2021 ATP Tour

Svar
Mehell

Re: 2021 ATP Tour

Legg inn av Mehell »

Personlig håper jeg fyren blir kastet ut av Australia, og at hele saken hans blir gjennomgått av myndigheter i Serbia.
Et eller annet er feil i denne saken.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jeg håper han får spille AO og vi får se zero COVID-hysterikerne i Australia kjøre en sammenhengende pipekonsert verden aldri har sett maken til mot Djokovic gjennom hele turneringen, før han løfter trofeet og viser fingeren til publikum etter finalen.

*ikke en støtteerklæring til Djokovic, fyren er en klovn. Mitt ønske er utelukkende basert på underholdningsverdi.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

At Djoko i det hele tatt får vært med når forbundene og Australia har sagt man må være vaksinert er jo hårreisende

Mehell

Legg inn av Mehell »

Laffano16 skrev: man jan 10, 2022 11:38 am At Djoko i det hele tatt får vært med når forbundene og Australia har sagt man må være vaksinert er jo hårreisende
Vaksinert, eller vært smittet i løpet av de siste 6 månedene. Men tidsfristen for å få visum i tide med tidligere smitte som grunn for å kunne reise inn var 10.desember, så Djoko prøvde å få et unntak der og.

guru

Legg inn av guru »

Synd for Djokovic at ikke Abid Raja er minister i Australia. Da hadde han vært innlosjert på 5-stjerners hotell for lenge siden.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Lew_Ashby skrev: man jan 10, 2022 11:32 am Jeg håper han får spille AO og vi får se zero COVID-hysterikerne i Australia kjøre en sammenhengende pipekonsert verden aldri har sett maken til mot Djokovic gjennom hele turneringen, før han løfter trofeet og viser fingeren til publikum etter finalen.

*ikke en støtteerklæring til Djokovic, fyren er en klovn. Mitt ønske er utelukkende basert på underholdningsverdi.
Vil det bli tilskuerer på AO?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 10, 2022 1:03 pm Vil det bli tilskuerer på AO?
Faen.

Eller jo, det blir publikum! Som selvsagt må være dobbeltvaxxed.

https://www.sportingnews.com/au/tennis/ ... b2hxckyo46

Mehell

Legg inn av Mehell »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 10, 2022 1:03 pm

Vil det bli tilskuerer på AO?
Ja, hvis det ikke kommer endringer så skal det være åpent for tilskuere. De selger i hvert fall billetter til AO. (Lærte det på en livesending med tennis på Youtube, hvor det var flere i chatten som hadde sikret seg billetter. Og det var heftige priser på dem.)

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: man jan 10, 2022 11:32 am Jeg håper han får spille AO og vi får se zero COVID-hysterikerne i Australia kjøre en sammenhengende pipekonsert verden aldri har sett maken til mot Djokovic gjennom hele turneringen, før han løfter trofeet og viser fingeren til publikum etter finalen.

*ikke en støtteerklæring til Djokovic, fyren er en klovn. Mitt ønske er utelukkende basert på underholdningsverdi.
Ser ut til at ønsket mitt kan gå i oppfyllelse.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Åh fyfaen at Novak ikke skjønner hva han driver med

startelver

Legg inn av startelver »

Kjenner jeg Australias border police etter å ha sett et dusin episoder fra den serien blir han snart utvist.

startelver

Legg inn av startelver »

Håper han blir buet på ihvertfall hvis han skal starte.

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: man jan 10, 2022 3:21 pm Håper han blir buet på ihvertfall hvis han skal starte.
Dette kommer med pipekonsert-garanti.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Mistet litt oversikten. Men ser ut som det har vært forvirring rundt om det holdt at man hadde hatt covid19 og det oppfyller vilkårene for å delta. Er det riktig forstått.
Var det ikke også snakk om at det var 3-4 andre som hadde fått unntak.

Så har man begynt å tvile om Djokovic har hatt corona pga. de bilene fra det arrangementet og/eller forfalsket positiv coronaprøve.
Er det riktig forstått?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

startelver skrev: man jan 10, 2022 3:21 pm Kjenner jeg Australias border police etter å ha sett et dusin episoder fra den serien blir han snart utvist.
Ja, det var nesten litt morsomt å lese transcript fra intervjuet på VG.
Det er jo slik de standard utfører alle intervjuene sine. Først intervju. Så snakker de med sjefen sin og så får man avgjørelsen.
Får man avslag får man 20 minutter på å skrive en anke. Dog trur jeg enda ikke jeg har sett at anken får gjennomslag på tv-programmet.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Har opplevd å gå gjennom kontrollem for så å bli stoppet en gang til hvor jeg måtte vise billettene mine til AO. En annen gang gikk gikk jeg i den andre køen fordi jeg hadde badet i innsjø i en av stillehavsøyene og ventet det verste, men da ble jeg bare vinket gjennom. Er vel ganske heftig igjen nå, men håper å komme ditt i juli 2023.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Novak Djokovics mor bør nok ta seg en prat med noen som virkelig har blitt torturert.

– Novak ble utsatt for tortur og trakassering, sa Novak Djokovics mor Dijana på en pressekonferanse mandag.

Da hadde, far, bror og mor Djokovic brukt flere minutter på å fortelle om hvordan deres sønn og bror hadde blitt behandlet av de australske myndighetene på en pressekonferanse.

En pressekonferanse som brått tok slutt.

For dagen etter at Djokovic testet positivt for corona, publiserte hans lokale tennisforbund bilder av at han delte ut priser til en flokk med barn og unge.

På spørsmål om hvorfor Djokovic ikke isolerte seg, men heller var ute blant folk, fikk familien rett og slett nok:

– Denne pressekonferansen er over, var svaret til bror Djordje.

Ifølge serbiske regler på det tidspunktet, skulle alle som testet positivt på coronaviruset vært i 14 dagers karantene. The Telegraph melder at karantenetiden kunne bli forkortet om man fremviste en negativ test.
https://www.vg.no/sport/i/RrqLVa/fikk-s ... onferansen

Så følg med på neste episode av forvinklinger. ;-)

Mehell

Legg inn av Mehell »

Nå skal også australske myndigheter sjekke om Djokovic har brutt loven.
Fra Dagbladet:
Australsk grensepoliti etterforsker om Novak Djokovic oppga falsk informasjon. Det melder The Guardian.

Avisa hevder at Djokovic skal ha krysset av "nei" da han ble spurt i et innreiseskjema om han har reist de siste to ukene før han ankom Australia.

Ifølge rapporter var tennisstjerna i Beograd i romjula før han reiste til Spania, for så å ta turen til Melbourne.

The Guardian skriver at innreiseskjemaet kommer med en sterk advarsel om at å gi misledende informasjon er et strengt lovbrudd, som også er straffbart.

Mandag ble det kjent at Djokovic kom seirende ut av retten etter å ha fått visumet sitt kansellert. Han er derfor løslatt fra karantenehotellet sitt, men immigrasjonsminister Alex Hawke kan, ifølge The Guardian, fortsatt bruke sin makt til å overstyre avgjørelsen og trekke tilbake visumet.

Historien fortsetter.....

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

nometalhorse skrev: tir jan 11, 2022 10:55 am Novak Djokovics mor bør nok ta seg en prat med noen som virkelig har blitt torturert.
Tror pappa også må ta seg en runde med seg selv.

“Jesus was crucified and endured many things but is still alive among us. Novak is also crucified... the best sportsman and man in the world. He will endure.”

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lew_Ashby skrev: tir jan 11, 2022 11:07 am
nometalhorse skrev: tir jan 11, 2022 10:55 am Novak Djokovics mor bør nok ta seg en prat med noen som virkelig har blitt torturert.
Tror pappa også må ta seg en runde med seg selv.

“Jesus was crucified and endured many things but is still alive among us. Novak is also crucified... the best sportsman and man in the world. He will endure.”
Hahah, snakk om å ha skylapper.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Serbere er vel ikke de som klage mest på at de blir utsatt for tortur, men for ikke å gå over noen grenser her og bli direkte usmakelig siterer jeg en vis mann: "Don't mention the war."

startelver

Legg inn av startelver »

Dette er ikke over.

Mehell

Legg inn av Mehell »

https://www.vg.no/sport/i/jaXJ9b/mamma- ... e-det-ikke

Problemet med dette scenarioet er jo at Djokovic allerede 16. desember søkte om fritak fra vaksinereglene ved innreise til Australia fordi han hadde covid.
Nettet snører seg sammen og historiene slår sprekker.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Den serbiske tennisstjernen har sendt ut en uttalelse på Instagram i forbindelse med visum-konflikten har står oppe i med Australia.

– Jeg vil adressere feilinformasjonen som sirkulerer om mine aktiviteter og deltakelse på evenement som ledet fram til min positive PCR-test.

Han legger fram sin versjon om hva som skjedde da han testet positivt for corona 16. desember, og hva som skjedde etterpå.

Djokovic skriver at han tok en hurtigtest 16. desember som viste en negativ prøve. For å være helt sikker tok han også en offisiell PCR-test den samme dagen.

Dagen etter deltok han på et tennisevenement i Beograd, og han skriver at han tok en hurtigtest før han dro dit som også viste negativt svar. Han hadde imidlertid ikke mottatt svar på PCR-testen før han dro på evenementet, som altså var en positiv prøve.

Den 18. desember, altså etter at det positive prøvesvaret forelå, gjorde han et intervju med den franske avisen L’Equipe. Han skriver at han følte seg forpliktet til å gjøre intervjuet, og han ville ikke skuffe journalisten. Dette angrer han nå på, selv om han hevder å ha holdt avstand og brukt munnbind.

– Dette var en feilvurdering, og jeg burde ha booket om avtalen.

Han skriver også at han beklager at han krysset av for «nei» på spørsmålet om han hadde vært på reise 14 dager før han ankom Australia.

– Dette var en menneskelig feil, og ikke gjort med overlegg.

I hvert fall en beviselig løgn her, ettersom han er avbildet uten munnbind i det intervjuet den 18.desember. Samme dag har han også blitt avbildet mens han bl.a spilte basketball med noen venner.
Og i følge Australske myndigheter så fikk de inn en visumsøknad fra Mr.Djokovic 16.desember hvor han da bekreftet at han søkte fritak fra covidrestriksjonene etter som han hadde hatt viruset i løpet av de siste 6 månedene. Dette er dog en påstans som jeg ikke har sett noen beviser på, og det er sikkert fullt mulig at søknaden kom inn senere men at de da hadde spesifisert 16.desember som dagen han teste positivt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: man jan 10, 2022 10:21 am
GoingKronos skrev: man jan 10, 2022 9:36 am En ting er å ikke vaksinere seg, det er idiotisk og egoistisk, men det å bevisst gå rundt i samfunnet som smittet og spre sykdommen er hundre ganger verre. Syns til og med forfalskning av dokumenterer for å komme seg inn i Australia er mindre alvorlig enn det, selv om det også er en skammelig ting å gjøre.
Skal vi tippe at teamet kommer til å hevde at han ikke ble informert om testen før kvelden 17.des? Noe som isåfall selvsagt må være en løgn.
Forutsigbart.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Mysterio19 skrev: man jan 10, 2022 2:29 pm
Based

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

sexxes skrev: tir jan 11, 2022 2:32 pm Serbere er vel ikke de som klage mest på at de blir utsatt for tortur, men for ikke å gå over noen grenser her og bli direkte usmakelig siterer jeg en vis mann: "Don't mention the war."
Blir som å nevne bombingen av barn i Libya utført av nordmenn. Don't mention the war. :lol:

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Mehell skrev: ons jan 12, 2022 5:38 am
Han skriver også at han beklager at han krysset av for «nei» på spørsmålet om han hadde vært på reise 14 dager før han ankom Australia.

– Dette var en menneskelig feil, og ikke gjort med overlegg.
Det sier alle de som kommer til grensekontrollen inn til Australia og som har krysset av for noe annet enn det som er den reele situasjonen er for dem.

Det ser vi hver dag i serien Border Patrol som følger tollernes arbeide på de mange grensekontrollen i Australia.

Så vidt jeg har fått med meg er det ikke formildende at man "har glemt" eller "krysset feil" så da burde det heller ikke være det for Djokovic.

Mehell

Legg inn av Mehell »

oddvar_kjempebra skrev: ons jan 12, 2022 8:41 am
Mehell skrev: ons jan 12, 2022 5:38 am
Han skriver også at han beklager at han krysset av for «nei» på spørsmålet om han hadde vært på reise 14 dager før han ankom Australia.

– Dette var en menneskelig feil, og ikke gjort med overlegg.
Det sier alle de som kommer til grensekontrollen inn til Australia og som har krysset av for noe annet enn det som er den reele situasjonen er for dem.

Det ser vi hver dag i serien Border Patrol som følger tollernes arbeide på de mange grensekontrollen i Australia.

Så vidt jeg har fått med meg er det ikke formildende at man "har glemt" eller "krysset feil" så da burde det heller ikke være det for Djokovic.
Kanskje det kommer en spesialepisode med Djoko i hovedrollen..? :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»