Drømmejobb - annet enn det man har

Svar
Chromeback

Re: Drømmejobb - annet enn det man har

Legg inn av Chromeback »

Korsetbestyrerinde er jo jobben sin.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Jeg tenker fortsatt med smerte på den gangen mitt livs sjanse passerte:

Bilde

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Det skulle vært en jobb hvor vin og mat var viktige ingredienser, men helt fritt for stress og mas, så å drive restaurant funker dårlig. Jobbe for en tv-kanal og lage reiseprogrammer fra hele verden tror jeg er nært opp til drømmejobben.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

KingKongHalvor skrev: tor apr 28, 2022 1:43 pm Det skulle vært en jobb hvor vin og mat var viktige ingredienser, men helt fritt for stress og mas, så å drive restaurant funker dårlig. Jobbe for en tv-kanal og lage reiseprogrammer fra hele verden tror jeg er nært opp til drømmejobben.
Da kunne du jo, og ville sikkert, legge inn stedets kjøkken som en fast del av hvert program.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

return_of_drakkar skrev: lør apr 30, 2022 4:01 pm
KingKongHalvor skrev: tor apr 28, 2022 1:43 pm Det skulle vært en jobb hvor vin og mat var viktige ingredienser, men helt fritt for stress og mas, så å drive restaurant funker dårlig. Jobbe for en tv-kanal og lage reiseprogrammer fra hele verden tror jeg er nært opp til drømmejobben.
Da kunne du jo, og ville sikkert, legge inn stedets kjøkken som en fast del av hvert program.
Oh yes, reise rundt og spise god mat, definitivt drømmejobben.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Pernille skrev: man nov 01, 2021 9:47 am Kjøpe et slott i Bourgogne og produsere vin.
Forresten, jobbe i skjærgårdstjenesten på Sørlandet! For en fantastisk jobb det må være. Kjøre rundt med båt og fikse på alle bryggene og kaiene som kommunene med de bløde konsonantene i sør har satt opp til glede for båtfolket. Fantastisk og for en super jobb de gjør!

trønderen

Legg inn av trønderen »

Drømmejobben, eller rettere sagt drømmelivet, ville vært å ikke ha en fast 8-16 jobb. Jeg drømmer om å vinne så mye penger at jeg aldri trenger å jobbe mer i en fast fulltidsjobb. Det betyr ikke at jeg ikke vil gjøre noe fornuftig, men at jeg kan selv velge når og hva. Kanskje være med søppelplukking på stranden en dag. Kanskje jobbe en dag med å pakke mat til fattige. Kanskje investere i en smart gründeridé. Kanskje skrive noe.

Strider

Legg inn av Strider »

trønderen skrev: ons jul 13, 2022 12:50 am Drømmejobben, eller rettere sagt drømmelivet, ville vært å ikke ha en fast 8-16 jobb. Jeg drømmer om å vinne så mye penger at jeg aldri trenger å jobbe mer i en fast fulltidsjobb. Det betyr ikke at jeg ikke vil gjøre noe fornuftig, men at jeg kan selv velge når og hva. Kanskje være med søppelplukking på stranden en dag. Kanskje jobbe en dag med å pakke mat til fattige. Kanskje investere i en smart gründeridé. Kanskje skrive noe.
Borgerlønn er tingen. Barn i nær fremtid vil aldri skjønne at folk måtte gjøre jobber de ikke likte 5 dager i uken i 8 timer. Slik som barn nå ikke kan skjønne at det en gang ikke var internett.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Meterolog kunne vært noe.
Det er ikke så farlig hva man kommer med, bare å endre like etterpå... :)

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Bonde om vinteren og lærer om sommeren.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Energiminister :)

Corvus

Legg inn av Corvus »

TylerDurdenNorway skrev: ons jul 13, 2022 3:44 am
trønderen skrev: ons jul 13, 2022 12:50 am Drømmejobben, eller rettere sagt drømmelivet, ville vært å ikke ha en fast 8-16 jobb. Jeg drømmer om å vinne så mye penger at jeg aldri trenger å jobbe mer i en fast fulltidsjobb. Det betyr ikke at jeg ikke vil gjøre noe fornuftig, men at jeg kan selv velge når og hva. Kanskje være med søppelplukking på stranden en dag. Kanskje jobbe en dag med å pakke mat til fattige. Kanskje investere i en smart gründeridé. Kanskje skrive noe.
Borgerlønn er tingen. Barn i nær fremtid vil aldri skjønne at folk måtte gjøre jobber de ikke likte 5 dager i uken i 8 timer. Slik som barn nå ikke kan skjønne at det en gang ikke var internett.
Er ikke "naver" omtrent det samme da?

Hodor

Legg inn av Hodor »

Jobber som revisor i dag. Fin jobb med spennende oppgaver og ok lønn. Og tidvis slitsomme kunder.

Drømmejobben er å jobbe som revisor, men uten kundekontakt. Gjerne litt redusert med samme lønn.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Ale skrev: fre apr 15, 2022 12:39 pm Jobbe fast i VGLive. Dekke kamper med tekst for betaling.
Mål! Danny Ings øker Aston Villas ledelse til 2-0 på Villa Park. Det er en fin assist fra Leon Bailey.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Jeg syntes jeg er ganske nær en drømmejobb. Jobber som sykepleier på en akuttavdeling for barn og ungdom. Jobber 14 netter på 21 dager. Deretter er jeg ledig i 3 uker. Nettene er generelt stille da pasientene sover og jeg tilbringer nattetimene med strømmetjenester og slapper av. Jobber 75 % stilling og jobber i Sverige. Til å være i Sverige er lønnen helt ok. Har ca 40000,- brutto i mnd.
Har også mulighet til å sove et par timer på natten om det ikke skjer noe spesielt. For meg er dette så nært en drømmejobb da jeg har lange perioder fri til å reise og gjøre andre ting.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Diktator. Det er drømmejobb. (En bestemmer selv om en vil være snill eller slem.)
Tenk hvor mange idiotiske lover som var fjernet og nye gode lover som kom til på null komma niks?

mvh

HB

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Sivilt trafikkpoliti kunne vært noe.
Ragge rundt i en sivil bil og plukke vekk en del galninger i trafikken.
Man ser mye skrekkelig når man er en del ute og farter langs veiene.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Hvis jeg en eller annen gang kunne jobbe så hadde drømmen vært dyrepasser i en dyrehage. Spesielt en som jobber med kattedyr.
Men ikke veterinær.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Jobb og Utdanning»