Fan av Flint

Svar
Koskinen

Fan av Flint

Legg inn av Koskinen »

Noen som har sett på dette?

Er faktisk skremmende å se hvor lite moden JAR er.

Fyren drømmer om å bli PL manager en dag. Tviler på at når TL. Vanskelig å se for seg en spillergruppe som aksepterer han i TL.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Er det ikke vedkommende som har lagt om fra Ålesunds-dialekt til østlandsk ?

Investor

Legg inn av Investor »

Hørte på hans ordflom i en time i Drivkraft på P2 nettopp.
En ting går igjen, nemlig at han driter i hva alle andre mener om hva han gjør og sier, han gjør som han vil uansett.
Prater om seg selv som morsom og sosial. Jaja, vi som så på Farmen kjendis fikk jo et inntrykk av hvor riktig dette var :)
Han har hatt formidabel suksess på fotballbanen, det skal han ha, men han har ikke akkurat opparbeidet seg respekt fra fotball-Norge, etter alt
det utenomsportslige, det må man vel kunne si. Han har ofte snakket før han har tenkt, og da bærer det galt av sted.

Number4

Legg inn av Number4 »

Skal han snart gifte seg igjen?

Investor

Legg inn av Investor »

Number4 skrev: tor okt 07, 2021 2:26 pm Skal han snart gifte seg igjen?
Må kanskje sende noen SMS'er først, og høre om noen er interessert :lol:

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Koskinen skrev: tor okt 07, 2021 2:13 pm Noen som har sett på dette?

Er faktisk skremmende å se hvor lite moden JAR er.

Fyren drømmer om å bli PL manager en dag. Tviler på at når TL. Vanskelig å se for seg en spillergruppe som aksepterer han i TL.
Se frivillig på et program med JAR som hovedperson? Nei, det har jeg bevisst styrt unna

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Jeg så aldri Farmen med han. Hørte det var rimelig ille, så tenkte jeg skulle sjekke ut dette. Å si at JAR driter i hva folk mener om han er helt feil. Han tar seg veldig nær av ting, og er egentlig en veldig usikker type. Å si at han driter i det er en forsvarsmekanisme. Mangler dessverre svært mange sosiale antenner.

Investor

Legg inn av Investor »

Koskinen skrev: tor okt 07, 2021 2:55 pm Jeg så aldri Farmen med han. Hørte det var rimelig ille, så tenkte jeg skulle sjekke ut dette. Å si at JAR driter i hva folk mener om han er helt feil. Han tar seg veldig nær av ting, og er egentlig en veldig usikker type. Å si at han driter i det er en forsvarsmekanisme. Mangler dessverre svært mange sosiale antenner.
Ikke jeg som sier det, dette er hans egne ord på P2 i dag.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

En prestasjon i seg selv å ikke være elsket når du er den med flest landskamper, dessverre.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Investor skrev: tor okt 07, 2021 2:20 pm Hørte på hans ordflom i en time i Drivkraft på P2 nettopp.
En ting går igjen, nemlig at han driter i hva alle andre mener om hva han gjør og sier, han gjør som han vil uansett.
Prater om seg selv som morsom og sosial. Jaja, vi som så på Farmen kjendis fikk jo et inntrykk av hvor riktig dette var :)
Han har hatt formidabel suksess på fotballbanen, det skal han ha, men han har ikke akkurat opparbeidet seg respekt fra fotball-Norge, etter alt
det utenomsportslige, det må man vel kunne si. Han har ofte snakket før han har tenkt, og da bærer det galt av sted.
Problemet er vel nettopp at han har tenkt, men at det ikke hjelper noe særlig, det heller.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Så et klipp av Fan av Flint som ligger på TV2.no
Først trodde jeg dette var noe humorgreier siden Morten Ramm har voice-over :D
Men dette er visst blodig alvor! Klarte ikke den vanvittige knotingen i mer enn noen minutter!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Har planer om å se på dette, helt uten denne forpliktelsen om å skrive et eller annet dritt om JAR, som mange virker å ha.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tinkler skrev: tor okt 07, 2021 3:43 pm Har planer om å se på dette, helt uten denne forpliktelsen om å skrive et eller annet dritt om JAR, som mange virker å ha.
Jeg så første episode og han var akkurat like pinlig som jeg trodde han var. Ekstremt selvopptatt type. Det greiene med at han hadde bryllupsbildet oppe på lagmøtet og spøkte om hvor kjekk han var. Det er jo sykt flaut, og du ser at spillerne også syns det. Eller i pausen av kampen hvor han søker bekreftelse fra spillerne om at kampplanen hans funket sykt bra.

Merket meg også at det på PP-presentasjonen hans sto "ikke klag på dommeren" eller noe. Det meste han gjorde fra sidelinjen var å klage på dommeren. Det er jo riktignok klippet, men læll.

Har ikke sett mer enn én episode. Så på teaseren fra episode to at han klarer å havne i klinsj med en innbytter på motstanderlaget.

Hele virkelighetsforståelsen hans virker merkelig. Han sier, uten å trekke en mine som tilsier at han sier det meg glimt i øyet, at hans navn er på listen til alle klubber i Eliteserien og OBOS-ligaen når de sparker en trener, og han tror han skal ta steget opp allerede i år hvis han viser seg fram for 3. divisjonslaget Flint.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Vinnerviljen til JAR kræsjer rimelig greit med den norske mentaliteten. Solskjær er nok ganske lik, bortsett fra at han er flink til å smile pent og jatte med til media.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 4:30 pm Vinnerviljen til JAR kræsjer rimelig greit med den norske mentaliteten. Solskjær er nok ganske lik, bortsett fra at han er flink til å smile pent og jatte med til media.
Problemet med JAR er ikke vinnervilje. Rett og slett skivebom.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Solvgutt1 skrev: tor okt 07, 2021 4:36 pm
Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 4:30 pm Vinnerviljen til JAR kræsjer rimelig greit med den norske mentaliteten. Solskjær er nok ganske lik, bortsett fra at han er flink til å smile pent og jatte med til media.
Problemet med JAR er ikke vinnervilje. Rett og slett skivebom.
Påbygningsfag i livets harde skole å skylde på janteloven og nisselue-mentalitet når det butter.

Champis

Legg inn av Champis »

Koskinen skrev: tor okt 07, 2021 2:55 pm Jeg så aldri Farmen med han. Hørte det var rimelig ille, så tenkte jeg skulle sjekke ut dette. Å si at JAR driter i hva folk mener om han er helt feil. Han tar seg veldig nær av ting, og er egentlig en veldig usikker type. Å si at han driter i det er en forsvarsmekanisme. Mangler dessverre svært mange sosiale antenner.

Dette er nok klink på spiker'n.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Det gir ikke mening at Riise har tenkt seg videre etter kun én sesong i Flint. En slik jobb i en forholdvis ressurssvak klubb i 3. div tar man for å bygge klubb stein for stein, og etter noen år rykke opp til 2.div. Det finnes neppe klubber fra OBOS eller 2. div som henter en trener fra et så svakt nivå basert på én sesong midt på tabellen.

Tror det beste Riise kan håpe på er å bli assistent i en OBOS eller 2.divklubb, men egoet tillater kanskje ikke å være assistent?

benib

Legg inn av benib »

Min erfaring er at de som snakker høyest om at de driter i hva andre sier og tenker er de som bryr seg mest om nettopp det.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Solvgutt1 skrev: tor okt 07, 2021 4:36 pm
Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 4:30 pm Vinnerviljen til JAR kræsjer rimelig greit med den norske mentaliteten. Solskjær er nok ganske lik, bortsett fra at han er flink til å smile pent og jatte med til media.
Problemet med JAR er ikke vinnervilje. Rett og slett skivebom.
Selvsagt må man ha en ekstrem vinnervilje for å lykkes i Monaco og spille mange hundre kamper for Liverpool - og på et tidspunkt være aktuell for Real Madrid. JAR er bare ikke smart nok til å tone det ned foran kamera, som en del av våre andre er. Det er selvsagt mulig å lykkes ved å være en stille og rolig person også (Skammelsrud, Brattbakk osv). De som har ekstrem vinnervilje vil nok ofte kræsje med det som nordmenn flest er oppdratt til å like eller det som er mentaliteten i samfunnet vårt. "Du skal ikke tro at du er noe"
Sist redigert av Ka9nen den tor okt 07, 2021 5:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Champis

Legg inn av Champis »

Solvgutt1 skrev: tor okt 07, 2021 4:26 pm
Tinkler skrev: tor okt 07, 2021 3:43 pm Har planer om å se på dette, helt uten denne forpliktelsen om å skrive et eller annet dritt om JAR, som mange virker å ha.
Jeg så første episode og han var akkurat like pinlig som jeg trodde han var. Ekstremt selvopptatt type. Det greiene med at han hadde bryllupsbildet oppe på lagmøtet og spøkte om hvor kjekk han var. Det er jo sykt flaut, og du ser at spillerne også syns det. Eller i pausen av kampen hvor han søker bekreftelse fra spillerne om at kampplanen hans funket sykt bra.

Merket meg også at det på PP-presentasjonen hans sto "ikke klag på dommeren" eller noe. Det meste han gjorde fra sidelinjen var å klage på dommeren. Det er jo riktignok klippet, men læll.

Har ikke sett mer enn én episode. Så på teaseren fra episode to at han klarer å havne i klinsj med en innbytter på motstanderlaget.

Hele virkelighetsforståelsen hans virker merkelig. Han sier, uten å trekke en mine som tilsier at han sier det meg glimt i øyet, at hans navn er på listen til alle klubber i Eliteserien og OBOS-ligaen når de sparker en trener, og han tror han skal ta steget opp allerede i år hvis han viser seg fram for 3. divisjonslaget Flint.

Spot on! Han trenger nok generelt ganske mye bekreftelse. Alle tingene du nevner la jeg også merke til, og det er rett og slett utrolig kleint. Man ser at spillerne synes det samme. Hvis han er så flink, så trenger han ikke søke bekreftelse i pausen på at kampplanen fungerer bra.

Champis

Legg inn av Champis »

Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 5:13 pm
Solvgutt1 skrev: tor okt 07, 2021 4:36 pm
Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 4:30 pm Vinnerviljen til JAR kræsjer rimelig greit med den norske mentaliteten. Solskjær er nok ganske lik, bortsett fra at han er flink til å smile pent og jatte med til media.
Problemet med JAR er ikke vinnervilje. Rett og slett skivebom.
Selvsagt må man ha en ekstrem vinnervilje for å lykkes i Monaco og spille mange hundre kamper for Liverpool - og på et tidspunkt være aktuell for Real Madrid. JAR er bare ikke smart nok til å tone det ned foran kamera, som en del av våre andre er. Det er selvsagt mulig å lykkes ved å være en stille og rolig person også (Skammelsrud, Brattbakk osv). De som har ekstrem vinnervilje vil nok ofte kræsje med det som nordmenn flest er oppdratt til å like eller det som er mentaliteten i samfunnet vårt. "Du skal ikke tro at du er noe"

Hva er vinnervilje? Å skrike og kjefte høylydt? Skjelle ut andre?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Champis skrev: tor okt 07, 2021 5:16 pm
Hva er vinnervilje? Å skrike og kjefte høylydt? Skjelle ut andre?
F.eks, eller dette:

"– Så han var ingen god taper?

– Nei, men det synes jeg var bra. Hvis man skal bli så god som han, er det å tape en ekstrem viktig drivkraft. Det gjelder ikke bare Erling. De beste kommer enda sterkere tilbake etter bitre tap, slår han fast."

https://www.tv2.no/a/13945248/

Den legendariske svømmeren Phelps var visst ikke enkel å ha med å gjøre han heller. Er nok mange eksempel på dette. Det er ikke bare JAR som er litt spesiell sånn sett, men å være den type ekstrem vinnerskalle passer nok bedre inn i USA enn det gjør i Norge. Dette har folk som Solskjær skjønt og forandrer nesten personlighet når de er i media.

Champis

Legg inn av Champis »

Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 5:51 pm
Champis skrev: tor okt 07, 2021 5:16 pm
Hva er vinnervilje? Å skrike og kjefte høylydt? Skjelle ut andre?
F.eks, eller dette:

"– Så han var ingen god taper?

– Nei, men det synes jeg var bra. Hvis man skal bli så god som han, er det å tape en ekstrem viktig drivkraft. Det gjelder ikke bare Erling. De beste kommer enda sterkere tilbake etter bitre tap, slår han fast."

https://www.tv2.no/a/13945248/

Den legendariske svømmeren Phelps var visst ikke enkel å ha med å gjøre han heller. Er nok mange eksempel på dette. Det er ikke bare JAR som er litt spesiell sånn sett, men å være den type ekstrem vinnerskalle passer nok bedre inn i USA enn det gjør i Norge. Dette har folk som Solskjær skjønt og forandrer nesten personlighet når de er i media.

Men det er nok en misoppfattelse at de som har sterk vinnevilje må være vanskelige typer eller typer som skriker og skråler. At JAR er noe større vinnertype enn Solskjær, Ronny Johnsen eller Ulrik Saltnes, for å ta noen litt andre typer - har jeg null tro på.

qbah

Legg inn av qbah »

Riise var god med beina, men alt som handler om hodet og å bruke det fornuftig er han heller dårlig på.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Men Riise har/hadde en ekstremt stor vinnervilje, akkurat det burde det ikke være noen tvil om.

Men at han er idiot i alt annet er det vel heller ikke særlig stor tvil om.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 5:13 pm De som har ekstrem vinnervilje vil nok ofte kræsje med det som nordmenn flest er oppdratt til å like eller det som er mentaliteten i samfunnet vårt. "Du skal ikke tro at du er noe"
Nordmenn generelt har stor sans for folk med vinnervilje. Team Gjert, Warholm, Tufte, Dæhli, Bjørgen, Rodal, Hareide, Bratseh, Jon Ronningen, Kjersi Grini, Aamodt, Svindal og mange andre som har resultater vi alle er stolte av. Til og med han som rotet det meste til, Northug (men en av de som ville aller mest), har ei stjerne på "Hall of fame" veggen til det norske folk.

JAR overskygger sine fantastiske prestasjoner med å fremstå på måter mange ikke liker. Om det er jantelov eller ikke kan sikkert diskuteres.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 5:13 pm
Solvgutt1 skrev: tor okt 07, 2021 4:36 pm
Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 4:30 pm Vinnerviljen til JAR kræsjer rimelig greit med den norske mentaliteten. Solskjær er nok ganske lik, bortsett fra at han er flink til å smile pent og jatte med til media.
Problemet med JAR er ikke vinnervilje. Rett og slett skivebom.
Selvsagt må man ha en ekstrem vinnervilje for å lykkes i Monaco og spille mange hundre kamper for Liverpool - og på et tidspunkt være aktuell for Real Madrid. JAR er bare ikke smart nok til å tone det ned foran kamera, som en del av våre andre er. Det er selvsagt mulig å lykkes ved å være en stille og rolig person også (Skammelsrud, Brattbakk osv). De som har ekstrem vinnervilje vil nok ofte kræsje med det som nordmenn flest er oppdratt til å like eller det som er mentaliteten i samfunnet vårt. "Du skal ikke tro at du er noe"
Jeg sier ikke at JAR ikke har vinnervilje. Jeg sier at det ikke er vinnerviljen som gjør at folk ikke liker ham. Det virker som du tror at å være usympatisk og å ha vinnervilje er det samme. Det er det ikke.

JAR fremstår som ekstremt usikker, har et voldsomt bekreftelsesbehov for veldig lite selvironi. I tillegg mangler han noen grunnleggende sosiale ferdigheter. Slike folk er slitsomme å forholde seg til.

Når han bruker lagmøtet før kamp for å snakke om hvor kjekk han var på bryllupsbildet sitt, og pausepraten må å mase på 3. divisjonsspillere om de er enige i at kampplanen hans fungerer bra, så har ikke dette noe med vinnervilje å gjøre.

I tillegg virker han ganske uintelligent. Mye av det han sier er bare veldig, veldig dumt. Han er ingen Zlatan for å si det sånn.

Investor

Legg inn av Investor »

Jeg tar meg selv i å lure på hva JAR ville sagt hvis han hadde lest denne tråden.
Forslag?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Tror ikke det er et sjakktrekk å være med i en serie som denne, men han gjør det vel kun fordi han trenger penger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»