Overtakelse - Newcastle United

Svar
Lew_Ashby

Re: Overtakelse - Newcastle United

Legg inn av Lew_Ashby »

fugletitteren skrev: tor okt 07, 2021 1:30 pm Er vel lite tvil om at Newcastle skal bli det neste innen sportwashing, denne gangen for det Saudi Arabiske regimet.
Er jo helt kvalmt, men dessverre virker det som flere og flere tar slike eierskap med et skuldertrekk.
Farlig tendens dog, ambivalens altså, for den generelle interessen på sikt.
Dette minner meg litt om alle innleggene dine relatert til at Manchester United har mottatt flere hundrevis av millioner gjennom sin flotte avtale med Saudi Telecom de siste 12 årene, et selskap direkte knyttet til PIF som er hovedeeier. Går ut ifra at du har vært like sint ifm den avtalen - hvor United mot et betydelig vederlag har forpliktet seg til følgende:

''The new strategic partnership will involve United lending its business and sporting expertise to clubs, sporting authorities and individuals in Saudi Arabia. The partnership forms part of Saudi Vision 2030; the plan to diversify the Saudi economy and to develop its public sectors, announced last year by Crown Prince Mohammad bin Salman.''


Men grensen går kanskje ved oppkjøp? Det å motta penger direkte mot å selge seg til den Saudiske stat er kanskje ikke det samme.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Heldige de som allerede har møtt newcastle denne sesongen

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Steining som pauseunderholdning? Eller kanskje halshugging? Må være stort å få spille for en klubb eid av rasistiske drapsmenn.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lew_Ashby skrev: fre okt 08, 2021 4:06 pm
Lezah skrev: fre okt 08, 2021 3:47 pm Håper True Geordie inviterer Hatice Cengiz til sin podcast.
Hadde litt troen på at han kom til å være prinsippfast her etter å ha kritisert City i årevis. Selvsagt ikke:
Artig når man møter seg selv i døra.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Lumanza skrev: fre okt 08, 2021 4:31 pm Heldige de som allerede har møtt newcastle denne sesongen
Er ikke slik at de blir så mye bedre før januarvinduet, selv om en ny trener selvsagt vil få mer til enn det Steve Bruce gjør.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Knaxern skrev: fre okt 08, 2021 4:34 pm
Er ikke slik at de blir så mye bedre før januarvinduet, selv om en ny trener selvsagt vil få mer til enn det Steve Bruce gjør.
Bare vent, neste kamp kommer de til å spille som en milliard!

startelver

Legg inn av startelver »

Hadde den norske stat forvaltet oljepengene på samme måte som araberne hadde vi allerede eid en haug med PL-klubber.

Ta bort oljen til S-Arabia, hva sitter de igjen med da? Det grønne skiftet kan ikke komme fort nok.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Knaxern skrev: fre okt 08, 2021 4:34 pm
Lumanza skrev: fre okt 08, 2021 4:31 pm Heldige de som allerede har møtt newcastle denne sesongen
Er ikke slik at de blir så mye bedre før januarvinduet, selv om en ny trener selvsagt vil få mer til enn det Steve Bruce gjør.
Hele klubben vil få et løft av dette. Sikkert mer profesjonalitet inn i alle instanser , alt fra trenere til vaskedamer.

Fansen vil stå samlet også betyr nok mye.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Symd at verken spillere eller managere eier moral lenger,ingen spillere eller managere burde hatt noe med sånne klubber å gjøre i det hele tatt.Og hadde supporterene hatt noe som helst omløp i hodet,så bør de selvsagt boikotte de.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

startelver skrev: fre okt 08, 2021 4:41 pm Hadde den norske stat forvaltet oljepengene på samme måte som araberne hadde vi allerede eid en haug med PL-klubber.

Ta bort oljen til S-Arabia, hva sitter de igjen med da? Det grønne skiftet kan ikke komme fort nok.
Det grønne skiftet kommer ikke før det er tomt for olje og gass i de arabiske ørkene. Dvs ikke i vår levetid.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Chromeback skrev: fre okt 08, 2021 4:36 pm
Knaxern skrev: fre okt 08, 2021 4:34 pm
Er ikke slik at de blir så mye bedre før januarvinduet, selv om en ny trener selvsagt vil få mer til enn det Steve Bruce gjør.
Bare vent, neste kamp kommer de til å spille som en milliard!
Skal sette en 1000-lapp på dem som PL-vinnere nå denne sesongen!

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

startelver skrev: fre okt 08, 2021 4:41 pm Hadde den norske stat forvaltet oljepengene på samme måte som araberne hadde vi allerede eid en haug med PL-klubber.

Ta bort oljen til S-Arabia, hva sitter de igjen med da? Det grønne skiftet kan ikke komme fort nok.
Jeg er ganske sikker på at vi får en fullskala verdenskrig i løpet av de neste 10-20 årene. Så ting vil bli annerledes, så får man se om det blir til det bedre(om man lever da).

Centrist

Legg inn av Centrist »

markantovertak skrev: fre okt 08, 2021 2:45 pm I et vanlig fotballår ser jeg sikkert to-tre lokale fotballkamper i uka, i tillegg til noen CL/PL-kamper. ES? Det produktet er i dag håndtert av de største amatørene man har sett, men er det ikke noe annet ser jeg ES på tv. Det er litt for langt til nærmeste ES klubb til at det er aktuelt med mange live-kamper. Det som ikke prioriteres all verden er landskamper verken live eller på tv, det har mistet all sjarm. Både norske og kamper med andre land. Og så er det jo kun CL av kamper i Europa som er interessant.

Verdens beste fotballspillere spiller PL og CL. Det er naturligvis det mest interessante. Men jeg har ikke akkurat dårlig samvittighet med tanke på hvor mye ES og annen breddefotball jeg ser. Det er nemlig mye.

F1 Derimot. Nope.
Klart dette er individuelle preferanser og smaker, men ES blir ikke produsert av de største amatørene man har sett. De lager studiosending med innhold før og etter kamp, snakker opp produktet, er aktive på Twitter, og har ukentlige podkaster. Synes selv Gunnhild Toldnes, Jonas Bergh Johnsen, Vegard Flemmen Vaagbø mfl. holder høy journalistisk kvalitet. Ekspertkommentatorene er alltid så som så, men det er det også i TV2 på PL-sendingene. NRK og Toppserien er jo fullstendig krise i forhold. TV2 med vintersport likeså.

Det at du bor langt unna og der mister man interessen er fair, Norge er et langstrakt land. Det er ikke snakk om å skape noen dårlig samvittighet i den forstand. Ser bare ikke hvorfor interessen er så stor når man vet hva det er som gjør produktet til hva det er. Eller, på generell befolkning så skjønner jeg det: De aller fleste er ryggradsløse naive personer uten etikk og moral. Selvfølgelig satt på spissen, men poenget står seg.
På individuelt basis har jeg derimot vanskeligheter for å forstå hvorfor det er så viktig å se verdens beste fotballspillere. Det er naturligvis det mest interessante, men fotball (og sport) er så mye mer enn det. Spørsmålet er om det faktisk er så mye mer i 2021, spesielt når man ser oppkjøpet av Newcastle United nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Haha! United with Pride, som er Newcastle sin offisielle LGBT+++ supporterklubb, er håpefulle til at Saudi vil kunne endre sitt syn på homofile framover. Ved å starte en dialog. Her er det bare å vente i spenning på at Saudi kommer til å redigete inn et mikro pride-flagg i høyre hjørne av det offisielle saudiske flagget.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lew_Ashby skrev: fre okt 08, 2021 5:41 pm Haha! United with Pride, som er Newcastle sin offisielle LGBT+++ supporterklubb, er håpefulle til at Saudi vil kunne endre sitt syn på homofile framover. Ved å starte en dialog. Her er det bare å vente i spenning på at Saudi kommer til å redigete inn et mikro pride-flagg i høyre hjørne av det offisielle saudiske flagget.

De skal ha for optimismen. Sammen med de som tror at FFP overlever det her.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chromeback skrev: fre okt 08, 2021 5:46 pm De skal ha for optimismen. Sammen med de som tror at FFP overlever det her.
De har et lite stykke å gå fra dødstraff for homofili til Pride-tog. Heldigvis bør dialogen man vil kunne starte i kjølvannet av oppkjøpet være nok.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lew_Ashby skrev: fre okt 08, 2021 5:50 pm
Chromeback skrev: fre okt 08, 2021 5:46 pm De skal ha for optimismen. Sammen med de som tror at FFP overlever det her.
De har et lite stykke å gå fra dødstraff for homofili til Pride-tog. Heldigvis bør dialogen man vil kunne starte i kjølvannet av oppkjøpet være nok.
Haha, ja du sier noe der! Dialog er nok en start, i det minste, men tviler på at dette vil gjøre store forskjellen i SA. I hvert fall før om x antall år.

steponit

Legg inn av steponit »

Chromeback skrev: fre okt 08, 2021 5:54 pm

Haha, ja du sier noe der! Dialog er nok en start, i det minste, men tviler på at dette vil gjøre store forskjellen i SA. I hvert fall før om x antall år.
Dialog er jo noe som kan ta tiår, ikke noe man kan bruke som unnskyldning for å renvaske et skrekkregime i sanntid.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

steponit skrev: fre okt 08, 2021 6:03 pm
Chromeback skrev: fre okt 08, 2021 5:54 pm

Haha, ja du sier noe der! Dialog er nok en start, i det minste, men tviler på at dette vil gjøre store forskjellen i SA. I hvert fall før om x antall år.
Dialog er jo noe som kan ta tiår, ikke noe man kan bruke som unnskyldning for å renvaske et skrekkregime i sanntid.
Helt enig i dette også.

startelver

Legg inn av startelver »

De kan jo jobbe for at homofili blir gjort om fra dødsstraff til bare livstid i fengsel, det er en god start. Heia Saudi!

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Haha, Newcastlefans med skaut og Saudi-flagg.

Saudis kronprins som bestilte drap på journalisten Kashoggi. Han er styreleder hos det statlige investeringsfondet som har kjøpt opp klubben.

Olmbas

Legg inn av Olmbas »

Tragisk at myndighetene lar kinesiske og Arabiske selskaper, prinser, konger og despoter sakte men sikkert kjøpe seg opp i europeiske klubber og annen næringsvirksomhet . Dette er en farlig utvikling der det virker som at penger gjør utøvende myndigheter totalt blindet på faremomenter og rikets sikkerhet.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Ikke lenge til det renner inn folk som har vært Newcastle-supportere hele livet, på dette forumet. Finnes selvsagt en del Newcastle-supportere i Norge, men lite er kleinere enn voksene folk som plutselig blir fotball-interesserte, og velger seg disse pengedopede klubbene.

Blir vel også for å forsvare bruken av blodpenger fra dette jævelskapet. «Jammen vi har hatt det så vondt i mange år, at vi fortjener å dope oss til suksess» som kamelknullerne fra den lyseblå delen av Manchester.

Jeg har alltid hatt sansen for Newcastle, og har alltid håpet at de skulle bli kvitt Ashley. Men snakk om å være villig til å la seg knulle brutalt i ræva for å kunne klatre noen plasser på tabellen.

il_serpente

Legg inn av il_serpente »

Som guttunge ble jeg i ‘93 fan av Kevin Keegans gutter som nylig hadde rykket opp og tok PL med storm! De ville heller vinne 4-3 enn 1-0, og hver kamp med dem var ren underholdning. De endte opp med å hevde seg helt i toppen i 4-5 år og kom svært nær å ta tittelen men bukket til slutt under til fordel for den slue og kyniske Sir Alex (og all ære til han!). Historien etter kjenner vi. For utenom 5 fine år under Sir Bobby og Keegans korte comeback, har det vært ørkenvandring.

Men når alle våre sorger nå altså ser ut til å være over, merker jeg likevel at jeg kan styre min begeistring. Én ting er den forestående pengedopingen, som jeg med rette velger å kalle det. Å leke FM i overgangsvinduet og hamstre alt ditt hjerte kan begjære av managere og verdensstjerner med ubegrenset budsjett. Ikke er det sportslig. Ikke er det moro heller. Verst av alt er selvsagt at hele gildet er sponset av morderen bin Salman og bandittstaten hans. Så jeg holder meg for nesen. Det er ikke mitt Newcastle. Har av samme grunn heller ikke skjønt meg på den nesegruse begeistringen fra City-fans og andre fans når klubben deres har blitt kjøpt opp av regimer i tilbakestående gulfstater som praktiserer både sharia, slaveri og gud vet hva. Men dem om det og lykke til 👏

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Har vært stille fra Newcastle-fansen her inne en stund. De holder seg vel i egen klubbtråd der aktiviteten er svært lav. Men jeg husker tilbake til VGD rundt 2000-tallet da var det en del Newcastle-fans som var aktive.

Nå kryper de vel ut av hulen sin ;) Spent å høre hva Tobias Santelmann sier nå:) Han har jo spilt en riking i Exit

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Justice 97 skrev: fre okt 08, 2021 8:06 pm
Lumanza skrev: fre okt 08, 2021 8:05 pm Har vært stille fra Newcastle-fansen her inne en stund. De holder seg vel i egen klubbtråd der aktiviteten er svært lav. Men jeg husker tilbake til VGD rundt 2000-tallet da var det en del Newcastle-fans som var aktive.

Nå kryper de vel ut av hulen sin ;) Spent å høre hva Tobias Santelmann sier nå:)
Husker OnkelJan fra VGD, han var Newcastle-fan.
Han kan jeg ikke huske. Men husker Milburn og Nordin. Er de her inne enda?

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Man har tenkt noen ganger de siste årene at man ønsker Levy og ENIC ut, men alternativet for Spurs kunne fort vært dette her. Kanskje like greit at klubben har de eierne som styrer nå. Blir ikke mye pokaler av det, men hadde ikke likt det særlig mye, for å si det mildt, om klubben hadde lidd samme skjebne som Newcastle.

Føler med Newcastle. Sjarmerende klubb i sin tid.
Sist redigert av Ohlaien den fre okt 08, 2021 8:22 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Lew_Ashby skrev: fre okt 08, 2021 5:41 pmUnited with Pride, som er Newcastle sin offisielle LGBT+++ supporterklubb, er håpefulle til at Saudi vil kunne endre sitt syn på homofile framover. Ved å starte en dialog.
rofl

Tenker første mål kan være å unngå å bli satt fyr på når prinsen besøker St. James for første (og sannsynligvis siste) gang.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Hallaien Hitler. Gratulerer med å ha blitt kansler. Vi i Jødiske Homofile Kommunisters Forening vil gjerne benytte denne anledningen til å starte en dialog.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Eldon skrev: fre okt 08, 2021 8:22 pm
Lew_Ashby skrev: fre okt 08, 2021 5:41 pmUnited with Pride, som er Newcastle sin offisielle LGBT+++ supporterklubb, er håpefulle til at Saudi vil kunne endre sitt syn på homofile framover. Ved å starte en dialog.
rofl

Tenker første mål kan være å unngå å bli satt fyr på når prinsen besøker St. James for første (og sannsynligvis siste) gang.
Hvem skal unngå å bli satt fyr på?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»