2021 ATP Tour

Svar
Mysterio19

Re: 2021 ATP Tour

Legg inn av Mysterio19 »


Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hadde jo vært litt artig om alle på tribunen hadde buet på han da. Pipekonsert etter hvert poeng og jubel på hver upresset feil.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å følge Djokovic minutt for minutt på flyplassen. Hakket mer givende enn hurtigruta.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

VivaLV skrev: ons jan 05, 2022 5:32 pm Er Djokovic fysisk på flyplassen i Australia eller er han det ikke?
Ser mye på de border control programmene fra Australia så litt merkelig å tenke på at det nå er han som sitter i intervju for å slippe inn.
Satser på at vi får denne episoden etter hvert

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

fugletitteren skrev: ons jan 05, 2022 11:52 am
GoingKronos skrev: ons jan 05, 2022 11:45 am Hva slags medisinsk diagnose er det Djokovic har som gjør at han får et unntak fra australske lover? Det er så og si ingen andre grupper enn gravide kvinner i første trimester som ikke anbefales å ta vaksine, samt de som faktisk har tatt vaksinen, men fått alvorlig allergisk reaksjon, og et fåtall mennesker med alvorlig svikt i immunsystemet. Jeg har vanskelig for å se at verdens beste tennisspiller faller inn under noe av dette.
Kan være at han har hatt Covid siste 6 månedene, men det stemmer jo veldig dårlig hvis dte stemmer at han fikk avslag på første søknad om unntak.

Og da står man igjen med at han har en diagnose som gir fritak, som jo virker veldig merkelig all den tid han er en toppidrettsutøver..

Et siste alternativ er selvsagt at han er vaksinert, men ikke vil/tørr å si det. Men også det fremstår litt fjernt all den tid fansen hans ikke ville brydd seg stort og hele saken ville vært over.

Fremstår meget merkelig hele greia og sånn sett forståelig at australierne reagerer som lever under noen av de strengeste restriksjonene noe land har.
Fra dagens cricket-kamp mot England:

https://ichef.bbci.co.uk/live-experienc ... 6bbdd8.jpg

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

GoingKronos skrev: man des 27, 2021 2:30 pm
LittleSteven skrev: man des 27, 2021 2:24 pm
Det jeg også reagerer på er at Nadal kaller de som har valgt å ikke vaksinere seg for selvopptatte
Det stemmer jo, utenom et lite fåtall som av helsemessige grunner ikke kan ta vaksinen så er det bare selvopptatte grunner for å ikke ta det. Og dessverre går det ikke kun utover de som ikke vaksinerer seg, det går også utover oss andre som må begrense våre liv pga disse folkene sine egoistiske valg.

Men dette er en tennis-tråd så vi får gå tilbake til temaet.
Haha begrenser ditt liv faktisk :lol: Virker som en del vaxxere har blitt lettere tilbakestående av vaksinen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

LD-Johnson skrev: tor jan 06, 2022 9:11 am
GoingKronos skrev: man des 27, 2021 2:30 pm
LittleSteven skrev: man des 27, 2021 2:24 pm
Det jeg også reagerer på er at Nadal kaller de som har valgt å ikke vaksinere seg for selvopptatte
Det stemmer jo, utenom et lite fåtall som av helsemessige grunner ikke kan ta vaksinen så er det bare selvopptatte grunner for å ikke ta det. Og dessverre går det ikke kun utover de som ikke vaksinerer seg, det går også utover oss andre som må begrense våre liv pga disse folkene sine egoistiske valg.

Men dette er en tennis-tråd så vi får gå tilbake til temaet.
Haha begrenser ditt liv faktisk :lol: Virker som en del vaxxere har blitt lettere tilbakestående av vaksinen.
Det er jo faktisk sant, ihvertfall i Norge. I andre land er det jo mer bruk av vaksinepass, så gjør det jo noe lettere for de vaksinerte.

startelver

Legg inn av startelver »

BBC nevner at grunnen til at Djokovic ikke fikk komme inn, selv om 3 andre spillere med samme bakgrunn fikk slippe inn i landet skyldes at sertifikatet han viste frem fra sin lege ikke er godkjent som dokument. Hans personlige lege har tydeligvis satt sammen et sertifikat som ikke er godkjent av andre.

Kan rett og slett se ut som han prøver å "jukse seg" inn i landet. Han kan bare skylde på seg selv og er helt enig med Nadal som mener han ba om dette selv.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LD-Johnson skrev: tor jan 06, 2022 9:11 am
GoingKronos skrev: man des 27, 2021 2:30 pm
LittleSteven skrev: man des 27, 2021 2:24 pm
Det jeg også reagerer på er at Nadal kaller de som har valgt å ikke vaksinere seg for selvopptatte
Det stemmer jo, utenom et lite fåtall som av helsemessige grunner ikke kan ta vaksinen så er det bare selvopptatte grunner for å ikke ta det. Og dessverre går det ikke kun utover de som ikke vaksinerer seg, det går også utover oss andre som må begrense våre liv pga disse folkene sine egoistiske valg.

Men dette er en tennis-tråd så vi får gå tilbake til temaet.
Haha begrenser ditt liv faktisk :lol: Virker som en del vaxxere har blitt lettere tilbakestående av vaksinen.
Jeg vet ikke helt hvem som er tilbakestående her, men tilstanden din virker kanskje mer permanent.

Rafa uttaler seg https://www.dagbladet.no/sport/ut-mot-d ... g/75065930, forresten.

caliblue

Legg inn av caliblue »

Folk_flesk skrev: ons jan 05, 2022 10:35 pm Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å følge Djokovic minutt for minutt på flyplassen. Hakket mer givende enn hurtigruta.
Bilde

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

caliblue skrev: tor jan 06, 2022 10:57 pm
Folk_flesk skrev: ons jan 05, 2022 10:35 pm Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å følge Djokovic minutt for minutt på flyplassen. Hakket mer givende enn hurtigruta.
Bilde
LOL. Tipper han slipper å gå rundt og samle inn slike vogner for å finne penger som er gjenglemt i disse da :-)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Begynner å bli en alvorlig farse med Djokovic & Co nå. Pappaen har nå vært ute og sammenligna Djokovic med Jesus. Hvis det viser seg at det er noe tukling med papirer og pass her, og at det ikke bare er snakk om en feil, så er dette en politisak.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nå hevder altså Djokovic at han har hatt corona i desember og det er grunn til at han skal slippe inn, så da får vi se hva som skjer på mandag. What would jesus do?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vanskelig å ha noen mening om denne Djokovic-saken. På èn side bør man respektere at noen ikke ønsker å ta vaksinen av private årsaker, det burde aldri bli en tvang om det, synes jeg.
Men på den andre siden er det naturlig at det kan og vil få enkelte konsekvenser. Og i dette tilfellet måtte Djokovic vite at det kunne oppstå problemer.

Djokovic fikk corona i 2020, da han holdt "sin egen turnering", mens de fleste andre hadde spillestopp. Og det er selvsagt mulig at han hadde corona i desember, men det er noe jeg finner vanskelig å tro på. I så fall hadde han helt sikkert fått med seg papirerer som beviser det, og som hadde gitt han visum. Han er ikke dum, han ville ha oppfylt disse kravene om det hadde vært tilfelle.

Nå har aldri Djokovic vært en av mine favoritter, en av grunnene er måten han alltid vil fremheve seg selv. Han virker å ønske publisitet mer enn noen andre på touren, og dette kan jo forsåvidt være enda en stunt i den retningen.

Jeg tror dette løser seg, og at man finner en løsning som man kan leve med. Fram til mandag har Novak tid til å bevise at han har hatt corona de siste 6 månedene.
Om ikke, så respekterer jeg myndighetene i Australia for å ikke gjøre forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker, for da har ikke Novak oppfylt visumkravene. Det er så enkelt som det. Men det må selvsagt ikke være gitt dispensasjon for andre heller.

Til syvende og sist, dette kunne Djokovic ha løst helt selv, som alle de andre spillerne.

En hektisk tid for mitt vedkommende framover, men jeg har gledet meg lenge til årets første Slam.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Har egentlig tenkt at det er greit om han får et unntak fra reglene. Det er bare snakk om noen få stykker som ikke er vaksinert som ønsker å delta.

Men når han påstår han fikk påvist corona den 16. desember, og dagen etter blir fotografert med masse folk på en prisutdeling. Da blir det jo bare løgn og fanteri. Tåpelig.


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hvis det der stemmer, så begynner det å se fryktelig, fryktelig stygt ut for Djokovic.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Om han driver med ren fabrikasjon og dokumentfalsk så bør han i tillegg til konsekvensene sett mot australiske myndigheter også straffes av ATP. Vet ikke hva de har mulighet til, men det må jo være brudd på noen av deres regler.

storpeder

Legg inn av storpeder »

På et eller annet vis skal de nok klare å løse det. De får sette ham i arresten, følge ham til arenaen i håndjern og la ham spille med munnbind og alltid la det være minst to meters avstand til nærmeste person.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

storpeder skrev: lør jan 08, 2022 11:19 pm På et eller annet vis skal de nok klare å løse det. De får sette ham i arresten, følge ham til arenaen i håndjern og la ham spille med munnbind og alltid la det være minst to meters avstand til nærmeste person.
La dette skje!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Skraevadottir skrev: lør jan 08, 2022 10:15 pm Hvis det der stemmer, så begynner det å se fryktelig, fryktelig stygt ut for Djokovic.
Det er jo lite sannsynlig, men det kan jo være at prøven er tatt den 16.des og at man ikke visste om resultatet før sent den 17.des.

Lite sannsynlig, ser jo ikke veldig bra ut dette. Uansett mildt sagt uklokt å henge med masse folk dagen etter man tar en PCR.

Atlanta

Legg inn av Atlanta »

Tilbakestående idiot.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Lew_Ashby skrev: lør jan 08, 2022 11:32 pm
Det er jo lite sannsynlig, men det kan jo være at prøven er tatt den 16.des og at man ikke visste om resultatet før sent den 17.des.

Lite sannsynlig, ser jo ikke veldig bra ut dette. Uansett mildt sagt uklokt å henge med masse folk dagen etter man tar en PCR.
Og om det var tilfelle så burde han vel ha informert arrangøren slik at de som var i nærkontakt med han fikk beskjed om at han hadde testet positivt. Alle alternativene av hva som har skjedd er på en eller annen måte ille.

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: søn jan 09, 2022 12:09 am
Lew_Ashby skrev: lør jan 08, 2022 11:32 pm
Det er jo lite sannsynlig, men det kan jo være at prøven er tatt den 16.des og at man ikke visste om resultatet før sent den 17.des.

Lite sannsynlig, ser jo ikke veldig bra ut dette. Uansett mildt sagt uklokt å henge med masse folk dagen etter man tar en PCR.
Og om det var tilfelle så burde han vel ha informert arrangøren slik at de som var i nærkontakt med han fikk beskjed om at han hadde testet positivt. Alle alternativene av hva som har skjedd er på en eller annen måte ille.
Om Djokovic tok denne PCR-testen som et ledd i opplegget mot Australia Open, uten å ha noen som helst antydninger til eller tro på at han selv hadde corona, så har jeg ingen problemer med å forstå at han var med på dette arrangementet dagen etter, det var sikkert avtalt lenge i forveien.

Men som du sier her, om han senere på dagen den 17. fikk resultatet om at han var positiv, mot sin egen tro og viten, så skulle han uansett ha gitt beskjed til arrangøren, slik at han kunne bidratt til smittesporing.

Nå vet vi ikke om dette har skjedd, men her er det uansett mye som må fram i lyset.

startelver

Legg inn av startelver »

Djokovic er en løgnhals rett og slett og bruker den makten han har til å kjøpe seg medisinsk pass.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lew_Ashby skrev: lør jan 08, 2022 11:32 pm
Skraevadottir skrev: lør jan 08, 2022 10:15 pm Hvis det der stemmer, så begynner det å se fryktelig, fryktelig stygt ut for Djokovic.
Det er jo lite sannsynlig, men det kan jo være at prøven er tatt den 16.des og at man ikke visste om resultatet før sent den 17.des.

Lite sannsynlig, ser jo ikke veldig bra ut dette. Uansett mildt sagt uklokt å henge med masse folk dagen etter man tar en PCR.
Gjorde vistnok et intervju og photoshoot med L'Equipe den 18 Des.. Stemmer dette i tillegg begynner det å se svært dårlig ut for godeste Novak...

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Burde vært livestream fra retten i morgen

storpeder

Legg inn av storpeder »

lok1 skrev: lør jan 08, 2022 11:31 pm
storpeder skrev: lør jan 08, 2022 11:19 pm På et eller annet vis skal de nok klare å løse det. De får sette ham i arresten, følge ham til arenaen i håndjern og la ham spille med munnbind og alltid la det være minst to meters avstand til nærmeste person.
La dette skje!
Dersom vi kan stole på norske kilder blir han nok å se i turneringen uten, klar for både landet og turneringen i følge db.

https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... post=82333

Mehell

Legg inn av Mehell »

Djokovic to be released

The court has ruled that Novak Djokovic will be released, after the judge found unreasonableness in how the border official made his decision cancelling the visa.

Fortsatt en mulighet for at Australske myndigheter kan gå inn og frata Djokovic visumet, men enn så lenge så er han klarert til å spille Australia Open.

Lurer på om disse historiene fra Serbia kan skape noe etterspill senere da. Hvis han testet positivt 16.Desember, og beviselig har vært ute i offentligheten både 17. og 18 Desember så burde vel en reaksjon være på sin plass. Leste og at Serbia har en 14 dagers karantenetid etter positiv covidtest, men Djokovic var igjen ute i offentligheten den 25.Desember.

Mehell

Legg inn av Mehell »

lok1 skrev: søn jan 09, 2022 9:56 pm Burde vært livestream fra retten i morgen
Det var en livestream. Men mye trafikk så hakket veldig. Og ikke var det veldig spennende å se på heller, for å være helt ærlig.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Dette stinker vel?


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»