Aldersbestemte landslag

Svar
Norgefoot

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Norgefoot »

Champis skrev: tir mai 10, 2022 12:40 pm
Dewaz skrev: tir mai 10, 2022 8:16 am Aarøen er vel i OK rute? Vært litt innbytter etter nyttår men er også 1-2 år yngre enn de fleste andre U23-spillerne. På A-laget har man jo sett endimensjonale og middelmådige Elanga få spille tilnærmet fast og Hannibal få debuten denne sesongen, så med Ten Hag inn er det jo muligheter fremover.

Jeg vil rangere de slik; Nusa > Schjelderup > Bobb > Aarøen > Holm (høyere uten skader) > Arnstad > Gulliksen

Jeg vil rangere Bobb øverst av disse. Enig i Gulliksen nederst. Jevnt mellom der.
Ut fra potensial?
Synes Bobb har større ferdigheter med ball, men at Nusa er mer kraftfull og raskere og derfor er litt foran hvis man snakker om potensial

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

mogandisu skrev: tir mai 10, 2022 1:07 pm
Hektisk Kampanje skrev: tir mai 10, 2022 12:55 pm Noen som vet hvordan er det med Nusa og landslag? Med en far fra Nigeria, kan det tenkes at han potensielt velger bort en landslagskarriere med Norge?

Nusa virker som en ekstremt spennende spiller som sammen med resten av gjengen kan ta Norge langt.
Samme problemstillingen gjelder vel også for eksempel Fiabema? Var ikke faren hans ute i nigeriansk presse og sa at han ville at sønnen skulle spille for dem?

Selv om Nusa selvfølgelig per nå er et mye større tap enn Fiabema.

Edit: Jeg tror heller ikke det er mer attraktivt å spille for et afrikansk land enn Norge med Ødegaard som kaptein og Haaland som spiss. Norge bør bli å regne med fremover.
I tillegg må man fly over halvannet kontinent hver gang man skal spille kamp.
Mener å huske at Nusa har blitt spurt og stilt seg ganske nøytral, men ikke arrester meg på det. Eller altså…, arrester meg gjerne hvis det er feil, ikke arrester meg ellers

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: tir mai 10, 2022 5:40 pm
mogandisu skrev: tir mai 10, 2022 5:11 pm Jeg er også litt bekymret over taktikken til Teigen med dette G19 kullet. De har vel nesten spilt en slags 3-5-2 med 2 "inverted vingbacks" og 2 spisser med Jatta og Fiabema.

Kjempeflytende system med Gulliksen som venstre vingback og Wassberg som høyre vingback.
Bruker Wassberg helst høyre eller venstre?

Enig i skepsisen din!
Wassberg er meg bekjent tydelig venstrebent. Så blir 2 innoverbacker. Slik har de i alle fall har spilt siden kampene i november 2021. (Tror jeg).

Mulig noen som var på G19 - Skeid kan bekrefte/avkrefte formasjon og spillervalg men tror de stilte slik i den kampen:

Jatta - Fiabema
Bobb
Gulliksen - Arnstad - Auklend - Wassberg
Hopland - Zafeiris - Williamsen
Rugland Ree

Champis

Legg inn av Champis »

Norgefoot skrev: tir mai 10, 2022 6:20 pm
Champis skrev: tir mai 10, 2022 12:40 pm
Dewaz skrev: tir mai 10, 2022 8:16 am Aarøen er vel i OK rute? Vært litt innbytter etter nyttår men er også 1-2 år yngre enn de fleste andre U23-spillerne. På A-laget har man jo sett endimensjonale og middelmådige Elanga få spille tilnærmet fast og Hannibal få debuten denne sesongen, så med Ten Hag inn er det jo muligheter fremover.

Jeg vil rangere de slik; Nusa > Schjelderup > Bobb > Aarøen > Holm (høyere uten skader) > Arnstad > Gulliksen

Jeg vil rangere Bobb øverst av disse. Enig i Gulliksen nederst. Jevnt mellom der.
Ut fra potensial?
Synes Bobb har større ferdigheter med ball, men at Nusa er mer kraftfull og raskere og derfor er litt foran hvis man snakker om potensial

Ut fra potensial, ja. Nusa er veldig lite kraftfull foreløpig, men han er ung og vil utvikle det fysiske noe. Bobb er minst like hurtig både med og uten ball foreløpig.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tir mai 10, 2022 6:28 pm
Kakebart skrev: tir mai 10, 2022 5:40 pm
mogandisu skrev: tir mai 10, 2022 5:11 pm Jeg er også litt bekymret over taktikken til Teigen med dette G19 kullet. De har vel nesten spilt en slags 3-5-2 med 2 "inverted vingbacks" og 2 spisser med Jatta og Fiabema.

Kjempeflytende system med Gulliksen som venstre vingback og Wassberg som høyre vingback.
Bruker Wassberg helst høyre eller venstre?

Enig i skepsisen din!
Wassberg er meg bekjent tydelig venstrebent. Så blir 2 innoverbacker. Slik har de i alle fall har spilt siden kampene i november 2021. (Tror jeg).

Mulig noen som var på G19 - Skeid kan bekrefte/avkrefte formasjon og spillervalg men tror de stilte slik i den kampen:

Jatta - Fiabema
Bobb
Gulliksen - Arnstad - Auklend - Wassberg
Hopland - Zafeiris - Williamsen
Rugland Ree
Arnstad og Auklend har bytta plass på lagoppstillingen på side 42. Det gir kanskje mening om de gikk opp som kanter?

Sånn i angrep?
Jatta - Fiabema
Auklend - Bobb - Arnstad
Gulliksen - Wassberg
Hopland - Zafeiris - Williamsen
Rugland Ree

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Nja, synes han er ganske bra fysisk allerede, kanskje ikke overkropp, men eksplositiviteten i beina, klart bedre enn Bobb på samme alder og synes den er bedre enn Bobbs eksplositivitet nå også
Se feks fra 2.00


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Er ikke Auklend skadet ? Var ikke i troppen hos Viking borte mot Molde.

Champis

Legg inn av Champis »

Norgefoot skrev: tir mai 10, 2022 7:54 pm Nja, synes han er ganske bra fysisk allerede, kanskje ikke overkropp, men eksplositiviteten i beina, klart bedre enn Bobb på samme alder og synes den er bedre enn Bobbs eksplositivitet nå også
Se feks fra 2.00


Han har absolutt en ganske bra eksplosivitet, men det er en del å gå på fortsatt. Han er ganske tynnbygd, noe for øvirg Bobb også er.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Champis skrev: tir mai 10, 2022 10:32 pm
Norgefoot skrev: tir mai 10, 2022 7:54 pm Nja, synes han er ganske bra fysisk allerede, kanskje ikke overkropp, men eksplositiviteten i beina, klart bedre enn Bobb på samme alder og synes den er bedre enn Bobbs eksplositivitet nå også
Se feks fra 2.00


Han har absolutt en ganske bra eksplosivitet, men det er en del å gå på fortsatt. Han er ganske tynnbygd, noe for øvirg Bobb også er.
Bobb ser for øvrig ut til å lagt på seg bra med med muskler den siste tiden

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Norgefoot skrev: tir mai 10, 2022 7:54 pm Nja, synes han er ganske bra fysisk allerede, kanskje ikke overkropp, men eksplositiviteten i beina, klart bedre enn Bobb på samme alder og synes den er bedre enn Bobbs eksplositivitet nå også
Se feks fra 2.00

Deilig rykk

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Big George skrev: tir mai 10, 2022 10:16 pm Er ikke Auklend skadet ? Var ikke i troppen hos Viking borte mot Molde.
Riktig. Auklend er skadet. Usikker på hvor lenge men han har vel ikke spilt på et par uker nå. Den formasjonen jeg satt opp var hvordan de spilte mot Skeid ved forrige samling.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Nikolai Hopland (2004) blir Kristiansund sin 3. nødløsning på midtstopperplass etter at innleide Sigurd Kvile brakk kragebeinet etter 14 minutter på banen i helgen, før Andreas Hopmark også gikk ut skadet mot slutten av kampen. Max Williamsen er ute noen uker med overtråkk.

Lånet gjelder kun ut inneværende måned.

Kristiansund har også signert Marius Alm, men får håpe dette kan bety litt Eliteseriespilletid på midtstopperplass for Hopland før Eliterunden.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Men da er Williamsen kanskje ute?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Tror Williamsen vil være ute til eliterunden ja, hvis han rekker det så blir det meget "tight".
Kan vel fort bli Hjelde og Hopland som utgjør stopperparet, med enten Emilsen, Zafeiris eller Odin som anker/midtre midtstopper. Odin er vel akkurat tilbake fra skade og skal vel være i troppen mot HamKam 16. mai slik jeg forstår.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Aarøen spiller vel FA youth cup finale i dag. Kanskje blir det en tittel på både Bobb og Aarøen i år.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Kakebart skrev: ons mai 11, 2022 10:40 am Aarøen spiller vel FA youth cup finale i dag. Kanskje blir det en tittel på både Bobb og Aarøen i år.
Klokken 20:30. Solgt over 60 000 billetter!

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Club Brugge spiller for øvrig klokken 20:30 de også, mot samme motstander som sist. Spennende å se om Nusa får noen minutter. Vet ikke om det er nevnt tidligere, men noe av det mest spennene med han er at han er sterk med begge bein. La veldig merke til det sist. Hurtig, driblesterk, godt overblikk og tofotet.. vanskelig å ikke tro på en stor karriere.

startelver

Legg inn av startelver »

Aarøen vant en cup, fikk spille ca 60 minutter.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

G19 (2003/04) uttak til eliterunden i juni:
2004 spillere i kursiv

Isak Solberg - Tottenham
Magnus Rugland Ree - Viking

Mathias Bauer - Augsburg
Tage Johansen - Fredrikstad
August Frobenius - Start
Nikolai Hopland - Aalesund
Mathias Løvik - Molde

Mathias Emilsen - Vålerenga
Christos Zafeiris - Haugesund
Kristian Arnstad - Anderlecht
Niklas Ødegård - Molde
Tobias Gulliksen - Strømsgodset
Niklas Wassberg - Brann
Andreas Schjelderup - Nordsjælland
Isak Hansen-Aarøen - Manchester United
Odin Thiago Holm - Vålerenga

Oscar Bobb - Manchester City
Sondre Ørjasæter - Sogndal
Bryan Fiabema - Rosenborg (på lån fra Chelsea)
Seedy Jatta - Vålerenga

Vanskelig å fordele inn på riktig lagdel, men.
Sist redigert av mogandisu den tor mai 12, 2022 1:43 pm, redigert 1 gang totalt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Største overraskelsen er vel at Hjelde ikke er tatt ut, enten fordi han har for lite matching i det siste etter skaden eller fordi han trengs på U21 som også spiller kamper i den internasjonale pausen i juni.

Sondre Ørjasæter (2003) kommer inn for Auklend som er skadet. Fått spille en del for Sogndal i OBOS hittil i sesongen. Gammel Lyn-kjenning av Emilsen og Bobb.

Ingen Antonio Nusa.

Max Williamsen skadet som forventet.

Odin Holm klar igjen.

Uranik Seferi, som har slitt med spilletid i Kvik Halden, er ikke tatt ut og heller ikke Peder Meen Johansen som ble solgt til Grorud i vår.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Hjelde er så overlegent den beste forsvarspilleren i dette kullet at han selv uten matchtrening hadde vært bankers her. Så han skal garantert med U21, var på Leeds benken sist PL kamp så åpenbart ok form. Stort tap for sjansene med Hjelde borte.

Stusser mest på at Nusa ikke er hentet opp. Hans opprinnelige kull spiller ikke tellende kamper. Så skal han heller være med de eller kan det til å med hende han skal på U21? Virker rart å ikke ta han med til såpass viktige kamper som dette, ville definitivt vært en ressurs fremover på banen i det laget.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Er nok Smerud som saboterer. Skal nok ha Hjelde som venstreback på u21.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

aderyn skrev: tor mai 12, 2022 1:50 pm Hjelde er så overlegent den beste forsvarspilleren i dette kullet at han selv uten matchtrening hadde vært bankers her. Så han skal garantert med U21, var på Leeds benken sist PL kamp så åpenbart ok form. Stort tap for sjansene med Hjelde borte.

Stusser mest på at Nusa ikke er hentet opp. Hans opprinnelige kull spiller ikke tellende kamper. Så skal han heller være med de eller kan det til å med hende han skal på U21? Virker rart å ikke ta han med til såpass viktige kamper som dette, ville definitivt vært en ressurs fremover på banen i det laget.
Nusa kommer nok aldri til å spille for sin egen årgang. Neste år spiller 2004 kvalifisering og tar nok med Nusa, så blir han der til han er u21-spiller. Synes han burde vært med her.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Stort tap å ikke ha med Hjelde ja. Hopland liker jeg som stopper, men synes både Frobenius og Tage Johansen har en tendens til å være ganske variable i prestasjonene. Så et stopperpar med (Hjelde - Hopland) hadde nok vært å foretrekke for min del.

Man har vel bare 1 venstreback på U21 og det er Fredrik Oppegård, men skulle nesten tro at man beholdt Hjelde på G19 for å øke sjansene for å gå videre. Man har jo også Tagseth som venstreback alternativ på U21, som han har spilt mye i sesonginnledningen til Rosenborg. Så jeg stusser over prioriteringen her om Hjelde skal spille back på U21, selv om jeg synes han gjorde en veldig god kamp der på Marienlyst.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: tor mai 12, 2022 1:56 pm
Nusa kommer nok aldri til å spille for sin egen årgang. Neste år spiller 2004 kvalifisering og tar nok med Nusa, så blir han der til han er u21-spiller. Synes han burde vært med her.
Nusa spilte vel 2 kamper med sin egen årgang i 2021, men ja, han kommer nok neppe til å spille mer med 2005 kullet fremover.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Tage Johansen er et interessant navn. Stopper som har spilt 90 min i samtlige fredrikstad-kamper i OBOS i år. En midtstopper som spiller fast på et ok nivå trengs her.

Tror ikke jeg har fått med meg denne karen tidligere, eller så har jeg blanda navnet litt med Tengel Fredriksen…

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: tor mai 12, 2022 2:02 pm Tage Johansen er et interessant navn. Stopper som har spilt 90 min i samtlige fredrikstad-kamper i OBOS i år. En midtstopper som spiller fast på et ok nivå trengs her.

Tror ikke jeg har fått med meg denne karen tidligere, eller så har jeg blanda navnet litt med Tengel Fredriksen…
Virker for meg som en helt ok midtstopper, men han har også vært litt variabel i en del av baklengsmålene til Fredrikstad. Virker som FFK har bestemt seg for at de skal få han til, og eventuelt bare akseptere noen poengtap i starten. Litt som med Klaesson i Fagermo/VIF i starten av sesongen i fjor.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tor mai 12, 2022 2:01 pm Stort tap å ikke ha med Hjelde ja. Hopland liker jeg som stopper, men synes både Frobenius og Tage Johansen har en tendens til å være ganske variable i prestasjonene. Så et stopperpar med (Hjelde - Hopland) hadde nok vært å foretrekke for min del.

Man har vel bare 1 venstreback på U21 og det er Fredrik Oppegård, men skulle nesten tro at man beholdt Hjelde på G19 for å øke sjansene for å gå videre. Man har jo også Tagseth som venstreback alternativ på U21, som han har spilt mye i sesonginnledningen til Rosenborg. Så jeg stusser over prioriteringen her om Hjelde skal spille back på U21, selv om jeg synes han gjorde en veldig god kamp der på Marienlyst.
Baccay spiller vel fast i Odd nå også, så grei dekning på backen. Men slik Smerud vil spille på u21 så vil han vel ha backer med først og fremst defensive ferdigheter. Man skal jo gi fra seg alt rom på sidene og kun kælke ballen opp til 3 midtspisser.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: tor mai 12, 2022 2:04 pm
Baccay spiller vel fast i Odd nå også, så grei dekning på backen. Men slik Smerud vil spille på u21 så vil han vel ha backer med først og fremst defensive ferdigheter. Man skal jo gi fra seg alt rom på sidene og kun kælke ballen opp til 3 midtspisser.
Ah shit, glemte fullstendig at Baccay hadde gjort "comeback" i tillegg. Selvfølgelig også et godt alternativ på U21. Burde jo husket han, har han jo på Fantasy 😄

Uansett, ytterligere grunn til å stille spørsmålstegn til G19 uttaket i alle fall 😅

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tor mai 12, 2022 2:08 pm
Kakebart skrev: tor mai 12, 2022 2:04 pm
Baccay spiller vel fast i Odd nå også, så grei dekning på backen. Men slik Smerud vil spille på u21 så vil han vel ha backer med først og fremst defensive ferdigheter. Man skal jo gi fra seg alt rom på sidene og kun kælke ballen opp til 3 midtspisser.
Ah shit, glemte fullstendig at Baccay hadde gjort "comeback" i tillegg. Selvfølgelig også et godt alternativ på U21. Burde jo husket han, har han jo på Fantasy 😄

Uansett, ytterligere grunn til å stille spørsmålstegn til G19 uttaket i alle fall 😅
Aalesund har vel også en venstreback i riktig alder som får positiv omtale?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»