BMW iX

Svar
Someone

Re: BMW iX

Legg inn av Someone »

Grattis!

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Kompressor skrev: tor feb 17, 2022 12:58 pmTakker 😀
Gratulerer så mye!

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Takker igjen 😀

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

Kompressor skrev: tor feb 17, 2022 11:05 am
Takker - nå har de kommet til verden også, må si det er liv i leiren ja. Men skal nok gå fint dette. At vår iX kommer først i slutten av april går helt greit, er ikke så mye tid til bilbruk fremover de første ukene nå uansett utover litt jobbing på meg når ting roer seg og får kommet i rutine. Men skal gå fint å få kjørt meg en slappe-av tur i ny og ne med V12eren.
Bakseteplassen i I-pace leverte faktisk fint og de sov heldigvis eksemplarisk som bare 3 dager gamle hele bilturen hjem fra sykehuset. Så nå gjenstår det bare å se med tiden at de ikke blir bilsyke.


Jeg ser range i Teslabjørn sine tester ble 365km 120km/t og 489km i 90km/t. Bra det på vinter for en SUV med de største vinterfelgene som man jo vil ha.
Vekten på hele 2720kg inkl teslabjørn i bilen overrasket ikke meg, den er jo betydelig tyngre enn i vognkortet sannsynligvis pga mye utstyr. Og den veier altså likt som en etron 55.
IX40 skal være ca 140kg lettere enn iX50 så da er det vel 2580kg med fører på iX40. I så fall er den hårfint lettere enn EQC, men tyngre enn i-pace.

Tar man forbruket til iX50 og direkte endrer til batterikapasitet iX40 så får kan ganske gode tall for iX40 også: 90: 330km / 120: 247km
Men så må vi regne med at iX40 i tillegg har noe lavere forbruk. Og da tipper jeg 350km / 265km i samme kjøreforhold vinterstid med 21 tommere. Sommertid vil det jo være mye bedre tall.
Gratulerer med selve leveringen også! :lol: Herlig! Friske som en Lexus, får man håpe på.

Tror iX er en veldig riktig bil i denne settingen. Og verst av alt; Designet har begynt å vokse på meg.....

Kos dere (som best man kan) i denne innledende perioden, mye glede og mye (må man vel kunne si) arbeid - især om det var to-i-en ;)

Ribba

Legg inn av Ribba »

Gratulerer, komp'en.

SUV

Legg inn av SUV »

Kompressor skrev: ons des 15, 2021 9:09 pm Da har jeg prøvekjørt iX50. Det er klart den beste elbilen jeg har kjørt.
Renault Kangoo tror jeg må være beste elbilen jeg har kjørt. Men det er fordi den såvidt jeg kan huske kun konkurrerer mot Think.

Jeg foretrekker jo biler drevet av resirkulerte dinosaurer, og har jo kjørt et 3-sifret antall av disse.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

IX50 vs X7 M50xi

Elektrisk vs V8:

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

Kompressor skrev: tor feb 17, 2022 11:05 am
Takker - nå har de kommet til verden også, må si det er liv i leiren ja.
Grattis x 2!

Nå er det bare å starte jobben med å få de interessert i bil og bilkjøring. Med 50% av dine gener burde ikke det være den hardeste delen av oppdragelsen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Passat06 skrev: søn nov 14, 2021 1:06 pm Denne karen er inne på noe som kunne gjort utseendet mye bedre (etter min smak):
Han treffer meget godt med endringene sine, ja. Den nåværende utgaven gir meg litt sånn "bruke de legoklossene vi har" - vibes. I tillegg vil det for meg alltid være et must at nyrene i front skal ligge - ikke stå..

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

I dag passerte totalsalget av BMW iX(2051) salget av BMW iX3(2042). Man merker det godt i trafikken også, for man ser flere og flere iX.

Ribba

Legg inn av Ribba »

SirJames skrev: tor mar 03, 2022 11:34 am Han treffer meget godt med endringene sine, ja. Den nåværende utgaven gir meg litt sånn "bruke de legoklossene vi har" - vibes. I tillegg vil det for meg alltid være et must at nyrene i front skal ligge - ikke stå..
Etter å ha nå eid en G82 M4 i nokså nøyaktig et år, så har jeg kommet til det punktet at de klassiske små, liggende nyrer, det ser veldig passivt ut i forhold til de jeg har på bilen min. Så på litt mer "voksne" biler, så er det jo ikke noe problem. Men på biler som skal framstå som litt mer sportslig, så synes at den aggressive grillen på G8x er veldig kledelig.

Det sagt, på G8x, så er det åpen grill uten noe ramme. På de fleste andre bilene, inklusiv 4-serien/i4, så er jo disse grillene langt mer lukket/helt lukket, samt har ramme rundt grillen. Og da får den ikke fram den samme aggressive fronten som på G8x. I tillegg er jo panseret på M3/M4 også noe som gjør at grillen passer bedre inn i designsråket.

Så jeg er ikke enig i at nyrene skal ligge, men skal du ha store nyrer på en BMW, så må det andre ting også til for å få det til å fungere. Noe jeg synes de har fått bra til på M3/M4. For sammenlignet med forrige generasjon M3/M4 (F8x), så synes jeg dagens front er langt kulere og aggressiv enn F8x. Jeg har faktisk kommet så langt at jeg nå synes fronte på F8x ser kjedelig ut og veldig lite sporty.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ribba skrev: ons mar 23, 2022 6:38 am
SirJames skrev: tor mar 03, 2022 11:34 am Han treffer meget godt med endringene sine, ja. Den nåværende utgaven gir meg litt sånn "bruke de legoklossene vi har" - vibes. I tillegg vil det for meg alltid være et must at nyrene i front skal ligge - ikke stå..
Etter å ha nå eid en G82 M4 i nokså nøyaktig et år, så har jeg kommet til det punktet at de klassiske små, liggende nyrer, det ser veldig passivt ut i forhold til de jeg har på bilen min. Så på litt mer "voksne" biler, så er det jo ikke noe problem. Men på biler som skal framstå som litt mer sportslig, så synes at den aggressive grillen på G8x er veldig kledelig.

Det sagt, på G8x, så er det åpen grill uten noe ramme. På de fleste andre bilene, inklusiv 4-serien/i4, så er jo disse grillene langt mer lukket/helt lukket, samt har ramme rundt grillen. Og da får den ikke fram den samme aggressive fronten som på G8x. I tillegg er jo panseret på M3/M4 også noe som gjør at grillen passer bedre inn i designsråket.

Så jeg er ikke enig i at nyrene skal ligge, men skal du ha store nyrer på en BMW, så må det andre ting også til for å få det til å fungere. Noe jeg synes de har fått bra til på M3/M4. For sammenlignet med forrige generasjon M3/M4 (F8x), så synes jeg dagens front er langt kulere og aggressiv enn F8x. Jeg har faktisk kommet så langt at jeg nå synes fronte på F8x ser kjedelig ut og veldig lite sporty.
Etter å ha sett M440iX, har de stående nyrene vokst veldig på meg 👍

Passat06

Legg inn av Passat06 »

Passat06 skrev: man jan 03, 2022 1:45 pm Luftet ideen om iX for kona. Ordet avvisende er vel temmelig dekkende, til tross for at hun pleier å gjenta at hun ikke vil legge seg bort i hvilken bil jeg kjører…
Og til tross for dette ble det iX nå som XC60 skal leveres inn. (Vi er fortsatt gift.)

burkar

Legg inn av burkar »

Passat06 skrev: man mai 01, 2023 6:37 pm
Passat06 skrev: man jan 03, 2022 1:45 pm Luftet ideen om iX for kona. Ordet avvisende er vel temmelig dekkende, til tross for at hun pleier å gjenta at hun ikke vil legge seg bort i hvilken bil jeg kjører…
Og til tross for dette ble det iX nå som XC60 skal leveres inn. (Vi er fortsatt gift.)
Gratulerer! iX frister her og den, vi får se når Fleks-abonnementet er ferdig.

Someone

Legg inn av Someone »

Passat06 skrev: man mai 01, 2023 6:37 pm
Passat06 skrev: man jan 03, 2022 1:45 pm Luftet ideen om iX for kona. Ordet avvisende er vel temmelig dekkende, til tross for at hun pleier å gjenta at hun ikke vil legge seg bort i hvilken bil jeg kjører…
Og til tross for dette ble det iX nå som XC60 skal leveres inn. (Vi er fortsatt gift.)
40 eller 50?

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Passat06 skrev: man mai 01, 2023 6:37 pm
Passat06 skrev: man jan 03, 2022 1:45 pm Luftet ideen om iX for kona. Ordet avvisende er vel temmelig dekkende, til tross for at hun pleier å gjenta at hun ikke vil legge seg bort i hvilken bil jeg kjører…
Og til tross for dette ble det iX nå som XC60 skal leveres inn. (Vi er fortsatt gift.)
Anbefaler Jay Lenos program hvor Kevin Bacon var gjest. Behersking av clutch på 70-talls Corolla manuell var testen på om ekteskapet holdt!

Hva ble modell og pris? Ser der er flere hundre iX oppført som lagerbiler på bmw.no.

Og viktigst: Hvordan oppleves kjøringen? Noen bra turer? (Hvorfor denne og ikke X5 hybrid?)
(Hva er tyngden/pondusen? Både konkret og figurativt..... kort fortalt er den Derrick verdig?)

Passat06

Legg inn av Passat06 »

Someone skrev: man mai 01, 2023 7:16 pm
Passat06 skrev: man mai 01, 2023 6:37 pm
Passat06 skrev: man jan 03, 2022 1:45 pm Luftet ideen om iX for kona. Ordet avvisende er vel temmelig dekkende, til tross for at hun pleier å gjenta at hun ikke vil legge seg bort i hvilken bil jeg kjører…
Og til tross for dette ble det iX nå som XC60 skal leveres inn. (Vi er fortsatt gift.)
40 eller 50?
40, økonomivarianten. Kom til at det vil bli grei timebetaling for ventetiden ved hurtiglader.

Passat06

Legg inn av Passat06 »

rosmebraad skrev: man mai 01, 2023 8:11 pm
Passat06 skrev: man mai 01, 2023 6:37 pm
Passat06 skrev: man jan 03, 2022 1:45 pm Luftet ideen om iX for kona. Ordet avvisende er vel temmelig dekkende, til tross for at hun pleier å gjenta at hun ikke vil legge seg bort i hvilken bil jeg kjører…
Og til tross for dette ble det iX nå som XC60 skal leveres inn. (Vi er fortsatt gift.)
Anbefaler Jay Lenos program hvor Kevin Bacon var gjest. Behersking av clutch på 70-talls Corolla manuell var testen på om ekteskapet holdt!

Hva ble modell og pris? Ser der er flere hundre iX oppført som lagerbiler på bmw.no.

Og viktigst: Hvordan oppleves kjøringen? Noen bra turer? (Hvorfor denne og ikke X5 hybrid?)
(Hva er tyngden/pondusen? Både konkret og figurativt..... kort fortalt er den Derrick verdig?)
Situasjonen er at vi står midt i et heller dyrt boligbytte og har en EX90 i bestilling. Jeg har aldri vært så i tvil ved bilbytte som denne gangen. Alternativene var temmelig ulike, utkjøp av XC60 var aktuelt, det samme var e-tron, iX og i4 M50(!). Det er kjøpers marked og kunne fått en -24 mod i4 M50 med 115 k i rabatt. Fristende, og siden vi også har en XC40 EV så kunne den dekket behovet, men kanskje ikke helt min biltype. E-tron fremstår som litt «gammel», da kunne jeg like gjerne kjøpt ut XC60. Men etter en lang Volvo-rekke fristet det med noe annet. iX representerer tross alt noe nytt i denne sammenhengen, og jeg endte med en pent brukt -23 mod (knapt 5 mnd gammel bil) der første eier tok et tap på 140 k selv om han fikk god rabatt. Prisen ble nesten 300 k lavere enn listeprisen ved bestilling i dag. Uvant med bruktbil, men sånn ble det denne gangen.

Har dessverre kun kjørt den 50 mil Østlandet og hjem, likte den svært godt på langtur. Svært stille og komfortabel, gode førerstøttesystemer, fancy teknikk, luftig og rommelig i kupeen. Nok kraft. Ligger stødig og litt «tungt» på veien slik jeg liker det.

Uten boligbyttet hadde det blitt en Taycan Cross Turismo.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Passat06 skrev: man mai 01, 2023 10:32 pm
rosmebraad skrev: man mai 01, 2023 8:11 pm
Passat06 skrev: man mai 01, 2023 6:37 pm

Og til tross for dette ble det iX nå som XC60 skal leveres inn. (Vi er fortsatt gift.)
Anbefaler Jay Lenos program hvor Kevin Bacon var gjest. Behersking av clutch på 70-talls Corolla manuell var testen på om ekteskapet holdt!

Hva ble modell og pris? Ser der er flere hundre iX oppført som lagerbiler på bmw.no.

Og viktigst: Hvordan oppleves kjøringen? Noen bra turer? (Hvorfor denne og ikke X5 hybrid?)
(Hva er tyngden/pondusen? Både konkret og figurativt..... kort fortalt er den Derrick verdig?)
Situasjonen er at vi står midt i et heller dyrt boligbytte og har en EX90 i bestilling. Jeg har aldri vært så i tvil ved bilbytte som denne gangen. Alternativene var temmelig ulike, utkjøp av XC60 var aktuelt, det samme var e-tron, iX og i4 M50(!). Det er kjøpers marked og kunne fått en -24 mod i4 M50 med 115 k i rabatt. Fristende, og siden vi også har en XC40 EV så kunne den dekket behovet, men kanskje ikke helt min biltype. E-tron fremstår som litt «gammel», da kunne jeg like gjerne kjøpt ut XC60. Men etter en lang Volvo-rekke fristet det med noe annet. iX representerer tross alt noe nytt i denne sammenhengen, og jeg endte med en pent brukt -23 mod (knapt 5 mnd gammel bil) der første eier tok et tap på 140 k selv om han fikk god rabatt. Prisen ble nesten 300 k lavere enn listeprisen ved bestilling i dag. Uvant med bruktbil, men sånn ble det denne gangen.

Har dessverre kun kjørt den 50 mil Østlandet og hjem, likte den svært godt på langtur. Svært stille og komfortabel, gode førerstøttesystemer, fancy teknikk, luftig og rommelig i kupeen. Nok kraft. Ligger stødig og litt «tungt» på veien slik jeg liker det.

Uten boligbyttet hadde det blitt en Taycan Cross Turismo.
Glimrende svar, gratulerer og takk!

Jeg spurte akkurat noen idag og hvem det er som har _stamina_ (og bank) til å vente på en EX90! Godt gjort!

Der er vel gode rabatter på gang fremover. Vanvittig skifte fra ifjor høst da bruktpriser gikk nypris en høy gang!

Meget bra tidspunkt for bilbytte, med sommersesong i sikte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»