BMW i4

Svar
Forfun

Re: BMW i4

Legg inn av Forfun »

Jaauda skrev: søn jan 02, 2022 12:46 pm
Forfun skrev: søn jan 02, 2022 11:15 am
Hadde definitivt valgt 440i fremfor i4 om prisforskjellen ikke hadde vært 400 000 kr.
Sånn av nysgjerrighet, hvorfor det? Gleden ved forbrenningsmotor kan jeg forstå, men er d noe annet også?
Har 25 til 30 turer i året over 50 mil. Jeg ser ikke frem til ladekø. Eller kaste bort tiden på lading. Jeg elsker smale svingete veier, har ingen glede av akselerasjon rett frem. Rimelig sikker på at gleden med 500 kg lettere bil er større enn 200 hk mer. For meg ser jeg ingen fordeler med elbil fremfor bensin (med unntak av en masse subsidier). Mulig jeg ombestemmer meg når jeg har fått bilen. Vurderer faktisk å selge bilen videre og heller kjøpe ny bensinbil. Foreløpig ferieplan i sommer er kjøretur til Spania. Vil heller ha bensin da. Til småkjøring er sikkert el bedre, men da bruker jeg el sykkel. Mye bedre å la 20 kg fremkomstmiddel transportere meg til jobben enn 2500 kg.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Forfun skrev: man jan 03, 2022 8:33 pm
Har 25 til 30 turer i året over 50 mil. Jeg ser ikke frem til ladekø. Eller kaste bort tiden på lading. Jeg elsker smale svingete veier, har ingen glede av akselerasjon rett frem. Rimelig sikker på at gleden med 500 kg lettere bil er større enn 200 hk mer. For meg ser jeg ingen fordeler med elbil fremfor bensin (med unntak av en masse subsidier). Mulig jeg ombestemmer meg når jeg har fått bilen. Vurderer faktisk å selge bilen videre og heller kjøpe ny bensinbil. Foreløpig ferieplan i sommer er kjøretur til Spania. Vil heller ha bensin da. Til småkjøring er sikkert el bedre, men da bruker jeg el sykkel. Mye bedre å la 20 kg fremkomstmiddel transportere meg til jobben enn 2500 kg.
Har en I4 i bestilling og er spent på ladekø selv, men mitt kjøremønster gjør nok dette problemet mye mindre for meg.

På lengre ferieturer lønner d seg vel kanskje å leie bil, men dette vet jeg lite om. Bor såpass langt nord at det ikke er så aktuelt med bilferie nedover Europa.

Ribba

Legg inn av Ribba »

Jaauda skrev: søn jan 02, 2022 12:46 pm
Forfun skrev: søn jan 02, 2022 11:15 am
Hadde definitivt valgt 440i fremfor i4 om prisforskjellen ikke hadde vært 400 000 kr.
Sånn av nysgjerrighet, hvorfor det? Gleden ved forbrenningsmotor kan jeg forstå, men er d noe annet også?
Karakter til forbrenningsmotor er et godt argument, vekten et annet. Men enkelte av oss ønsker også manuell girkasse på bilen, og da var det ikke mange alternativer å velge mellom om man ønsket seg en 4-serie.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jaauda skrev: man jan 03, 2022 9:35 pm På lengre ferieturer lønner d seg vel kanskje å leie bil, men dette vet jeg lite om. Bor såpass langt nord at det ikke er så aktuelt med bilferie nedover Europa.
Dersom turen starter og slutter med en lang flytur og midt mellom det en del bilkjøring så lønner det seg selvsagt. Men noen av oss er såpass entusiastiske at vi elsker bilturer til Italia, Frankrike eller bare Alpene. Men leier ikke en bil i Oslo for å kjøre tur/retur Bolzano eller Grenoble med mange omveier både opp og ned.

Jeg har ved et par anledninger tatt fly tur/retur München og leid Porsche der. Det blir temmelig dyrt, men kan være verdt det.
Sist redigert av Iseran2770 den tir jan 04, 2022 8:27 pm, redigert 1 gang totalt.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Iseran2770 skrev: tir jan 04, 2022 8:17 pm
Jaauda skrev: man jan 03, 2022 9:35 pm
Men noen av oss er såpass entusiastiske at vi elsker bilturer til Italia, Frankrike eller bare Alpene. Men leier ikke en bil i Oslo for å kjøre tur/retur Bolzano eller Grenoble med mange omveier både opp og ned.

Jeg har ved et par anledning tatt fly tur/retur München og leid Porsche der. Det blir temmelig dyrt, men kan være verdt det.
Jeg kunne godt kjørt til Italia selv, på tross av at nesten halve turen er i Norge. Men familien tåler ikke den..

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jaauda skrev: tir jan 04, 2022 8:21 pm Jeg kunne godt kjørt til Italia selv, på tross av at nesten halve turen er i Norge. Men familien tåler ikke den..
Det skjønner jeg veldig godt. Du bor også langt nord, jeg har ikke vært lengre nord enn Sortland med egen bil.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Har ett dilemma på farge. Har bestilt med san remo green. Har nå sett fargen både i utstilling og ute. I utstilling så den lekker og klassisk ut. Ute så den grå og trist ut. Litt mørk og lite spraglete. Vurderer derfor sunset orange. Noen som har sett den fargen ute i normalt kjedelig lys? I godt lys ser den veldig bra ut. Innbiller meg at jeg vil snu meg og smile til en oransje bil, men la vær og snu meg etter en mørk bil. Hvor vågal er det greit å være?

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Forfun skrev: søn jan 16, 2022 5:02 pm Har ett dilemma på farge. Har bestilt med san remo green. Har nå sett fargen både i utstilling og ute. I utstilling så den lekker og klassisk ut. Ute så den grå og trist ut. Litt mørk og lite spraglete. Vurderer derfor sunset orange. Noen som har sett den fargen ute i normalt kjedelig lys? I godt lys ser den veldig bra ut. Innbiller meg at jeg vil snu meg og smile til en oransje bil, men la vær og snu meg etter en mørk bil. Hvor vågal er det greit å være?
Vær litt tøff, og velg sunset orange så lenge du tåler at folk ser etter bilen. Jeg hadde valgt den forran san remo green 6 av 7 dager i uken. :D

Ribba

Legg inn av Ribba »

Forfun skrev: søn jan 16, 2022 5:02 pm Har ett dilemma på farge. Har bestilt med san remo green. Har nå sett fargen både i utstilling og ute. I utstilling så den lekker og klassisk ut. Ute så den grå og trist ut. Litt mørk og lite spraglete. Vurderer derfor sunset orange. Noen som har sett den fargen ute i normalt kjedelig lys? I godt lys ser den veldig bra ut. Innbiller meg at jeg vil snu meg og smile til en oransje bil, men la vær og snu meg etter en mørk bil. Hvor vågal er det greit å være?
Jeg vurderte jo Isle of Man green på 4-serien min, men feiget ut. Ikke fordi jeg ikke er vågal nok til å kjøre rundt i sjokkfarger, for jeg gir jamt faen hva andre folk mener og kjører rundt i akkurat hva jeg ønsker å kjøre rundt i. Tross alt, jeg er en gammel mann i midten av 40-årene som kjører rundt i en rød liten oppjasset Yaris. Men når man beveger seg litt over i sjokkfarger, så blir det fort motepreg over fargene. Og med det mener jeg at de blir subjektiv raskt veldig gammel. Så en farge som du ett år synes er ekstrem kul, kan raskt virke helt feil noen år senere. Og da er alltid risikoen for at man kommer ut en dag og skal sette seg i bilen, men blir bare stående å lure på hva man tenkte på når man valgte fargen.

Så om jeg skulle ha valgt å ha en bil over noen år, noe jeg som oftest gjør, så velger jeg litt tryggere farger. Rett og slett for å unngå en "oppvåkning" i forhold til fargevalget. Nå skal det nå sies at Focus'en var et unntak, og den fargen synes jeg fortsatt ser helt rå ut, så det er langt fra noe garanti at litt mer ekstreme farger blir raskt gammel. Men blått er nå fortsatt litt mer sikker farge enn ekstreme grønnfarger eller spreke oransje farger, så kanskje den ikke aldres like raskt.

Men uansett, jeg er nå fan av å velge bilen utenfor gårskalaen, så det er jo utrolig kult at du velger to fargealternativer som er godt utenfor gråskalen. Dog, om du skal sitte med sitte med bilen noen år, så er det jo greit å ha tatt med i vurderingene på hvor raskt du tror en farge vil eldres, slik at risikoen er lavest mulig for at du ikke plutselig en tidlig morgen komme ute til bilen og spør deg selv "hva faen var det jeg tenkte?".

Når det kommer til de to fargevalgene du har valgt, så har jeg ikke minnes at jeg har sett noen av dem i RL. Dog synes jeg den sunset orange kan se litt blassent ut i en del av bildene jeg har sett, så jeg tror du gjør lurt i å finne ut i hvordan den fargen tar seg ut i virkeligheten.

Men har du vurdert BMW individual farger? F-eks noen av de frozen-fargene til BMW? Enkelte av disse frozen-fargene er bare sinnssykt lekre. Hadde jeg kjøpt BMW i dag, så hadde jeg definitivt gått for Portimao frozen blue. Noe som vet hvor mye stell det er å ha slike farger?

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Forfun skrev: søn jan 16, 2022 5:02 pm Vurderer derfor sunset orange. Noen som har sett den fargen ute i normalt kjedelig lys? I godt lys ser den veldig bra ut. Innbiller meg at jeg vil snu meg og smile til en oransje bil, men la vær og snu meg etter en mørk bil. Hvor vågal er det greit å være?
Jeg synes at sunset orange ser bra ut på 1-serie, men på et digert dråg som iX er jeg skeptisk.

Som Ribba skriver er det en del farger på eldre biler som en del år senere ser ut som et merkelig valg. Men nå har vi jo vært gjennom en veldig lang periode der alle biler (unntatt småbiler) er hvite, grå eller svarte. Så de "merkelige" fargevalgene er stort sett 20-30 år gamle.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

Merker meg at mye av dagens lakk skifter veldig med lysforhold, og lever man i et land med mest gråværsdager så blir ganske mange farger litt triste.

Rundt vågal så tror jeg nesten det er mer vågalt å velge grønn enn oransje. Dvs. jeg tror flere kommer til å velge oransje som vel har blitt en BMW-farge, og blir nok ikke helt uvanlig på en bil det kommer mange av på veiene fremover.

Det var jo en bil jeg selv vurderte. Og når jeg sier vurderte, så var det at jeg ville vente til man fikk prøvekjøre, og da havner man såpass langt bak i køen at den nok ikke er like aktuell lenger.

Men såg jo litt på farger da jeg lekte meg litt med å konfigurere og følte det var litt vanskelig med farge. Liker ikke helt denne sorte plasten oppover hekken på M50, så ville helst ha dempet den. BMW har hatt penere gråfarger enn det tilbyr på i4, så da ville det kjedelige og trygge sort kanskje blitt løsningen, om ikke hadde nok valget blitt oransje. Blå føler jeg er vel lys og litt "oppbrukt", om grønn så ville jeg hatt den klarere og renere, enn mot det litt mosegrønne som den gir innrykk av på bilder. Vet ikke om dette er samme oransje som BMW har brukt noen år eller det er en ny farge, men på bilder og video ser den i alle fall bra ut og kler bilen godt, og mørk nok til at det ikke blir alt for skrikende.

Ribba

Legg inn av Ribba »

AlvaroC skrev: man jan 17, 2022 11:02 am Blå føler jeg er vel lys og litt "oppbrukt",
Angående BMW og blå, så har vel BMW to blåfarger på i4. Portimao og Tanzanite II i konfiguratoren. Den lysere blåfargen som vi har blitt vant til fra BMW, Estoril, er dermed ikke blant valgene i konfiguratoren.

Av Portimao og Tanzanite II, så er Portimao den lysere fargen. Men den er en del mørkere og dypere enn Estoril. Tanzanite II er en merkbart mørk blåfarge, uten at den noen gang framstår som sort.

Apropos lysforhold. I dag hadde vi endelig sollys vi kunne bade bilene våre i. Hele 36 minutter og 15 sekunder med ekte sollys.

henlie

Legg inn av henlie »

Har sett et par 3-serier i Tanzanite II og syntes den var veldig fin, men ikke sprakende eller veldig spesiell på noen måte. Skulle ønske det var flere farger å velge i da jeg kjøpte min MB.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Forfun skrev: søn jan 16, 2022 5:02 pm Har ett dilemma på farge. Har bestilt med san remo green. Har nå sett fargen både i utstilling og ute. I utstilling så den lekker og klassisk ut. Ute så den grå og trist ut. Litt mørk og lite spraglete. Vurderer derfor sunset orange. Noen som har sett den fargen ute i normalt kjedelig lys? I godt lys ser den veldig bra ut. Innbiller meg at jeg vil snu meg og smile til en oransje bil, men la vær og snu meg etter en mørk bil. Hvor vågal er det greit å være?
Et privilegert dilemma når man kjøper nybil, ;) selv har jeg bare gjort det to ganger, ellers har det vært bruktbiler. Vanskelig det med farge, skal man velge det man selv liker å gi f... i hva det betyr for å selge den brukt? Er egentlig bare en farge jeg sorterer bort når jeg ser på biler på finn.no, og det er hvit.

Spreke farger som grønn og oransje begrenser kanskje bruktmarkedet litt, men det er nok med den ene kjøperen som vil ha den fargen.

Selv ville jeg nok valgt oransje foran grønn, dog uten å ha sett noen i live. Selv om jeg av en eller annen grunn ser på oransje som en Volvo-farge. Grønn forbeholder jeg til engelske biler.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

Ribba skrev: man jan 17, 2022 2:14 pm
AlvaroC skrev: man jan 17, 2022 11:02 am Blå føler jeg er vel lys og litt "oppbrukt",
Angående BMW og blå, så har vel BMW to blåfarger på i4. Portimao og Tanzanite II i konfiguratoren. Den lysere blåfargen som vi har blitt vant til fra BMW, Estoril, er dermed ikke blant valgene i konfiguratoren.

Av Portimao og Tanzanite II, så er Portimao den lysere fargen. Men den er en del mørkere og dypere enn Estoril. Tanzanite II er en merkbart mørk blåfarge, uten at den noen gang framstår som sort.

Apropos lysforhold. I dag hadde vi endelig sollys vi kunne bade bilene våre i. Hele 36 minutter og 15 sekunder med ekte sollys.
Tenkte nok Estoril når jeg omtalte den som lys ja, ser Portimao er en del mørkere, men ikke så veldig langt unna da, i alle fall ikke geografisk :-) Og var Portimao jeg siktet til, man kan jo betale ekstra 10-20` ekstra for andre farger, men med mindre man har en klar "må ha-følelse" så hadde jeg nok droppet det.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Ribba skrev: man jan 17, 2022 2:14 pm Angående BMW og blå
Min siste BMW (335i) hadde denne blåfargen. Ikke voldsomt spennende, men uttalelsen fra en selger hos en Mercedes forhandler i Oslo som skulle antyde en innbyttepris var spesiell.

Det var en veldig sær farge, den blir ikke lettsolgt.

https://www.netcarshow.com/BMW-335i_Cou ... 024-28.jpg

Forfun

Legg inn av Forfun »

nometalhorse skrev: søn jan 16, 2022 9:54 pm Vær litt tøff, og velg sunset orange så lenge du tåler at folk ser etter bilen. Jeg hadde valgt den forran san remo green 6 av 7 dager i uken. :D
Frister veldig.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Ribba skrev: man jan 17, 2022 2:42 am Jeg vurderte jo Isle of Man green på 4-serien min, men feiget ut. Ikke fordi jeg ikke er vågal nok til å kjøre rundt i sjokkfarger, for jeg gir jamt faen hva andre folk mener og kjører rundt i akkurat hva jeg ønsker å kjøre rundt i. Tross alt, jeg er en gammel mann i midten av 40-årene som kjører rundt i en rød liten oppjasset Yaris. Men når man beveger seg litt over i sjokkfarger, så blir det fort motepreg over fargene. Og med det mener jeg at de blir subjektiv raskt veldig gammel. Så en farge som du ett år synes er ekstrem kul, kan raskt virke helt feil noen år senere. Og da er alltid risikoen for at man kommer ut en dag og skal sette seg i bilen, men blir bare stående å lure på hva man tenkte på når man valgte fargen.

Når det kommer til de to fargevalgene du har valgt, så har jeg ikke minnes at jeg har sett noen av dem i RL. Dog synes jeg den sunset orange kan se litt blassent ut i en del av bildene jeg har sett, så jeg tror du gjør lurt i å finne ut i hvordan den fargen tar seg ut i virkeligheten.

Men har du vurdert BMW individual farger? F-eks noen av de frozen-fargene til BMW? Enkelte av disse frozen-fargene er bare sinnssykt lekre. Hadde jeg kjøpt BMW i dag, så hadde jeg definitivt gått for Portimao frozen blue. Noe som vet hvor mye stell det er å ha slike farger?
Isle of Man green - hadde den vært ett valg så hadde den kommet langt opp på listen. Den er rett og slett tøff. Men den er definitivt ekstrem. Sunset orange er jo tam i forhold. Jeg ser klart poenget med motefarger, men etter erfaringen med min forrige BMW (Melbourne rød) var en bil med farge noe jeg satte stor pris på. Sunset orange har mye rød, litt kobber over seg. Definitivt ikke skrikende orange.

Har sett på individual fargene. Bare på utenlandske nettsider, litt usikker når det går å bestille de her. Det er noen morsomme der. Men ingen som var helt løp og kjøp. Tradisjonelt koster det jo 30-50 000 kr mer. Men jeg skal ikke ha matt bil. Det er ikke meg, også veldig usikker på hvordan jeg skal holde den ved like.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Iseran2770 skrev: man jan 17, 2022 10:55 am
Jeg synes at sunset orange ser bra ut på 1-serie, men på et digert dråg som iX er jeg skeptisk.

Som Ribba skriver er det en del farger på eldre biler som en del år senere ser ut som et merkelig valg. Men nå har vi jo vært gjennom en veldig lang periode der alle biler (unntatt småbiler) er hvite, grå eller svarte. Så de "merkelige" fargevalgene er stort sett 20-30 år gamle.
Nå er jo i4 nærmere 1 serie enn iX i størrelse, så da er det håp. Har du sett sunset orange ute på en vanlig vinterdag? I så fall var fargen fremdeles bra?

Forfun

Legg inn av Forfun »

AlvaroC skrev: man jan 17, 2022 11:02 am Merker meg at mye av dagens lakk skifter veldig med lysforhold, og lever man i et land med mest gråværsdager så blir ganske mange farger litt triste.

Rundt vågal så tror jeg nesten det er mer vågalt å velge grønn enn oransje. Dvs. jeg tror flere kommer til å velge oransje som vel har blitt en BMW-farge, og blir nok ikke helt uvanlig på en bil det kommer mange av på veiene fremover.
Det er solgt ganske mange grønne biler, flere som har byttet etter å ha sett den i virkeligheten også. Orange er ikke vanlig.

Likte grønn veldig godt inne i ett lyst lokale. Men den falt gjennom ute. Mye metallic. Glitret i lyset.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Ribba skrev: man jan 17, 2022 2:14 pm
AlvaroC skrev: man jan 17, 2022 11:02 am Blå føler jeg er vel lys og litt "oppbrukt",
Angående BMW og blå, så har vel BMW to blåfarger på i4. Portimao og Tanzanite II i konfiguratoren. Den lysere blåfargen som vi har blitt vant til fra BMW, Estoril, er dermed ikke blant valgene i konfiguratoren.

Av Portimao og Tanzanite II, så er Portimao den lysere fargen. Men den er en del mørkere og dypere enn Estoril. Tanzanite II er en merkbart mørk blåfarge, uten at den noen gang framstår som sort.

Apropos lysforhold. I dag hadde vi endelig sollys vi kunne bade bilene våre i. Hele 36 minutter og 15 sekunder med ekte sollys.
Blå er i vurdering, da den lyse Partimao. Den er klart ett lyspunkt, men litt kjedelig. Men det er tross alt en farge.

Du fikk sol før meg. Fremdeles en uke til jeg ser solen, høye fjell her. Men på toppene er det sol hele året. Så en liten topptur så er en i sola.

Forfun

Legg inn av Forfun »

InternalExile skrev: man jan 17, 2022 3:40 pm Et privilegert dilemma når man kjøper nybil, ;) selv har jeg bare gjort det to ganger, ellers har det vært bruktbiler. Vanskelig det med farge, skal man velge det man selv liker å gi f... i hva det betyr for å selge den brukt? Er egentlig bare en farge jeg sorterer bort når jeg ser på biler på finn.no, og det er hvit.

Spreke farger som grønn og oransje begrenser kanskje bruktmarkedet litt, men det er nok med den ene kjøperen som vil ha den fargen.

Selv ville jeg nok valgt oransje foran grønn, dog uten å ha sett noen i live. Selv om jeg av en eller annen grunn ser på oransje som en Volvo-farge. Grønn forbeholder jeg til engelske biler.
Når man har muligheten til å velge farge må man jo velge. Altså holde seg langt unna de vanlige grå og sorte.

Det er mindre marked med sære farger, men det er definitivt de som vil ha farge, så kundene er der. Jeg kjøper heller en bil i riktig farge i Finnmark enn kjedelig farge i nabobyen. Taper kanskje litt penger, men det er det faktisk verdt. Min røde ble dømt nord og ned, fikk solgt den på undre en uke, kjøper kom fra en helt annen del av landet.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Forfun skrev: man jan 17, 2022 6:21 pm Har du sett sunset orange ute på en vanlig vinterdag? I så fall var fargen fremdeles bra?
Jeg kan ikke huske å ha gjort meg opp noen mening om hvordan den så ut en grå vinterdag.

Min Golf R er i Lapiz blå, den er egentlig bare fin i sollys (blir for mørk ellers). Det er en egen R farge, alternativene var begredelig (hvit og svart). Audi S3 som jeg også vurderte hadde et helt annet utvalg av farger.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Det tok litt tid, men nå har første i4 M50 dukket opp på finn.
Vurderes solgt skriver fyren. Nesten til å le av.
-Som ny I4 M50 vurderes solgt til kr. 795.00 eller HBO.

burkar

Legg inn av burkar »

Jeg har nå prøvekjørt i4 M50, og må si jeg er imponert. Den er ordentlig morsom og underholdende å kjøre, føles som en 'skikkelig BMW' både å oppholde seg i og på kjøreegenskaper, og er ganske tett i hælene på Taycan synes jeg.

Forfun

Legg inn av Forfun »

burkar skrev: man jan 31, 2022 8:29 pm Jeg har nå prøvekjørt i4 M50, og må si jeg er imponert. Den er ordentlig morsom og underholdende å kjøre, føles som en 'skikkelig BMW' både å oppholde seg i og på kjøreegenskaper, og er ganske tett i hælene på Taycan synes jeg.
Mange superlativer om kjøreegenskapene. Har ikke testet ennå, men alt jeg har lest tyder på at det ikke er noen grunn til å prøvekjøre før jeg får min. Får se hvor lenge det er til jeg blir nysgjerrig.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Ny versjon som sikkert blir pop her i landet - i4 xDrive40 settes i produksjon i november 2022. Ca 400hk fra 2 motorer.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Teslabjørn testet i4 m50 til 385km i range testen. Vått saltslapseføre..

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

burkar skrev: man jan 31, 2022 8:29 pm Jeg har nå prøvekjørt i4 M50, og må si jeg er imponert. Den er ordentlig morsom og underholdende å kjøre, føles som en 'skikkelig BMW' både å oppholde seg i og på kjøreegenskaper, og er ganske tett i hælene på Taycan synes jeg.
Kult. Kan tenke meg den oppfattes som en bil nært Taycan 4s sitt nivå til lavere penge.

Someone

Legg inn av Someone »

Hadde de fått til en "GT" eller stasjonsvogn av denne, ville den jo vært en brukbar familiebil også

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»