Fan av Flint

Svar
Ka9nen

Re: Fan av Flint

Legg inn av Ka9nen »

Hmm skrev: tor okt 07, 2021 6:24 pm
Ka9nen skrev: tor okt 07, 2021 5:13 pm De som har ekstrem vinnervilje vil nok ofte kræsje med det som nordmenn flest er oppdratt til å like eller det som er mentaliteten i samfunnet vårt. "Du skal ikke tro at du er noe"
Nordmenn generelt har stor sans for folk med vinnervilje. Hareide, Bratseh,
Høres ikke ut som at Rune Bratseth alltid har hatt så stor sans for Åge Hareide :lol:

Sist redigert av Ka9nen den fre okt 08, 2021 11:50 am, redigert 1 gang totalt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Investor skrev: tor okt 07, 2021 2:20 pm Hørte på hans ordflom i en time i Drivkraft på P2 nettopp.
En ting går igjen, nemlig at han driter i hva alle andre mener om hva han gjør og sier, han gjør som han vil uansett.
Prater om seg selv som morsom og sosial. Jaja, vi som så på Farmen kjendis fikk jo et inntrykk av hvor riktig dette var :)
Han har hatt formidabel suksess på fotballbanen, det skal han ha, men han har ikke akkurat opparbeidet seg respekt fra fotball-Norge, etter alt
det utenomsportslige, det må man vel kunne si. Han har ofte snakket før han har tenkt, og da bærer det galt av sted.
P2s evige fjortenåring, Vegard Larsen, intervjuer fotballens evige fjortenåring, John Arne Riise. Grøss og gru. Drivkraft som programkonsept er jo egentlig bra, men det er definitivt konseptet og ikke programlederen som driver det programmet. "Åssen erre å spille i band 'a?" som Thomas Seltzer ble spurt etter. Verden er ny hver dag for slike mennesker.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 11:44 am
Solvgutt1 skrev: tor okt 07, 2021 6:36 pm
Jeg sier ikke at JAR ikke har vinnervilje. Jeg sier at det ikke er vinnerviljen som gjør at folk ikke liker ham. Det virker som du tror at å være usympatisk og å ha vinnervilje er det samme. Det er det ikke.

JAR fremstår som ekstremt usikker, har et voldsomt bekreftelsesbehov for veldig lite selvironi. I tillegg mangler han noen grunnleggende sosiale ferdigheter. Slike folk er slitsomme å forholde seg til.

Når han bruker lagmøtet før kamp for å snakke om hvor kjekk han var på bryllupsbildet sitt, og pausepraten må å mase på 3. divisjonsspillere om de er enige i at kampplanen hans fungerer bra, så har ikke dette noe med vinnervilje å gjøre.

I tillegg virker han ganske uintelligent. Mye av det han sier er bare veldig, veldig dumt. Han er ingen Zlatan for å si det sånn.
Noen av svakhetene hans skyldes nok denne mobbingen i oppveksten. Men det kan jo også føre til at han virkelig ville vise at han var bedre enn mobberne. Det kan være en grunn til suksessen hvis han brukte det rett, noe det ser ut til at han har gjort. Noen rare sider, men først og fremst en ekstrem vinnervilje i bunn som nok er helt ukjent for nordmenn flest.
Det virker først og fremst som du romantiserer det å være usympatisk. Man ser det jo i din beskrivelse av de vinnertypene som faktisk er sympatiske, hvor du anklager dem for å fake dette. Det er ingen sammenheng mellom å være usympatisk og det å ha sterk vinnervilje. Klart, de beste i sine felt har noen sider som er ekstreme, men det er mer enn nok verdensenere som både er hyggelige, ydmyke og sosialt oppegående. Å tilskrive JARs irriterende personlighet hans vinnervilje og si at nordmenn ikke liker han fordi vinnervilje ikke er likt i Norge fremstår bare ekstremt tendesiøst.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 12:01 pm
Det virker først og fremst som du romantiserer det å være usympatisk. Man ser det jo i din beskrivelse av de vinnertypene som faktisk er sympatiske, hvor du anklager dem for å fake dette. Det er ingen sammenheng mellom å være usympatisk og det å ha sterk vinnervilje. Klart, de beste i sine felt har noen sider som er ekstreme, men det er mer enn nok verdensenere som både er hyggelige, ydmyke og sosialt oppegående. Å tilskrive JARs irriterende personlighet hans vinnervilje og si at nordmenn ikke liker han fordi vinnervilje ikke er likt i Norge fremstår bare ekstremt tendesiøst.
Absolutt ikke

Noe ironisk, idag så etterlyses det de motsatte kvaliteter av de du trekker frem fra landslaget vårt:

"- Snille gutter kommer ikke til mesterskap, det tror jeg alle er enig om, er den klare beskjeden fra TV 2s landslagsekspert Jesper Mathisen overfor Nettavisen, før han fortsetter."

https://www.nettavisen.no/sport/ser-et- ... 3424188054

Synes å ha sett lignende eksempel fra virkelige liv, de som har kommet til toppen i noe har ofte vært "typer". Har aldri personlig møtt A4-mennesker som har nådd toppen i noe. Men jeg vet om noen man kanskje kan kalle eksentrisk?

Det er selvsagt lov å være hyggelig og grei mot omverdenen, ikke regn med at de er det i kamp dog.

Number4

Legg inn av Number4 »

Hva er et typisk a4 menneske?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 7:18 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 12:01 pm
Det virker først og fremst som du romantiserer det å være usympatisk. Man ser det jo i din beskrivelse av de vinnertypene som faktisk er sympatiske, hvor du anklager dem for å fake dette. Det er ingen sammenheng mellom å være usympatisk og det å ha sterk vinnervilje. Klart, de beste i sine felt har noen sider som er ekstreme, men det er mer enn nok verdensenere som både er hyggelige, ydmyke og sosialt oppegående. Å tilskrive JARs irriterende personlighet hans vinnervilje og si at nordmenn ikke liker han fordi vinnervilje ikke er likt i Norge fremstår bare ekstremt tendesiøst.
Absolutt ikke

Noe ironisk, idag så etterlyses det de motsatte kvaliteter av de du trekker frem fra landslaget vårt:

"- Snille gutter kommer ikke til mesterskap, det tror jeg alle er enig om, er den klare beskjeden fra TV 2s landslagsekspert Jesper Mathisen overfor Nettavisen, før han fortsetter."

https://www.nettavisen.no/sport/ser-et- ... 3424188054

Synes å ha sett lignende eksempel fra virkelige liv, de som har kommet til toppen i noe har ofte vært "typer". Har aldri personlig møtt A4-mennesker som har nådd toppen i noe. Men jeg vet om noen man kanskje kan kalle eksentrisk?

Det er selvsagt lov å være hyggelig og grei mot omverdenen, ikke regn med at de er det i kamp dog.
Jesper Mathisen er intet sannhetsvitne for noe som helst. Så er det stor forskjell på å være kynisk i konkurranse og trening, og å være en dritt utenfor. Mange toppidrettsutøvere klarer helt fint å være sympatiske, hyggelige og sjarmerende utenfor idrettsarenaen. Men da er din forklaring på det at de bare spiller en rolle? Tror du for eksempel Karsten Warholm bare later som at han er sympatisk Hva er "typete" med ham? Er han mislikt i Norge?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 7:29 pm
Jesper Mathisen er intet sannhetsvitne for noe som helst.
Det er strengt tatt ikke du heller, men jeg registrerer at MANGE har etterspurt det Mathisen etterspør her fra det norske landslaget likevel. Og det jeg svarte på var hvordan JAR var i kampsituasjon i denne serien. For JAR er vel farmen og alt mulig annet han har stilt opp på også konkurranse

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 8:33 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 7:29 pm
Jesper Mathisen er intet sannhetsvitne for noe som helst.
Det er strengt tatt ikke du heller, men jeg registrerer at MANGE har etterspurt det Mathisen etterspør her fra det norske landslaget likevel. Og det jeg svarte på var hvordan JAR var i kampsituasjon i denne serien. For JAR er vel farmen og alt mulig annet han har stilt opp på også konkurranse
Det du sa er at nordmenn ikke liker JAR fordi nordmenn ikke tåler vinnerskaller. Det er en feilaktig påstand. Det folk misliker med JAR har som sagt ingenting med hans vinnervilje å gjøre.

På samme måte som at det er en grunn til at JAR lyktes som fotballspiller, så er det en grunn til at han som 41 åring er trener for et lag i 3. divisjon som ikke har noen nevneverdig satsing på å klatre noe særlig høyere. Det er ikke fordi alle eksspillere med trenerambisjoner må starte på bunn. Det er fordi ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham. Og grunnen til at ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham er ikke at han har en sterk vinnervilje som de ikke tåler.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 8:44 pm
På samme måte som at det er en grunn til at JAR lyktes som fotballspiller, så er det en grunn til at han som 41 åring er trener for et lag i 3. divisjon som ikke har noen nevneverdig satsing på å klatre noe særlig høyere. Det er ikke fordi alle eksspillere med trenerambisjoner må starte på bunn. Det er fordi ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham. Og grunnen til at ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham er ikke at han har en sterk vinnervilje som de ikke tåler.
Jeg sa at de egenskapene folk misliker ved JAR også kan være de som har tatt han til toppen og gjort han til en av de mest suksessfulle norske fotballspillere noen gang. JA, selvsagt er han en vinnerskalle. Ikke alle vinnerskaller forsøker å fremstå sympatiske alltid og det synes jeg er greit. Det som kjennetegner vinnerskaller ofte, en utrolig kynisme osv, er ting som nordmenn typisk misliker.

Alle trenger ikke være like

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 8:54 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 8:44 pm
På samme måte som at det er en grunn til at JAR lyktes som fotballspiller, så er det en grunn til at han som 41 åring er trener for et lag i 3. divisjon som ikke har noen nevneverdig satsing på å klatre noe særlig høyere. Det er ikke fordi alle eksspillere med trenerambisjoner må starte på bunn. Det er fordi ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham. Og grunnen til at ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham er ikke at han har en sterk vinnervilje som de ikke tåler.
Jeg sa at de egenskapene folk misliker ved JAR også kan være de som har tatt han til toppen og gjort han til en av de mest suksessfulle norske fotballspillere noen gang. JA, selvsagt er han en vinnerskalle. Ikke alle vinnerskaller forsøker å fremstå sympatiske alltid og det synes jeg er greit. Det som kjennetegner vinnerskaller ofte, en utrolig kynisme osv, er ting som nordmenn typisk misliker.

Alle trenger ikke være like
Nei, du sier at han er mislikt på grunn av vinnerviljen. At det er vinnerviljen som gjør at nordmenn ikke liker ham. Det er feil. Nordmenn liker vinnerskaller. Det nordmenn misliker er folk som er ekstremt selvopptatte, umodne, sutrende og blottet for selvironi. Igjen "forsøker å fremstå sympatisk". Du virker å tro at å være hyggelig og sympatisk er noe man gjør som et slags skuespill, mens å være usympatisk er rå og ekte vinnervilje. Tror du f.eks. Warholm later som han er sympatisk, eller er han faktisk sympatisk? Har Warholm vinnervilje, og er det mange som misliker ham for det?

Nordmenn elsker vinnerskaller. Også kyniske vinnerskaller. Northug var høyt elsket. Selv etter at han fyllekjørte(fordi han er vinnerskalle?).

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Northug var også "omstridt" tidligere fordi han hadde red bull som sponsor og likte å spille poker (lol). Noe som vel forteller hvor latterlig det kan være. Om jeg ikke husker feil så tok det vel litt tid før han ble spiselig for det norske folk? JAR skal ha litt kred for å tørre å være seg selv akkurat i Norge faktisk.

Anyway, du svarer ikke på det jeg skriver og fortsetter bare med gjentagende stråmenn. JAR er ikke så viktig at jeg gidder å kverrulere med deg i evigheter om dette, men du har ikke overbevist meg om at jeg skal gidde å mislike han heller. Jeg liker vinnerskaller, også de som er litt spesielle. Så får du finne noen andre å kverrulere videre med. ha det

Number4

Legg inn av Number4 »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 9:26 pm Northug var også "omstridt" tidligere fordi han hadde red bull som sponsor
Kan jeg ikke huske, kanskje et par små drypp muligens. Den som har tjent mest på å være sponset av Red Bull er Aksel Lund Svindal. Den eneste som fikk lov til å ha logoen på fronten av hjelmen. Han fikk ikke pepper, ble vel knapt snakket om gjennom 8 år.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 9:26 pm Northug var også "omstridt" tidligere fordi han hadde red bull som sponsor og likte å spille poker (lol). Noe som vel forteller hvor latterlig det kan være. Om jeg ikke husker feil så tok det vel litt tid før han ble spiselig for det norske folk? JAR skal ha litt kred for å tørre å være seg selv akkurat i Norge faktisk.

Anyway, du svarer ikke på det jeg skriver og fortsetter bare med gjentagende stråmenn. JAR er ikke så viktig at jeg gidder å kverrulere med deg i evigheter om dette, men du har ikke overbevist meg om at jeg skal gidde å mislike han heller. Jeg liker vinnerskaller, også de som er litt spesielle. Så får du finne noen andre å kverrulere videre med. ha det
Jeg forholder meg til din opprinnelige påstand. Hvis du vil endre den så er det ikke mitt syn.

Problemet er at du knytter usympatiske personlighetstrekk med "vinnervilje" selv om de ikke har noe med vinnervilje å gjøre. Så konkluderer med at "vinnervilje" krasjer med den norske mentaliteten. Når det påpekes at det er mer enn nok vinnere, de fleste faktisk, som er godt likt i Norge så bortforklares dette med at det "spiller en annen" eller "prøver å være sympatiske".

JARs personlighet er ikke noen typisk "vinnervilje"-personlighet. Det en personlighet man finner hos diverse influensere og realitydeltakere. Det har lite med vinnervilje å gjøre. Så stemmer det at han i tillegg har en sterk vinnervilje, men det er altså ikke derfor han er mislikt. Det er en tilfeldighet.

Og jeg skjønner jo at du ikke bryr deg så mye om JAR. Det handler vel mer om å forherlige visse personlighetstrekk, samt å snakke dritt om nordmenn.
Sist redigert av Solvgutt1 den fre okt 08, 2021 9:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Number4 skrev: fre okt 08, 2021 9:38 pm
Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 9:26 pm Northug var også "omstridt" tidligere fordi han hadde red bull som sponsor
Kan jeg ikke huske, kanskje et par små drypp muligens. Den som har tjent mest på å være sponset av Red Bull er Aksel Lund Svindal. Den eneste som fikk lov til å ha logoen på fronten av hjelmen. Han fikk ikke pepper, ble vel knapt snakket om gjennom 8 år.
Nuvel, det tok ikke mange sekunder å google seg til en haug av artikler om hvor kontroversiell denne red bull og vimenn sponsoravtalen + pokerspill liksom skulle være. Jeg lo av det den gang også jeg da. Men jeg tror heldigvis nordmenn flest har gått videre.

https://www.aftenposten.no/sport/mening ... -maa-vi-si

https://kampanje.com/archive/2010/11/da ... ll-avtale/

Number4

Legg inn av Number4 »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 9:44 pm
Number4 skrev: fre okt 08, 2021 9:38 pm
Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 9:26 pm Northug var også "omstridt" tidligere fordi han hadde red bull som sponsor
Kan jeg ikke huske, kanskje et par små drypp muligens. Den som har tjent mest på å være sponset av Red Bull er Aksel Lund Svindal. Den eneste som fikk lov til å ha logoen på fronten av hjelmen. Han fikk ikke pepper, ble vel knapt snakket om gjennom 8 år.
Nuvel, det tok ikke mange sekunder å google seg til en haug av artikler om hvor kontroversiell denne red bull og vimenn sponsoravtalen + pokerspill liksom skulle være. Jeg lo av det den gang også jeg da. Men jeg tror heldigvis nordmenn flest har gått videre.

https://www.aftenposten.no/sport/mening ... -maa-vi-si

https://kampanje.com/archive/2010/11/da ... ll-avtale/
Ikke rare greiene, som jeg antok. Svindals Red Bull avtale ble inngått i 2010, samme år som den første artikkelen er fra som du linker til.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Number4 skrev: fre okt 08, 2021 9:47 pm
Ikke rare greiene, som jeg antok. Svindals Red Bull avtale ble inngått i 2010, samme år som den første artikkelen er fra som du linker til.
Da husker du dårlig, var stor ståhei i media over det. Jeg tok bare 2 random artikler av veldig mange.

Aftenposten mener altså fremdeles i 2020 at han var "kontroversiell" den gang pga blant annet det..
Sist redigert av Ka9nen den fre okt 08, 2021 9:52 pm, redigert 2 ganger totalt.

Number4

Legg inn av Number4 »

Ja, jeg så begge, men det var ikke all verden. Northug huskes nok best for helt andre kontroverser.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Number4 skrev: fre okt 08, 2021 9:52 pm Ja, jeg så begge, men det var ikke all verden. Northug huskes nok best for helt andre kontroverser.
Så jeg bare innbiller meg at det var "red-bull bråk" den gangen? Til tross for at det ligger utallige artikler ute om det? okey...
Sist redigert av Ka9nen den fre okt 08, 2021 9:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Number4 skrev: fre okt 08, 2021 9:52 pm Ja, jeg så begge, men det var ikke all verden. Northug huskes nok best for helt andre kontroverser.
Som selvfølgelig skyldes han sterke vinnervilje. Når vinnerskaller oppfører seg som dritt "er de seg selv". Når de er hyggelige og sympatiske så later de som.

"Dette har folk som Solskjær skjønt og forandrer nesten personlighet når de er i media."

Number4

Legg inn av Number4 »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 9:53 pm
Number4 skrev: fre okt 08, 2021 9:52 pm Ja, jeg så begge, men det var ikke all verden. Northug huskes nok best for helt andre kontroverser.
Så jeg bare innbiller meg at det var "red-bull bråk" den gangen? Til tross for at det ligger utallige artikler ute om det? okey...
Neida kaninen, men det var ikke all verden. Artiklene du linker til forteller jo det. Som nevnt. Svindals superkontrakt med RB ble inngått i 2010, null kontroverser med det. Ble bare litt ekstra snakk fordi det var Northug. Helt udramatisk.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Number4 skrev: fre okt 08, 2021 10:01 pm
Neida kaninen, men det var ikke all verden. Artiklene du linker til forteller jo det. Som nevnt. Svindals superkontrakt med RB ble inngått i 2010, null kontroverser med det. Ble bare litt ekstra snakk fordi det var Northug. Helt udramatisk.
Ja enig i det, for alle oppegående mennesker bør det selvsagt være helt udramatisk dette. Aftenposten skriver jo dog selv i 2020 at han var "kontroversiell" den gang. Og det var jo blant annet for de ting jeg nevnte.

Det er mange som poengterte at det var rart at det ble blåst opp så mye mer med Northug enn med Svindal mener jeg. Igjen, det begynner jo å bli en del år siden

Number4

Legg inn av Number4 »

Ja, det er mange år siden. Heldigvis den gang så hadde Norge en meget oppegående skipresident, Sverre Seeberg. Jeg våger den påstand å hevde at hadde han vært president i dag ville ikke NSF stått i den suppa som de befinner seg i dag.

Champis

Legg inn av Champis »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 7:18 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 12:01 pm
Det virker først og fremst som du romantiserer det å være usympatisk. Man ser det jo i din beskrivelse av de vinnertypene som faktisk er sympatiske, hvor du anklager dem for å fake dette. Det er ingen sammenheng mellom å være usympatisk og det å ha sterk vinnervilje. Klart, de beste i sine felt har noen sider som er ekstreme, men det er mer enn nok verdensenere som både er hyggelige, ydmyke og sosialt oppegående. Å tilskrive JARs irriterende personlighet hans vinnervilje og si at nordmenn ikke liker han fordi vinnervilje ikke er likt i Norge fremstår bare ekstremt tendesiøst.
Absolutt ikke

Noe ironisk, idag så etterlyses det de motsatte kvaliteter av de du trekker frem fra landslaget vårt:

"- Snille gutter kommer ikke til mesterskap, det tror jeg alle er enig om, er den klare beskjeden fra TV 2s landslagsekspert Jesper Mathisen overfor Nettavisen, før han fortsetter."

https://www.nettavisen.no/sport/ser-et- ... 3424188054

Synes å ha sett lignende eksempel fra virkelige liv, de som har kommet til toppen i noe har ofte vært "typer". Har aldri personlig møtt A4-mennesker som har nådd toppen i noe. Men jeg vet om noen man kanskje kan kalle eksentrisk?

Det er selvsagt lov å være hyggelig og grei mot omverdenen, ikke regn med at de er det i kamp dog.

Dette er en avsporing. Spillerne på landslaget i dag er ikke snillere enn JAR. Og JAR er naiv, som hvert fall ikke er en god egenskap for en toppidrettsutøver. Men han Jar selvfølgelig en voldsom drive og gjennomføringskraft, som har tatt talentet hans til maks - det skal han ha. Men det vi snakker om her nå, handler om helt andre ting.

Champis

Legg inn av Champis »

Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 8:44 pm
Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 8:33 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 7:29 pm
Jesper Mathisen er intet sannhetsvitne for noe som helst.
Det er strengt tatt ikke du heller, men jeg registrerer at MANGE har etterspurt det Mathisen etterspør her fra det norske landslaget likevel. Og det jeg svarte på var hvordan JAR var i kampsituasjon i denne serien. For JAR er vel farmen og alt mulig annet han har stilt opp på også konkurranse
Det du sa er at nordmenn ikke liker JAR fordi nordmenn ikke tåler vinnerskaller. Det er en feilaktig påstand. Det folk misliker med JAR har som sagt ingenting med hans vinnervilje å gjøre.

Nettopp. Det er da mange ekstreme vinnerskaller som nordmenn elsker. De man ikke liker, blir ofte forklart med jantelov etc, som er en gedigen misforståelse.

Champis

Legg inn av Champis »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 8:54 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 8:44 pm
På samme måte som at det er en grunn til at JAR lyktes som fotballspiller, så er det en grunn til at han som 41 åring er trener for et lag i 3. divisjon som ikke har noen nevneverdig satsing på å klatre noe særlig høyere. Det er ikke fordi alle eksspillere med trenerambisjoner må starte på bunn. Det er fordi ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham. Og grunnen til at ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham er ikke at han har en sterk vinnervilje som de ikke tåler.
Jeg sa at de egenskapene folk misliker ved JAR også kan være de som har tatt han til toppen og gjort han til en av de mest suksessfulle norske fotballspillere noen gang. JA, selvsagt er han en vinnerskalle. Ikke alle vinnerskaller forsøker å fremstå sympatiske alltid og det synes jeg er greit. Det som kjennetegner vinnerskaller ofte, en utrolig kynisme osv, er ting som nordmenn typisk misliker.

Alle trenger ikke være like

Selvsagt har JAR egenskaper som har tatt han langt. Han har nok også en sterk vinnervilje. Men jeg er bestemt på at det ikke er vinnerviljen i seg selv som gjør at hans navn ikke står så sterkt i Norge som det kanskje burde gjort.

Champis

Legg inn av Champis »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 9:26 pm Northug var også "omstridt" tidligere fordi han hadde red bull som sponsor og likte å spille poker (lol). Noe som vel forteller hvor latterlig det kan være. Om jeg ikke husker feil så tok det vel litt tid før han ble spiselig for det norske folk? JAR skal ha litt kred for å tørre å være seg selv akkurat i Norge faktisk.

Anyway, du svarer ikke på det jeg skriver og fortsetter bare med gjentagende stråmenn. JAR er ikke så viktig at jeg gidder å kverrulere med deg i evigheter om dette, men du har ikke overbevist meg om at jeg skal gidde å mislike han heller. Jeg liker vinnerskaller, også de som er litt spesielle. Så får du finne noen andre å kverrulere videre med. ha det

Være seg selv? Hvem andre skal han være? På en måte har jeg sympati for han, for det kan ikke være enkelt å være han. Men jeg synes det er merkelig at man skal forklare en del av hans personlige egenskaper som bedre enn de er, og omtrent som om at det heller er hele det norske folk som misforstår typen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Føler at det kræsja totalt for Riise ved den første konkursen(?), hvor han ble lurt av agenten sin.

Etter det har det bare blitt surr på surr.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Bare sett det klippet der han gjør seg til foran Tv-kamera og «klikker» på han motstandertreneren. Trur han er manager på en fullsatt stadion i PL. Kanskje det kleineste jeg har sett.

Hva er oddsen for at han sendte det klippet til bestevennen Gerrard, for så å ringe for å høre hva han synes om hans upåklagelige lederstil?

Gerrard : «oh for fucks sake. It’s John Arne again. It’s the twenty fourth time he calls me this week”

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Retnuh skrev: lør okt 09, 2021 2:18 am Bare sett det klippet der han gjør seg til foran Tv-kamera og «klikker» på han motstandertreneren. Trur han er manager på en fullsatt stadion i PL. Kanskje det kleineste jeg har sett.

Hva er oddsen for at han sendte det klippet til bestevennen Gerrard, for så å ringe for å høre hva han synes om hans upåklagelige lederstil?

Gerrard : «oh for fucks sake. It’s John Arne again. It’s the twenty fourth time he calls me this week”
Riise og Gerrard er jo veldig gode venner irl, så jeg tviler på at han blir overrasket oppførselen hans.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Eg satt på bord med han i 3 timer i poker NM i Dublin i 2017, mulig han egentlig er usikker å trenger bekreftelser, men gud hjelpe meg for ei bleie han var. Vannvittig cocky når han vant ei hand, og som ein unge når han tapte ei hand. Dei fleste som satt der var mer eller mindre flaue over ting han sa, og krevde ekstremt mye oppmerksomhet. Var ein fryd når han måtte bytte bord.

Til å vere enn av dei største norske fotball spilleren i norsk historie, så fremstår han ikkje som enn som vil bli husket for akkurat dette. Skal ha respekt for det han har oppnådd som spiller, som person vil han nok bli mer husket som ein klovn med få sosiale antenner, Broren hans Bjørn Helge er faktisk mange hakk bedre, og kanskje JAR kunne ha lært litt av han.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»