PL på TV, priser

Svar
Knaxern

PL på TV, priser

Legg inn av Knaxern »

Dette er siste året med PL på TV2, da Viasat har kjøpt rettighetene fra og med neste år. Som de fleste vet, så har TV2 denne sesongen økt månedsprisen noe ekstremt, 899 i måneden lineært og 699 for sumo.

Mange har heller tenkt at pub er den billigere veien å gå med slike priser, men nå øker også prisen for puber og barer.

https://www.nettavisen.no/nyheter/elias ... 3424185715

"I stedet for regningen på 9.000 kroner i måneden for å vise TV 2s fotballsendinger, må de nå ut med 16.989 kroner i måneden."

Allente som er distributøren, svarer med dette:

"– Det er TV 2 som eier rettighetene og bestemmer prisene ut i markedet. TV 2 har lagt inn Champions League i deres TV 2 Sport Total-pakke og økt prisen både til B2C og B2B markedet.
– Vi syns det er trist om man ikke kan vise fotball, men rettighetskostnaden har økt betydelig de siste årene, og det er i dette tilfelle TV 2 som setter prisene. Sport som en måte å tiltrekke seg kunder på vet vi fører til flere besøkende gjester og økt omsetning. Spesielt nå som samfunnet åpner opp igjen tror vi på at dette er en reel mulighet å samle de nordmenn som vill komme seg ut igjen og se på sport sammen."

Greit å vite for dere som drar ut på pub for å se kampene, burde sjekke fremover om den puben du drar til kommer til å fortsette med å vise PL.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kjøpte full pakke med film og PL/CL fotball for litt over 5000kr. Da som et årsabbonement. Går vekk 2 mnd neste sommer uten fotball, men synes likevel det er en grei pris, og det blir langt unna de 699kr mnd som forespeilet over her. Etter det jeg har sett så viser de rubbel og bit av PL kampene, og CL kampene så under 500kr mnd for det synes jeg det er verdt.

Kent

Legg inn av Kent »

Betaler €120 for et år med IPTV.

Da kan jeg se PL fra alle verdens land i tillegg til alt mulig annet. Mer stabilt enn Sumo er det også.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Kent skrev: man okt 04, 2021 9:55 am Betaler €120 for et år med IPTV.

Da kan jeg se PL fra alle verdens land i tillegg til alt mulig annet. Mer stabilt enn Sumo er det også.
Sikkert ett dumt spørsmål. Men fra alle verdens land. Man får altså inn TV2sumo med IPTV?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Fernandovonarb skrev: søn okt 03, 2021 2:38 pm Kjøpte full pakke med film og PL/CL fotball for litt over 5000kr. Da som et årsabbonement. Går vekk 2 mnd neste sommer uten fotball, men synes likevel det er en grei pris, og det blir langt unna de 699kr mnd som forespeilet over her. Etter det jeg har sett så viser de rubbel og bit av PL kampene, og CL kampene så under 500kr mnd for det synes jeg det er verdt.
Hvor kjøpte du dette?

Mitt årsabonnement på tv2play går snart ut. Nytt tilbud for ett år er 6999,-.

Kent

Legg inn av Kent »

Nevi skrev: man okt 04, 2021 10:47 pm
Kent skrev: man okt 04, 2021 9:55 am Betaler €120 for et år med IPTV.

Da kan jeg se PL fra alle verdens land i tillegg til alt mulig annet. Mer stabilt enn Sumo er det også.
Sikkert ett dumt spørsmål. Men fra alle verdens land. Man får altså inn TV2sumo med IPTV?
Litt usikker på hva du mener? TVSumo er vel ikke én kanal, men mer en hel plattform.

Du får alt som er tilgjengelig på TV.

Vet Discovery har noen rene kanaler som kun er tilgjengelig via nett-TV. Disse får man ikke.

Mulig det finnes noen slike kanaler på Sumo også?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Kent skrev: man okt 04, 2021 11:16 pm
Nevi skrev: man okt 04, 2021 10:47 pm
Kent skrev: man okt 04, 2021 9:55 am Betaler €120 for et år med IPTV.

Da kan jeg se PL fra alle verdens land i tillegg til alt mulig annet. Mer stabilt enn Sumo er det også.
Sikkert ett dumt spørsmål. Men fra alle verdens land. Man får altså inn TV2sumo med IPTV?
Litt usikker på hva du mener? TVSumo er vel ikke én kanal, men mer en hel plattform.

Du får alt som er tilgjengelig på TV.

Vet Discovery har noen rene kanaler som kun er tilgjengelig via nett-TV. Disse får man ikke.

Mulig det finnes noen slike kanaler på Sumo også?
Man får altså tilgang til tv2 når man har IPTV? Og leser mellom linjene at svaret er ja på det spørsmålet.

caliblue

Legg inn av caliblue »

Har egentlig ment at TV2 har fått ufortjent mye pepper de siste årene, men er lite imponert over de greiene de driver med nå.

- Jeg syns det har vært positivt at de har fått samlet såpass mye landslagsfotball siden det tidligere har vært et problem å få sett noe særlig på norsk tv. Men trenden nå er at kamper som kan være aktuelle å se går på Premium-kanalene, mens det er bare jallakamper på sportkanalene deres.

- De har de siste årene vist tippekampen på TV2 Sport 1. Et godt tilbud for de som ikke har Premium. Men nå som de kan sende alle kamper, har den ene "gratiskampen" blitt tredjevalget på kamptidspunktet hvor bare de minst attraktive kampene spilles.

- CL-tilbudet for de med bare standard tv-pakker må være dårligere enn hva det har vært på mange herrens år. Attraktive kamper går på Premium, mens sportkanalene som forrige sesong viste toppkamper nå kun viser uinteressante kamper. Forrige sesong kunne jeg velge og vrake blant 5-6 kamper en CL-kveld. Med samme TV-pakke får jeg nå sett en kamp.

- Kjøper man grisedyrt Premium-abonnement for lineær tv går man glipp av veldig mye de har rettigheter for. Både når det gjelder PL, CL og landskamper. Kun TV2 Play som gjelder nå. TV2 Premium har blitt mye dårligere samtidig som prisen gikk kraftig opp.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Nevi skrev: man okt 04, 2021 11:12 pm
Fernandovonarb skrev: søn okt 03, 2021 2:38 pm Kjøpte full pakke med film og PL/CL fotball for litt over 5000kr. Da som et årsabbonement. Går vekk 2 mnd neste sommer uten fotball, men synes likevel det er en grei pris, og det blir langt unna de 699kr mnd som forespeilet over her. Etter det jeg har sett så viser de rubbel og bit av PL kampene, og CL kampene så under 500kr mnd for det synes jeg det er verdt.
Hvor kjøpte du dette?

Mitt årsabonnement på tv2play går snart ut. Nytt tilbud for ett år er 6999,-.
Kjøpte det på sumosiden, men mulig det ikke er mulighet lenger. Eller at det var et tilbud for eksisterende kunder. Jeg hadde stoppet abonnementet siden det var sommer og null fotball. Der fant jeg et årsabbo for drøye 5000kr.

Kent

Legg inn av Kent »

Nevi skrev: man okt 04, 2021 11:22 pm
Kent skrev: man okt 04, 2021 11:16 pm
Nevi skrev: man okt 04, 2021 10:47 pm

Sikkert ett dumt spørsmål. Men fra alle verdens land. Man får altså inn TV2sumo med IPTV?
Litt usikker på hva du mener? TVSumo er vel ikke én kanal, men mer en hel plattform.

Du får alt som er tilgjengelig på TV.

Vet Discovery har noen rene kanaler som kun er tilgjengelig via nett-TV. Disse får man ikke.

Mulig det finnes noen slike kanaler på Sumo også?
Man får altså tilgang til tv2 når man har IPTV? Og leser mellom linjene at svaret er ja på det spørsmålet.
Ja, klart det. Men ser ikke PL der. Bytter litt mellom Sky, BT og NBC.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Av prinsipp nekter jeg å ha TV2 Play etter den siste prisendringen (sa opp da den ble varslet før sommeren). En økning på 80% i pris ila 11 måneder er helt uhørt. Samtidig så kommer de med elendige PR svar som gjør det enda vanskeligere å svelge.

Samtidig klager fotballtopper på synkende interesse fra yngre. Er det rart når de blir priset ut av det her? For familier som ikke har mye til over hver måned er den prisen som er nå umulig å betale.

Skulle gjerne skaffet meg IPTV, men vanskelig å finne ut hva man skal stole på i den jungelen. Er jo alltids noen andre måter å se kampene på, og får sett alt uansett.

Veldig spent på prissettingen til NENT når de tar over.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

MentalM skrev: tir okt 05, 2021 9:32 am Av prinsipp nekter jeg å ha TV2 Play etter den siste prisendringen (sa opp da den ble varslet før sommeren). En økning på 80% i pris ila 11 måneder er helt uhørt. Samtidig så kommer de med elendige PR svar som gjør det enda vanskeligere å svelge.

Samtidig klager fotballtopper på synkende interesse fra yngre. Er det rart når de blir priset ut av det her? For familier som ikke har mye til over hver måned er den prisen som er nå umulig å betale.

Skulle gjerne skaffet meg IPTV, men vanskelig å finne ut hva man skal stole på i den jungelen. Er jo alltids noen andre måter å se kampene på, og får sett alt uansett.

Veldig spent på prissettingen til NENT når de tar over.
Er du meg? Jeg sitter nemlig med akkurat samme følelsen.

Jeg vil gjerne betale for å se PL, men jeg kan ikke forsvare kr 669 pr mnd. Til sammenlikning kan du betale kr 1100 for alle 82 kampene til favorittlaget ditt i NBA, eller kr 2000 for alle 82 kampene til de 30 lagene.

Det er helt absurd, og jeg er veldig spent på NENT. Lurer på om det hadde hjulpet med en Twitter-armada hvor man viser til dette prisnivået, og hvordan det hadde fått langt flere folk til å kjøpe pakker om man setter ned prisen.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Trolljegeren skrev: tir okt 05, 2021 9:38 am
MentalM skrev: tir okt 05, 2021 9:32 am Av prinsipp nekter jeg å ha TV2 Play etter den siste prisendringen (sa opp da den ble varslet før sommeren). En økning på 80% i pris ila 11 måneder er helt uhørt. Samtidig så kommer de med elendige PR svar som gjør det enda vanskeligere å svelge.

Samtidig klager fotballtopper på synkende interesse fra yngre. Er det rart når de blir priset ut av det her? For familier som ikke har mye til over hver måned er den prisen som er nå umulig å betale.

Skulle gjerne skaffet meg IPTV, men vanskelig å finne ut hva man skal stole på i den jungelen. Er jo alltids noen andre måter å se kampene på, og får sett alt uansett.

Veldig spent på prissettingen til NENT når de tar over.
Er du meg? Jeg sitter nemlig med akkurat samme følelsen.

Jeg vil gjerne betale for å se PL, men jeg kan ikke forsvare kr 669 pr mnd. Til sammenlikning kan du betale kr 1100 for alle 82 kampene til favorittlaget ditt i NBA, eller kr 2000 for alle 82 kampene til de 30 lagene.

Det er helt absurd, og jeg er veldig spent på NENT. Lurer på om det hadde hjulpet med en Twitter-armada hvor man viser til dette prisnivået, og hvordan det hadde fått langt flere folk til å kjøpe pakker om man setter ned prisen.
Muligens? :lol:

Personlig er jeg heldig, jeg kan sette av de pengene hvis jeg vil, så jeg kan unne meg TV2Play. Det er derimot mange som ikke kan det, og det er forferdelig trist. Derfor kan ikke jeg gå god for å betale den summen til TV2 så de kan kreve den prisen fordi folk betaler uansett. Eneste måten vi forbrukere kan kjempe imot prisgaloppen er ved å ikke kjøpe tjenesten.

ENESTE som hjelper er å få folk til å ikke kjøpe PL pakken til TV2. Har oppfordret alle i min nærmeste krets til det, og håper så mange som mulig gjør nettopp dette.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Altså, forstå meg rett, jeg har råd til det jeg også, men kan likevel ikke forsvare det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har også råd, men jeg nekter. TV2 er ekstremt grådige. Bare vent til de tar over Eliteserien. Da blir det nok dobbel eller trippel pris vs Discoverys prising.

PUNQ

Legg inn av PUNQ »

Ja, som jeg sa i tilsvarende tråd i Fotball - International, med tanke på hvor godt og tilgjengelig Eliteserien og OBOS blir formidlet av Discovery gjengen, lurer på hva NFF tenker nå når det gjelder TV2's evige filosofi om å lukke all fotball bak dyre TV/streaming/pub pakker? De får gode penger for rettighetene, men til hvilken langvarig virkning hvis kampene ikke når ut til folket?

Også enig at man ikke burde kjøpe TV2's pakker selv om man har råd. Med slike grådige avgjørelser av TV2 burde man være litt solidarisk og ikke la de slippe unna med slikt. Har Norge verdens dyreste fotball pakke?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Fernandovonarb skrev: søn okt 03, 2021 2:38 pm Kjøpte full pakke med film og PL/CL fotball for litt over 5000kr. Da som et årsabbonement. Går vekk 2 mnd neste sommer uten fotball, men synes likevel det er en grei pris, og det blir langt unna de 699kr mnd som forespeilet over her.
Samme her. Jeg betaler 5290 kr for TV2 Play i ett år. Det tilsvarer 441 kr i måneden og inkluderer både Premier League og Champions League. Jeg tror aldri jeg har hatt et så billig fotballabonnement.

Mia

Legg inn av Mia »

PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 11:18 am Jeg har også råd, men jeg nekter. TV2 er ekstremt grådige. Bare vent til de tar over Eliteserien. Da blir det nok dobbel eller trippel pris vs Discoverys prising.
Hva skal dem skylde på da egentlig? Når folket plutselig må betale det doble for samme tilbud.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mia skrev: tir okt 05, 2021 12:47 pm
PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 11:18 am Jeg har også råd, men jeg nekter. TV2 er ekstremt grådige. Bare vent til de tar over Eliteserien. Da blir det nok dobbel eller trippel pris vs Discoverys prising.
Hva skal dem skylde på da egentlig? Når folket plutselig må betale det doble for samme tilbud.
De kan jo si hva de vil. Folk i Norge er ekstremt dårlige på å bruke forbrukermakta si.

Fridiskusjons fødsel er egentlig en av få ganger jeg virkelig har sett folk unisont klikke og nekte å akseptere det meningsløse.

Jeg skulle ønske man greide å gjøre det samme mot TV2. Men nei.

I nabolandene våre er det langt billigere og på et OK prisnivå.

Mia

Legg inn av Mia »

[/quote]

De kan jo si hva de vil. Folk i Norge er ekstremt dårlige på å bruke forbrukermakta si.

Fridiskusjons fødsel er egentlig en av få ganger jeg virkelig har sett folk unisont klikke og nekte å akseptere det meningsløse.

Jeg skulle ønske man greide å gjøre det samme mot TV2. Men nei.

Svenskene slipper unna med under halvparten.
[/quote]

Ja,ja er riktig det. Får håpe TV2 har noe fornuft da.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Jeg gjør i hvert fall mitt!

#makePLaffordableagain

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Hva mener folket er en akseptabel pris på PL? En av grunnene som gjør at jeg ikke kjøper tv2play lenger som jeg ser svært få nevne, er at når neste leverandør skal vise PL neste sesong, har TV2 alminneliggjort en alt for høy pris. Det gjør at hvis neste leverandør reduserer prisen til f.eks. 599, vil det virke som en mye mer fornuftig pris, og folk vil hoppe på.

Personlig tenker jeg meg ikke om to ganger ved å betale 150kr for å få se eliteserien på discoveryplus, og jeg tenker at jeg fint kunne betalt det dobbelte og vel så det for PL. Jeg hadde vel akkurat innfunnet meg med at å betale 349/399 var innafor rett før TV2 startet prisgaloppen sin. Men med dagens prisnivå tror jeg vi aldri vil se nevnte summer igjen.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Trminator skrev: ons okt 06, 2021 6:30 pm Hva mener folket er en akseptabel pris på PL? En av grunnene som gjør at jeg ikke kjøper tv2play lenger som jeg ser svært få nevne, er at når neste leverandør skal vise PL neste sesong, har TV2 alminneliggjort en alt for høy pris. Det gjør at hvis neste leverandør reduserer prisen til f.eks. 599, vil det virke som en mye mer fornuftig pris, og folk vil hoppe på.

Personlig tenker jeg meg ikke om to ganger ved å betale 150kr for å få se eliteserien på discoveryplus, og jeg tenker at jeg fint kunne betalt det dobbelte og vel så det for PL. Jeg hadde vel akkurat innfunnet meg med at å betale 349/399 var innafor rett før TV2 startet prisgaloppen sin. Men med dagens prisnivå tror jeg vi aldri vil se nevnte summer igjen.
Hva jeg personlig har som pristak er 500 kr i måneden. Samtidig kommer det an på tilbudet som serveres.

TV2 idag er basically "topp 6" klubbene. Vi som heier på andre lag for så og si null dekning utover et billig sleivspark fra Thorsvedt, Morley og Hangeland i studio før kampen. Som uansett stort sett handler om en kamp United eller Liverpool skal spille senere eller dagen etterpå. Vi får servert informasjon som er rett og slett feil fra studio, fordi de ikke gjør noe research på annet enn "topp 6".

Så dagens tilbud for en som heier på Aston Villa er for min del 350-400 kr. Om lørdagsblackouten kommer tilbake er den på 100 kr.

Veldig spent på hva NENT gjør ut av PL, for per dags dato er TV2 nitrist.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MentalM skrev: tor okt 07, 2021 10:29 am
Trminator skrev: ons okt 06, 2021 6:30 pm Hva mener folket er en akseptabel pris på PL? En av grunnene som gjør at jeg ikke kjøper tv2play lenger som jeg ser svært få nevne, er at når neste leverandør skal vise PL neste sesong, har TV2 alminneliggjort en alt for høy pris. Det gjør at hvis neste leverandør reduserer prisen til f.eks. 599, vil det virke som en mye mer fornuftig pris, og folk vil hoppe på.

Personlig tenker jeg meg ikke om to ganger ved å betale 150kr for å få se eliteserien på discoveryplus, og jeg tenker at jeg fint kunne betalt det dobbelte og vel så det for PL. Jeg hadde vel akkurat innfunnet meg med at å betale 349/399 var innafor rett før TV2 startet prisgaloppen sin. Men med dagens prisnivå tror jeg vi aldri vil se nevnte summer igjen.
Hva jeg personlig har som pristak er 500 kr i måneden. Samtidig kommer det an på tilbudet som serveres.

TV2 idag er basically "topp 6" klubbene. Vi som heier på andre lag for så og si null dekning utover et billig sleivspark fra Thorsvedt, Morley og Hangeland i studio før kampen. Som uansett stort sett handler om en kamp United eller Liverpool skal spille senere eller dagen etterpå. Vi får servert informasjon som er rett og slett feil fra studio, fordi de ikke gjør noe research på annet enn "topp 6".

Så dagens tilbud for en som heier på Aston Villa er for min del 350-400 kr. Om lørdagsblackouten kommer tilbake er den på 100 kr.

Veldig spent på hva NENT gjør ut av PL, for per dags dato er TV2 nitrist.
NENT har i dag sikret seg Wikestad (Skrikestad), så de gyldne signeringene er allerede i gang. Skal vi tippe at Alsaker blir nestemann, og så følger våre fremste eksperter Nils Johan Semb, Thorstvedt og Morley? Børrestad med sitt lettere psykopatiske blikk hører vel også med. Viktig å få samlet hele denne gjengen som vi har blitt så glade i på TV2 PL.

Prisen for gildet? Tipper de går ut med en relativ "beskjeden" 699 det første året. Men etter ett år, da folk har blitt trollbundet og avhengiggjort, så er det bare å kaste hanskene og fleske til med en økning på 200 kr, før man fortsetter den gode gamle TV2-oppskriften om å kombinere uforskammete økninger med enda med uforskammete forklaringer på hvorfor man øker prisen. Så optimistisk er nå jeg iallefall.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Det er bare å rane tilbake. #iptv

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: man nov 01, 2021 12:22 pm
MentalM skrev: tor okt 07, 2021 10:29 am
Trminator skrev: ons okt 06, 2021 6:30 pm Hva mener folket er en akseptabel pris på PL? En av grunnene som gjør at jeg ikke kjøper tv2play lenger som jeg ser svært få nevne, er at når neste leverandør skal vise PL neste sesong, har TV2 alminneliggjort en alt for høy pris. Det gjør at hvis neste leverandør reduserer prisen til f.eks. 599, vil det virke som en mye mer fornuftig pris, og folk vil hoppe på.

Personlig tenker jeg meg ikke om to ganger ved å betale 150kr for å få se eliteserien på discoveryplus, og jeg tenker at jeg fint kunne betalt det dobbelte og vel så det for PL. Jeg hadde vel akkurat innfunnet meg med at å betale 349/399 var innafor rett før TV2 startet prisgaloppen sin. Men med dagens prisnivå tror jeg vi aldri vil se nevnte summer igjen.
Hva jeg personlig har som pristak er 500 kr i måneden. Samtidig kommer det an på tilbudet som serveres.

TV2 idag er basically "topp 6" klubbene. Vi som heier på andre lag for så og si null dekning utover et billig sleivspark fra Thorsvedt, Morley og Hangeland i studio før kampen. Som uansett stort sett handler om en kamp United eller Liverpool skal spille senere eller dagen etterpå. Vi får servert informasjon som er rett og slett feil fra studio, fordi de ikke gjør noe research på annet enn "topp 6".

Så dagens tilbud for en som heier på Aston Villa er for min del 350-400 kr. Om lørdagsblackouten kommer tilbake er den på 100 kr.

Veldig spent på hva NENT gjør ut av PL, for per dags dato er TV2 nitrist.
NENT har i dag sikret seg Wikestad (Skrikestad), så de gyldne signeringene er allerede i gang. Skal vi tippe at Alsaker blir nestemann, og så følger våre fremste eksperter Nils Johan Semb, Thorstvedt og Morley? Børrestad med sitt lettere psykopatiske blikk hører vel også med. Viktig å få samlet hele denne gjengen som vi har blitt så glade i på TV2 PL.

Prisen for gildet? Tipper de går ut med en relativ "beskjeden" 699 det første året. Men etter ett år, da folk har blitt trollbundet og avhengiggjort, så er det bare å kaste hanskene og fleske til med en økning på 200 kr, før man fortsetter den gode gamle TV2-oppskriften om å kombinere uforskammete økninger med enda med uforskammete forklaringer på hvorfor man øker prisen. Så optimistisk er nå jeg iallefall.
De pleier å legge seg under blodsugerne i TV2. Blir verre med Eliteserien. Blir vel fort 499 pr mnd det.

Reddington

Legg inn av Reddington »

PapaSmurf skrev: man nov 01, 2021 4:45 pm
Folk_flesk skrev: man nov 01, 2021 12:22 pm
MentalM skrev: tor okt 07, 2021 10:29 am

Hva jeg personlig har som pristak er 500 kr i måneden. Samtidig kommer det an på tilbudet som serveres.

TV2 idag er basically "topp 6" klubbene. Vi som heier på andre lag for så og si null dekning utover et billig sleivspark fra Thorsvedt, Morley og Hangeland i studio før kampen. Som uansett stort sett handler om en kamp United eller Liverpool skal spille senere eller dagen etterpå. Vi får servert informasjon som er rett og slett feil fra studio, fordi de ikke gjør noe research på annet enn "topp 6".

Så dagens tilbud for en som heier på Aston Villa er for min del 350-400 kr. Om lørdagsblackouten kommer tilbake er den på 100 kr.

Veldig spent på hva NENT gjør ut av PL, for per dags dato er TV2 nitrist.
NENT har i dag sikret seg Wikestad (Skrikestad), så de gyldne signeringene er allerede i gang. Skal vi tippe at Alsaker blir nestemann, og så følger våre fremste eksperter Nils Johan Semb, Thorstvedt og Morley? Børrestad med sitt lettere psykopatiske blikk hører vel også med. Viktig å få samlet hele denne gjengen som vi har blitt så glade i på TV2 PL.

Prisen for gildet? Tipper de går ut med en relativ "beskjeden" 699 det første året. Men etter ett år, da folk har blitt trollbundet og avhengiggjort, så er det bare å kaste hanskene og fleske til med en økning på 200 kr, før man fortsetter den gode gamle TV2-oppskriften om å kombinere uforskammete økninger med enda med uforskammete forklaringer på hvorfor man øker prisen. Så optimistisk er nå jeg iallefall.
De pleier å legge seg under blodsugerne i TV2. Blir verre med Eliteserien. Blir vel fort 499 pr mnd det.
Alltid hatt inntrykk av at Viasat gjør det, men litt mer usikker nå. Betaler fortsatt 339,- (ellernoe) for full pakke, og det er vel samme pris som i fjor, da de hadde CL-rettigheter. Primært amerikansk idrett + F1 man får der nå. Synes det er ganske stivt.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Mia skrev: tir okt 05, 2021 12:47 pm
PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 11:18 am Jeg har også råd, men jeg nekter. TV2 er ekstremt grådige. Bare vent til de tar over Eliteserien. Da blir det nok dobbel eller trippel pris vs Discoverys prising.
Hva skal dem skylde på da egentlig? Når folket plutselig må betale det doble for samme tilbud.
Eliteserien skal jo innføre VAR, som da TV2 drifter, så utfra de elendige unnskyldningene de kommer med hele tida for å forsvare prisøkninger på PL, så blir vel det en ny elendig unnskyldning for å øke prisen på ES. Fotballen til folket a!
Det er over 2 år siden jeg hadde sumo for PL. Et sted må grensa gå, og den har TV2 tøyd leeenge! Det koster enkelt og greit mer enn det smaker. Får dermed med meg mye mindre enn før, og merker at jeg blir i tillegg litt likegyldig til det hele. Jeg vil tro flere har det på samme måten, når det går i retning av å bli en sossesport.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Rensenbrink82 skrev: tir nov 02, 2021 8:46 am
Mia skrev: tir okt 05, 2021 12:47 pm
PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 11:18 am Jeg har også råd, men jeg nekter. TV2 er ekstremt grådige. Bare vent til de tar over Eliteserien. Da blir det nok dobbel eller trippel pris vs Discoverys prising.
Hva skal dem skylde på da egentlig? Når folket plutselig må betale det doble for samme tilbud.
Eliteserien skal jo innføre VAR, som da TV2 drifter, så utfra de elendige unnskyldningene de kommer med hele tida for å forsvare prisøkninger på PL, så blir vel det en ny elendig unnskyldning for å øke prisen på ES. Fotballen til folket a!
Det er over 2 år siden jeg hadde sumo for PL. Et sted må grensa gå, og den har TV2 tøyd leeenge! Det koster enkelt og greit mer enn det smaker. Får dermed med meg mye mindre enn før, og merker at jeg blir i tillegg litt likegyldig til det hele. Jeg vil tro flere har det på samme måten, når det går i retning av å bli en sossesport.
Fasit. Er og verdt å nevne at så lenge folk betaler for galskapen så har de ikke klagerett. TV selskapene tar det de faktisk kan ta, om de aller fleste ikke var villig til å være med på galskapen ville dette faktisk tvunget TV selskapene i kne.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Reddington skrev: man nov 01, 2021 5:34 pm

Alltid hatt inntrykk av at Viasat gjør det, men litt mer usikker nå. Betaler fortsatt 339,- (ellernoe) for full pakke, og det er vel samme pris som i fjor, da de hadde CL-rettigheter. Primært amerikansk idrett + F1 man får der nå. Synes det er ganske stivt.
NENT pleier å ha fornuftige priser ifht TV2, ja, men nå har de jo strukket seg langt for PL.

Synes også at prisene akkurat nå er for stive mtp at de tok akkurat det samme som da de hadde CL, LaLiga og Serie A. Av europeisk fotball så sitter man altså kun igjen med BL og noen engelske cupkamper, i tillegg til engelske damelagskamper. Jeg ser riktignok en del på NFL og NHL, så sånn sett så får jeg det jeg betaler for, men for dem som kun betaler for fotball så har NENT lagt seg for høyt i år ifht tilbud og pris. I hvert fall når man måler opp mot hva man betalte for tidligere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»