Overtakelse - Newcastle United

Svar
Chromeback

Re: Overtakelse - Newcastle United

Legg inn av Chromeback »

Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 7:07 pm
greyserpent skrev: tor okt 07, 2021 6:59 pm Hva er konsekvensene av å bruke dullioner? Er det ikke kun utestengelse fra CL? Per i dag er Newcastle flere tiår unna noe slikt uansett. Så konsekvensene er jo minimale fra deres ståsted.
Tipper det kommer til gå raskere enn det gjorde for Man City, og det tok vel bare 3-4 år. Ser for meg et ellevilt sommervindu for Newcastle sin del. Mulig Mourinho kommer seg tilbake til en ny klubb i PL.
Dette tror jeg også. En kar som er villig til å gå over lik tror jeg driter greit i FFPen til FA.

Spent på managervalget, ja. Kanskje Conte blir hyret inn for kortvarig suksess.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 7:07 pm
greyserpent skrev: tor okt 07, 2021 6:59 pm Hva er konsekvensene av å bruke dullioner? Er det ikke kun utestengelse fra CL? Per i dag er Newcastle flere tiår unna noe slikt uansett. Så konsekvensene er jo minimale fra deres ståsted.
Tipper det kommer til gå raskere enn det gjorde for Man City, og det tok vel bare 3-4 år. Ser for meg et ellevilt sommervindu for Newcastle sin del. Mulig Mourinho kommer seg tilbake til en ny klubb i PL.
Han var god med Chelsea, men har han det fortsatt i seg?

Kapitalisme... kose greier.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 7:12 pm
Dette tror jeg også. En kar som er villig til å gå over lik tror jeg driter greit i FFPen til FA.

Spent på managervalget, ja. Kanskje Conte blir hyret inn for kortvarig suksess.
Jepp. Ser at Amanda er ute og sier at det skal kjempes om de gjeveste trofeene fremover. Her blir det nok en god del spillerkjøp, Laporta gnir seg nok i hendene og ser sitt snitt i å shippe ut folk som Coutinho, Dembele, osv. Perez kan fort få til noen spillersalg han også.

Conte glemte jeg helt, og han er nok en favoritt. Bruce er 100% ferdig.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Pengebruken til Chelsea i 2004 og City etter oppkjøpet var helt hinsides i forhold til de andre klubbene. Hvordan skal Castle få til det, når man ser pengebruken til de andre lagene de seneste årene?

Jeg tror ikke dette blir noe spesielt bra for dem. Og godt er det.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Nå kan jo snart Roman, Abu Dhabi, Qatar og Saudi-Arabia lage sin egen liga.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Reddington skrev: tor okt 07, 2021 7:26 pm Pengebruken til Chelsea i 2004 og City etter oppkjøpet var helt hinsides i forhold til de andre klubbene. Hvordan skal Castle få til det, når man ser pengebruken til de andre lagene de seneste årene?

Jeg tror ikke dette blir noe spesielt bra for dem. Og godt er det.
Det er null stress for eieren til Newcastle å bare slenge på 100m mer enn det konkurrentene gjør, sånn i teorien.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Hvis Mohammed bin Salman er "fit and proper" finnes det faktisk ingen grenser for hvem som kan overta en PL-klubb.

Vi får håpe Josef Fritzl ikke vinner i Lotto.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Saudi som er veldig diskriminerende samfunn, da blir disse rasisme kampanjene til PL bare en parodi. Kneler for Saudi

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

caliblue skrev: tor okt 07, 2021 2:57 pm PLs regler for Profitability and Sustainability.

Klubber kan f.eks. ikke gå med mer enn £105M i underskudd over en 3-årsperiode.
Ifølge de finansielle årsrapportene til Everton så har man disse tallene:

Fra 01.06.17 til 31.05.18 så hadde Everton et underskudd på £13 mill. (2018)
Fra 01.06.18 til 30.06.19 så hadde Everton et underskudd på £112 mill. (2019)
Fra 01.07.19 til 30.06.20 så hadde Everton et underskudd på £140 mill. (2020)

Så jeg regner med at det ble/blir sett gjennom fingrene litt i COVID-perioden.

*Det var faktisk en tilfeldig valgt klubb, jeg la ikke merke til at det var du som skrev dette når jeg først sjekket opp rapportene. Så det var ikke ment som et stikk.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Terrorstaten Saudi har tatt over NUFC.

Dette er 100 ganger verre enn Ashley.

Et statlig saudisk investeringsfond har kjøpt klubben,samtidig sier de at staten ikke er innblandet ? Patetisk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Har vel sagt nok om de nye eierne, men skjønner helt sinnsykt godt hvorfor man er glad for å bli kvitt Ashley.


Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Reddington skrev: tor okt 07, 2021 7:26 pm Pengebruken til Chelsea i 2004 og City etter oppkjøpet var helt hinsides i forhold til de andre klubbene. Hvordan skal Castle få til det, når man ser pengebruken til de andre lagene de seneste årene?

Jeg tror ikke dette blir noe spesielt bra for dem. Og godt er det.
Det vil ikke være noe problem for Newcastle sine eiere å bruke 1mrd£ i løpet av ett sommervindu.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 8:16 pm
Reddington skrev: tor okt 07, 2021 7:26 pm Pengebruken til Chelsea i 2004 og City etter oppkjøpet var helt hinsides i forhold til de andre klubbene. Hvordan skal Castle få til det, når man ser pengebruken til de andre lagene de seneste årene?

Jeg tror ikke dette blir noe spesielt bra for dem. Og godt er det.
Det vil ikke være noe problem for Newcastle sine eiere å bruke 1mrd£ i løpet av ett sommervindu.
Dette er jo lommepenger.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Blir nok Super League nå snart. Og vi vet jo hvilken engelske klubber som er mest giret på det. Fotballen på øya er blitt kjedelig. Heldigvis kan en sitte på en brun pub og diskutere andre ting.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 8:16 pm
Reddington skrev: tor okt 07, 2021 7:26 pm Pengebruken til Chelsea i 2004 og City etter oppkjøpet var helt hinsides i forhold til de andre klubbene. Hvordan skal Castle få til det, når man ser pengebruken til de andre lagene de seneste årene?

Jeg tror ikke dette blir noe spesielt bra for dem. Og godt er det.
Det vil ikke være noe problem for Newcastle sine eiere å bruke 1mrd£ i løpet av ett sommervindu.
Hvis man strammer inn FFP kan de kveles. Ikke bruke mer enn klubben tjener.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

TrueBlue81 skrev: tor okt 07, 2021 8:19 pm Blir nok Super League nå snart. Og vi vet jo hvilken engelske klubber som er mest giret på det. Fotballen på øya er blitt kjedelig. Heldigvis kan en sitte på en brun pub og diskutere andre ting.
PL kunne satt foten ned? Med super league er PL dødt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Det jobbes iherdig for å drepe fotballen vi er glad i. Men det vokser opp nye kjøtthuer hver eneste dag, så kanskje de finner fanbasen sin hos disse.

Kent

Legg inn av Kent »

greyserpent skrev: tor okt 07, 2021 8:28 pm Det jobbes iherdig for å drepe fotballen vi er glad i. Men det vokser opp nye kjøtthuer hver eneste dag, så kanskje de finner fanbasen sin hos disse.
Sporten jeg vokste opp med er borte for lengst.

Jeg følger enda med, men interessen har aldri vært lavere.

Saudi Arabia er så motbydelig som du får det. Helt hinsides at PL synes det er ok.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Godt det fortsatt finnes andre spennende idretter som pengene ikke har ødelagt helt enda, i det minste.

Kent

Legg inn av Kent »

Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 8:50 pm Godt det fortsatt finnes andre spennende idretter som pengene ikke har ødelagt helt enda, i det minste.
Finnes det en sport disse fæle menneskene ikke har vært med blodfingrene sine på?

Er vel knapt et mesterskap som ikke er arrangert eller skal arrangeres av Qatar.

OL i Kina annenhver gang, virker det som.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kent skrev: tor okt 07, 2021 8:55 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 8:50 pm Godt det fortsatt finnes andre spennende idretter som pengene ikke har ødelagt helt enda, i det minste.
Finnes det en sport disse fæle menneskene ikke har vært med blodfingrene sine på?

Er vel knapt et mesterskap som ikke er arrangert eller skal arrangeres av Qatar.

OL i Kina annenhver gang, virker det som.
Mange av de amerikanske ligaene er jo ikke rørt enda, som NFL og NHL. Lønnstakerne gjør også konkurransen relativt rettferdig, selv om det ikke funker perfekt der heller.

Lacrosse og Aussie Football er jo også to idretter som ikke er ødelagt av verken penger eller sjeiker.

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 9:01 pm
Kent skrev: tor okt 07, 2021 8:55 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 8:50 pm Godt det fortsatt finnes andre spennende idretter som pengene ikke har ødelagt helt enda, i det minste.
Finnes det en sport disse fæle menneskene ikke har vært med blodfingrene sine på?

Er vel knapt et mesterskap som ikke er arrangert eller skal arrangeres av Qatar.

OL i Kina annenhver gang, virker det som.
Mange av de amerikanske ligaene er jo ikke rørt enda, som NFL og NHL. Lønnstakerne gjør også konkurransen relativt rettferdig, selv om det ikke funker perfekt der heller.

Lacrosse og Aussie Football er jo også to idretter som ikke er ødelagt av verken penger eller sjeiker.
Hvis kriteriet var at staten ikke skal være "fæle mennesker med blodfingre" må vel all amerikansk idrett være diskvalifisert?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 9:01 pm
Kent skrev: tor okt 07, 2021 8:55 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 8:50 pm Godt det fortsatt finnes andre spennende idretter som pengene ikke har ødelagt helt enda, i det minste.
Finnes det en sport disse fæle menneskene ikke har vært med blodfingrene sine på?

Er vel knapt et mesterskap som ikke er arrangert eller skal arrangeres av Qatar.

OL i Kina annenhver gang, virker det som.
Mange av de amerikanske ligaene er jo ikke rørt enda, som NFL og NHL. Lønnstakerne gjør også konkurransen relativt rettferdig, selv om det ikke funker perfekt der heller.

Lacrosse og Aussie Football er jo også to idretter som ikke er ødelagt av verken penger eller sjeiker.
Finnes ikke ne sport i USA som er interessant. Når frykten for nedrykk er borte, så forsvinner mye av spenningen.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »



We've got out club back, synger jublende Newcastlefans. Vet ikke om det er intelligensen eller moralen som er lavest.
Klubben deres har blitt plastikk som skal brukes til å skrubbe imaget til verdens verste regime rent for blod og gørr.

Hater klubben, hater fansen og ikke minst hater eierne. Håper eventuell suksess kommer med en grusom bismak (men lavpannede idioter bryr seg vel ikke..)

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

-
Sist redigert av Sulfat den tor okt 07, 2021 9:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

hmm. trippel.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Kim Jung-in har nettopp kjøpt Sunderland.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den tor okt 07, 2021 9:13 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BVB1909 skrev: tor okt 07, 2021 9:05 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 9:01 pm
Kent skrev: tor okt 07, 2021 8:55 pm
Finnes det en sport disse fæle menneskene ikke har vært med blodfingrene sine på?

Er vel knapt et mesterskap som ikke er arrangert eller skal arrangeres av Qatar.

OL i Kina annenhver gang, virker det som.
Mange av de amerikanske ligaene er jo ikke rørt enda, som NFL og NHL. Lønnstakerne gjør også konkurransen relativt rettferdig, selv om det ikke funker perfekt der heller.

Lacrosse og Aussie Football er jo også to idretter som ikke er ødelagt av verken penger eller sjeiker.
Hvis kriteriet var at staten ikke skal være "fæle mennesker med blodfingre" må vel all amerikansk idrett være diskvalifisert?
Da regner jeg med all folk boikotter amerikansk underholdning også, hvis det er grensa til folk. Men da hadde vel folk også snudd ryggen til Man Utd osv tidligere hvis det faktisk var lista til supporterne.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Owen og Shearer hyller det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

greyserpent skrev: tor okt 07, 2021 9:06 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 9:01 pm
Kent skrev: tor okt 07, 2021 8:55 pm
Finnes det en sport disse fæle menneskene ikke har vært med blodfingrene sine på?

Er vel knapt et mesterskap som ikke er arrangert eller skal arrangeres av Qatar.

OL i Kina annenhver gang, virker det som.
Mange av de amerikanske ligaene er jo ikke rørt enda, som NFL og NHL. Lønnstakerne gjør også konkurransen relativt rettferdig, selv om det ikke funker perfekt der heller.

Lacrosse og Aussie Football er jo også to idretter som ikke er ødelagt av verken penger eller sjeiker.
Finnes ikke ne sport i USA som er interessant. Når frykten for nedrykk er borte, så forsvinner mye av spenningen.
Helt uenig, men det er en helt annen diskusjon.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»