutt i egne rekker? Vil tro de fleste i området ryker til Godset. KBK og Haugesund er andre klubber det virker være nærmest dødt på talentsiden i - da først og fremst i ES. Begge klubber har gode juniorspillere som ikke er i nærheten av startellever eller faste innhopp. Kunne f.eks tenkt meg å se Sivertsen få langt flere muligheter. Har 2 mål på 40 ES-minutter og så ut som en av de bedre på de første 04-samlingene.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Lsk har også historisk hatt en tendens til å få med veldig mange spillere på u-landslag som man ikke hører så mye mer om senere. Alle årgangene har en back og en keeper fra lsk når de starter med landslagsspill, som man aldri hører om senere.

Der ser det ut til å være endringer nå, da.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Dewaz skrev: ons aug 25, 2021 8:46 am Bra jobb!

Synes alltid MFK er veldig godt representert på aldersbestemte landslag uten at man noen gang hører stort til spillerne deres senere. Er det noen kvotering på landsdelene? Vil tro Østlandet med sitt folketall kunne vært enda mer dominerende (selv om de to største talentene i øyeblikket begge er nordlendinger..).

Ikke overrasket over at Mjøndalen ikke er representert. Når var sist gang de hadde en lovende unggutt i egne rekker? Vil tro de fleste i området ryker til Godset. KBK og Haugesund er andre klubber det virker være nærmest dødt på talentsiden i - da først og fremst i ES. Begge klubber har gode juniorspillere som ikke er i nærheten av startellever eller faste innhopp. Kunne f.eks tenkt meg å se Sivertsen få langt flere muligheter. Har 2 mål på 40 ES-minutter og så ut som en av de bedre på de første 04-samlingene.
Det er vel en viss form for geografisk kvotering på landsdelssamlingene som Equinor Talentleir tror jeg, altså på G14 og G15. Fra G16 og utover tror jeg ikke det er noe. Så er det heller ikke noen hemmelighet at noen av klubbene er litt mer "foroverlente" enn andre og har litt større innflytelse på å "tipse" landslagstrenerne om spillere, spesielt ved forfall til samlinger, og spesielt jo yngre landslagene er.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

aderyn skrev: ons aug 25, 2021 2:36 am Nå som det er tatt ut tropper i hvert alderstrinn fra G15 til og med U21 satte jeg sammen en liste på hvilke klubber spillerne tilhører(Lånespillere telles hos moderklubben). Vålerenga desidert på topp, fått ordentlig skikk på ungdomsrekrutteringen der. Samt at de har en åpenbar fordel med å ha hele Oslo nesten for seg selv. Mjøndalen eneste Eliteserieklubb uten en spiller på aldersbestemt landslag.

Vålerenga - 14
Lillestrøm - 9
Stabæk - 9
Brann - 9
Odd - 8
Molde - 7
Rosenborg - 7
Viking - 7
Bodø/Glimt - 6
Sandefjord - 5
Tromsø - 4
Hamkam - 4
Strømsgodset - 4
Sogndal - 3
Haugesund - 3
Aalesund - 2
Kristiansund - 2
Kjelsås - 2
Asker - 1
Sarpsborg 08 - 1
Fredrikstad - 1
Ullern - 1
Start - 1
Ull/Kisa - 1
Grorud - 1
Skeid - 1
Brann er ganske bra representert. Nå vet jeg ikke tallene for tidligere år, men synes det er merkelig hvor få spillere som har slått gjennom de siste 20-30 årene på det høyeste nivået med tanke på hvor mange som bor i Bergensområdet.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Dewaz skrev: ons aug 25, 2021 8:46 am
Synes alltid MFK er veldig godt representert på aldersbestemte landslag uten at man noen gang hører stort til spillerne deres senere. Er det noen kvotering på landsdelene? Vil tro Østlandet med sitt folketall kunne vært enda mer dominerende (selv om de to største talentene i øyeblikket begge er nordlendinger..).
Molde har uten tvil vært jevnt bra representert i mange år. Uten å ha konkret statestikk på hvem som har gått gradene i klubben, vært på aldersbestemte for deretter å lykkes på høyt nivå (ES+) så tipper jeg de fleste "forsvinner". Men det gjelder de fleste spillere fra alle lag? Men tar vi med spillere som har vært inn Molde en periode i relativ ung alder for så å lykkes på høyere nivå og kanskje landslag så er det flere, jfr Holmgren Pedersen, Elyounoussi, Linnes, P E Flo) (men det gjelder vel også andre spillere og lag)

Eirik Hestad kan vi si har lykkes bra, Østigård er en annen(Haaland kom når han var 16!) Svendsenbrødrene har vel også lykkes ok.

Det er en viss kvotering på U14 (talentleir) og U15. Usikker på det er på U16. Molde hadde forøvrig bare en på U14 nå i sommer, sønnen til tidligere moldeving Thomas Mork.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

"Det er en viss kvotering på U14 (talentleir)"
Kan du si litt mer om det ?

Hmm

Legg inn av Hmm »

Big George skrev: tor aug 26, 2021 2:00 am "Det er en viss kvotering på U14 (talentleir)"
Kan du si litt mer om det ?
Ikke at jeg har lest retningslinjene til NFF, men både U14 og U15 har to tropper, altså store uttak. Ser vi på hvor spillere kommer fra så tror jeg alle kretser er representert. Det er neppe tilfeldig, eller bare fotballbasert. Vanskelig å ta ut så unge gutter, så jeg tror det er ei ok løsning.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Hvis du ser på denne presentasjonen om Landslagsskolen fra 2018: https://www.fotball.no/contentassets/eb ... n-2018.pdf

Spesifikt slide 12, så ser du at de på U14 og U15 (i alle fall i 2018) har en fordeling på de ulike regionene, og hva som klassifiseres som "nord" og "sør". Det er ikke en direkte "kvotering" men det er definitivt en uskreven regel om at alle kretsene helst skal være representert. Dette gjelder landsdelssamlinger som de pleier å ha i Sarpsborg og ikke talentleir Porsgrunn.

Hmm

Legg inn av Hmm »

mogandisu skrev: tor aug 26, 2021 9:36 am Hvis du ser på denne presentasjonen om Landslagsskolen fra 2018: https://www.fotball.no/contentassets/eb ... n-2018.pdf

Spesifikt slide 12, så ser du at de på U14 og U15 (i alle fall i 2018) har en fordeling på de ulike regionene, og hva som klassifiseres som "nord" og "sør". Det er ikke en direkte "kvotering" men det er definitivt en uskreven regel om at alle kretsene helst skal være representert. Dette gjelder landsdelssamlinger som de pleier å ha i Sarpsborg og ikke talentleir Porsgrunn.
Kan nok ikke misforståes dette.

Det gjennomføres også en viss geografisk/klubb fordeling på sone /krets, i alle fall fra 12-15. Fra ca 15/16 er dette stort sett borte. Ikke unaturlig at NFF velger å gjøre det slik. (selv om det kan skape relativt stor frustrasjon på de som mener de er god nok når kvotering hindrer uttak)At man kjenner noen i nærområdet/kretsen som er tatt ut kan gi motivasjon og tro på at man selv kan greie det, vanskelig det for en gutt i Alta hvis alle på Equinor er fra Stabæk, VIF, Viking eller Molde. Ungene, og spesielt gutter, har også svært ulik fysisk utvikling. En 13/14-åring kan være alt fra under 150 til over 180cm. Antall kg og modenhet kan nok variere mye.

Nå som videoanalyse stor sett blir brukt på de fleste nivå så kan man tenke seg at det blir lettere å finsikte ferdigheter og potensiale for de som tar ut tropper til landslagene, men tipper at kvotering likevel fortsetter på U14/15.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ser Twitterverset melder Sebastian Tounekti (2002) til Groningen og at Antonio Nusa (2005) allerede er i Belgia for å ferdigstille en overgang til seriemester Club Brugge for 30 millioner.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Kakebart skrev: søn aug 29, 2021 10:58 pm Aarøen var ikke med for United, kan tyde på at han fortsatt sliter med en skade? Mulig vi ikke ser han heller på u18 denne gangen?
Mer relevant her så flytter over hit. Men Aarøen står fortsatt ikke oppført med forfall på fotball.no, så kanskje er han med. Begynner dog å bli en liten stund siden han var i aksjon for United (sesongen startet nylig, selvsagt) så det er kanskje ikke så sannsynlig. Laget bør være bra nok til å slå godt i fra seg- med eller uten Aarøen.

U21 den uka her også. Lenge siden man har sett så mye fram til å se et norsk U21-landslag i aksjon som nå. Veldig sterk tropp; så får man håpe de faktisk fungerer sammen og at det ikke blir nok en Smerud-spesial i kvaliken (hektet av tidlig).

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Dewaz skrev: man aug 30, 2021 10:18 am
Kakebart skrev: søn aug 29, 2021 10:58 pm Aarøen var ikke med for United, kan tyde på at han fortsatt sliter med en skade? Mulig vi ikke ser han heller på u18 denne gangen?
Mer relevant her så flytter over hit. Men Aarøen står fortsatt ikke oppført med forfall på fotball.no, så kanskje er han med. Begynner dog å bli en liten stund siden han var i aksjon for United (sesongen startet nylig, selvsagt) så det er kanskje ikke så sannsynlig. Laget bør være bra nok til å slå godt i fra seg- med eller uten Aarøen.
Ja blir spennende å se med Aarøen. Synes han viste veldig bra takter mot Portugal i sommer.

Og til min overraskelse så ble Schjelderup sitt forfall erstattet av en ny offensiv spiller, Kvia-Egeskog fra Viking. Tror jeg heller ville prioritert et back/stopper alternativ. Masse å ta av offensivt og vet ikke om Kvia-Egeskog tilbyr noe særlig mye mer enn de andre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»