Overtakelse - Newcastle United

Svar
markantovertak

Re: Overtakelse - Newcastle United

Legg inn av markantovertak »

Justice 97 skrev: man okt 11, 2021 2:57 pm

Selvsagt ikke. Det kommer nye som tar plassen til oss som faller fra. Hva andre velger driter jeg i, men ser det er rimelig mye spinkel ryggrad rundt om.
Nja, det eneste som hjelper er fokus, og at man ikke lar de som allerede er berørt drive med whataboutismen sin. Det er mer negativ støy nå enn noen gang, og så lenge den øker så kan vi håpe at det til slutt blir tatt grep.

Yesil

Legg inn av Yesil »

oddvar_kjempebra skrev: man okt 11, 2021 2:02 pm
Yesil skrev: man okt 11, 2021 1:04 pm
oddvar_kjempebra skrev: man okt 11, 2021 9:22 am
Det samme gjelder forøvrig stjernespillere. Haaland står jo øverst på blokka til samtlige pengesterke klubber i Europa, men jeg tviler på at han vil la seg lokke.
Nå snakker du om den samme Haaland som protesterer mot VM med landslaget, men løper rundt med Quatar på brystet på fritiden?
Haaland gir faen, som alle andre, så lenge det gir penger på konto.
Så du sier at Haaland vil takke ja til et tilbud fra Newcastle? Det tror ikke jeg. Ikke fordi han er en engel, men fordi det neppe er smart å takke ja.
Det kan koste mer enn det smaker på lang sikt.
Nei, det er ikke det jeg sier. Var snakk om noen lønnskrav fra Haaland-leiren rundt en overgang til Chelsea, og skulle disse stemme er det ikke mange andre enn Newcastle som har råd.
Jeg tror dog det kommer litt for tidlig denne gangen. Haaland flytter sannsynligvis på seg allerede til sommeren, og da blir nok Newcastle et litt for usikkert kort.

Skal ikke glemme at Newcastle kan ende med å rykke ned denne sesongen. Det hadde vært fryktelig gøy.

gavharr

Legg inn av gavharr »

Strachan7 skrev: man okt 11, 2021 2:37 pm
gavharr skrev: man okt 11, 2021 2:06 pm Flere burde støtte sine Norske favorittlag.
Og jeg støtter også mitt norske favorittlag samtidig som jeg er trofast Leedssupporter. Ganske uvirkelig, ikke?
Det som er ganske uvirkelig er at du er nummer to så langt som har klart å trekke den konklusjonen ut i fra min post. Jeg sa ingenting om at det er umulig å støtte både lokal klubb og engelsk klubb. Det er jo ikke du og dine likemenn som skal føle dere truffet, men heller den delen av Norske fotballfans som avfeier Eliteserien som dritt, og bruker det meste av sin tid på å prate den ned, samtidig som dem runker til 1-1 mellom Burnley og Everton.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Det hadde jo vert helt fantastisk om Newcastle rykket ned denne sesongen. Lov å håpe at de andre lagene motiveres ekstra av dette?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

GoldenTeacher skrev: man okt 11, 2021 4:52 pm Det hadde jo vert helt fantastisk om Newcastle rykket ned denne sesongen. Lov å håpe at de andre lagene motiveres ekstra av dette?
Det skjer jo selvsagt ikke. Altfor mange andre dårlige lag til at det skal skje. Spesielt når de nå kvitter seg med Bruce, ansetter en en dyktig DoF + manager og bruker 200mill£ i januar.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Rensenbrink82 skrev: man okt 11, 2021 2:40 pm
markantovertak skrev: man okt 11, 2021 1:55 pm
TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 1:25 pm

Så flott dere andre gjør det. Fortell gjerne hva andre gjør og ikke minst hva du selv gjør.
Prøver igjen, jeg er ikke så viktig. Hva Liverpool-supporterne gjør? De sørger blant annet for at det aldri kommer til å bli lignende eiere som i City i klubben. Staveley har jo prøvd seg (jmf McD sitt innlegg over her (fryktelig harelabb-journlistikk av Echo men...), det gikk ikke.
Skal vel ikke mer enn rundt 10 års tid tilbake hvor en eller annen rik asiat var linket til å bli ny eier for Pool, hvorpå halve VGD-Poolgjengen hadde seig væske rennende nedover låra med tanke på alle de dyre stjernene de endelig da kunne kjøpe.. At Pool liksom er så annerledes er bra naivt å tro.
Nå ble det riktignok ikke noe av denne You never WOK alone eieren, så visse Poolfans kan fortsatt sitte her og liksommoralisere over andre fæle eiere, og være angivelig plutselig veldig opptatt av menneskerettigheter.
Når du ikke skjønner forskjellen på å være eid av en riking med private midler og det å være eid av en morderstat så illustrerer du nettopp problemet med City- og Newcastle-supporterne.

Dvs, jeg tror ikke at man ikke skjønner forskjellen. Man er bare desperat etter å finne unnskyldninger for å ikke måtte fordømme det man egentlig vet er forkastelig. Så da bedriver man whataboutism til den store gullmedalje.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den man okt 11, 2021 5:05 pm, redigert 1 gang totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Det fine med denne avtalen er at den setter et enda sterkere lys også på City sine eiere. City og Newcastle vil havne i samme kurven. Som klubber som helt har gått bort i fra den minste lille respekt for menneskerettigheter og evnen til å si nei til enda mer skitne penger. Uansett hva det innbærer.
Griskhet i sin verste form.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Knaxern skrev: man okt 11, 2021 4:56 pm
GoldenTeacher skrev: man okt 11, 2021 4:52 pm Det hadde jo vert helt fantastisk om Newcastle rykket ned denne sesongen. Lov å håpe at de andre lagene motiveres ekstra av dette?
Det skjer jo selvsagt ikke. Altfor mange andre dårlige lag til at det skal skje. Spesielt når de nå kvitter seg med Bruce, ansetter en en dyktig DoF + manager og bruker 200mill£ i januar.
Bilde

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

oddvar_kjempebra skrev: man okt 11, 2021 5:00 pm
Rensenbrink82 skrev: man okt 11, 2021 2:40 pm
markantovertak skrev: man okt 11, 2021 1:55 pm
Prøver igjen, jeg er ikke så viktig. Hva Liverpool-supporterne gjør? De sørger blant annet for at det aldri kommer til å bli lignende eiere som i City i klubben. Staveley har jo prøvd seg (jmf McD sitt innlegg over her (fryktelig harelabb-journlistikk av Echo men...), det gikk ikke.
Skal vel ikke mer enn rundt 10 års tid tilbake hvor en eller annen rik asiat var linket til å bli ny eier for Pool, hvorpå halve VGD-Poolgjengen hadde seig væske rennende nedover låra med tanke på alle de dyre stjernene de endelig da kunne kjøpe.. At Pool liksom er så annerledes er bra naivt å tro.
Nå ble det riktignok ikke noe av denne You never WOK alone eieren, så visse Poolfans kan fortsatt sitte her og liksommoralisere over andre fæle eiere, og være angivelig plutselig veldig opptatt av menneskerettigheter.
Når du ikke skjønner forskjellen på å være eid av en riking med private midler og det å være eid av en morderstat så illustrerer du nettopp problemet med City- og Newcastle-supporterne.

Dvs, jeg tror ikke at man ikke skjønner forskjellen. Man er bare desperat etter å finne unnskyldninger for å ikke måtte fordømme det man egentlig vet er forkastelig. Så da bedriver man whataboutism til den store gullmedalje.
Det kunne like gjerne vært en morderstat,alle er like simple uansett. Jeg leter ikke etter unnskyldninger, jeg er bare så forbanna lei av dette hykleriske påtatte gnålet om menneskerettigheter, etikk og moral, for alle veit at det ikke handler en dritt om det. Og hva faen er dette «whatsboutism»argumentet folk strør rundt seg med her ?Dårlig ordforråd ettersom dere ikke finner norske ord?

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Whataboutism er en teknikk som har vært kjent i en god del år under det navnet, også på norsk; ikke så lett å oversette, men beskriver uansett noe reellt. https://no.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Rensenbrink82 skrev: man okt 11, 2021 5:18 pm
Det kunne like gjerne vært en morderstat,alle er like simple uansett. Jeg leter ikke etter unnskyldninger, jeg er bare så forbanna lei av dette hykleriske påtatte gnålet om menneskerettigheter, etikk og moral, for alle veit at det ikke handler en dritt om det. Og hva faen er dette «whatsboutism»argumentet folk strør rundt seg med her ?Dårlig ordforråd ettersom dere ikke finner norske ord?
Lei er det vel rette ordet vi føler på. Selv om det er på et anonymt forum så blir en jo oppgitt over voksne mennesker som skal liksom være et moralpolitiet og peke fingeren til andre supportereom hva som er rett og galt.. Hva er det som kommer så godt ut av å sitte med det samme gnålet hver eneste dag på et forum om hvor dumme og toskne andre supportere er? En må nå nesten stille spørsmålstegn med det, for det er jo litt merkelig. En kan gjerne være uenige i ting, men det blir jo diskutert og lagt frem som at City supporterne støtter massemord. Altså vi er i 2021 og stort sett er det voksne folk her inne. Det er langt mer skremmende å se enkelte sitt daglige bjeffe behov her inne, enn at en vanlig mann i gata jubler for at Manchester City vinner en fotballkamp. Jeg har sikkert en plass mellom 15 og 20 Liverpool supportere i min vennekrets. Kjekke menn og damer som heier på sitt lag og som respekterer andre sine valg av lag. Litt banter tåler alle, men dette evige gnålet og hele tiden skal sette andre bås og forlange både det ene og det andre er jo rimelig pinlig syns nå jeg da. Men bare fortsett med det, det er jo valgfritt å svare for folk, og det beste er jo ikke å svare, men samtidig så er nå det kjekt å være på et forum og, men ikke når det blir sånn at en kan ikke skrive noe som helst fordi en er en idiot som holder med Manchester City. Sånn, da får jeg sikkert pes for dette også. Bare å ta høstferie tenker jeg.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Rensenbrink82 skrev: man okt 11, 2021 5:18 pm Det kunne like gjerne vært en morderstat,alle er like simple uansett. Jeg leter ikke etter unnskyldninger, jeg er bare så forbanna lei av dette hykleriske påtatte gnålet om menneskerettigheter, etikk og moral, for alle veit at det ikke handler en dritt om det. Og hva faen er dette «whatsboutism»argumentet folk strør rundt seg med her ?Dårlig ordforråd ettersom dere ikke finner norske ord?
Det kunne like gjerne vært en morderstat? At en korrupt thai-gjøk prøvde å kjøpe LFC, noe han aldri var i nærheten av å lykkes med, likestilles med at stater på den arabiske kjøper opp PSG, Man City og nå Newcastle?

Påtatt gnål om menneskerettigheter? Hvor har du vært de siste par tiårene? Når ble det feil å engasjere seg i menneskerettigheter, etikk og moral? Hvordan er det mulig å servere dette som noe negativt og hyklersk? Om du tror folk orker å "gnåle" om disse eierne uke inn og uke ut fordi de ønsker å prate ned en klubb så bommer du virkelig ikke bare på blinken. Du bommer på alt som har med fotballsupportere å gjøre. Jeg har kompiser som har vært Man City-supportere siden 70-tallet, som elsker at laget de har fulgt en halv mannsalder har en av verdens beste managere og et lag som er blant de 5-6 beste på planeten, men hater måten det har skjedd på. De misliker sterkt at City er synonymt med det menneskesynet eierne står for. At det er vanskelig, og for mange umulig, å slutte med jubling og kjenne på en stor glede når de lyseblå vinner, skjønner jeg på sett og vis, men at LFC hadde blitt ubetydelige for meg om Saudi Arabia hadde kjøpt oss opp er 100% sikkert.

Nå vil det aldri skje, for supporterne ville satt i gang aksjoner og protester som hadde gjort en overtakelse umulig, men hadde det skjedd ville Anfield i såfall blitt fylt opp av asiatiske turister og arabere med penger. Klubben er for viktig for byen og supporterne til at det kunne ha skjedd, og selv om det finnes supportere som hver sommer ønsker at det skal kjøpes stjerner og store navn, så er det mer den alminnelige supporters drøm og ønsketenking, og ikke fryktelig tungt fundert. Hvis valget står mellom å få alt man peker på og få som fortjent etter å ha prestert, så tror jeg de aller fleste går for det siste.

Hvis det stemmer at du snart er 40 år, og ikke har fått med deg begrepet whataboutism så skjønner jeg forsåvidt innlegget.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Johwi:»Hvis det stemmer at du snart er 40 år, og ikke har fått med deg begrepet whataboutism så skjønner jeg forsåvidt innlegget.»

Jo, jeg har fått med meg dette, men det betyr ikke at jeg ikke har lov å synes at det er et vanvittig teit begrep, og spesielt når det går sport i å bruke det om og om igjen fordi folk ikke tåler argumenter imot. Hold deg til saken, snakk mindre om meg, så forbanna vanskelig kan det ikke være.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Whataboutism er et veldig godt og beskrivende utrykk. Det setter fingeren på det håpløse at noen prøver å forsvare en handling med å si «se på hva de andre driver med». En feig måte å unngå å måtte ta stilling til noe som man innerst inne vet er galt.

Saudia-Arabia er og blir en morderstat. At det skal være så vanskelig å kunne innrømme at det er helt håpløst og totalt umoralsk at de får eie og drive en PL-klubb er jo utrolig å observere.

Som Liverpool-supporter ville jeg aldri godtatt noe slik med min klubb. Heller ikke City-eierne hadde jeg akseptert. Og det hadde ikke vært vanskelig i det hele tatt å kritisert det. At noen sliter med å ta avstand fra et slik oppkjøp er nesten ikke til å tro.

fazz

Legg inn av fazz »

oddvar_kjempebra skrev: man okt 11, 2021 5:03 pm Det fine med denne avtalen er at den setter et enda sterkere lys også på City sine eiere. City og Newcastle vil havne i samme kurven. Som klubber som helt har gått bort i fra den minste lille respekt for menneskerettigheter og evnen til å si nei til enda mer skitne penger. Uansett hva det innbærer.
Griskhet i sin verste form.
Det går rykter om at Kim Jung Un snuser på å kjøpe opp Norwich. Etter å ha funnet frem kuleramma og regnet på det så kan han ved å fjerne mat, rent vann og medisiner til en snau million innbyggere kunne kjøpe både klubb og to-tre store navn i januarvinduet, fansen er ekstatiske i sosiale medier og har så smått begynt å drømme om sølvtøy igjen. Samtidig så vil verden få ett langt bedre syn på regimet i Nord Korea, så en win-win for alle involvert.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 2:07 pm Tenkte siden vedkommende er dømt for å ha finansiert terror
Er du ikke snart ferdig med å juge om dette? At du føler deg såpass presset at du må gripe etter sånne halmstrø til stadighet, sier ganske mye om hvor desperat du er etter å sette egen klubb i ett bedre lys. Det er jo akkurat sånne ting som gjør at City-eiernes investering i klubben kan anses som en ubetinget suksess

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 7:41 pm
Rensenbrink82 skrev: man okt 11, 2021 5:18 pm
Det kunne like gjerne vært en morderstat,alle er like simple uansett. Jeg leter ikke etter unnskyldninger, jeg er bare så forbanna lei av dette hykleriske påtatte gnålet om menneskerettigheter, etikk og moral, for alle veit at det ikke handler en dritt om det. Og hva faen er dette «whatsboutism»argumentet folk strør rundt seg med her ?Dårlig ordforråd ettersom dere ikke finner norske ord?
Lei er det vel rette ordet vi føler på. Selv om det er på et anonymt forum så blir en jo oppgitt over voksne mennesker som skal liksom være et moralpolitiet og peke fingeren til andre supportereom hva som er rett og galt.. Hva er det som kommer så godt ut av å sitte med det samme gnålet hver eneste dag på et forum om hvor dumme og toskne andre supportere er? En må nå nesten stille spørsmålstegn med det, for det er jo litt merkelig. En kan gjerne være uenige i ting, men det blir jo diskutert og lagt frem som at City supporterne støtter massemord. Altså vi er i 2021 og stort sett er det voksne folk her inne. Det er langt mer skremmende å se enkelte sitt daglige bjeffe behov her inne, enn at en vanlig mann i gata jubler for at Manchester City vinner en fotballkamp. Jeg har sikkert en plass mellom 15 og 20 Liverpool supportere i min vennekrets. Kjekke menn og damer som heier på sitt lag og som respekterer andre sine valg av lag. Litt banter tåler alle, men dette evige gnålet og hele tiden skal sette andre bås og forlange både det ene og det andre er jo rimelig pinlig syns nå jeg da. Men bare fortsett med det, det er jo valgfritt å svare for folk, og det beste er jo ikke å svare, men samtidig så er nå det kjekt å være på et forum og, men ikke når det blir sånn at en kan ikke skrive noe som helst fordi en er en idiot som holder med Manchester City. Sånn, da får jeg sikkert pes for dette også. Bare å ta høstferie tenker jeg.
??? Så dette om at du misliker City-eierne og mer eller mindre gitt toppfotballen var bare fjas?

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

TheOpiate skrev: man okt 11, 2021 10:25 pm
TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 2:07 pm Tenkte siden vedkommende er dømt for å ha finansiert terror
Er du ikke snart ferdig med å juge om dette? At du føler deg såpass presset at du må gripe etter sånne halmstrø til stadighet, sier ganske mye om hvor desperat du er etter å sette egen klubb i ett bedre lys. Det er jo akkurat sånne ting som gjør at City-eiernes investering i klubben kan anses som en ubetinget suksess
Vel jeg er nå ærlig med hva jeg mener om eierne mine. Er jeg positiv syns du? Vis gjerne til hvor jeg ytrer at jeg er det. Desperat er jeg på langt nær, men jeg merker enkelte Liverpool fans blir der så sant det blir nevnt noe negativt om klubben deres.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

TerryMcDermott skrev: man okt 11, 2021 12:55 pm
Klaumb skrev: man okt 11, 2021 10:32 am
Men som jeg har sagt før er ikke dette et angrep på supporterne til disse lagene. Det kunne skjedd alle i samme situasjon
--- Vi var ikke fryktelig langt fra at DIC og nettopp Staveley var de som tok over i stedet for FSG,og da hadde det vært få LFC-supportere her inne i dag - for man hadde jo da selvfølgelig ikke fulgt klubben lenger ;)

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-21785694
Det er var jo bare bullshit. Ikke en sak engang.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

WaltonBR skrev: man okt 11, 2021 11:23 pm
TerryMcDermott skrev: man okt 11, 2021 12:55 pm
Klaumb skrev: man okt 11, 2021 10:32 am
Men som jeg har sagt før er ikke dette et angrep på supporterne til disse lagene. Det kunne skjedd alle i samme situasjon
--- Vi var ikke fryktelig langt fra at DIC og nettopp Staveley var de som tok over i stedet for FSG,og da hadde det vært få LFC-supportere her inne i dag - for man hadde jo da selvfølgelig ikke fulgt klubben lenger ;)

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-21785694
Det er var jo bare bullshit. Nok en "ikkesak" fra clickbaiterne i Liverpool Echo.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

WaltonBR skrev: man okt 11, 2021 11:28 pm
WaltonBR skrev: man okt 11, 2021 11:23 pm
TerryMcDermott skrev: man okt 11, 2021 12:55 pm

--- Vi var ikke fryktelig langt fra at DIC og nettopp Staveley var de som tok over i stedet for FSG,og da hadde det vært få LFC-supportere her inne i dag - for man hadde jo da selvfølgelig ikke fulgt klubben lenger ;)

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-21785694
Det er var jo bare bullshit. Nok en "ikkesak" fra clickbaiterne i Liverpool Echo.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 11:06 pm
Vel jeg er nå ærlig med hva jeg mener om eierne mine. Er jeg positiv syns du? Vis gjerne til hvor jeg ytrer at jeg er det. Desperat er jeg på langt nær, men jeg merker enkelte Liverpool fans blir der så sant det blir nevnt noe negativt om klubben deres.
Opp igjennom årene så har du fremstått som relativt fornøyd med tingenes tilstand, og du har jo tilgangs forsvart sidene ved egen klubb som direkte kan relateres til eiernes mer skyggefulle sider. Ellers er det helt greit å dra frem negative sider ved Liverpool, men prøv da i det minste å dra frem ting som faktisk stemmer, og som ikke er plukket fritt fra blue moon eller lignende ekkokammer. Det er masse å ta Liverpool på, men dessverre lite som i tillegg fremstiller din egen klubb og ikke minst eierne i ett bedre lys.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Når det diskuteres spillere til dette Newcastle-prosjektet så må vel Gini Wijnaldum være en av de aller øverst på lista. Lacazette, Ramsey, Lingard er vel andre som er temmelig klassiske til et slikt oppsett i starten vil jeg tro.

milanB

Legg inn av milanB »

markantovertak skrev: tir okt 12, 2021 9:12 am Når det diskuteres spillere til dette Newcastle-prosjektet så må vel Gini Wijnaldum være en av de aller øverst på lista. Lacazette, Ramsey, Lingard er vel andre som er temmelig klassiske til et slikt oppsett i starten vil jeg tro.
Tja, kanskje også Ox for rundt en halv milliard burde innlemmes i prosjekt Newcastle.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

oddvar_kjempebra skrev: man okt 11, 2021 5:00 pm
Rensenbrink82 skrev: man okt 11, 2021 2:40 pm
markantovertak skrev: man okt 11, 2021 1:55 pm
Prøver igjen, jeg er ikke så viktig. Hva Liverpool-supporterne gjør? De sørger blant annet for at det aldri kommer til å bli lignende eiere som i City i klubben. Staveley har jo prøvd seg (jmf McD sitt innlegg over her (fryktelig harelabb-journlistikk av Echo men...), det gikk ikke.
Skal vel ikke mer enn rundt 10 års tid tilbake hvor en eller annen rik asiat var linket til å bli ny eier for Pool, hvorpå halve VGD-Poolgjengen hadde seig væske rennende nedover låra med tanke på alle de dyre stjernene de endelig da kunne kjøpe.. At Pool liksom er så annerledes er bra naivt å tro.
Nå ble det riktignok ikke noe av denne You never WOK alone eieren, så visse Poolfans kan fortsatt sitte her og liksommoralisere over andre fæle eiere, og være angivelig plutselig veldig opptatt av menneskerettigheter.
Når du ikke skjønner forskjellen på å være eid av en riking med private midler og det å være eid av en morderstat så illustrerer du nettopp problemet med City- og Newcastle-supporterne.

Dvs, jeg tror ikke at man ikke skjønner forskjellen. Man er bare desperat etter å finne unnskyldninger for å ikke måtte fordømme det man egentlig vet er forkastelig. Så da bedriver man whataboutism til den store gullmedalje.
Har denne "morderstaten" drept noe flere enn oss de siste årene med alle angrepskrigene vi har vært med på ?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

LD-Johnson skrev: tir okt 12, 2021 9:47 am
oddvar_kjempebra skrev: man okt 11, 2021 5:00 pm
Rensenbrink82 skrev: man okt 11, 2021 2:40 pm

Skal vel ikke mer enn rundt 10 års tid tilbake hvor en eller annen rik asiat var linket til å bli ny eier for Pool, hvorpå halve VGD-Poolgjengen hadde seig væske rennende nedover låra med tanke på alle de dyre stjernene de endelig da kunne kjøpe.. At Pool liksom er så annerledes er bra naivt å tro.
Nå ble det riktignok ikke noe av denne You never WOK alone eieren, så visse Poolfans kan fortsatt sitte her og liksommoralisere over andre fæle eiere, og være angivelig plutselig veldig opptatt av menneskerettigheter.
Når du ikke skjønner forskjellen på å være eid av en riking med private midler og det å være eid av en morderstat så illustrerer du nettopp problemet med City- og Newcastle-supporterne.

Dvs, jeg tror ikke at man ikke skjønner forskjellen. Man er bare desperat etter å finne unnskyldninger for å ikke måtte fordømme det man egentlig vet er forkastelig. Så da bedriver man whataboutism til den store gullmedalje.
Har denne "morderstaten" drept noe flere enn oss de siste årene med alle angrepskrigene vi har vært med på ?
Jeg registrerer at du synes det er helt greit at et diktatur som dreper homofile, stenger damene inne og ellers praktiserer sharia når de ikke dreper kritikere av staten også utenfor landets egne grenser kan eie en fotballklubb i PL.

Med begrunnelsen «det er så mange andre land som gjør så mye fælt». Mulig det, men eier de PL-klubber?
Er det greit for deg hvis Anders. B. Breivik blir eier av en PL-klubb? Det er jo så mange andre terrorister som har gjort mye fælt…

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Jeg synes dog at hykleriet til folk er ganske morsomt. Norge er et land som selger våpen og driver handel med SA og resten av IS-landene i GCC.

Du har Erna Solberg som deltar i Pride samtidig som hun sender kondolanser til SA når kongen dør.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Knaxern skrev: tir okt 12, 2021 4:50 pm Jeg synes dog at hykleriet til folk er ganske morsomt. Norge er et land som selger våpen og driver handel med SA og resten av IS-landene i GCC.

Du har Erna Solberg som deltar i Pride samtidig som hun sender kondolanser til SA når kongen dør.
Det er en forskjell. Veldig synd at du ikke klarer å se det.

Man sender kondolanser når folk dør. Det er folkeskikk. Selv om de som dør er noen jævler så har de sannsynligvis noen som er glad i de.

Sharpix

Legg inn av Sharpix »

Det blir fort sort hvitt tenkning i en tråd som handler om Newcastle ...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Knaxern skrev: tir okt 12, 2021 4:50 pm Jeg synes dog at hykleriet til folk er ganske morsomt. Norge er et land som selger våpen og driver handel med SA og resten av IS-landene i GCC.

Du har Erna Solberg som deltar i Pride samtidig som hun sender kondolanser til SA når kongen dør.
Så du ser ikke forskjellen på å sende en kondolanse til en diktator og det å lede et dikatur? Hvor man blant annet dreper en utenlandsk journalist på en av sine egne ambassader?

Og hvor mange PL-klubber eier egentlig den norske stat? Hvor mange har de prøvd å kjøpe?
Eller holder de seg helt unna den typen involvering?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»