Bil(de)bøker av K.E. Haug

Svar
rosmebraad
Innlegg: 845

Bil(de)bøker av K.E. Haug

Legg inn av rosmebraad »

Kanskje noen kjenner småspalten fra DN/D2. (Og bladet Motor)

Jeg fikk tak i bøkene 'norske bilfavoritter' samt AMCAR.

Boken AMCAR handler selvsagt mest om 50/60-tallet og storhetene fra den tid. Flott å drømme seg vekk i ord og bilder. Og jeg trenger guidingen da jeg overhodet ikke har kontroll over hva som var hva av modeller og versjoner. Herlig 'mimring'. (Håper BR har denne som godnattbok.)
Buicker og annet. Chevrolet. Detroit, tidene har forandret seg. Plusset er at der finnes informasjon, deler og hjelp for det meste av gamle amcars fra denne eraen.

Der kommer visst en ny bok 'Alt om biler' i høst.

Jeg så en gammel amcar kjørende idag. Har ikke snøring på hva slags type det var.

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

Gå på nett og/eller loppis og se om du finner gamle nummer av Carl's cars. Det er K. E . Haug sitt tidligere prisbelønte magasin, som han laget sammen med sin kone. Dessverre utgis det ikke lenger i papirform. Han har en trofast menighet verden rundt fra tiden CC ble utgitt på jevnlig basis.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Klinket til med trippel påskelesning. Ikke bare den ene men TO bøker, begge hetende AMCAR. (Ene (tidligere nevnte) av Haug, den andre av Landsem.)
Og så McDuffs Detroit-bok. (LeDuff)

Og jada, det blir å sitte drømmende til plasjer av gamle Buicker.

SUV

Legg inn av SUV »

rosmebraad skrev: ons apr 05, 2023 11:51 pm Klinket til med trippel påskelesning. Ikke bare den ene men TO bøker, begge hetende AMCAR. (Ene (tidligere nevnte) av Haug, den andre av Landsem.)
Og så McDuffs Detroit-bok. (LeDuff)

Og jada, det blir å sitte drømmende til plasjer av gamle Buicker.
Det er blitt veldig mye amcar på veiene nå. Men når det står Tesla på dem så blir det liksom ikke helt det samme som med dem som har ordentlig motor.

Selv har jeg idag kun kjørt bil med bensinmotor, automatgir og tohjulstrekk, men det var ikke amcar.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»