Idrettsgallaen 2021

Svar
Kjetil-e

Re: Idrettsgallaen 2021

Legg inn av Kjetil-e »

janesaj skrev: lør jan 08, 2022 10:04 pm
Kjetil-e skrev: lør jan 08, 2022 10:02 pm Men hvor i svarte f()=(=)(=)en ble det av Jon Niklas Rønnigs oppsumering av året. De burde droppet de pjatte humorinnslagene og heller latt Rønning synge. En skandale
Rønning hadde iallfall vært langt bedre enn den "humoren" de hadde med der...
Kjetil-e skrev: lør jan 08, 2022 10:02 pm Verdige vinnere.
Rent bortsett fra Lundby, helt enig. Greit at Karsten og Jakob fikk én pris hver, tross alt, selv om førstnevnte selvsagt skulle vunnet årets navn også.
Maren var ikke mitt valg heller, men fult en verdig vinner. Når folk flest skal stemme så blir det veldig vannskelig å tippe hvem som vinner. Selv gikk mine stemmer til Hovland.

Tør jeg tippe at siden friidretten hadde TO store favoritter å velge mellom så felte det dem. Hadde det "bare" vært en friidrettsutøver så ville den vunnet?? Helt hypotetisk spørsmål selvsagt, siden det ville vært en umulighet å utelate en av dem. Men tipper at Jacob og Karsten til sammen fikk flere stemmer enn Maren.

lund

Legg inn av lund »

CliffC skrev: lør jan 08, 2022 10:19 pm
Sankaa skrev: lør jan 08, 2022 10:12 pm men tjukkasvitser i retning Lundby hører ingen sted hjemme uansett. Skulle tro det er 13-åringer som sitter bak tastaturet, men det er dessverre godt voksne mennesker..
Alle ser da at Lundby ikke er tjukk, og således skulle ikke tjukkasvitser i retning av henne være så ille. Hadde man forfattet tjukkasvitser mot en person som virkelig var overvektig, så ville dette vært verre, og kanskje i kategorien mobbing.
Det er ofte sånn spiseforstyrrelser oppstår. Hilsen en som har sett det på nært hold.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Kjetil-e skrev: lør jan 08, 2022 10:20 pm
janesaj skrev: lør jan 08, 2022 10:04 pm
Kjetil-e skrev: lør jan 08, 2022 10:02 pm Men hvor i svarte f()=(=)(=)en ble det av Jon Niklas Rønnigs oppsumering av året. De burde droppet de pjatte humorinnslagene og heller latt Rønning synge. En skandale
Rønning hadde iallfall vært langt bedre enn den "humoren" de hadde med der...
Kjetil-e skrev: lør jan 08, 2022 10:02 pm Verdige vinnere.
Rent bortsett fra Lundby, helt enig. Greit at Karsten og Jakob fikk én pris hver, tross alt, selv om førstnevnte selvsagt skulle vunnet årets navn også.
Maren var ikke mitt valg heller, men fult en verdig vinner. Når folk flest skal stemme så blir det veldig vannskelig å tippe hvem som vinner. Selv gikk mine stemmer til Hovland.

Tør jeg tippe at siden friidretten hadde TO store favoritter å velge mellom så felte det dem. Hadde det "bare" vært en friidrettsutøver så ville den vunnet?? Helt hypotetisk spørsmål selvsagt, siden det ville vært en umulighet å utelate en av dem. Men tipper at Jacob og Karsten til sammen fikk flere stemmer enn Maren.
Maren var vel en av de absolutt minst verdige av de nominerte til å begynne med (selv om nominasjonen selvfølgelig kan forsvares, med et strålende VM) og burde ikke kommet til "finalen" engang. Jeg sier ikke at hun ikke leverte store prestasjoner, men det betyr ikke at hun fortjener å vinne over mannen med en av tidenes villeste verdensrekorder i friidrett eller mannen som vant OL-gull i en av de gjeveste friidrettsøvelsene som er.

Når det er sagt - bra poeng til slutt der. Karsten og Jakob "ødela" nok litt for hverandres sjanser her med sine enorme OL-prestasjoner. Men det var iallfall bra at de ikke kom helt tomhendt fra det.
Sist redigert av janesaj den lør jan 08, 2022 10:26 pm, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

LBJ91 skrev: lør jan 08, 2022 10:04 pm At Warholm bare ender med 1 pris er komisk.

Mine tanker går tilbake til 2017 hvor Stig Andre Berge vant 3 priser for å vinne taperbronsen i OL.
Akkurat det var jo en all-time low i norsk idrett i den tiden gallaen har eksistert. Er vel sikkert 10 stk fra 2021-utøverne som var bedre enn bestemann i 2016.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

CliffC skrev: lør jan 08, 2022 10:19 pm
Sankaa skrev: lør jan 08, 2022 10:12 pm men tjukkasvitser i retning Lundby hører ingen sted hjemme uansett. Skulle tro det er 13-åringer som sitter bak tastaturet, men det er dessverre godt voksne mennesker..
Alle ser da at Lundby ikke er tjukk, og således skulle ikke tjukkasvitser i retning av henne være så ille. Hadde man forfattet tjukkasvitser mot en person som virkelig var overvektig, så ville dette vært verre, og kanskje i kategorien mobbing.
Så du syntes vitser om vekt er greit mot en utøver som sliter med å holde vekta (og da mener jeg sulte for å holde vekta..)?

Selvfølgelig er ikke Lundby tjukk, og det sier jo litt om vektpresset i idretten hun bedriver. Det er jo derfor tjukkasvitser blir helt latterlig.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Viss veldig mange delte stemmene mellom Jakob, Karstein og Victor. Så kan det godt være at alle dei som synest synd i Maren stemte på henne. Sidan dei synest ho er ein fantastisk idrettsutøver og synest synd på ho?

Folk stemmer av og til ikkje på presentasjoner, men kven som får sympatien deira og då kan slike ting skje. Dog blir dette dessverre heil feil om vi skal måle etter kva folk gjer på idrettsbanen.

Men men Maren Lundby fekk fleist stemmer og har derfor fortjent prisen etter dei kriteriene som er satt, men eg kan ikkje sei at eg er enig med det norske folk her

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

DoktorS skrev: lør jan 08, 2022 10:17 pm
Skraevadottir skrev: lør jan 08, 2022 10:05 pm
DoktorS skrev: lør jan 08, 2022 10:01 pm Skarstein dukker opp for ørtende gang
Hva er greia med henne, egentlig? Er jo oftere å se på NRK enn Ingvild Helljesen.
Aldri forstått. Skjønner ikke hva hun gjør i offentligheten i grunnen.
Nei, jeg vet ikke jeg. Kanskje det har noe med at hun har vunnet gull i paralympics? Eller at hun er et forbilde for mange?

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Trehjulssykkel skrev: lør jan 08, 2022 5:09 pm Jeg har mobilisert nabolaget mitt til å stemme frem Lundby som årets navn.
Deilig å se det fikk uttelling! Tror nok min mobilisering var tungen på vektskåla i dette tilfellet.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

DoktorS skrev: lør jan 08, 2022 10:14 pm Hun sa vel selv at det er tullete. Må jo være rimelig flaut å motta en slik pris også, som da kommer på bekostning av de som har gjort litt mer imponerende enn å slite med vekta og delta i et kjendisprogram på TV2.
Det virket småflaut for henne å ta i mot prisen. Årets navn burde være en kombinasjon av folkestemmer og fagjury.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Hun sa det vel selv også. Håper folk også kan huske meg som en idrettsutøver, og ikke bare forbinde meg med likestilling og vekt. Skal vi danse,likestilling og vekt og medieprofilering veier tungt. At hun er nominert i denne kategorien er for meg feil er nå min mening.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Sportsidiot skrev: lør jan 08, 2022 11:04 pm At hun er nominert i denne kategorien er for meg feil er nå min mening.
Nominasjonen er det vel ikke egentlig noe å si på, med tanke på VM-prestasjonene hennes i fjor. At hun vinner er derimot omtrent så feil som det får blitt, med den konkurransen som var i år.

lund

Legg inn av lund »

janesaj skrev: lør jan 08, 2022 11:08 pm
Sportsidiot skrev: lør jan 08, 2022 11:04 pm At hun er nominert i denne kategorien er for meg feil er nå min mening.
Nominasjonen er det vel ikke egentlig noe å si på, med tanke på VM-prestasjonene hennes i fjor. At hun vinner er derimot omtrent så feil som det får blitt, med den konkurransen som var i år.
Når verken Riiber eller Klæbo er nominert (av 16 navn), så grenser det vel til å være feil nominasjon i utgangspunktet også.

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Offentliggjør med dette at jeg ikke stiller i hopp for herrer i dette OLet. De kravene til vekt og fysisk form passer meg heller dårlig. Synes hopping burde foregå uten så mye press på vekt.

Samtidig vil jeg nominere meg selv til årets navn på neste idrettsgalla.

janesaj

Legg inn av janesaj »

lund skrev: lør jan 08, 2022 11:10 pm
janesaj skrev: lør jan 08, 2022 11:08 pm
Sportsidiot skrev: lør jan 08, 2022 11:04 pm At hun er nominert i denne kategorien er for meg feil er nå min mening.
Nominasjonen er det vel ikke egentlig noe å si på, med tanke på VM-prestasjonene hennes i fjor. At hun vinner er derimot omtrent så feil som det får blitt, med den konkurransen som var i år.
Når verken Riiber eller Klæbo er nominert (av 16 navn), så grenser det vel til å være feil nominasjon i utgangspunktet også.
Enig i at Riiber og Klæbo burde vært nominert, men når de først hadde med så mange som 16 navn, kunne de vel like godt fylt på med et par til.

janesaj

Legg inn av janesaj »

BVB1909 skrev: lør jan 08, 2022 11:12 pm Samtidig vil jeg nominere meg selv til årets navn på neste idrettsgalla.
Da regner jeg med du vinner fire medaljer i VM i 2023 også.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Trehjulssykkel skrev: lør jan 08, 2022 10:36 pm
Trehjulssykkel skrev: lør jan 08, 2022 5:09 pm Jeg har mobilisert nabolaget mitt til å stemme frem Lundby som årets navn.
Deilig å se det fikk uttelling! Tror nok min mobilisering var tungen på vektskåla i dette tilfellet.
Herlig. Tok selv opp et Lendo-lån for dette

Brukeravatar
abc
Innlegg: 175

Legg inn av abc »

Min rangering av idrettsprestasjoner:

1. Desidert best i stor verdensidrett (Magnus Carlsen etc)
2. Desidert best i mellomstor verdensidrett (Ingebrigtsen, Warholm, Blummenfelt etc.)
3. Topp 3 i stor verdensidrett (Haaland (?))
4. Desidert best i liten idrett. (Ta en hvilken som helst vintersportutøver)
5. Topp 10 i stor verdensidrett. (Hovland og Ruud)
6. Topp 3 i mellomstor verdensidrett.
7. Topp 3 i liten idrett
8. Topp 10 i mellomstor verdensidrett
9. Topp 10 i liten idrett

Og så skal selvsagt store enkeltseire vektlegges. (OL eller store turneringer.

Men likevel, idrett handler om å være best, samme hva man driver med. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man hyper opp navn som Ruud og Hovland så enormt. Ja, de er unge og har et stort potensial, men for å vinne priser på la os si idrettsgallaen, må man enter være best, eller ha vunnet noe stort.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Føler Idrettsgallaen virker mot sin hensikt. På denne dagen er jo formålet at utøvere skal hylles, men det er jo langt flere som slaktes og snakkes ned. Hele konseptet med å sammenligne idretter er problematisk, og spesielt i et land hvor veldig mange misliker våre helter på snø. Idrett handler om å vinne. Slå de som er på startstrek. Syns også det blir feil å blande inn utøvere som driver med lagidretter, og sette de sammen med individuelle utøvere i samme kategori. Hele konseptet blir litt håpløst for meg.

Vil samtidig hylle det som foregår i Norge om dagen. Aldri før har vi hatt så mange imponerende utøvere, og spesielt bredden i antall idretter man hevder seg i er slående. Mange av disse utøverne er også unge, så de neste årene ser også veldig lyse ut.

lund

Legg inn av lund »

abc skrev: lør jan 08, 2022 11:32 pm Min rangering av idrettsprestasjoner:

1. Desidert best i stor verdensidrett (Magnus Carlsen etc)
2. Desidert best i mellomstor verdensidrett (Ingebrigtsen, Warholm, Blummenfelt etc.)
3. Topp 3 i stor verdensidrett (Haaland (?))
4. Desidert best i liten idrett. (Ta en hvilken som helst vintersportutøver)
5. Topp 10 i stor verdensidrett. (Hovland og Ruud)
6. Topp 3 i mellomstor verdensidrett.
7. Topp 3 i liten idrett
8. Topp 10 i mellomstor verdensidrett
9. Topp 10 i liten idrett

Og så skal selvsagt store enkeltseire vektlegges. (OL eller store turneringer.

Men likevel, idrett handler om å være best, samme hva man driver med. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man hyper opp navn som Ruud og Hovland så enormt. Ja, de er unge og har et stort potensial, men for å vinne priser på la os si idrettsgallaen, må man enter være best, eller ha vunnet noe stort.
Så er det vel det evige spørsmålet om sjakk egentlig er idrett.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

abc skrev: lør jan 08, 2022 11:32 pm Men likevel, idrett handler om å være best, samme hva man driver med. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man hyper opp navn som Ruud og Hovland så enormt. Ja, de er unge og har et stort potensial, men for å vinne priser på la os si idrettsgallaen, må man enter være best, eller ha vunnet noe stort.
Hovland vant Tiger Woods prestisjeturnering. De fleste vil kalle det stort innenfor golf. I tillegg flere seire på PGA, mange profesjonelle golfspillere går hele karrieren uten å vinne en. De fleste «surrer rundt» på de lavere tourene uten å komme seg inn på PGA engang.

Nåløyet er så absurd trangt i golf, men hele konkurransesetupen er vanskelig å sammenligne med mer tradisjonelle sporter nordmenn flest er vant til å forholde seg til (OL, VM, EM, WC).

At golf er gjennomkommersiell på nivå med Formel 1 appellerer vel heller ikke til mange nordmenn. Pluss at man ikke blir svett nok.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

abc skrev: lør jan 08, 2022 11:32 pm Min rangering av idrettsprestasjoner:

1. Desidert best i stor verdensidrett (Magnus Carlsen etc)
2. Desidert best i mellomstor verdensidrett (Ingebrigtsen, Warholm, Blummenfelt etc.)
3. Topp 3 i stor verdensidrett (Haaland (?))
4. Desidert best i liten idrett. (Ta en hvilken som helst vintersportutøver)
5. Topp 10 i stor verdensidrett. (Hovland og Ruud)
6. Topp 3 i mellomstor verdensidrett.
7. Topp 3 i liten idrett
8. Topp 10 i mellomstor verdensidrett
9. Topp 10 i liten idrett

Og så skal selvsagt store enkeltseire vektlegges. (OL eller store turneringer.

Men likevel, idrett handler om å være best, samme hva man driver med. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man hyper opp navn som Ruud og Hovland så enormt. Ja, de er unge og har et stort potensial, men for å vinne priser på la os si idrettsgallaen, må man enter være best, eller ha vunnet noe stort.
Friidrett er ikke en mellomstor verdensidrett, det er en av de aller største individuelle idrettene.

Totalt sett er fotball soleklar nr 1. Av individuelle idretter er tennis, golf og friidrett størst. På hakket under kommer svømming, sykkel, turn og boksing. Selv om sistnevnte idrett er så absurd fragmentert og latterlig organisert at den er vanskelig å vurdere.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Synes ikke Lundby er så dårlig valg som Årets Navn. Hun fremstår svært sympatisk, har gjort det godt og har satt fingeren på et problem i sporten med åpenhet og ærlighet.

Det er klart at det sikkert hjalp å være eneste kvinne som var nominert og at de to friidrettsgutta sikkert slo hverandre i hjel med stemmer.

Hadde hun vunnet årets prestasjon hadde det vært noe annet.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: lør jan 08, 2022 11:56 pm
abc skrev: lør jan 08, 2022 11:32 pm Min rangering av idrettsprestasjoner:

1. Desidert best i stor verdensidrett (Magnus Carlsen etc)
2. Desidert best i mellomstor verdensidrett (Ingebrigtsen, Warholm, Blummenfelt etc.)
3. Topp 3 i stor verdensidrett (Haaland (?))
4. Desidert best i liten idrett. (Ta en hvilken som helst vintersportutøver)
5. Topp 10 i stor verdensidrett. (Hovland og Ruud)
6. Topp 3 i mellomstor verdensidrett.
7. Topp 3 i liten idrett
8. Topp 10 i mellomstor verdensidrett
9. Topp 10 i liten idrett

Og så skal selvsagt store enkeltseire vektlegges. (OL eller store turneringer.

Men likevel, idrett handler om å være best, samme hva man driver med. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man hyper opp navn som Ruud og Hovland så enormt. Ja, de er unge og har et stort potensial, men for å vinne priser på la os si idrettsgallaen, må man enter være best, eller ha vunnet noe stort.
Friidrett er ikke en mellomstor verdensidrett, det er en av de aller største individuelle idrettene.

Totalt sett er fotball soleklar nr 1. Av individuelle idretter er tennis, golf og friidrett størst. På hakket under kommer svømming, sykkel, turn og boksing. Selv om sistnevnte idrett er så absurd fragmentert og latterlig organisert at den er vanskelig å vurdere.
Jeg ville hatt med momentet om hvor atletisk man må være for å være i toppen i idretten. Der er det noen idretter som kommer en del høyere enn andre.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: søn jan 09, 2022 12:00 am
Jeg ville hatt med momentet om hvor atletisk man må være for å være i toppen i idretten. Der er det noen idretter som kommer en del høyere enn andre.
Det bør iallfall telle hvor utbredt idretten er og hvor mange som kan/har mulighet til å utøve den. Endel har en tendens til å sette motorsportutøvere høyt i slike kåringer. Hvor stor andel av verdens befolkning er det egentlig som har mulighet/råd til å utøve og bli god i motorsport kontra en løpsøvelse i friidrett?

For meg er friidrett, tennis og golf de største. Og de to første er større enn golf. Deretter kommer sykkel og svømming. Samt forsåvidt også turn, men det er jo en miniidrett i Norge.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Naturligvis er Maren Lundby en verdig vinner av årets navn, hun fikk tross alt flest stemmer.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Henningsen skrev: søn jan 09, 2022 12:23 am Naturligvis er Maren Lundby en verdig vinner av årets navn, hun fikk tross alt flest stemmer.
Årets navn på Idrettsgallaen bør tildeles den norske utøveren som har gjort de beste idrettsprestasjonene det siste året. Og den utøveren er, med all respekt for henne, definitivt ikke Maren Lundby.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

janesaj skrev: søn jan 09, 2022 12:27 am
Henningsen skrev: søn jan 09, 2022 12:23 am Naturligvis er Maren Lundby en verdig vinner av årets navn, hun fikk tross alt flest stemmer.
Årets navn på Idrettsgallaen bør tildeles den norske utøveren som har gjort de beste idrettsprestasjonene det siste året. Og den utøveren er, med all respekt for henne, definitivt ikke Maren Lundby.
Årets navn er det folket som velger, og de fleste har stemt på Maren. Enkelt og greit

janesaj

Legg inn av janesaj »

Henningsen skrev: søn jan 09, 2022 12:35 am
janesaj skrev: søn jan 09, 2022 12:27 am
Henningsen skrev: søn jan 09, 2022 12:23 am Naturligvis er Maren Lundby en verdig vinner av årets navn, hun fikk tross alt flest stemmer.
Årets navn på Idrettsgallaen bør tildeles den norske utøveren som har gjort de beste idrettsprestasjonene det siste året. Og den utøveren er, med all respekt for henne, definitivt ikke Maren Lundby.
Årets navn er det folket som velger, og de fleste har stemt på Maren. Enkelt og greit
Jeg er klar over det, men jeg (og trolig de fleste sportskyndige med meg) mener folket har valgt helt feil, og attpåtil av utenomsportslige grunner. Enkelt og greit.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

janesaj skrev: søn jan 09, 2022 12:37 am
Henningsen skrev: søn jan 09, 2022 12:35 am
janesaj skrev: søn jan 09, 2022 12:27 am

Årets navn på Idrettsgallaen bør tildeles den norske utøveren som har gjort de beste idrettsprestasjonene det siste året. Og den utøveren er, med all respekt for henne, definitivt ikke Maren Lundby.
Årets navn er det folket som velger, og de fleste har stemt på Maren. Enkelt og greit
Jeg er klar over det, men jeg (og trolig de fleste sportskyndige med meg) mener folket har valgt helt feil, og attpåtil av utenomsportslige grunner. Enkelt og greit.
Flertallet har valgt Maren... fasiten har vi delt ut. At noen er uenige er så, men det vil noen alltid være. Men her har flertallet talt.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Henningsen skrev: søn jan 09, 2022 12:40 am
janesaj skrev: søn jan 09, 2022 12:37 am
Henningsen skrev: søn jan 09, 2022 12:35 am

Årets navn er det folket som velger, og de fleste har stemt på Maren. Enkelt og greit
Jeg er klar over det, men jeg (og trolig de fleste sportskyndige med meg) mener folket har valgt helt feil, og attpåtil av utenomsportslige grunner. Enkelt og greit.
Flertallet har valgt Maren... fasiten har vi delt ut. At noen er uenige er så, men det vil noen alltid være. Men her har flertallet talt.
Og flertallet har feil. Så enkelt er det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sport Generelt»