2021 ATP Tour

Svar
Number4

Re: 2021 ATP Tour

Legg inn av Number4 »

Tiafoe imponerer igjen. Det er dette som gjør tennis gøy. alt kan skje selv om man ser ut til å være helt ute av det.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Number4 skrev: lør okt 30, 2021 5:26 pm Tiafoe imponerer igjen. Det er dette som gjør tennis gøy. alt kan skje selv om man ser ut til å være helt ute av det.
Jepp, snakk om å gjenoppstå fra de døde.

Number4

Legg inn av Number4 »

Litt av en showmann også, tennisen trenger det. Satt lenge bare å nøt spillet til Sinner før det snudde, han blir en hard nøtt for mange i årene fremover.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Number4 skrev: lør okt 30, 2021 6:08 pm Litt av en showmann også, tennisen trenger det. Satt lenge bare å nøt spillet til Sinner før det snudde, han blir en hard nøtt for mange i årene fremover.
Utrolig snuoperasjon av Tiafoe. Bra for Ruud at Sinner ryker her. Meget overraskende også, selvsagt. Sinner var ikke helt opp mot sitt beste i de to siste settene, men tror han slappa litt for mye av, og det utnytta Tiafoe. Samtidig må Sinner utvikle flere aspekter ved spillet sitt, for man må ha en backup-plan om plan A ikke fungerer. Sinner er bang bang hele veien. Når det sitter, er det fantastisk, men når det ikke gjør det, blir det verre. Og det er verre for ham når andre matcher ham på tempo og i tillegg har litt mer variasjon.

Men ja, også jeg tror at Sinner kommer til å nå veeeldig langt etter hvert.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tiafoe er en kul spiller, men fy søren som han snøvler når han prater. Umulig å høre hva han sier.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Norrie enkelt videre til 2. runde.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Flott kamp mellom Dimitrov og Gasquet i Paris. I gang med tredje sett nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Dimitrov tar det i tre. Fin kamp hvor Gasquet viste noen glimt av gammel storhet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz imponerer igjen. Slår ut Sinner, som nevnt i Casper Ruud-tråden. Har gode sjanser til å gå enda lengre også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lajovic har alltid vært relativt tettbygd, men nå ser han rett og slett litt småfeit ut. Litt som Nalbandian mot slutten av karrieren.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Heftig look på Herbert. Ser ut som han skal på audition for en rolle i "Helene og Gutta".

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Dimitrov misbruker en stor mulighet for å bryte i avgjørende sett. Kan fort bli avgjørende mot Zverev det. Vinneren møter evt Ruud.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: tor nov 04, 2021 7:45 pm Dimitrov misbruker en stor mulighet for å bryte i avgjørende sett. Kan fort bli avgjørende mot Zverev det. Vinneren møter evt Ruud.
Frustrerende å se på, ellers har jo Dimitrov vært sterk i denne kampen og holdt hodet kaldt så lenge.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Synd. Dimitrov spilte bedre enn Zverev mesteparten av kampen og spiller mye morsommere tennis, men gjorde feil hver gang han fikk sjanse til å bryte i tredje sett

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Helt enig, Dimitrov var den beste spilleren. Vant faktisk flere poeng også. Men slik er jo tennisen; den er ubønnhørlig, og det er rett og slett slik at den som vinner det siste poenget, også vinner kampen.

Hvis Ruud slår Giron nå, som han kommer til å gjøre, så skal jeg faktisk gi ham en liten sjanse mot Zverev i kvarten. Tyskeren er ikke på sitt aller beste, var heldig i dag, og har vært gjennom en meget tøff kamp - samt en tøff turnering i Wien forrige uke, hvor han gikk helt til topps. Det er ikke utenkelig at det er litt lite igjen i tanken da, og det må i så fall Ruud utnytte. I Cincinnati tidligere i høst var han sjanseløs, men da var Zverev uthvilt og i sitt livs form. Denne gangen er det en annen story. Selvsagt vil Zverev være favoritt, men ikke like klar favoritt som sist.

Så må selvsagt Ruud vinne først, da, men det ser jo lovende ut.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zverev passerer Tsitsipas i racet og er med det nr. 3 der. Har faktisk gode sjanser til å ende opp som nr. 2 i år, men da er han avhengig av at Medvedev feiler litt i Paris og i sluttspillet. Tror imidlertid 3. plassen skal gå for tyskeren, for Tsitsipas måtte jo trekke seg med skade og har ikke vært i sin beste form nå på seinhøsten.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kan ikke si at jeg er sånn voldsomt imponert over nivået i Hurkacz-Duckworth. Syns ikke polakken har vært god siden Wimbledon, og Duckworth er jo ingen normal kvartfinalemann i Masters-sammenheng, selv om jeg setter pris på variasjonen han spiller med. Regner med at tempoet blir betydelig høyere i de andre kampene enn i denne.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hurkacz tar omsider seieren, på hengende håret. Sikrer den siste plassen i Torino. Synd for Stockholm Open som virkelig kunne blitt en interessant turnerning om Hurkacz hadde tapt i dag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: fre nov 05, 2021 4:27 pm Hurkacz tar omsider seieren, på hengende håret. Sikrer den siste plassen i Torino. Synd for Stockholm Open som virkelig kunne blitt en interessant turnerning om Hurkacz hadde tapt i dag.
De som skal gjøre opp om sluttspillet i det som må være det yngste feltet på lang, lang tid er som følger:

Novak Djokovic (34)
Daniil Medvedev (25)
Stefanos Tsitsipas (23)
Alexander Zverev (24)
Andrey Rublev (24)
Matteo Berrettini (25)
Hubert Hurkacz (24)
Casper Ruud (23)

Snittalder: 25 år.
Uten Djokovic: 24 år.

Her har jeg ikke tatt med at Ruud ikke har fylt år ennå.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Servingen mellom Djokovic og Fritz var det skikkelig kvalifisering til WTA 250 turnering over, rett og slett frykelig. Men Djokovic tar settet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre nov 05, 2021 5:26 pm Servingen mellom Djokovic og Fritz var det skikkelig kvalifisering til WTA 250 turnering over, rett og slett frykelig. Men Djokovic tar settet.
Ingen god kamp, men i det minste spilte Djokovic bra i de siste to-tre servegamene. Fritz skuffa meg veldig. Djokovic er selvsagt storfavoritt mot Hurkacz i semifinalen, men må nok spille bedre i finalen for å vinne.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Gaston sitt beste 1000 turnering dette blir nok cruisecontrol på Medevedev

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Gaston med tre settballer på rad i egen serve. Blir brutt. Kombinasjon av noen veldig bra poeng fra Medvedev og mega gummiarm på Gaston.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

VM i dårligste utfordringer der ute. Haha.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fantastisk å se på Gaston, men Medvedev tar første sett på tiebreak. Samtidig greit at det som sedvanlig sjåvinistiske møkkapublikummet i Frankrike får seg en på trynet.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Skraevadottir skrev: fre nov 05, 2021 8:44 pm Fantastisk å se på Gaston, men Medvedev tar første sett på tiebreak. Samtidig greit at det som sedvanlig sjåvinistiske møkkapublikummet i Frankrike får seg en på trynet.
Synes publikumet er herlig, jeg. Generelt for lite stemning på tenniskamper. God læring for spesielt unggutta som fikk spille mot franskmenn denne uka (som Alcaraz)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

UK1902 skrev: fre nov 05, 2021 8:56 pm
Skraevadottir skrev: fre nov 05, 2021 8:44 pm Fantastisk å se på Gaston, men Medvedev tar første sett på tiebreak. Samtidig greit at det som sedvanlig sjåvinistiske møkkapublikummet i Frankrike får seg en på trynet.
Synes publikumet er herlig, jeg. Generelt for lite stemning på tenniskamper. God læring for spesielt unggutta som fikk spille mot franskmenn i Paris (som Alcaraz)
Gøy med stemning, men for meg er de litt vel nasjonalistiske. Vi er tross alt i kulturelitens høyborg, ikke i Øst-Europa. Men det er rart det der med Frankrike.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Skraevadottir skrev: fre nov 05, 2021 9:04 pm Gøy med stemning, men for meg er de litt vel nasjonalistiske. Vi er tross alt i kulturelitens høyborg, ikke i Øst-Europa. Men det er rart det der med Frankrike.
Synes det er moro at de holder med sine egne og lager "hjemmebanefordel". Det får alle de unge franskmennene kjenne på også i stedet for at det bare skal jubles høyere for de tre store. Så får man heller nesten aldri slik stemning om publikum ikke har tilknytting til en av spillerne, så at det er basert på hvor Gaston kommer fra gir jo mest mening. De skal jo også i fremtiden spille OL for Frankrike så det gir også mening å prøve å dytte de fremover. Jeg bryr meg også langt mer om Casper enn om de andre på touren fordi han er norsk

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

UK1902 skrev: fre nov 05, 2021 9:23 pm
Skraevadottir skrev: fre nov 05, 2021 9:04 pm Gøy med stemning, men for meg er de litt vel nasjonalistiske. Vi er tross alt i kulturelitens høyborg, ikke i Øst-Europa. Men det er rart det der med Frankrike.
Synes det er moro at de holder med sine egne og lager "hjemmebanefordel". Det får alle de unge franskmennene kjenne på også i stedet for at det bare skal jubles høyere for de tre store. Så får man heller nesten aldri slik stemning om publikum ikke har tilknytting til en av spillerne, så at det er basert på hvor Gaston kommer fra gir jo mest mening. De skal jo også i fremtiden spille OL for Frankrike så det gir også mening å prøve å dytte de fremover. Jeg bryr meg også langt mer om Casper enn om de andre på touren fordi han er norsk
Ja da, man heier selvsagt ekstra på sine egne, men jeg syns det blir i overkant i Frankrike. Tennis er en gentlemansport og publikum skal liksom gjenspeil dette. Bortsett fra i Frankrike, da...

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: fre nov 05, 2021 9:34 pm
UK1902 skrev: fre nov 05, 2021 9:23 pm
Skraevadottir skrev: fre nov 05, 2021 9:04 pm Gøy med stemning, men for meg er de litt vel nasjonalistiske. Vi er tross alt i kulturelitens høyborg, ikke i Øst-Europa. Men det er rart det der med Frankrike.
Synes det er moro at de holder med sine egne og lager "hjemmebanefordel". Det får alle de unge franskmennene kjenne på også i stedet for at det bare skal jubles høyere for de tre store. Så får man heller nesten aldri slik stemning om publikum ikke har tilknytting til en av spillerne, så at det er basert på hvor Gaston kommer fra gir jo mest mening. De skal jo også i fremtiden spille OL for Frankrike så det gir også mening å prøve å dytte de fremover. Jeg bryr meg også langt mer om Casper enn om de andre på touren fordi han er norsk
Ja da, man heier selvsagt ekstra på sine egne, men jeg syns det blir i overkant i Frankrike. Tennis er en gentlemansport og publikum skal liksom gjenspeil dette. Bortsett fra i Frankrike, da...
Der er jeg egentlig enig. Tennis er vel den ene idretten folk skal være mest mulig "nøytrale." Heie på sine egne, men ikke være "ufine" mot motstanderen. En av grunnene til at man liker Australian Open. Selv i cricket kan man være litt, men ikke mye, mer ufin.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»