PL-cafeen

Svar
MentalM

Re: PL-cafeen

Legg inn av MentalM »

Så hva tenker vi om forslagene om å ta en pause i PL pga Covid?

Frank sier ja, Klopp sier nei.

Selv tenker jeg de må få noen klare regler om når kamper kan utsettes og ikke, hvis de ikke tar en 10 dager nå (og så dropper pausen i slutten av januar). Håper de fortsetter gjennom julen, for tror at fotball er viktig for mange som nå får det litt tyngre med jul og ensomhet!

Håper de innfører en regel om at kamper må spilles hvis lag har 15 spillere fra de 25 registrerte tilgjengelig (så må ledige plasser fylles opp av unggutter). Altså en førsteellever og fire innbyttere fra A-laget + 5 u21 tilgjengelige for kamp.

Dette vil også innebære at lag må være åpne om hvilke spillere som er ute med Covid, og at spillere tillater at den informasjonen gis ut.

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: fre des 17, 2021 12:04 pm Så hva tenker vi om forslagene om å ta en pause i PL pga Covid?

Frank sier ja, Klopp sier nei.

Selv tenker jeg de må få noen klare regler om når kamper kan utsettes og ikke, hvis de ikke tar en 10 dager nå (og så dropper pausen i slutten av januar). Håper de fortsetter gjennom julen, for tror at fotball er viktig for mange som nå får det litt tyngre med jul og ensomhet!

Håper de innfører en regel om at kamper må spilles hvis lag har 15 spillere fra de 25 registrerte tilgjengelig (så må ledige plasser fylles opp av unggutter). Altså en førsteellever og fire innbyttere fra A-laget + 5 u21 tilgjengelige for kamp.

Dette vil også innebære at lag må være åpne om hvilke spillere som er ute med Covid, og at spillere tillater at den informasjonen gis ut.
Fra et Arsenal-perspektiv vil jeg jo veldig gjerne at vi fortsetter. Tror det kan være en fordel for klubbene som klarer å gjennomføre sine kamper i denne perioden ettersom vi ikke "må ta de igjen" på et senere tidspunkt. Per nå så har hverken Arsenal eller de tre neste klubbene de skal møte før nyttår et Covid-utbrudd.

Fra et mer objektivt perspektiv så forstår jeg hvis klubbene ønsker en pause nå hvis Covid herjer i mange av troppene. Antallet spillere du har ute i 25-mannstroppen er uansett et dårlig mål ettersom Covid kan, og mest sannsynlig vil, ramme klubber i samme posisjonsgrupper siden disse tilbringer mest tid sammen. Hjelper fint lite om du har tre keepere uten Covid, 8 forsvarere og 4 midtbanespillere hvis samtlige av spissene og vingene dine er ute og vice versa. Jeg ser poenget ditt med å lage en mer standardisert løsning, men det kan fortsatt ramme veldig urettferdig.

Jeg syns også at spillerne og deres familiers sikkerhet skal veie tyngre enn at det er tungt for noen å gå glipp av fotball i julen.

Det jeg derimot er positiv til er at klubbene må offentliggjøre hvem som er smittet når en kamp skal utsettes. Det blir som Arteta sier:
"We need much more clarity about why those games are not being played & what you need to not play a game. We need clarity because [otherwise] the fairness of the competition can be altered & that wouldn't be fair"

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

MentalM skrev: fre des 17, 2021 12:04 pm Selv tenker jeg de må få noen klare regler om når kamper kan utsettes og ikke, hvis de ikke tar en 10 dager nå (og så dropper pausen i slutten av januar).
Pausen i slutten av januar er landslagspause. De får nok ikke lov til å spille PL-kamper da.

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Da ble det stopp for rekka med kamper for Salah med scoring eller assist.

Ellers forandret oddsen på seriemester seg ganske mye etter denne runden. City ble storfavoritt.
Oddsen nå er:
- City ca 1,33
- Pool ca 4
- Chelsea ca 11
- Manu ca 151

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: man des 13, 2021 1:37 pm
Chromeback skrev: tor nov 11, 2021 6:26 pm Dette er det jeg kaller en kvalitetstweet.

At Wenger er for dette klarer jeg ikke å forstå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Dette må jo være årets Twitter-burn:


Wellé

Legg inn av Wellé »

Chromeback skrev: tir des 21, 2021 9:48 am Dette må jo være årets Twitter-burn:

Hahaha, Specsavers har vel hatt noen lignende morsomme kommentarer :lol:

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Ser ut til at afrikanerne får utsette reisen til mesterskapet med noen viktige dager. De rekker nok kampene i helga.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tidenes mest unødvendige oppklaring? :lol:


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chromeback skrev: tir des 28, 2021 9:20 pm Tidenes mest unødvendige oppklaring? :lol:

Spurs ❤

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lew_Ashby skrev: tir des 28, 2021 10:46 pm
Chromeback skrev: tir des 28, 2021 9:20 pm Tidenes mest unødvendige oppklaring? :lol:

Spurs ❤
:lol: :lol: :lol:

Også Zendaya på slutten der da :D

MentalM

Legg inn av MentalM »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Denne syntes jeg var litt fiffig, lærer noe nytt hver dag.



Var for øvrig svar fra denne tråden, for dem som ikke trykker seg inn på Twitter.


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Klopp sparket?! https://gyazo.com/1f61f25502396867b689a83617600ddc

Nei, bare et spill. Selv har jeg tatt Union Berlin tilbake til eliten når Kloppern sliter.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

TrueTopRed skrev: tor des 30, 2021 7:22 pm Klopp sparket?! https://gyazo.com/1f61f25502396867b689a83617600ddc

Nei, bare et spill. Selv har jeg tatt Union Berlin tilbake til eliten når Kloppern sliter.
Hvilken utgave av FM, evt. CM, er det? Så lenge siden jeg har spilt at jeg ikke kjenner igjen umiddelbart, men er vel fra før 2004 med tanke på dato in-game :D

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Klodrik skrev: tor des 30, 2021 8:30 pm Hvilken utgave av FM, evt. CM, er det? Så lenge siden jeg har spilt at jeg ikke kjenner igjen umiddelbart, men er vel fra før 2004 med tanke på dato in-game :D
Ja datoen hjelper litt da :) Det er 03/04 (ifølge mitt syn det beste managerspillet ever, kom mye ræl etterpå)
......så nå er det vel 10-12 kamper ut i sesong 2.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Maxwel Cornet kan umulig bli værende lenge i Burnley lenge. I det hele tatt merkelig at han dro dit i utgangspunktet. Alt for god for den klubben.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7916

Legg inn av Big George »

Forstår at mange følger PL tett og har favoritt-klubb.
Alternativet er å følge vintersport fra desember til langt ut i mars.
Norsk fotball tar jo pause i disse månedene.

emin

Legg inn av emin »

Southampton har fått ny majoritetseier. Fra kineseren Gao Jinsheng til serberen Dragan Solak som overtar 80%.

https://www.bbc.com/sport/football/59866024

caliblue

Legg inn av caliblue »

Sport Republic som kjøper seg opp i Southampton. Et investeringsselskap med Solak som største investor. Mer interessant at Sport Republic ledes av danske Rasmus Ankersen som har vært DoF i Brentford de siste 6-7 årene før han gikk av nå ved nyttår.

Det skal nok knuses tall på sørkysten...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Litt banter er jo alltid gøy.

Koz og klemz


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7916

Legg inn av Big George »

City fansen er mer positive til corona enn de er positive til Ronaldo.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Denne tar nok Money Mase med sine 7 målpoeng i desember ☝

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Cole Palmer er sammen med James McAtee noe av det mest lovende jeg har sett fra ungdommen i City. Foden er selvsagt den forrige stjerna derfra, men jeg mener disse to ikke står noe tilbake for ham. Begge er 19 år gamle.
Har ikke oversikt over hva som gror frem i andre klubber, men kom gjerne med store talenter i PL som har fått/bør få sjansen til å vise seg frem. Disse er begge engelske også, og fremtidige landslagsmenn, spør du meg...

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Cole Palmer er ikke langt bak Foden. Kjekt at akademiet til City endelig bærer litt frukter.

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

City har for første gang større inntekter enn manu, påstås det...

https://www.dailymail.co.uk/sport/sport ... -time.html

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Er det noe jeg ikke tror på, så er det tall som fotballklubber kommer med. Mye triksing og fiksing siden tidlig 90 tallet. Spesielt internasjonal fotball er en kynisk og korrupt bransje som vi kan fortsatt se på og kose oss med omtrent hver dag nesten hele året, men bak dette vakre spillet er det litt ekkelt blitt, syns nå jeg da.

Wellé

Legg inn av Wellé »

TrueBlue81 skrev: tor jan 13, 2022 2:01 pm Er det noe jeg ikke tror på, så er det tall som fotballklubber kommer med. Mye triksing og fiksing siden tidlig 90 tallet. Spesielt internasjonal fotball er en kynisk og korrupt bransje som vi kan fortsatt se på og kose oss med omtrent hver dag nesten hele året, men bak dette vakre spillet er det litt ekkelt blitt, syns nå jeg da.
Uten tvil, og det starter dessverre fra toppen av med FIFA og UEFA som er gjennomkorrupt. Deretter så har det nok ikke hjulpet med utenlandske eiere som presser for ekstrem kommersialisering eller for å "sportsvaske" landet. Det er for mye penger i fotball og alle vil ha sin del av kaken. Skulle ønske at det var en større vilje for å regulere den økonomiske siden av sporten, men problemet er jo at når organisasjonene som skal lage reguleringene og håndheve reglementet er korrupt så hjelper det lite. Det skal sies at jeg tror FFP har hjulpet mindre klubber med å drive sunnere enn det de ellers ville gjort, men som Arsenal-fan skal jeg ærlig innrømme at det selvfølgelig ikke har hatt den effekten jeg hadde håpet på når det kommer til "pengedoping". Den tanken kommer jo selvfølgelig av at jeg ønsker at Arsenal skulle beholde sitt økonomiske fortrinn mot nærmest alle lag i England og Europa.

Men jeg tror regnskapene er nogenlunde korrekte. Disse ettergås av revisorer og det vanker store konsekvenser hvis disse finnes å være tuklet med.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lål


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ale skrev: tir des 21, 2021 7:10 am
Mephisto skrev: man des 20, 2021 10:56 am Ellers forandret oddsen på seriemester seg ganske mye etter denne runden. City ble storfavoritt.
Oddsen nå er:
- City ca 1,33
- Pool ca 4
4 i odds på Liverpool er ikke gæli. Mulig Afrikamesterskapet spiller en rolle her. Det blir nok jevnt helt inn som i 2019.
Ser sånn ut ja.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»