Hva har skjedd med Dagbladet?

Svar
SirJames

Re: Hva har skjedd med Dagbladet?

Legg inn av SirJames »

anbessa skrev: lør okt 16, 2021 8:46 pm
SirOwen skrev: lør okt 16, 2021 2:32 pm Det er ikke noe annerledes med produktet nyheter/reportasjer. Det sagt, så må mediene være forsiktige med hva de legger bak betalingsmur. Det tjener ikke målet om å fremstå seriøs og/eller skaffe flere kunder når man legger saker som feks "Stor test av frossenpizza" bak betalingsmur,
Si ikke det, si ikke det. Var svært nær å ryke på en VG+ her om dagen når de kunne lokke med kjempenyheten "Lotto-Hildes nye liv"!! :lol:
:lol:

Kronologus

Legg inn av Kronologus »

En morsom ting med Dagnbladet var (og er sikkert fremdeles) deres krampeaktige bruk av a-endinger. For eksempel å omtale en mannlig vakt som "vakta", noe som skurrer veldig i mine (bergenske) ører.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lettere absurd bakpå nå, Dagbladet.no, ser det ut til - hun skrulle-skremmedama fra Debatten på forsiden nå, der hun snakker om støtten fra Nakstad. Dette ble kjent allerede torsdag. Lørdag i dag. Og prinsen i UK som klager på rikinger som lager raketter for å finne nye kloder var vel også i alle fall stoff på fredag i andre aviser. Så her snakker vi om toppopplsag som er 1,5-3 døgn forsinka...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirOwen skrev: lør okt 16, 2021 10:00 pm
anbessa skrev: lør okt 16, 2021 8:46 pm
SirOwen skrev: lør okt 16, 2021 2:32 pm Det er ikke noe annerledes med produktet nyheter/reportasjer. Det sagt, så må mediene være forsiktige med hva de legger bak betalingsmur. Det tjener ikke målet om å fremstå seriøs og/eller skaffe flere kunder når man legger saker som feks "Stor test av frossenpizza" bak betalingsmur,
Si ikke det, si ikke det. Var svært nær å ryke på en VG+ her om dagen når de kunne lokke med kjempenyheten "Lotto-Hildes nye liv"!! :lol:
:lol:
Jeg skroller av og til litt for langt på Instragram på mobilen. Der ser man de underligste ting. Folk er opptatt av. Noen synes f.eks. det er veldig interssant at TV2s programleder Vår Staude er på en fjelltur - flere tusen "likes". Sjekker litt nærmere disse folka, er det venner av henne? Nei, det er selvsagt folk som ser på henne på God morgen, Norge - enkelte får da "et forhold" til henne og følger opp i tykt og tynt. Jeg synes selv det er lettere absurd at noen faktisk interesserer seg for folk som ikke har gjort noe annet i livet enn å være på tv.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: lør okt 16, 2021 11:37 pm
SirOwen skrev: lør okt 16, 2021 10:00 pm
anbessa skrev: lør okt 16, 2021 8:46 pm Si ikke det, si ikke det. Var svært nær å ryke på en VG+ her om dagen når de kunne lokke med kjempenyheten "Lotto-Hildes nye liv"!! :lol:
:lol:
Jeg skroller av og til litt for langt på Instragram på mobilen. Der ser man de underligste ting. Folk er opptatt av. Noen synes f.eks. det er veldig interssant at TV2s programleder Vår Staude er på en fjelltur - flere tusen "likes". Sjekker litt nærmere disse folka, er det venner av henne? Nei, det er selvsagt folk som ser på henne på God morgen, Norge - enkelte får da "et forhold" til henne og følger opp i tykt og tynt. Jeg synes selv det er lettere absurd at noen faktisk interesserer seg for folk som ikke har gjort noe annet i livet enn å være på tv.
"Lettere absurd" er vel å si det forsiktig. Folk som fotfølger slike "kjendiser" på alle mulige SoMe har bisarre ønsker om selv å bli en slik kjendis. Eventuelt alvorlige fritidsproblemer.

Queenie

Legg inn av Queenie »

SirOwen skrev: lør okt 16, 2021 11:46 pm
DoktorS skrev: lør okt 16, 2021 11:37 pm
SirOwen skrev: lør okt 16, 2021 10:00 pm

:lol:
Jeg skroller av og til litt for langt på Instragram på mobilen. Der ser man de underligste ting. Folk er opptatt av. Noen synes f.eks. det er veldig interssant at TV2s programleder Vår Staude er på en fjelltur - flere tusen "likes". Sjekker litt nærmere disse folka, er det venner av henne? Nei, det er selvsagt folk som ser på henne på God morgen, Norge - enkelte får da "et forhold" til henne og følger opp i tykt og tynt. Jeg synes selv det er lettere absurd at noen faktisk interesserer seg for folk som ikke har gjort noe annet i livet enn å være på tv.
"Lettere absurd" er vel å si det forsiktig. Folk som fotfølger slike "kjendiser" på alle mulige SoMe har bisarre ønsker om selv å bli en slik kjendis. Eventuelt alvorlige fritidsproblemer.
Eller venninner med kjendiser. Generelt passer de betegnelsen neper.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ekstremt mye svensk kjendissladder. Når de melder fra svenske The bachelor, da er det smalt. Meget smalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Noe av problemet er vel rett og slett de unge - de under 30 år som ikke er justisminister. Det er jo noen....

NRK har jo en klar målsetning om å nå denne gruppen, men de har problemer - spesielt på linær-TV naturlig nok, men også på nett. Ser derfor at NRK.no i stor grad legger P3-saker på topp - det er stort sett substans der, men de faller noen ganger åpenbart for fristelsen til å lage lette klikkbare saker. Er redd for hvordan det vil se ut om noen år. NRKs bruk av reality-kjendiser er ikke akkurat lite. Det burde vært null.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ny stor sak på db.no.

«Viser hudsykdommen»

Svenske Lisa Anckarmann viser frem hudsykdommen sin.

Har Dagbladet blitt kuppet av en svensk damtidning?

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: man okt 18, 2021 7:13 pm Ny stor sak på db.no.

«Viser hudsykdommen»

Svenske Lisa Anckarmann viser frem hudsykdommen sin.

Har Dagbladet blitt kuppet av en svensk damtidning?
Trolig hacket av Albert och Herbert.

dereselskede AEGI2

Legg inn av dereselskede AEGI2 »

https://resett.no/2020/04/17/journalist ... ornmusikk/

Erling Borgen drømte en gang om å få jobb i Dagbladet. Nå finner han ikke lenger noen grunn til å lese avisen.

Erling Borgen (født 1948) er en norsk professor, journalist, filmskaper, forfatter og samfunnsdebattant. Han er professor i samfunnskritisk dokumentarisme ved Høyskolen i Lillehammer. Han står bak en rekke kontroversielle dokumentarfilmer, blant annet Et lite stykke Norge, som oppdragsgiver NRK nektet å vise.

I et innlegg på Facebook tar Borgen et kraftig oppgjør med utviklingen i Dagbladet, avisen han en gang drømte om å jobbe for.




Og Erling Borgen har rett , hadde vi hatt fortsatt utedo og mangel av dopapir så ville Dagbladet funnet sin rette plass - rett i ræva på folk flest

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Treffende tweet:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

dereselskede AEGI2 skrev: tir okt 19, 2021 2:39 am https://resett.no/2020/04/17/journalist ... ornmusikk/

Erling Borgen drømte en gang om å få jobb i Dagbladet. Nå finner han ikke lenger noen grunn til å lese avisen.

Erling Borgen (født 1948) er en norsk professor, journalist, filmskaper, forfatter og samfunnsdebattant. Han er professor i samfunnskritisk dokumentarisme ved Høyskolen i Lillehammer. Han står bak en rekke kontroversielle dokumentarfilmer, blant annet Et lite stykke Norge, som oppdragsgiver NRK nektet å vise.

I et innlegg på Facebook tar Borgen et kraftig oppgjør med utviklingen i Dagbladet, avisen han en gang drømte om å jobbe for.

Og Erling Borgen har rett , hadde vi hatt fortsatt utedo og mangel av dopapir så ville Dagbladet funnet sin rette plass - rett i ræva på folk flest
Medansvarlig for den moderne fremmedkulturelle innvandringen til Norge, men det er tema for en annen tråd.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

En McDonald’s restaurant stenges av Mattilsynet i UK. Heldigvis følger dagbladet saken tett.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sjokkf ... n/74457589

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Lavmål. Journalistikken er død

MadBum

Legg inn av MadBum »

Dagbladet er et makkverk.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

lok1 skrev: lør okt 23, 2021 6:03 pm Treffende tweet:
Dagbladet har tatt etter danske aviser. Der har de også enorme overskrifter man får servert rett inn i trynet. Sjekk Ekstrabladet.dk og BT.dk. Helt håpløst.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Aftenposten i dag har leder om au-pair som forhåpentlig avsluttes en gang for alle. Stanghelle skriver kronikk om Julian Assange og pressens frihet. Psykologene Thuen og Kjøs redegjør for de uromantiske sider ved pardannelser. Og unge Elise Sandvik snur opp ned på tv-aksjon og barneekteskap. Les det i dagens Aftenposten papir. Pluss mye mer av kvalitet.

Dagbladet er jo gjenoppstått i en grenseløs spekulativ drakt av sex og rør. Uforståelig at folk vil ha dette?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: tor okt 28, 2021 7:50 pm Lavmål. Journalistikken er død
Samtidig så viser de jo at de kan når de vil, som med vektproblemene hos langrenslandslagene.

Men clickbaitingen de driver med mellom disse store sakene, som ikke akkurat kommer jevnt ut, ødelegger jo alt for dem.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Sønnnen (9 mnd) innlagt - stor overskrift. Det er bilde av en blondine og en mann. Dessverre har jeg blitt så tvangsforet av tøvenyheter i dette landet at jeg vet at denne blonde damen, med rundt dukkeansikt, ikke særlig pen, kaller seg "Pilotfrue".

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

DoktorS skrev: tir nov 02, 2021 7:43 pm Sønnnen (9 mnd) innlagt - stor overskrift. Det er bilde av en blondine og en mann. Dessverre har jeg blitt så tvangsforet av tøvenyheter i dette landet at jeg vet at denne blonde damen, med rundt dukkeansikt, ikke særlig pen, kaller seg "Pilotfrue".
Verden har blitt gal. Folk i hopetall blir kjente fordi de forteller om sin daglige dont.

Jeg har det på samme måte som deg. Er totalt uinteressert, men media fråtset så mye i den ufrivillige barnløsheten deres en periode at det var nærmest umulig å ikke få det med seg om man leste nettaviser i jakt på vanlige nyheter.

lund

Legg inn av lund »

DoktorS skrev: tir nov 02, 2021 7:43 pm Sønnnen (9 mnd) innlagt - stor overskrift. Det er bilde av en blondine og en mann. Dessverre har jeg blitt så tvangsforet av tøvenyheter i dette landet at jeg vet at denne blonde damen, med rundt dukkeansikt, ikke særlig pen, kaller seg "Pilotfrue".
Alltid like stilig med sånne utseendekommentarer.

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Det er rart at Dagbladet klarer seg. Jeg kjenner ingen som kjøper eller leser Dagbladet. Kanskje sier det mest om min omgangskrets, men jeg kjenner jo folk som leser Se & Hør. Er det noen som vet om noen?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lund skrev: tir nov 02, 2021 8:17 pm
DoktorS skrev: tir nov 02, 2021 7:43 pm Sønnnen (9 mnd) innlagt - stor overskrift. Det er bilde av en blondine og en mann. Dessverre har jeg blitt så tvangsforet av tøvenyheter i dette landet at jeg vet at denne blonde damen, med rundt dukkeansikt, ikke særlig pen, kaller seg "Pilotfrue".
Alltid like stilig med sånne utseendekommentarer.
Ja, det kan man med fordel la ligge.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

lund skrev: tir nov 02, 2021 8:17 pm
DoktorS skrev: tir nov 02, 2021 7:43 pm Sønnnen (9 mnd) innlagt - stor overskrift. Det er bilde av en blondine og en mann. Dessverre har jeg blitt så tvangsforet av tøvenyheter i dette landet at jeg vet at denne blonde damen, med rundt dukkeansikt, ikke særlig pen, kaller seg "Pilotfrue".
Alltid like stilig med sånne utseendekommentarer.
Man må kunne stusse på hvorfor disse bloggerne blir kjendiser av nyhetsverdi når de tilsynelatende ikke er spesielt interessante eller spesielt pene. Litt fiffig ordspill i bloggnavnet og villighet til å utlevere seg selv og sine på alle måter er altså det som skulle til. Før i tiden så var disse b-kjendisene man lurte på hvor ble kjent fra i det minste flotte å se på (Lene Alexandra og Aylar) :lol:

Og ja, takket være Dagbladet så visste dessverre jeg også hvem denne "pilotfrue" er.

Alfon

Legg inn av Alfon »

Pilotfrua har da seksuell kapital. Skjønner ikke de som mener hun er lite å se til. Aner ikke hvor mange følgere hun har men hun har da oppnådd en viss posisjon i bloggverdenen. Det
skrives noe om henne med jevne mellomrom i Dagbladet/VG/Nettavisen.

Strider

Legg inn av Strider »

Har ikke lest Dagbladet på 14 år. Kun simps som leser Dagbladet

Corvus

Legg inn av Corvus »

lund skrev: tir nov 02, 2021 8:17 pm
DoktorS skrev: tir nov 02, 2021 7:43 pm Sønnnen (9 mnd) innlagt - stor overskrift. Det er bilde av en blondine og en mann. Dessverre har jeg blitt så tvangsforet av tøvenyheter i dette landet at jeg vet at denne blonde damen, med rundt dukkeansikt, ikke særlig pen, kaller seg "Pilotfrue".
Alltid like stilig med sånne utseendekommentarer.
Er ikke dette noe media har bidratt til da? Har lest mye stygt utseendemessig om folk som Trump. Men man kan kanskje skrive dritt om utseende til folk om det er "de folka man ikke skal like"?

lund

Legg inn av lund »

Corvus skrev: ons nov 03, 2021 7:23 pm
lund skrev: tir nov 02, 2021 8:17 pm
DoktorS skrev: tir nov 02, 2021 7:43 pm Sønnnen (9 mnd) innlagt - stor overskrift. Det er bilde av en blondine og en mann. Dessverre har jeg blitt så tvangsforet av tøvenyheter i dette landet at jeg vet at denne blonde damen, med rundt dukkeansikt, ikke særlig pen, kaller seg "Pilotfrue".
Alltid like stilig med sånne utseendekommentarer.
Er ikke dette noe media har bidratt til da? Har lest mye stygt utseendemessig om folk som Trump. Men man kan kanskje skrive dritt om utseende til folk om det er "de folka man ikke skal like"?
Akkurat i Trumps tilfelle kan han fint tåle å få slengt litt dritt om eget utseende så lenge han i så stor grad gjør det om andre helt uoppfordret. Men vi andre kan godt prøve å holde oss på et høyere nivå enn som så og vise at vi har decent holdninger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»