Aldersbestemte landslag

Svar
aderyn

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av aderyn »

Rent spillestilsmessig kunne faktisk Morten Røssland i Åsane vært spennende. Ultra possession orientert fotball. Men skal sies han ikke har erfaring fra internasjonal fotball eller noe nivå over OBOS. Gikk også litt trått for Åsane i fjor men er en klubb med få ressurser så ikke helt overraskende. Ellers står jeg på Isnes hvis det skal være en nordmann. Maalen er 4-3-3 og ballbesittende stil men tja. Kanskje man kunne sett til Sverige eller Danmark. Tror det blir vanskelig å lokke en nåværende ESN trener til U21 landslaget. Hvert fall av de som er interessante. Paco hadde funket men tipper han ønsker å prøve ut klubbkarrieren nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kakebart skrev: man nov 21, 2022 6:51 pm Ligger bare på direktesport så vidt jeg vet. Men her er målene til Nusa og Aarøen:
Aarøen, Nusa og Schjelderup (når han er med) må være blant de beste, offensive G18-trioene vi har hatt på en stund?

startelver

Legg inn av startelver »

Dette var jo nydelig å se på, Makedonia så ut som statister.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

startelver skrev: tir nov 22, 2022 11:30 am Dette var jo nydelig å se på, Makedonia så ut som statister.
Men samtidig ikke. De var ganske harde i presset og fysiske. Norge sleit også litt med å forsvare boksen på innleggene de kom til.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tir nov 22, 2022 11:53 am
startelver skrev: tir nov 22, 2022 11:30 am Dette var jo nydelig å se på, Makedonia så ut som statister.
Men samtidig ikke. De var ganske harde i presset og fysiske. Norge sleit også litt med å forsvare boksen på innleggene de kom til.
De ble mer og mer statister utover i kampen synes jeg.
Slet litt i starten med innlegg, men etter hvert fikk de nesten ikke låne ballen. Veldig moro å se når vi også klarer å skape sjanser.så skal man legge merke til at det var mye pga de individuelle ferdighetene til Aarøen og Nusa, men likevel, en veldig god kamp

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

U21 mot Tsjekkia:


Ceide - Botheim
Sahraoui - Kitolano - Hove - Christensen
Oppegård - Olsen - Heggheim - Sebulonsen
Klaesson

Liker forsåvidt litt sammensetningen av laget her. Venstrebent venstreback som gir oss litt bredde, kreative Sahraoui og Ceide i en relativt fri rolle vil jeg tro.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Akkurat krøpet til korset og kjøpt VG+ igjen for å se U21 kampen men får bare feilmelding...

Noen andre som har tekniske problemer eller bare meg?

Champis

Legg inn av Champis »

mogandisu skrev: tir nov 22, 2022 2:27 pm Akkurat krøpet til korset og kjøpt VG+ igjen for å se U21 kampen men får bare feilmelding...

Noen andre som har tekniske problemer eller bare meg?

Problemer her også.

Champis

Legg inn av Champis »

Fungerer nå.

benib

Legg inn av benib »

2-0 etter 32 minutter. Ceide, Sahraoui og Oppegård herjer på venstresiden.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Talentfullt lag vi har på gang. Når vi legger til spillere Nusa, Bobb og Andreas S , så begynner det bli interesant.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Sterk omgang synes jeg. Kitolano god å ha på midtbanen for gjenvinningsspillet. Og selvfølgelig veldig god venstreside. Hvis Oppegård og Ceide finner enda bedre rytme på overlappen så blir det fort vanskelig å håndtere.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Må si jeg synes u21 har sett bra ut etter kvalifiseringen. Tilbake til Smerud sin 442 med fint kombinasjonsspill og spillere som våger å bruke ball. Var litt vaklete mot Frankrike, men man spilte seg gjennom ledd og turte å forsøke å spille vår egen fotball mot dem og.
Sist redigert av Kakebart den tir nov 22, 2022 3:30 pm, redigert 1 gang totalt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Fikk ikke sett kampen mot Frankrike, men så noen highlights av Zafeiris. Kult at de yngste på U21 også klarer å bite bra fra seg.

Hadde vært spennende å fått inn f.eks Arnstad for Christensen synes jeg. Til tross for målet hans så sliter man litt med rytmen på høyresiden til Christensen.

benib

Legg inn av benib »

mogandisu skrev: tir nov 22, 2022 3:17 pm Sterk omgang synes jeg. Kitolano god å ha på midtbanen for gjenvinningsspillet. Og selvfølgelig veldig god venstreside. Hvis Oppegård og Ceide finner enda bedre rytme på overlappen så blir det fort vanskelig å håndtere.
Tror Kitolano fort kan bli en veldig god spiller. Har imponert i Sparta etter overgangen og blir nok ikke lenge der hvis det fortsetter sånn.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: tir nov 22, 2022 3:15 pm Talentfullt lag vi har på gang. Når vi legger til spillere Nusa, Bobb og Andreas S , så begynner det bli interesant.
Så kan du jo hive på Mannsverk, Daland, Hjelde, Strand-Larsen, Vetlesen og Evjen så har du et greit lag.

Champis

Legg inn av Champis »

Kakebart skrev: tir nov 22, 2022 3:29 pm
Interessert skrev: tir nov 22, 2022 3:15 pm Talentfullt lag vi har på gang. Når vi legger til spillere Nusa, Bobb og Andreas S , så begynner det bli interesant.
Så kan du jo hive på Mannsverk, Daland, Hjelde, Strand-Larsen, Vetlesen og Evjen så har du et greit lag.

Og Haaland :D

aderyn

Legg inn av aderyn »

Spørsmålstegnet på U21 er forsvaret. Med Heggheim og Sebulonsen som får mye spilletid på U21 tross at de ikke engang får minutter i Danmark. Men ser ganske kapable ut på U21 nivå. Får vel tro Hjelde og Daland blir stopperduo i EM, med mindre Smerud kjører Hjelde ut på venstrebacken som han har gjort tidligere. Men ikke noe fan av det siden de naturlige venstrebackene er hakket bedre fremover. Kiil Olsen ser ut til å ha gjort det solid i sine første U21 matcher, så spørs om han ikke kan komme med i den troppen også.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Champis skrev: tir nov 22, 2022 3:33 pm
Kakebart skrev: tir nov 22, 2022 3:29 pm
Interessert skrev: tir nov 22, 2022 3:15 pm Talentfullt lag vi har på gang. Når vi legger til spillere Nusa, Bobb og Andreas S , så begynner det bli interesant.
Så kan du jo hive på Mannsverk, Daland, Hjelde, Strand-Larsen, Vetlesen og Evjen så har du et greit lag.

Og Haaland :D
Haaland og Pedersen tror jeg aldri vi får se for u21.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

aderyn skrev: tir nov 22, 2022 3:39 pm Spørsmålstegnet på U21 er forsvaret. Med Heggheim og Sebulonsen som får mye spilletid på U21 tross at de ikke engang får minutter i Danmark. Men ser ganske kapable ut på U21 nivå. Får vel tro Hjelde og Daland blir stopperduo i EM, med mindre Smerud kjører Hjelde ut på venstrebacken som han har gjort tidligere. Men ikke noe fan av det siden de naturlige venstrebackene er hakket bedre fremover. Kiil Olsen ser ut til å ha gjort det solid i sine første U21 matcher, så spørs om han ikke kan komme med i den troppen også.
Olsen har tatt den fjerde stopperplassen i mitt hode i hvert fall. Smerud ser ikke på Hjelde som stopper, men for meg er det Daland og Hjelde som er førstevalg nå og Heggheim og Olsen som backup.

Champis

Legg inn av Champis »

Kakebart skrev: tir nov 22, 2022 3:42 pm
Champis skrev: tir nov 22, 2022 3:33 pm
Kakebart skrev: tir nov 22, 2022 3:29 pm

Så kan du jo hive på Mannsverk, Daland, Hjelde, Strand-Larsen, Vetlesen og Evjen så har du et greit lag.

Og Haaland :D
Haaland og Pedersen tror jeg aldri vi får se for u21.

Nei, garantert ikke. Det var mest en spøk.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Kjølø er flink til fotball han også. Voldsom bredde her.

Backene er vel der man er svakest. Kanskje det blir aktuelt med Evjen på venstreback der han har spilt mye aldersbestemt før f.eks? Han har aldri imponert meg voldsomt i kantrollen til Smeruds.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kakebart skrev: tir nov 22, 2022 3:43 pm
aderyn skrev: tir nov 22, 2022 3:39 pm Spørsmålstegnet på U21 er forsvaret. Med Heggheim og Sebulonsen som får mye spilletid på U21 tross at de ikke engang får minutter i Danmark. Men ser ganske kapable ut på U21 nivå. Får vel tro Hjelde og Daland blir stopperduo i EM, med mindre Smerud kjører Hjelde ut på venstrebacken som han har gjort tidligere. Men ikke noe fan av det siden de naturlige venstrebackene er hakket bedre fremover. Kiil Olsen ser ut til å ha gjort det solid i sine første U21 matcher, så spørs om han ikke kan komme med i den troppen også.
Olsen har tatt den fjerde stopperplassen i mitt hode i hvert fall. Smerud ser ikke på Hjelde som stopper, men for meg er det Daland og Hjelde som er førstevalg nå og Heggheim og Olsen som backup.
Ser ut sånn nå hvert fall. Enig i at Hjelde - Daland med Heggheim som tredje stopper er rimelig bankers sånn jeg også ser det. Ville tatt Olsen som fjerde per dags dato. Så får vi se hvordan evt Kolskogen, Williamsen, Pignatel Jenssen eller Skjærvik starter neste sesong. Er vel de som er nærest.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

aderyn skrev: tir nov 22, 2022 3:58 pm
Kakebart skrev: tir nov 22, 2022 3:43 pm
aderyn skrev: tir nov 22, 2022 3:39 pm Spørsmålstegnet på U21 er forsvaret. Med Heggheim og Sebulonsen som får mye spilletid på U21 tross at de ikke engang får minutter i Danmark. Men ser ganske kapable ut på U21 nivå. Får vel tro Hjelde og Daland blir stopperduo i EM, med mindre Smerud kjører Hjelde ut på venstrebacken som han har gjort tidligere. Men ikke noe fan av det siden de naturlige venstrebackene er hakket bedre fremover. Kiil Olsen ser ut til å ha gjort det solid i sine første U21 matcher, så spørs om han ikke kan komme med i den troppen også.
Olsen har tatt den fjerde stopperplassen i mitt hode i hvert fall. Smerud ser ikke på Hjelde som stopper, men for meg er det Daland og Hjelde som er førstevalg nå og Heggheim og Olsen som backup.
Ser ut sånn nå hvert fall. Enig i at Hjelde - Daland med Heggheim som tredje stopper er rimelig bankers sånn jeg også ser det. Ville tatt Olsen som fjerde per dags dato. Så får vi se hvordan evt Kolskogen, Williamsen, Pignatel Jenssen eller Skjærvik starter neste sesong. Er vel de som er nærest.
Østrøm kan også bli aktuell. Går ikke helt med på at han er back heller.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Smerud har vel også hatt en tendens til å foretrekke Rösler som stopper, foran Kolskogen, Kiil Olsen osv.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

4-0 Østrøm på dødball. Overkjøring av Norge.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Hvorfor har vi brukt et år på å kælke ball i kvalifiseringen når man får til det her? Blir moro å følge mesterskapet nå som Smerud ser ut til å sette opp et spillende lag.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hvor spiller Mikkelsen og hvordan har han spilt?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Nordlys skrev: tir nov 22, 2022 4:10 pm Hvor spiller Mikkelsen og hvordan har han spilt?
Venstre midt. Sett ganske bra ut. Bra når det er trangt. Skaffa straffe.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

mogandisu skrev: tir nov 22, 2022 4:05 pm 4-0 Østrøm på dødball. Overkjøring av Norge.
Adri hørt om Østrøm før. Man merker seg interessante forsvarspillere som vi trenger mer av. Ser han har hatt en U19 kamp for Danmark, og så spilt for Norge etter det. Har forhåpenligvis valgt Norge da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»