Aldersbestemte landslag

Svar
Gunder

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Gunder »

mogandisu skrev: fre jan 20, 2023 1:31 pm G17 (2006) tropp til treningskamper mot Polen, Belgia, og Sverige:

Magnus Stær-Jensen - Grorud
Daniel Gjerde Sætren - Sogndal

William Kvale - Brann
Mikkel Hope - FK Haugesund
Anders Rønne Børset - Molde
Sondre Milian Granaas - Mjøndalen
Andreas Heredia-Randen - Asker
Amir Jama - Stabæk
Martin Ljunggren - Brann
Mathias Bakken Myklebust - FK Haugesund
Edvard Sundbø Pettersen - Sandefjord
Stian Sjøvold Torstensen - Vålerenga
Filip Thorvaldsen - Vålerenga
Mathias Øren - Sogndal
Jesper Reitan Sunde - Rosenborg
Jørgen Sønstebø - Rosenborg
Magnus Holte - Rosenborg
Troy Engseth Nyhammer - FK Haugesund
Gustav Kjølstad Nyheim - Molde
Faniel Temesgen Tewelde - Odd

En del nye navn, samtidig som andre åpenbare navn er fraværende.

Vil anta disse mangler som resultat av preseason/kræsj med treningsleir med A lag:
Sindre Walle Egeli
Max Bjurstrøm
Aleksander Hammer Kjelsen
Sverre Halseth Nypan
Julian Gonstad
Jones El-Abdellaoui
Grunnen til at Sverre Nypan ikke er med er spesiell. Sverre Nypan som fylte 16 år i desember. Er for god til å være med på en turnering sammen med G-17 landslagsspillere.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Gunder skrev: man jan 23, 2023 2:58 pm
mogandisu skrev: fre jan 20, 2023 1:31 pm G17 (2006) tropp til treningskamper mot Polen, Belgia, og Sverige:

Magnus Stær-Jensen - Grorud
Daniel Gjerde Sætren - Sogndal

William Kvale - Brann
Mikkel Hope - FK Haugesund
Anders Rønne Børset - Molde
Sondre Milian Granaas - Mjøndalen
Andreas Heredia-Randen - Asker
Amir Jama - Stabæk
Martin Ljunggren - Brann
Mathias Bakken Myklebust - FK Haugesund
Edvard Sundbø Pettersen - Sandefjord
Stian Sjøvold Torstensen - Vålerenga
Filip Thorvaldsen - Vålerenga
Mathias Øren - Sogndal
Jesper Reitan Sunde - Rosenborg
Jørgen Sønstebø - Rosenborg
Magnus Holte - Rosenborg
Troy Engseth Nyhammer - FK Haugesund
Gustav Kjølstad Nyheim - Molde
Faniel Temesgen Tewelde - Odd

En del nye navn, samtidig som andre åpenbare navn er fraværende.

Vil anta disse mangler som resultat av preseason/kræsj med treningsleir med A lag:
Sindre Walle Egeli
Max Bjurstrøm
Aleksander Hammer Kjelsen
Sverre Halseth Nypan
Julian Gonstad
Jones El-Abdellaoui
Grunnen til at Sverre Nypan ikke er med er spesiell. Sverre Nypan som fylte 16 år i desember. Er for god til å være med på en turnering sammen med G-17 landslagsspillere.
Er det en offisiell grunn ? 2006-landslaget er spekket med gode spillere og de skal ut i viktige kamper
i mars, Eliterunde mot Belgia, Kroatia og Slovenia.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: tir jan 24, 2023 2:15 am
Gunder skrev: man jan 23, 2023 2:58 pm
mogandisu skrev: fre jan 20, 2023 1:31 pm G17 (2006) tropp til treningskamper mot Polen, Belgia, og Sverige:

Magnus Stær-Jensen - Grorud
Daniel Gjerde Sætren - Sogndal

William Kvale - Brann
Mikkel Hope - FK Haugesund
Anders Rønne Børset - Molde
Sondre Milian Granaas - Mjøndalen
Andreas Heredia-Randen - Asker
Amir Jama - Stabæk
Martin Ljunggren - Brann
Mathias Bakken Myklebust - FK Haugesund
Edvard Sundbø Pettersen - Sandefjord
Stian Sjøvold Torstensen - Vålerenga
Filip Thorvaldsen - Vålerenga
Mathias Øren - Sogndal
Jesper Reitan Sunde - Rosenborg
Jørgen Sønstebø - Rosenborg
Magnus Holte - Rosenborg
Troy Engseth Nyhammer - FK Haugesund
Gustav Kjølstad Nyheim - Molde
Faniel Temesgen Tewelde - Odd

En del nye navn, samtidig som andre åpenbare navn er fraværende.

Vil anta disse mangler som resultat av preseason/kræsj med treningsleir med A lag:
Sindre Walle Egeli
Max Bjurstrøm
Aleksander Hammer Kjelsen
Sverre Halseth Nypan
Julian Gonstad
Jones El-Abdellaoui
Grunnen til at Sverre Nypan ikke er med er spesiell. Sverre Nypan som fylte 16 år i desember. Er for god til å være med på en turnering sammen med G-17 landslagsspillere.
Er det en offisiell grunn ? 2006-landslaget er spekket med gode spillere og de skal ut i viktige kamper
i mars, Eliterunde mot Belgia, Kroatia og Slovenia.
Grunnen er vel bare at det ikke er en internasjonal dato, så klubbene holder på spillere som er en integrert del av a-laget.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Dewaz skrev: ons jan 25, 2023 11:52 am https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... anetalent/

Noen som vet hvem denne karen er?
Edvard Sundbø Pettersen - Sandefjord
- Vi så Edvards niveau, da han var med os til De Nordiske Mesterskaber i 2022
Gutten er i 2006 troppen og der er det mange talentfulle

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jeg synes det er litt interessant å se på hvilke etternavn som "går igjen" når det kommer til G15 og G16 landslag ("Talentleir"). Ofte enten barn eller brødre av andre "fotballnavn". Som nå er det noen navn som stikker seg frem:

G16 (2007)
Filip Jenssen Riise (Stabæk) - Sønn av Bjørn Helge Riise.
Liam Christopher West (Fredrikstad) - Sønn av Brian West fra Fredrikstad.

G15 (2008)
Ola Holmlund Ørjasæter (Stryn) - Lillebror av Sondre Holmlund Ørjasæter (Sogndal)
Gabriel Opsahl (Vålerenga) - antatt lillebror av Sakarias (Tromsø) og Oscar Opsahl (Tromsø)
Sebastian Ademola (Brighton) - Må da være sønnen til Felix Ademola som spilte i HamKam på 2000-tallet?
Erlend Hetle (Sandane) - Lurer på om dette er lillebroren til Håvard Hetle (2003 modellen) som også har Sandane som barndomsklubb.

Vet ikke om det er noen som kan legge til noen?
Kilde: https://www.fotball.no/barn-og-ungdom/l ... ir-gutter/

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons feb 01, 2023 5:25 pm Jeg synes det er litt interessant å se på hvilke etternavn som "går igjen" når det kommer til G15 og G16 landslag ("Talentleir"). Ofte enten barn eller brødre av andre "fotballnavn". Som nå er det noen navn som stikker seg frem:

G16 (2007)
Filip Jenssen Riise (Stabæk) - Sønn av Bjørn Helge Riise.
Liam Christopher West (Fredrikstad) - Sønn av Brian West fra Fredrikstad.

G15 (2008)
Ola Holmlund Ørjasæter (Stryn) - Lillebror av Sondre Holmlund Ørjasæter (Sogndal)
Gabriel Opsahl (Vålerenga) - antatt lillebror av Sakarias (Tromsø) og Oscar Opsahl (Tromsø)
Sebastian Ademola (Brighton) - Må da være sønnen til Felix Ademola som spilte i HamKam på 2000-tallet?
Erlend Hetle (Sandane) - Lurer på om dette er lillebroren til Håvard Hetle (2003 modellen) som også har Sandane som barndomsklubb.

Vet ikke om det er noen som kan legge til noen?
Kilde: https://www.fotball.no/barn-og-ungdom/l ... ir-gutter/
Daniel Skaarud er i hvert fall broren til Tongnoy som har 30 u-landskamper.

https://www.fotball.no/fotballdata/pers ... Id=3747285

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Helt vanlig det, kan ha litt med navn å gjøre, men mest med at de som har foreldre, søsken, tanter og onkler etc. som har bedrevet fotball tidligere ofte blir trent av disse på egenhånd og får en helt annen oppfølging enn andre som må klare seg mere selv.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Fryktelig mange som er aktuelle for u21-mesterskapet i sommer. Mange gode spillere kommer til å bli vraka. Karlsbakk, Mikkelsen og Mvuka som har vært i begivenhetenes sentrum de siste dagene har f.eks ikke spilt noen stor rolle på u21 så langt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 10:33 pm Fryktelig mange som er aktuelle for u21-mesterskapet i sommer. Mange gode spillere kommer til å bli vraka. Karlsbakk, Mikkelsen og Mvuka som har vært i begivenhetenes sentrum de siste dagene har f.eks ikke spilt noen stor rolle på u21 så langt.
Sentrale midtbanespillere: Mikkelsen, Vetlesen, Evjen, Zafeiris, Holm, Arnstad, Mannsverk, Hove. Det er kruttsterkt.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Blir en veldig spennende fight om en plass i U21 troppen til sommeren. Midtbanen og angrepet er rimelig stacked, med sterk konkurranse om flere plasser. Skal jeg tippe er dette kanskje hvordan troppen ville blitt tatt ut i dag;

Keepere
Kristoffer Klaesson (Leeds)
Mads H. Christiansen (Lillestrøm)
Magnus Sjøeng (Vålerenga)

Forsvar
Warren Kamanzi (Toulouse)
Sebastian Sebulonsen (Brøndby)
Jesper Daland (Cercle Brugge)
Henrik Heggheim (Brøndby)
Leo Hjelde (Rotherham)
Aaron Kiill Olsen (Vålerenga)
Fredrik Oppegård (Go Ahead Eagles)
Isak Dybvik Määttä (Groningen)

Midtbane
Sivert Mannsverk (Molde)
Joshua Kitolano (Sparta Rotterdam)
Kristian Arnstad (Anderlecht)
Hugo Vetlesen (Bodø/Glimt)
Christos Zafeiris (Slavia Praha)
Johan Hove (Groningen)

Angrep
Jørgen Strand Larsen (Celta Vigo)
Erik Botheim (Salernitana)
Oscar Bobb (Manchester City U23)
Emil Ceide (Sassuolo)
Andreas Schjelderup (Benfica)
Osame Sahraoui (Heerenveen)

Spillere som ikke er med i troppen:
Cornic, Østrøm, Wolfe, Kolskogen, Rösler, Askildsen, Kjølø, Breivik, Evjen, Thiago Holm, Palumbo, Mikkelsen, Nusa, Mvuka, Noah Holm, Karlsbakk

Vil understreke at det er dette jeg tipper Smerud ville tatt ut i dag. Ikke nødvendigvis det jeg selv ville ønsket. Dog er ikke mitt ønske langt unna.

Rimelig sterke klubbadresser for et U21 lag. Kan ikke huske sist spillere i topp 5 liga staller som av og til får minutter (Askildsen & Holm) ikke kommer med i en U21 tropp. Sier en del om konkuransen. Del vil nok stusse på at Nusa ikke er med men ser ikke helt lyst ut for han nå med minimalt spilletid for Club Brugge samt at han ikke har vært en del av U21 laget før. Litt usikker på om Noah Holm ville blitt vraket mtp hvor glad Smerud er i han, men ville vært litt merkelig med så lite spilletid for klubblaget om han skulle ta en plass her.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Prøvde å lage en oversikt over aktuelle spillere jeg også:

Keeper

Mads Hedenstad Christiansen - Lillestrøm
Kristoffer Klaesson - Leeds United
Magnus Smelhus Sjøeng - Vålerenga

Torkildsen - Start

Venstreback

Fredrik Oppegård - PSV Eindhoven

IsakDybvik Määttä - Groningen

Edvard Tagseth - Rosenborg
Mathias Fjørtoft Løvik - Molde
David Møller Wolfe - Brann
Josef Baccay - Odd

Høyreback

Warren Kamanzi - Tolouse
Sebastian Sebulonsen - Brøndby


Leo Cornic - Rosenborg
Robin Dahl Østrøm - Silkeborg
Eskil Edh - Lillestrøm

Stoppere

Leo Hjelde - Leeds/Rotterham
Jesper Daland - Cercle Brugge
Henrik Heggheim - Brøndby

Aaron Kiil Olsen - Vålerenga

Vetle Skjærvik - Lillestrøm
Ole Martin Kolskogen - Brann
Colin Rösler - Mjallby


Sentral midt

Sivert Heggheim Mannsverk - Molde
Hugo Vetlesen - Bodø/Glimt

Christos Zafeiris - Sparta Praha

Johan Hove - Groningen

Joshua Kitolano - Sparta Rotterdam

Kristian Malt Arnstad - Anderlecht
Kristoffer Askildsen - Lecce/Sampdoria
Odin Holm - Vålerenga
Emil Brevik - Molde
Magnus Knudsen - Lillestrøm

Høyrekant

Oscar Bobb - Manchester City
Joel Mvuka - Bodø/Glimt / Lorient

Håkon Evjen - Brøndby

Venstrekant

Andreas Schjelderup - Benfica
Osame Sahraoui - Heerenveen

Isak Hansen-Aarøen - Manchester United
August Mikkelsen - Hammarby
Tobias Christensen - Fehérvár
Mathias Ullereng Kjølø - Twente


Spiss/angrep

Emil Konradsen Ceide - Sassuolo 

Antonio Nusa - Club Brugge
Jørgen Strand Larsen - Celta Vigo
Erik Botheim - Salernitana


Noah Holm - Reims
Daniel Karlsbakk - Heerenveen
Seedy Jatta - Vålerenga
Aune Selland Heggebø - Brann
Sist redigert av Kakebart den ons feb 01, 2023 11:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 11:31 pm Prøvde å lage en oversikt over aktuelle spillere jeg også:

Keeper

Mads Hedenstad Christiansen - Lillestrøm
Kristoffer Klaesson - Leeds United
Magnus Smelhus Sjøeng - Vålerenga

Torkildsen - Start

Venstreback

Fredrik Oppegård - PSV Eindhoven

IsakDybvik Määttä - Groningen

Edvard Tagseth - Rosenborg
Mathias Fjørtoft Løvik - Molde
David Møller Wolfe - Brann
Josef Baccay - Odd

Høyreback

Warren Kamanzi - Tolouse
Sebastian Sebulonsen - Brøndby
Leo Cornic - Rosenborg

Robin Dahl Østrøm - Silkeborg
Eskil Edh - Lillestrøm

Stoppere

Leo Hjelde - Leeds/Rotterham
Jesper Daland - Cercle Brugge
Henrik Heggheim - Brøndby

Aaron Kiil Olsen - Vålerenga

Vetle Skjærvik - Lillestrøm
Ole Martin Kolskogen - Brann
Colin Rösler - Mjallby


Sentral midt

Sivert Heggheim Mannsverk - Molde
Hugo Vetlesen - Bodø/Glimt

Christos Zafeiris - Sparta Praha

Johan Hove - Groningen

Joshua Kitolano - Sparta Rotterdam

Kristian Malt Arnstad - Anderlecht
Kristoffer Askildsen - Lecce/Sampdoria
Odin Holm - Vålerenga
Emil Brevik - Molde
Magnus Knudsen - Lillestrøm

Høyrekant

Oscar Bobb - Manchester City
Joel Mvuka - Bodø/Glimt / Lorient

Håkon Evjen - Brøndby

Venstrekant

Andreas Schjelderup - Benfica
Osame Sahraoui - Heerenveen

Isak Hansen-Aarøen - Manchester United
August Mikkelsen - Hammarby
Tobias Christensen - Fehérvár
Mathias Ullereng Kjølø - Twente


Spiss/angrep

Emil Konradsen Ceide - Sassuolo 

Antonio Nusa - Club Brugge
Jørgen Strand Larsen - Celta Vigo
Erik Botheim - Salernitana


Noah Holm - Reims
Daniel Karlsbakk - Heerenveen
Seedy Jatta - Vålerenga
Aune Selland Heggebø - Brann
Det der er en helt vanvittig bredde. Og som ble nevnt; nesten samtlige av de som trolig tas ut er i utenlandske klubber. Er en helt annen virkelighet i dag enn bare for noen år siden.
Kanskje ikke de virkelig store enerne dog, bortsett fra Nusa og Schjelderup, men usikkert hvor stor rolle de kommer til å spille. Og ingen klar midtbane som har spilt sammen over lengre tid. Forsvaret er også bedre enn på lenge, men synes vi har sett svakheter der i en del kamper. Blir viktig at Strand Larsen får spilletid i Celta da jeg regner med han blir førstevalg på topp.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Smerud fortsetter nok med 442 dobbel 6 som han har kjørt i alle treningskampene etter kvalifiseringen. Mange harde dueller her. Arnstad burde jo fått plass f.eks. Jeg hadde nok valgt Arnstad eller Evjen foran Mvuka dor en uke siden…

Ser for meg at man har et par rene spisser og et par driblere som passer i litt friere roller på topp. Klarer ikke å vrake Nusa selv om han har tynt grunnlag. X-factoren kan bli viktig.


E8AC759B-CE7E-4EA0-9753-F6D4231FBA9F.jpeg

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: ons feb 01, 2023 11:48 pm
Det der er en helt vanvittig bredde. Og som ble nevnt; nesten samtlige av de som trolig tas ut er i utenlandske klubber. Er en helt annen virkelighet i dag enn bare for noen år siden.
Kanskje ikke de virkelig store enerne dog, bortsett fra Nusa og Schjelderup, men usikkert hvor stor rolle de kommer til å spille. Og ingen klar midtbane som har spilt sammen over lengre tid. Forsvaret er også bedre enn på lenge, men synes vi har sett svakheter der i en del kamper. Blir viktig at Strand Larsen får spilletid i Celta da jeg regner med han blir førstevalg på topp.
Synes egentlig midtbanen er rimelig klar selv om de står med omtrent 0 kamper totalt for u21 og aldri har spilt sammen. Mannsverk og Vetlesen er dominante spillere på topplag i eliteserien, voksne og på vei frem. Schjelderup og Bobb har voldsomt nivå inne, ekstrem teknikk og x-faktor.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 11:51 pm Smerud fortsetter nok med 442 dobbel 6 som han har kjørt i alle treningskampene etter kvalifiseringen. Mange harde dueller her. Arnstad burde jo fått plass f.eks. Jeg hadde nok valgt Arnstad eller Evjen foran Mvuka dor en uke siden…

Ser for meg at man har et par rene spisser og et par driblere som passer i litt friere roller på topp. Klarer ikke å vrake Nusa selv om han har tynt grunnlag. X-factoren kan bli viktig.
Synes ikke Mvuka automatisk skal få plass bare fordi han signerte for en topp 5 liga klubb. Kommer fortsatt til å spille i Eliteserien og basert på det han viste siste halvdel i fjor så synes jeg ikke han fortjener en plass. Kan selvfølgelig komme inn med en kanon vårsesong men hadde nok foretrukket Arnstad der. Nok av vinger i den troppen fra før av. Arnstad har vært god for U21 når han har spilt og er ganske safe mtp en plass i troppen tror jeg. Ellers er nok kanskje 4-4-2en mer realistisk enn 4-3-3 utgangspunktet jeg kjørte ja.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

aderyn skrev: tor feb 02, 2023 12:01 am
Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 11:51 pm Smerud fortsetter nok med 442 dobbel 6 som han har kjørt i alle treningskampene etter kvalifiseringen. Mange harde dueller her. Arnstad burde jo fått plass f.eks. Jeg hadde nok valgt Arnstad eller Evjen foran Mvuka dor en uke siden…

Ser for meg at man har et par rene spisser og et par driblere som passer i litt friere roller på topp. Klarer ikke å vrake Nusa selv om han har tynt grunnlag. X-factoren kan bli viktig.
Synes ikke Mvuka automatisk skal få plass bare fordi han signerte for en topp 5 liga klubb. Kommer fortsatt til å spille i Eliteserien og basert på det han viste siste halvdel i fjor så synes jeg ikke han fortjener en plass. Kan selvfølgelig komme inn med en kanon vårsesong men hadde nok foretrukket Arnstad der. Nok av vinger i den troppen fra før av. Arnstad har vært god for U21 når han har spilt og er ganske safe mtp en plass i troppen tror jeg. Ellers er nok kanskje 4-4-2en mer realistisk enn 4-3-3 utgangspunktet jeg kjørte ja.
Egentlig helt enig med deg.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Om u19 kommer til EM så bør man fort ikke ta seg råd til å ta med Nusa, om ikke han får mer spilletid fremover. Men jeg har ikke trua på at vi kommer til u19-em.

Champis

Legg inn av Champis »

Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 5:37 pm
mogandisu skrev: ons feb 01, 2023 5:25 pm Jeg synes det er litt interessant å se på hvilke etternavn som "går igjen" når det kommer til G15 og G16 landslag ("Talentleir"). Ofte enten barn eller brødre av andre "fotballnavn". Som nå er det noen navn som stikker seg frem:

G16 (2007)
Filip Jenssen Riise (Stabæk) - Sønn av Bjørn Helge Riise.
Liam Christopher West (Fredrikstad) - Sønn av Brian West fra Fredrikstad.

G15 (2008)
Ola Holmlund Ørjasæter (Stryn) - Lillebror av Sondre Holmlund Ørjasæter (Sogndal)
Gabriel Opsahl (Vålerenga) - antatt lillebror av Sakarias (Tromsø) og Oscar Opsahl (Tromsø)
Sebastian Ademola (Brighton) - Må da være sønnen til Felix Ademola som spilte i HamKam på 2000-tallet?
Erlend Hetle (Sandane) - Lurer på om dette er lillebroren til Håvard Hetle (2003 modellen) som også har Sandane som barndomsklubb.

Vet ikke om det er noen som kan legge til noen?
Kilde: https://www.fotball.no/barn-og-ungdom/l ... ir-gutter/
Daniel Skaarud er i hvert fall broren til Tongnoy som har 30 u-landskamper.

https://www.fotball.no/fotballdata/pers ... Id=3747285

Liker West godt, han har en del mer å by på en sin far, hvor det stort sett kun handlet om hurtighet.

Ellers er Taraldset (Viking) et navn å sette en stjerne ved - et helsikes driv med ballen! Virker også til å ha en fin fysikk og et bra fotballhode. Liker også begge stopperne på landslagsgruppa i Volden (Rosenborg) og Sjøblom (Skeid).

På G15 er det noe jevnere foreløpig, synes jeg. Liker Stabæks Buki.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Kvalifisering til U21-EM 2025:

Group A: Italy*, Republic of Ireland, Norway*, Türkiye, Latvia, San Marino

Asterisk på lagene som spiller til sommeren. Veldig tøff gruppe, men kunne vært mye verre.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Blir fort tøft mellom oss og Irland. Ikke helt sikker på hvor gode de er, men de har hatt noen gode årganger i det siste mener jeg. MEn vi har mange veldig bra spillere i denne årgangen også.

Mvuka, Karlsbakk, Bobb, Odin Holm, Arnstad, Mannsverk, Hjelde, Oppegård, Torkildsen, Sjøeng, Nusa, Schjelderup, Aarøen ++

Burde være mulig å stille noe konkurransedyktig.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ikke så verst i og med at Norge var pot 3 i trekningen. Irland fra pot 2 var ganske heldig, kunne vært Kroatia, Sveits, Belgia, Sverige, Østerrike, Polen, Ukraina, Tsjekkia. Men ble Irland som bør være et av de svakere lagene.

Tyrkia fra pot 4 var dog ikke det letteste. Men bør være mulig å ta 2. plassen i den gruppa.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Tok meg den frihet å sette opp et "depth chart" for det fremtidige U21 landslaget. Det er 36 spillere, satt opp i 4-3-3 (antar Smerud ikke trener). Foreslår at en fremtidig U21 trener inviterer til type talentleir, setter opp 3 lag og spiller turneringer i en uke for å ta ut laget. U21 romjulscup i desember 😅
U21 Landslag EM 2025.png

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Det mest avgjørende her er vel hvem som blir trener for laget. Burde nesten komme noen avklaring der etterhvert. Fortsetter Smerud? Er vel på tide at han prøver noe annet, selv om jeg har sansen for måten han har leda laget etter kvalifiseringen var over. Blir det Bård Wigen som tar over? Er velkjent med hvordan Solbakken liker ting og kan kanskje sørge for at steget opp blir mindre. Eller blir det Solskjær som fortsatt er arbeidsledig og har en tlknytting til NFF og arbeidet med yngre der?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tor feb 02, 2023 3:28 pm Tok meg den frihet å sette opp et "depth chart" for det fremtidige U21 landslaget. Det er 36 spillere, satt opp i 4-3-3 (antar Smerud ikke trener). Foreslår at en fremtidig U21 trener inviterer til type talentleir, setter opp 3 lag og spiller turneringer i en uke for å ta ut laget. U21 romjulscup i desember 😅

U21 Landslag EM 2025.png
Med kneskaden til Edh så er høyrebacken den som ser svakest ut synes jeg, Riisnæs kan kanskje gjøre en jobb der eventuelt? Gelmuyen på indreløperplassen var litt pussig synes jeg. Roaldsøy, Ødegaard, Solberg, Auklend er kanskje noen som kunne vært atuelle? Fiabema har fosvunnet helt i den grønne skogen?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Enig i at høyrebacken er mest utsatt. Om Edh hadde vært skadefri så er den jo ganske klink, men det er jo et stort "om".
Angående Geelmuyden så trodde jeg han hadde spilt en del indreløper for Stabæk i Bohinens 5-3-2 nå sist sesong i OBOS, men kan godt være jeg tar feil.
Auklend slitt mye med skader så han er et stort spørsmålstegn for meg.
Fiabema tror jeg ikke blir aktuell. Kan ikke se for meg at han skal bli topp 3 på noen av de posisjonene i frontleddet.

aderyn

Legg inn av aderyn »

mogandisu skrev: tor feb 02, 2023 3:28 pm Tok meg den frihet å sette opp et "depth chart" for det fremtidige U21 landslaget. Det er 36 spillere, satt opp i 4-3-3 (antar Smerud ikke trener). Foreslår at en fremtidig U21 trener inviterer til type talentleir, setter opp 3 lag og spiller turneringer i en uke for å ta ut laget. U21 romjulscup i desember 😅

U21 Landslag EM 2025.png
Thelo Aasgaard kunne nok vært med som midtbane/ving. Spiller tross alt Championship fotball hver uke, selv om det stort sett er fra benken.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Hvor mange er det Smerud har lov å ta ut til en U21 tropp til EM? Noen som vet?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

mogandisu skrev: lør feb 04, 2023 11:40 am Hvor mange er det Smerud har lov å ta ut til en U21 tropp til EM? Noen som vet?
Troppen består av 26 spillere inklusiv 3 keepere.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

– Dessverre et bilde på virkeligheten

Artikkel om hvordan ledergruppen på landslagssamlingen domineres av menn med norsk opprinnelse. Altså, for få kvinner og for få med minoritetsbakgrunn.

Veldig fint at dette belyses, jeg støtter også (selvfølgelig!) mangfold i både kjønn og etnisitet. Men dette sitatet fikk meg til å flire litt:
– Det er to store feil med bildet. For det første er det for få med minoritetsbakgrunn, og så er det for få damer, erkjenner Grøttland overfor VG før han legger til:
– Så er det en veldig bra ting med det, og det er at våre største talenter har veldig bra trenere. Det trumfer alt.
Fritt oversatt:
«Ja, vi har for lite damer og innvandrere, men til gjengjeld har vi gode trenere!»

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»