Xi’s Kina

Svar
Scuderia

Xi’s Kina

Legg inn av Scuderia »

Med så mye som skjer i dette landet fortjenes egen tråd.

Siste nytt er at Huawei datteren som var anholdt i Canada nå blir sluppet fri. Samtidig så slippes de to canadierne som ble arrestert og dømt i Kina fri. Merkelig det der.

Så for alle som har tenkt å reise til Kina, husk at du når som helst kan bli arrestert, dømt og holdt som gissel av kinesiske myndigheter.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/k6 ... t-fra-kina

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Scuderia skrev: lør sep 25, 2021 8:02 am Med så mye som skjer i dette landet fortjenes egen tråd.

Siste nytt er at Huawei datteren som var anholdt i Canada nå blir sluppet fri. Samtidig så slippes de to canadierne som ble arrestert og dømt i Kina fri. Merkelig det der.

Så for alle som har tenkt å reise til Kina, husk at du når som helst kan bli arrestert, dømt og holdt som gissel av kinesiske myndigheter.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/k6 ... t-fra-kina
Og det samme kan sies om Canada?

Hvis man er finansdirektør i et megaselskap som er ledende innenfor sitt felt og som selger utstyr fullt lovlig etter landets lover til Iran, da kan USA sørge for at du blir arrestert i Canada på grunnlag av tvilsomme anklagerom brudd på amerikansk lov som gjelder bilaterale relasjoner mellom to andre land.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Rhabagatz skrev: lør sep 25, 2021 8:19 am
Scuderia skrev: lør sep 25, 2021 8:02 am Med så mye som skjer i dette landet fortjenes egen tråd.

Siste nytt er at Huawei datteren som var anholdt i Canada nå blir sluppet fri. Samtidig så slippes de to canadierne som ble arrestert og dømt i Kina fri. Merkelig det der.

Så for alle som har tenkt å reise til Kina, husk at du når som helst kan bli arrestert, dømt og holdt som gissel av kinesiske myndigheter.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/k6 ... t-fra-kina
Og det samme kan sies om Canada?

Hvis man er finansdirektør i et megaselskap som er ledende innenfor sitt felt og som selger utstyr fullt lovlig etter landets lover til Iran, da kan USA sørge for at du blir arrestert i Canada på grunnlag av tvilsomme anklagerom brudd på amerikansk lov som gjelder bilaterale relasjoner mellom to andre land.
Absolutt

En stor forskjell er at Canada har avtaler med USA og grunnen kan som du skriver forklares ( selv om man er uenig ). De to som ble arrestert og dømt (!) i Kina var det null grunnlag for, kun holdt som gisler. Sier sitt om rettssystemet i Kina og deres forhold til mennesker.
Tviler på at Norge hadde arrestert og fått dømt to uskyldige kinesere i Norge om en nordmann hadde blitt anholdt for tvilsomme forhold i Kina.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Scuderia skrev: lør sep 25, 2021 10:14 am

En stor forskjell er at Canada har avtaler med USA og grunnen kan som du skriver forklares ( selv om man er uenig ). De to som ble arrestert og dømt (!) i Kina var det null grunnlag for, kun holdt som gisler.
Nå var poenget mitt at det samme kan sies om finansdirektøren i Huawei.
Ellers har jeg også registrert at det er slik saken fremstilles i mediene. Helt uskyldige i spionasje. Mulig det. Ikke vet jeg, men jeg vet at jeg ikke tror at Canada nødvendigvis forteller sannheten om disse to.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Rhabagatz skrev: lør sep 25, 2021 10:36 am
Scuderia skrev: lør sep 25, 2021 10:14 am

En stor forskjell er at Canada har avtaler med USA og grunnen kan som du skriver forklares ( selv om man er uenig ). De to som ble arrestert og dømt (!) i Kina var det null grunnlag for, kun holdt som gisler.
Nå var poenget mitt at det samme kan sies om finansdirektøren i Huawei.
Ellers har jeg også registrert at det er slik saken fremstilles i mediene. Helt uskyldige i spionasje. Mulig det. Ikke vet jeg, men jeg vet at jeg ikke tror at Canada nødvendigvis forteller sannheten om disse to.
Hva med den tidligere diplomaten Michael Kovrig som også var tiltalt for "spionasje"? Kovrig jobbet for den Brussel-baserte tenketanken International Crisis Group da han ble arrestert. Han fikk aldri noen dom, men har sittet fengslet side desember 2018.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

nometalhorse skrev: lør sep 25, 2021 2:49 pm
Rhabagatz skrev: lør sep 25, 2021 10:36 am
Scuderia skrev: lør sep 25, 2021 10:14 am

En stor forskjell er at Canada har avtaler med USA og grunnen kan som du skriver forklares ( selv om man er uenig ). De to som ble arrestert og dømt (!) i Kina var det null grunnlag for, kun holdt som gisler.
Nå var poenget mitt at det samme kan sies om finansdirektøren i Huawei.
Ellers har jeg også registrert at det er slik saken fremstilles i mediene. Helt uskyldige i spionasje. Mulig det. Ikke vet jeg, men jeg vet at jeg ikke tror at Canada nødvendigvis forteller sannheten om disse to.
Hva med den tidligere diplomaten Michael Kovrig som også var tiltalt for "spionasje"? Kovrig jobbet for den Brussel-baserte tenketanken International Crisis Group da han ble arrestert. Han fikk aldri noen dom, men har sittet fengslet side desember 2018.
Tja. Rettsaken er avholdt, men vi venter på dom.
Er det så utenkelig at en tidligere diplomat har brutt Kinas sikkerhetslover?
Jeg har full forståelse for at Canada hevder de er uskyldige. Men det er noe de også ville gjort om de faktisk var skyldige - altså uten informasjonsverdi.

toyfoll

Legg inn av toyfoll »

Scuderia skrev: lør sep 25, 2021 8:02 am Med så mye som skjer i dette landet fortjenes egen tråd.

Siste nytt er at Huawei datteren som var anholdt i Canada nå blir sluppet fri. Samtidig så slippes de to canadierne som ble arrestert og dømt i Kina fri. Merkelig det der.

Så for alle som har tenkt å reise til Kina, husk at du når som helst kan bli arrestert, dømt og holdt som gissel av kinesiske myndigheter.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/k6 ... t-fra-kina
Jeg har hvert i Kina over 20 ganger og har aldri hatt problemer med politet der, har blitt stoppet noen ganger pga har hvert i Xinjiang og i nærheten av Tibet, men de har bare spurt om og se ID og hvorfor jeg er i det området, de har altid hvert ekstremt høffelige, og ikke i nærheten av arogansen og spydigheten man kan opplvede av politet i Norge eller USA.

En ting man aldri trenger og være redd for i Kina er at man kan random bli stoppet av politi og de ber om bestikkelser, som skjer i andre asiatiske land, har opplved det flere ganger I India, Indonesia, Myanmar, Kazhakstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgystan og Russland. Jeg kommer til å fortsette og reise tilbake til Kina, samme som jeg kommer til og fortsette og reise til de fleste andre land i verden, untakket er Kamerun hvor jeg ofte ble stoppet på gata av politet og ble spurt om bestikkelser flere ganger om dagen.

Det bor tusenvis av vestlige i Kina, 99,9% har aldri et problem, som oftest hvis man gjør noe ulovlig så blir man sendt rett ut av landet. Norge annklagde vel også Russland for å holde Frode Berg uten grunnlag i starten men, det viste seg jo at Russland hadde god grunn

utenforallfarvei

Legg inn av utenforallfarvei »

Scuderia skrev: lør sep 25, 2021 8:02 am Med så mye som skjer i dette landet fortjenes egen tråd.

Siste nytt er at Huawei datteren som var anholdt i Canada nå blir sluppet fri. Samtidig så slippes de to canadierne som ble arrestert og dømt i Kina fri. Merkelig det der.

Så for alle som har tenkt å reise til Kina, husk at du når som helst kan bli arrestert, dømt og holdt som gissel av kinesiske myndigheter.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/k6 ... t-fra-kina
Javisst, livsfarlig aa reise til Kina for alle. Jeg har ventet i 14 aar naa paa at jeg skulle
bli hentet og satt paa broed og vann i 50 aar. Iflg. allviterne paa VGD-politikk levde jeg
farlig, aa logge inn f.eks. paa Tibet.no o.liknende liker ville jeg bli hentet om faa timer.
Men her sitter jeg og intet skjer. Skuffende, hahaha.

Mine amerikanske kamerater, det bor ca. 6000 av dem i Chengdu, de har mye moro naar
jeg forteller om nordmenns noia. Og am.turister som det ogsaa vrimler av, de faar
hakeslepp naar de ikke finenr en eneste bevaepnet Politi. I tillegg er nesten 50 % av
alle Politibetjenter kvinner. Men de legger en normalfeit amerikaner paa 100 kg. i
bakken paa 0,5 ! Kina er livsfarlig, jada allviter. Velkommen paa besoek.
Den eneste som angriper deg maa vaare meg, men jeg er saa altfor snill mot alle, saa
du unngaar juling for dine politiske forvridde spekulasjoner.
Bli med meg paa en lang sykkeltur omkring i det vakre landskapet her, opplev noe|nytt og positivt, det er alltid den beste medisin mot total galskap som du driver med.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

" I tillegg er nesten 50 % av
alle Politibetjenter kvinner. Men de legger en normalfeit amerikaner paa 100 kg."

Få gjerne dette på film, Tipper gj.snitt amerikaneren hadde gjort kort prosess av dem.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

utenforallfarvei skrev: fre okt 01, 2021 8:33 am

Javisst, livsfarlig aa reise til Kina for alle. Jeg har ventet i 14 aar naa paa at jeg skulle
bli hentet og satt paa broed og vann i 50 aar. Iflg. allviterne paa VGD-politikk levde jeg
farlig, aa logge inn f.eks. paa Tibet.no o.liknende liker ville jeg bli hentet om faa timer.
Men her sitter jeg og intet skjer. Skuffende, hahaha.

Mine amerikanske kamerater, det bor ca. 6000 av dem i Chengdu, de har mye moro naar
jeg forteller om nordmenns noia. Og am.turister som det ogsaa vrimler av, de faar
hakeslepp naar de ikke finenr en eneste bevaepnet Politi. I tillegg er nesten 50 % av
alle Politibetjenter kvinner. Men de legger en normalfeit amerikaner paa 100 kg. i
bakken paa 0,5 ! Kina er livsfarlig, jada allviter. Velkommen paa besoek.
Den eneste som angriper deg maa vaare meg, men jeg er saa altfor snill mot alle, saa
du unngaar juling for dine politiske forvridde spekulasjoner.
Bli med meg paa en lang sykkeltur omkring i det vakre landskapet her, opplev noe|nytt og positivt, det er alltid den beste medisin mot total galskap som du driver med.
Husk å ta pillene dine nå..

Hva er det med voldsvenstre og trusler? Jaja.. du virker kanskje ikke akkurat som den perfekte turkamerat. Kos deg videre i Kina

utenforallfarvei

Legg inn av utenforallfarvei »

Takk, de pillene boer du ta selv.
Og hvem har nevt venstre og vold? foruten deg..?
Ellers, iflg. alle venner i flere land saa er jeg den perfekite turkamerat, for begge kjoenn.
Jeg er sporty, stiller opp for de svakeste, venter paa dem i bakkene osv.
Og jeg gir fortsatt gode loepetips for maraton-mosjonister, somdroemmer om aa
bli like raske paa maren som meg.. Men det er faa ogsaa av de som er 50-60 aar
yngre som klarer mine tider fraca. 200 arr siden. hahaha... Blir`u me`?
Aaa neida, det gidder du ikke om du saa faar betalt, eller? Superpolitikere som deg
har ikke Kondis til aa forflytte seg 42 km. paa langt under 2.40 naar de er 45 aar...
Fortsatt God Helg,, her feirer vi Nasjonaldagen ++ helt Alkoholfritt !
Kunne det skjedd i Norge? Haha, da vill halve befolkning omkomme.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

utenforallfarvei skrev: lør okt 02, 2021 12:57 pm Takk, de pillene boer du ta selv.
Og hvem har nevt venstre og vold? foruten deg..?
Ellers, iflg. alle venner i flere land saa er jeg den perfekite turkamerat, for begge kjoenn.
Jeg er sporty, stiller opp for de svakeste, venter paa dem i bakkene osv.
Og jeg gir fortsatt gode loepetips for maraton-mosjonister, somdroemmer om aa
bli like raske paa maren som meg.. Men det er faa ogsaa av de som er 50-60 aar
yngre som klarer mine tider fraca. 200 arr siden. hahaha... Blir`u me`?
Aaa neida, det gidder du ikke om du saa faar betalt, eller? Superpolitikere som deg
har ikke Kondis til aa forflytte seg 42 km. paa langt under 2.40 naar de er 45 aar...
Fortsatt God Helg,, her feirer vi Nasjonaldagen ++ helt Alkoholfritt !
Kunne det skjedd i Norge? Haha, da vill halve befolkning omkomme.

Seriøst… søk hjelp

utenforallfarvei

Legg inn av utenforallfarvei »

Scuderia skrev: lør okt 02, 2021 5:11 pm
utenforallfarvei skrev: lør okt 02, 2021 12:57 pm Takk, de pillene boer du ta selv.
Og hvem har nevt venstre og vold? foruten deg..?
Ellers, iflg. alle venner i flere land saa er jeg den perfekite turkamerat, for begge kjoenn.
Jeg er sporty, stiller opp for de svakeste, venter paa dem i bakkene osv.
Og jeg gir fortsatt gode loepetips for maraton-mosjonister, somdroemmer om aa
bli like raske paa maren som meg.. Men det er faa ogsaa av de som er 50-60 aar
yngre som klarer mine tider fraca. 200 arr siden. hahaha... Blir`u me`?
Aaa neida, det gidder du ikke om du saa faar betalt, eller? Superpolitikere som deg
har ikke Kondis til aa forflytte seg 42 km. paa langt under 2.40 naar de er 45 aar...
Fortsatt God Helg,, her feirer vi Nasjonaldagen ++ helt Alkoholfritt !
Kunne det skjedd i Norge? Haha, da vill halve befolkning omkomme.

Seriøst… søk hjelp
Takk for raadet. Som sosionom har jeg jobbet i flere tiaar i Norge og Sverige
med rusmisbrukere i alle aldre, men har hatt et spesielt forhold til ungdom
fordi jeg som god idrettsutoever fikk et uvanlig godt forhold til disse.
Naar jeg forteller norske unge i dag hvordan de unge her feirer, saa har de
problemer med aa forstaa. Og det motsatte.
Proev aa diskuter saklig og ikke bare kom med nedverdigende hint om meg
personlig. Men du har neppe noen livserfaring aa dele med andre, og da
benytter du lettvintmetoden. Gaar paa person og ikke sak. Barnslig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»