Mustang Mach-e

Svar
Someone

Mustang Mach-e

Legg inn av Someone »

Ser av en pluss artikkel hos Nettavisen at noen tok en Mach-e på en rekkeviddetest ut fra Trondheim nylig, så i høstlige forhold. Oppgitt rekkevidde er jo 610km, men de klarte 32% lenger, så 807km. Ikke verst

burkar

Legg inn av burkar »


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Det er jo utrolig bra. Problemet for min del er fortsatt det at jeg ikke liker å få det panseret midt i trynet. Jeg vil bare se veien, jeg.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Imponerende. Men så var det også to eksperter på økonomisk kjøring, realistisk er det ikke.

Someone

Legg inn av Someone »

Hardy-guttene skrev: man sep 27, 2021 10:41 am Imponerende. Men så var det også to eksperter på økonomisk kjøring, realistisk er det ikke.
Nei, med WLTP tallene er jo heller ikke helt realistiske alltid

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Hardy-guttene skrev: man sep 27, 2021 10:41 am Imponerende. Men så var det også to eksperter på økonomisk kjøring, realistisk er det ikke.
Når man ser hva de har gjort før med fossilbiler, så er heller ikke det realistisk for de vanlige sjåførene blant oss, de har kjørt Helsinki - Oslo (uten ferge) på én tank med en Ford Mondeo. Stående Europa-rekord i kjøring på én tank diesel, distanse 2.536 km. Ingen av oss hadde vært i nærheten, og økonomikjøring er en egen gren for spesialister.

Dr.I.Tidemann

Legg inn av Dr.I.Tidemann »

Hardy-guttene skrev: man sep 27, 2021 10:58 am Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.
Skal du kjøre store avstander med henger, er det ikke sikkert elbil er det rette valget for deg.

Jeg for min del har ingen problemer med henger bak elbilen. Dekker fint mitt behov til hytta.
Kan bare dra 1800 kilo, men det holder for de fleste

https://elbil.no/historisk-test-naer-14 ... mpingvogn/

Forfun

Legg inn av Forfun »

Når de ikke følger trafikken er det en lite relevant test. Heller ikke når de kjører uten varmeapparat. Men uansett imponerende.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Dr.I.Tidemann skrev: man sep 27, 2021 5:31 pm
Hardy-guttene skrev: man sep 27, 2021 10:58 am Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.
Skal du kjøre store avstander med henger, er det ikke sikkert elbil er det rette valget for deg.

Jeg for min del har ingen problemer med henger bak elbilen. Dekker fint mitt behov til hytta.
Kan bare dra 1800 kilo, men det holder for de fleste

https://elbil.no/historisk-test-naer-14 ... mpingvogn/
Noen som kan forklare denne for meg:
For at testen skulle vært hundre prosent sammenlignbar, burde Audien egentlig hatt 20 tommer store hjul, som de to andre, problemet var bare at bilen som sto klar ikke hadde tilhengerfeste. Dermed fikk vi en annen bil, med 21-tommere. Dette kan ha negativ effekt på rekkevidden. Etter endt test er det fortsatt grunn til å lure på om Audien ville levert bedre med en tomme mindre felger, selv om rulleomkretsen var tilsvarende som på Model X.
Er det rulleomkretsen som påvirker forbruket? Ville tro den er det samme uansett størrelse på felg.

Ellers så registrer jeg at nok en gang så er det r3ekkevidde og forbrukt som gjelder når det er snakk om elbiler.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

InternalExile skrev: tir sep 28, 2021 6:30 am
Er det rulleomkretsen som påvirker forbruket? Ville tro den er det samme uansett størrelse på felg.
Merkelig påstand, når man velger større felger velger man også dekk med lavere profil slik at rulleomkrets blir tilnærmet lik.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Dr.I.Tidemann skrev: man sep 27, 2021 5:31 pm
Hardy-guttene skrev: man sep 27, 2021 10:58 am Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.
Skal du kjøre store avstander med henger, er det ikke sikkert elbil er det rette valget for deg. Jeg for min del har ingen problemer med henger bak elbilen. Dekker fint mitt behov til hytta. Kan bare dra 1800 kilo, men det holder for de fleste
https://elbil.no/historisk-test-naer-14 ... mpingvogn/
Det var ment som et lite stikk til den konstruerte problemstillingen femti mil med to tonns henger, for svært få kjører kjører lenger enn ti mil med henger og enda færre gjør det ukentlig. Men campingvogn er allikevel relevant og den testen viser at at det kan fungere med elbil og tung henger. Den viser også at det flere har sagt om at det er biler folk flest ikke har råd til og at ladestasjoner kan være et problem utenfor byene, ser ut til å stemme. Så inntil videre vil nok hestefolket og campingfolket kjøre dieselbiler.

Dr.I.Tidemann

Legg inn av Dr.I.Tidemann »

InternalExile skrev: tir sep 28, 2021 6:30 am
Dr.I.Tidemann skrev: man sep 27, 2021 5:31 pm
Hardy-guttene skrev: man sep 27, 2021 10:58 am Jeg gleder meg til å se den første rekkeviddetesten av elbil med to tonns henger.
Skal du kjøre store avstander med henger, er det ikke sikkert elbil er det rette valget for deg.

Jeg for min del har ingen problemer med henger bak elbilen. Dekker fint mitt behov til hytta.
Kan bare dra 1800 kilo, men det holder for de fleste

https://elbil.no/historisk-test-naer-14 ... mpingvogn/
Noen som kan forklare denne for meg:
For at testen skulle vært hundre prosent sammenlignbar, burde Audien egentlig hatt 20 tommer store hjul, som de to andre, problemet var bare at bilen som sto klar ikke hadde tilhengerfeste. Dermed fikk vi en annen bil, med 21-tommere. Dette kan ha negativ effekt på rekkevidden. Etter endt test er det fortsatt grunn til å lure på om Audien ville levert bedre med en tomme mindre felger, selv om rulleomkretsen var tilsvarende som på Model X.
Er det rulleomkretsen som påvirker forbruket? Ville tro den er det samme uansett størrelse på felg.

Ellers så registrer jeg at nok en gang så er det r3ekkevidde og forbrukt som gjelder når det er snakk om elbiler.
Det er i hovedsak den roterende vekten som påvirker forbruket. Større felg= høyere vekt.

Rekkevidde er nok viktig for mange. For meg er det helt uproblematisk. Starter med "full tank" hver dag både hjemme og på hytta.

Tror nesten jeg tør å påstå at jeg bruker mindre tid på "fylling" nå, enn det jeg gjorde på min dieselbil

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Dr.I.Tidemann skrev: tir sep 28, 2021 10:03 am
Det er i hovedsak den roterende vekten som påvirker forbruket. Større felg= høyere vekt.
Kan være et poeng det men blir det så stor forskjell på vekten? Jeg trodde det var bredde, og da overflaten som er i kontakt med veibanen var det som påvirket forbruket. Større felger= lavere profil og bredere dekk.

Dr.I.Tidemann

Legg inn av Dr.I.Tidemann »

InternalExile skrev: tir sep 28, 2021 12:04 pm
Dr.I.Tidemann skrev: tir sep 28, 2021 10:03 am
Det er i hovedsak den roterende vekten som påvirker forbruket. Større felg= høyere vekt.
Kan være et poeng det men blir det så stor forskjell på vekten? Jeg trodde det var bredde, og da overflaten som er i kontakt med veibanen var det som påvirket forbruket. Større felger= lavere profil og bredere dekk.
Det er nok en kombinasjon siden store hjul ofte er bredere. Har selv erfart at lufttrykket har stor påvirkning på rekkevidden.

https://www.elbil24.no/nyheter/vaer-obs ... l/70408330

Someone

Legg inn av Someone »

Tilbakekallinger av Mach-e på grunn av vinduer som kan løsne

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/nW4 ... _row3_pos2

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Mustangen feilet også i den berømte elgtesten som svenskene gjennomfører. Den er for myk.
https://teknikensvarld.se/nyheter/konsu ... algtestet/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»