Mustang Mach-e
Mustang Mach-e
Ser av en pluss artikkel hos Nettavisen at noen tok en Mach-e på en rekkeviddetest ut fra Trondheim nylig, så i høstlige forhold. Oppgitt rekkevidde er jo 610km, men de klarte 32% lenger, så 807km. Ikke verst
Det er jo utrolig bra. Problemet for min del er fortsatt det at jeg ikke liker å få det panseret midt i trynet. Jeg vil bare se veien, jeg.
Imponerende. Men så var det også to eksperter på økonomisk kjøring, realistisk er det ikke.
Nei, med WLTP tallene er jo heller ikke helt realistiske alltidHardy-guttene skrev: ↑man sep 27, 2021 10:41 am Imponerende. Men så var det også to eksperter på økonomisk kjøring, realistisk er det ikke.
Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.
Når man ser hva de har gjort før med fossilbiler, så er heller ikke det realistisk for de vanlige sjåførene blant oss, de har kjørt Helsinki - Oslo (uten ferge) på én tank med en Ford Mondeo. Stående Europa-rekord i kjøring på én tank diesel, distanse 2.536 km. Ingen av oss hadde vært i nærheten, og økonomikjøring er en egen gren for spesialister.Hardy-guttene skrev: ↑man sep 27, 2021 10:41 am Imponerende. Men så var det også to eksperter på økonomisk kjøring, realistisk er det ikke.
Skal du kjøre store avstander med henger, er det ikke sikkert elbil er det rette valget for deg.Hardy-guttene skrev: ↑man sep 27, 2021 10:58 am Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.
Jeg for min del har ingen problemer med henger bak elbilen. Dekker fint mitt behov til hytta.
Kan bare dra 1800 kilo, men det holder for de fleste
https://elbil.no/historisk-test-naer-14 ... mpingvogn/
Når de ikke følger trafikken er det en lite relevant test. Heller ikke når de kjører uten varmeapparat. Men uansett imponerende.
Noen som kan forklare denne for meg:Dr.I.Tidemann skrev: ↑man sep 27, 2021 5:31 pmSkal du kjøre store avstander med henger, er det ikke sikkert elbil er det rette valget for deg.Hardy-guttene skrev: ↑man sep 27, 2021 10:58 am Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.
Jeg for min del har ingen problemer med henger bak elbilen. Dekker fint mitt behov til hytta.
Kan bare dra 1800 kilo, men det holder for de fleste
https://elbil.no/historisk-test-naer-14 ... mpingvogn/
Er det rulleomkretsen som påvirker forbruket? Ville tro den er det samme uansett størrelse på felg.For at testen skulle vært hundre prosent sammenlignbar, burde Audien egentlig hatt 20 tommer store hjul, som de to andre, problemet var bare at bilen som sto klar ikke hadde tilhengerfeste. Dermed fikk vi en annen bil, med 21-tommere. Dette kan ha negativ effekt på rekkevidden. Etter endt test er det fortsatt grunn til å lure på om Audien ville levert bedre med en tomme mindre felger, selv om rulleomkretsen var tilsvarende som på Model X.
Ellers så registrer jeg at nok en gang så er det r3ekkevidde og forbrukt som gjelder når det er snakk om elbiler.
Merkelig påstand, når man velger større felger velger man også dekk med lavere profil slik at rulleomkrets blir tilnærmet lik.InternalExile skrev: ↑tir sep 28, 2021 6:30 am
Er det rulleomkretsen som påvirker forbruket? Ville tro den er det samme uansett størrelse på felg.
Det var ment som et lite stikk til den konstruerte problemstillingen femti mil med to tonns henger, for svært få kjører kjører lenger enn ti mil med henger og enda færre gjør det ukentlig. Men campingvogn er allikevel relevant og den testen viser at at det kan fungere med elbil og tung henger. Den viser også at det flere har sagt om at det er biler folk flest ikke har råd til og at ladestasjoner kan være et problem utenfor byene, ser ut til å stemme. Så inntil videre vil nok hestefolket og campingfolket kjøre dieselbiler.Dr.I.Tidemann skrev: ↑man sep 27, 2021 5:31 pmSkal du kjøre store avstander med henger, er det ikke sikkert elbil er det rette valget for deg. Jeg for min del har ingen problemer med henger bak elbilen. Dekker fint mitt behov til hytta. Kan bare dra 1800 kilo, men det holder for de flesteHardy-guttene skrev: ↑man sep 27, 2021 10:58 am Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.
https://elbil.no/historisk-test-naer-14 ... mpingvogn/
Det er i hovedsak den roterende vekten som påvirker forbruket. Større felg= høyere vekt.InternalExile skrev: ↑tir sep 28, 2021 6:30 amNoen som kan forklare denne for meg:Dr.I.Tidemann skrev: ↑man sep 27, 2021 5:31 pmSkal du kjøre store avstander med henger, er det ikke sikkert elbil er det rette valget for deg.Hardy-guttene skrev: ↑man sep 27, 2021 10:58 am Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.
Jeg for min del har ingen problemer med henger bak elbilen. Dekker fint mitt behov til hytta.
Kan bare dra 1800 kilo, men det holder for de fleste
https://elbil.no/historisk-test-naer-14 ... mpingvogn/
Er det rulleomkretsen som påvirker forbruket? Ville tro den er det samme uansett størrelse på felg.For at testen skulle vært hundre prosent sammenlignbar, burde Audien egentlig hatt 20 tommer store hjul, som de to andre, problemet var bare at bilen som sto klar ikke hadde tilhengerfeste. Dermed fikk vi en annen bil, med 21-tommere. Dette kan ha negativ effekt på rekkevidden. Etter endt test er det fortsatt grunn til å lure på om Audien ville levert bedre med en tomme mindre felger, selv om rulleomkretsen var tilsvarende som på Model X.
Ellers så registrer jeg at nok en gang så er det r3ekkevidde og forbrukt som gjelder når det er snakk om elbiler.
Rekkevidde er nok viktig for mange. For meg er det helt uproblematisk. Starter med "full tank" hver dag både hjemme og på hytta.
Tror nesten jeg tør å påstå at jeg bruker mindre tid på "fylling" nå, enn det jeg gjorde på min dieselbil
Kan være et poeng det men blir det så stor forskjell på vekten? Jeg trodde det var bredde, og da overflaten som er i kontakt med veibanen var det som påvirket forbruket. Større felger= lavere profil og bredere dekk.Dr.I.Tidemann skrev: ↑tir sep 28, 2021 10:03 am
Det er i hovedsak den roterende vekten som påvirker forbruket. Større felg= høyere vekt.
Det er nok en kombinasjon siden store hjul ofte er bredere. Har selv erfart at lufttrykket har stor påvirkning på rekkevidden.InternalExile skrev: ↑tir sep 28, 2021 12:04 pmKan være et poeng det men blir det så stor forskjell på vekten? Jeg trodde det var bredde, og da overflaten som er i kontakt med veibanen var det som påvirket forbruket. Større felger= lavere profil og bredere dekk.Dr.I.Tidemann skrev: ↑tir sep 28, 2021 10:03 am
Det er i hovedsak den roterende vekten som påvirker forbruket. Større felg= høyere vekt.
https://www.elbil24.no/nyheter/vaer-obs ... l/70408330
Tilbakekallinger av Mach-e på grunn av vinduer som kan løsne
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/nW4 ... _row3_pos2
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/nW4 ... _row3_pos2
Mustangen feilet også i den berømte elgtesten som svenskene gjennomfører. Den er for myk.
https://teknikensvarld.se/nyheter/konsu ... algtestet/
https://teknikensvarld.se/nyheter/konsu ... algtestet/
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute