Fan av Flint

Svar
Solvgutt1

Re: Fan av Flint

Legg inn av Solvgutt1 »

Korgutt skrev: lør okt 30, 2021 4:58 pm
ElGuaje skrev: lør okt 30, 2021 4:51 pm Hvis en spiller skader seg på oppvarmingen og en annen spiller må starter. Blir det registrert som bytte da? Har jeg aldri hørt om.
Den spilleren som skal ut av startoppstillingen skal ikke inn på benken. Skal ikke brukes underveis i kampen mener jeg. Er kanskje det som har skjedd her? Men du bruker ikke opp et bytte med en slik endring dersom han forblir ubenyttet.
Spilleren som var i den opprinnelige førsteelveren ble byttet innpå i andreomgang.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Solvgutt1 skrev: lør okt 30, 2021 5:02 pm – Jeg har det helt jævlig nå. Jeg er en emosjonell fyr, og dette går veldig inn på meg. Jeg er fryktelig skuffet og lei meg, sier Riise til lokalavisen.
Føler med Riise, det renner ikke inn med tilbud om spennende trenerjobber etter dette.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Instastoryen til Riise. Klager over at mediene skriver om nedrykket.

Men stiller gledelig opp i egen serie om laget...

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

AcsOnFire skrev: lør okt 30, 2021 5:09 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 30, 2021 5:02 pm – Jeg har det helt jævlig nå. Jeg er en emosjonell fyr, og dette går veldig inn på meg. Jeg er fryktelig skuffet og lei meg, sier Riise til lokalavisen.
Føler med Riise, det renner ikke inn med tilbud om spennende trenerjobber etter dette.
Tror Riise er en type som kan komme sterkere tilbake etter dette. Han er ung som trener og tåler fint noen år med motgang så lenge han lærer av det.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Zanick skrev: lør okt 30, 2021 5:10 pm Instastoryen til Riise. Klager over at mediene skriver om nedrykket.

Men stiller gledelig opp i egen serie om laget...
At det går an. For en nisse!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Orakelet skrev: lør okt 30, 2021 5:11 pm
AcsOnFire skrev: lør okt 30, 2021 5:09 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 30, 2021 5:02 pm – Jeg har det helt jævlig nå. Jeg er en emosjonell fyr, og dette går veldig inn på meg. Jeg er fryktelig skuffet og lei meg, sier Riise til lokalavisen.
Føler med Riise, det renner ikke inn med tilbud om spennende trenerjobber etter dette.
Tror Riise er en type som kan komme sterkere tilbake etter dette. Han er ung som trener og tåler fint noen år med motgang så lenge han lærer av det.
Ingenting som tyder på at han har lært noe som helst. En 41 år gammel mann som legger ut en lang tirade på Instragram hvor han syter over at media skriver om at laget rykket ned. I alle intervjuene etter kampen er fokus på hvor trist og leit det er for ham. Ikke et ord om guttene han er trener for. En selvopptatt, bekreftelsessyk og umoden fyr som Riise vil aldri lykkes som trener.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Solvgutt1 skrev: lør okt 30, 2021 5:19 pm
Orakelet skrev: lør okt 30, 2021 5:11 pm
AcsOnFire skrev: lør okt 30, 2021 5:09 pm

Føler med Riise, det renner ikke inn med tilbud om spennende trenerjobber etter dette.
Tror Riise er en type som kan komme sterkere tilbake etter dette. Han er ung som trener og tåler fint noen år med motgang så lenge han lærer av det.
Ingenting som tyder på at han har lært noe som helst. En 41 år gammel mann som legger ut en lang tirade på Instragram hvor han syter over at media skriver om at laget rykket ned. I alle intervjuene etter kampen er fokus på hvor trist og leit det er for ham. Ikke et ord om guttene han er trener for. En selvopptatt, bekreftelsessyk og umoden fyr som Riise vil aldri lykkes som trener.
Jeg syns Riise har et poeng. Media og denne tråden inneholder uforholdsmessig mye "dritt" mot Riise. Konstruktiv kritikk er OK, men dette bikker over til ren sjikane.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Orakelet skrev: lør okt 30, 2021 5:32 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 30, 2021 5:19 pm
Orakelet skrev: lør okt 30, 2021 5:11 pm

Tror Riise er en type som kan komme sterkere tilbake etter dette. Han er ung som trener og tåler fint noen år med motgang så lenge han lærer av det.
Ingenting som tyder på at han har lært noe som helst. En 41 år gammel mann som legger ut en lang tirade på Instragram hvor han syter over at media skriver om at laget rykket ned. I alle intervjuene etter kampen er fokus på hvor trist og leit det er for ham. Ikke et ord om guttene han er trener for. En selvopptatt, bekreftelsessyk og umoden fyr som Riise vil aldri lykkes som trener.
Jeg syns Riise har et poeng. Media og denne tråden inneholder uforholdsmessig mye "dritt" mot Riise. Konstruktiv kritikk er OK, men dette bikker over til ren sjikane.
Er han ikke sterk nok til å tåle at folk godter seg når han går på trynet, så får han finne seg et annet yrke. Denne mannen skal altså bli trener i Premier League?

Og det er han som har blitt med på en TV-serie om egen trenerjobb. Så sutrer han over at media dekker det når han mislykkes? Tror du han hadde klagd på medieoppmerksomheten hvis han ikke var en fiaskotrener?

Se for deg å ha en sånn type som trener. Hvordan tror du det hadde vært? Hva slags lederegenskaper er det Riise har?
Sist redigert av Solvgutt1 den lør okt 30, 2021 5:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Solvgutt1 skrev: lør okt 30, 2021 5:19 pm
Ingenting som tyder på at han har lært noe som helst. En 41 år gammel mann som legger ut en lang tirade på Instragram hvor han syter over at media skriver om at laget rykket ned. I alle intervjuene etter kampen er fokus på hvor trist og leit det er for ham. Ikke et ord om guttene han er trener for. En selvopptatt, bekreftelsessyk og umoden fyr som Riise vil aldri lykkes som trener.
Der har du definitivt et godt poeng, fokuset er stort sett på seg selv i det jeg har sett. Han snakket om at alle lag i Norge har "han på blokka si", men jeg tror også de som eventuelt finner han interessant lenger opp legger merke til hvor mye han fokuserer på seg selv og hvor lite han fokuserer på egne spillere.

Å være egoist fungerer jo fint som spiller sikkert, men det går ikke som trener.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Nå kan han i det minste konsentrere seg om tilfeldige og fremmede kvinner på fb og sexapper, det vil jo gi litt oppmerksomhet som evner å behage et slikt type sinn.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Aldri hørt at det gjelder som ett spillerbytte før heller. Dette pleier da bare å registreres som en endring i starttroppen?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: lør okt 30, 2021 5:36 pm
Orakelet skrev: lør okt 30, 2021 5:32 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 30, 2021 5:19 pm

Denne mannen skal altså bli trener i Premier League?

Hva slags lederegenskaper er det Riise har?
Nei det SKAL HAN IKKE.

Det er jeg villig til å ta gift på, når det kommer til lederskapsevner vil jeg si det er likt med en asymptote ca to mil vest for origo, altså svært nær NULL.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Riise inn.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Chromeback skrev: lør okt 30, 2021 6:45 pm Aldri hørt at det gjelder som ett spillerbytte før heller. Dette pleier da bare å registreres som en endring i starttroppen?
Men nå tror jeg at den som går ut av startoppstillingen skal fjernes og ikke benyttes i løpet av kampen. Er ting som tyder på at akkurat det kan ha skjedd.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Riise hadde fikset hilsen fra Jordan Henderson til spillerne før dagens kamp. Svakt av spillerne å ikke respondere bedre.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Tror han er litt for godt kjent i miljøet til at noen tar sjansen på å gi ham lønnet stilling i norsk fotball. Hvis han var i nærheten av å ha evnene til å kunne bli en PL-trener så ville sannsynligvis Liverpool gitt ham en stilling i akademiet sitt. Han tok vel utdanning i tilknytning til de, så de har vel grei kontroll vil jeg tro.

For all del, en meget god fotballspiller, dog ikke så god som han selv trodde og tidvis ødela han for seg selv og laget ved å være altfor egoistisk. Hvordan han er som person utenfor fotballbanen er mindre interessant, han er ikke en del av min omgangskrets og kommer vel aldri til å bli det heller. Men slik som han fremstår er det personlighetstrekk som kommer fram som normalt gjør en uegnet som leder og ellers ikke gjør deg spesielt likandes heller. Med 100+ landskamper så finnes det vel ikke den klubb på toppnivå i Norge hvor sportslig leder ikke kan ta en par-tre telefoner for å få bekreftet om han virkelig er sånn som han ser ut på TV, sannsynligvis så er han det, og da er navnet hans strøket fra den lista han snakker om.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Zanick skrev: lør okt 30, 2021 5:10 pm Instastoryen til Riise. Klager over at mediene skriver om nedrykket.

Men stiller gledelig opp i egen serie om laget...

Synes det er litt rart og merkelig at så mange skal fryde seg over at han mislykkes med Flint. Min mening er at det er noe smålig over det.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Taururu skrev: lør okt 30, 2021 10:24 pm
Zanick skrev: lør okt 30, 2021 5:10 pm Instastoryen til Riise. Klager over at mediene skriver om nedrykket.

Men stiller gledelig opp i egen serie om laget...

Synes det er litt rart og merkelig at så mange skal fryde seg over at han mislykkes med Flint. Min mening er at det er noe smålig over det.
Når man går ut og sier at man skal bli Premier League-manager og at alle Eliteserielag har navnet ens på blokka, så vil man få det i trynet når man mislykkes fullstendig. Sånn er det. Kanskje det ikke burde være sånn, men det er nå sånn. Jeg syns det noe patetisk med å søke så mye oppmerksomhet som det Riise gjør, for så å grine når oppmerksomheten blir negativ art. Han er i 40-årene og har vel fire barn, så han burde være voksen nok til å skjønne at er man med på leken så må man tåle steken.

At det er mye oppmerksomhet rundt jobben hans i Flint er noe han har lagt opp til selv, og levd helt fint med tidligere. Ser man den første episoden av Fan av Flint så snakker han om nettopp dette, og da er han storfornøyd og snakker om at det er noe av jobben hans der. Å skape blest rundt Flint. At det er kjipt med negativ oppmerksomhet er greit nok, men takler du ikke at noen aviser skriver at laget ditt rykket ned fra 3. divisjon, så har du ikke sjans i noen profesjonell fotballklubb. Han viser hvor utrolig umoden han er.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Taururu skrev: lør okt 30, 2021 10:24 pm
Zanick skrev: lør okt 30, 2021 5:10 pm Instastoryen til Riise. Klager over at mediene skriver om nedrykket.

Men stiller gledelig opp i egen serie om laget...

Synes det er litt rart og merkelig at så mange skal fryde seg over at han mislykkes med Flint. Min mening er at det er noe smålig over det.
Jeg er helt enig i at det er smålig og glede seg over det. Problemet er at det er så vanskelig å ha sympati med ham når han gang på gang skal ha alt til å handle om seg. Jeg har ikke sett denne serien siden jeg har lav flauhetsterskel på pute TV.

Champis

Legg inn av Champis »

Taururu skrev: lør okt 30, 2021 10:24 pm
Zanick skrev: lør okt 30, 2021 5:10 pm Instastoryen til Riise. Klager over at mediene skriver om nedrykket.

Men stiller gledelig opp i egen serie om laget...

Synes det er litt rart og merkelig at så mange skal fryde seg over at han mislykkes med Flint. Min mening er at det er noe smålig over det.

Hvorfor tror du det blir sånn med Riise, og ikke med Ronny Johnsen, som røyk opprykket med opprykksfavoritten i går? Hvorfor tror du det blir skrevet mer om Riise og at flere synes det er litt gøy når han mislykkes i denne jobben?

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Kan John Arne ta over Liverpool en vakker dag ?. Mannen er jo født i Molde ,hva kan gå galt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Champis skrev: søn okt 31, 2021 3:10 pm
Taururu skrev: lør okt 30, 2021 10:24 pm
Zanick skrev: lør okt 30, 2021 5:10 pm Instastoryen til Riise. Klager over at mediene skriver om nedrykket.

Men stiller gledelig opp i egen serie om laget...

Synes det er litt rart og merkelig at så mange skal fryde seg over at han mislykkes med Flint. Min mening er at det er noe smålig over det.

Hvorfor tror du det blir sånn med Riise, og ikke med Ronny Johnsen, som røyk opprykket med opprykksfavoritten i går? Hvorfor tror du det blir skrevet mer om Riise og at flere synes det er litt gøy når han mislykkes i denne jobben?
Ikke merkelig i det hele er tatt, han går ut med masse breialitet i alt han gjør, men etter han sluttet for Liverpool har alt falt i fisk.
Væremåten hans er type mange ikke ikke liker

Champis

Legg inn av Champis »

seriemester2013 skrev: søn okt 31, 2021 3:26 pm
Champis skrev: søn okt 31, 2021 3:10 pm
Taururu skrev: lør okt 30, 2021 10:24 pm

Synes det er litt rart og merkelig at så mange skal fryde seg over at han mislykkes med Flint. Min mening er at det er noe smålig over det.

Hvorfor tror du det blir sånn med Riise, og ikke med Ronny Johnsen, som røyk opprykket med opprykksfavoritten i går? Hvorfor tror du det blir skrevet mer om Riise og at flere synes det er litt gøy når han mislykkes i denne jobben?
Ikke merkelig i det hele er tatt, han går ut med masse breialitet i alt han gjør, men etter han sluttet for Liverpool har alt falt i fisk.
Væremåten hans er type mange ikke ikke liker

Nettopp.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fin uttalelse fra Vegard Hansen. Mjøndalen 2 rykker jo ned hvis protesten gis medhold:

(...) Vi spilte kampen, og det er en grunn til at alle kampene starter likt i siste runde. De siste minuttene spilte vi på resultat. (...)

Jeg trodde grunnen til at alle kampene starter likt var at man ikke skulle kunne spille på resultat? Så skjønner jeg jo at man gjerne gjør det ved overtid og sånn hvis det er mulig, men det virker som Hansen mener at kampene starter likt fordi man skal kunne spille på resultatet i andre kamper.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Ja og nei. Man spiller på resultat, men ikke på sluttresultat. Det blir likt for alle, ingen vet sluttresultatet av en annen kamp før sin egen kamp er ferdigspilt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Solvgutt1 skrev: man nov 01, 2021 12:32 pm Fin uttalelse fra Vegard Hansen. Mjøndalen 2 rykker jo ned hvis protesten gis medhold:

(...) Vi spilte kampen, og det er en grunn til at alle kampene starter likt i siste runde. De siste minuttene spilte vi på resultat. (...)

Jeg trodde grunnen til at alle kampene starter likt var at man ikke skulle kunne spille på resultat? Så skjønner jeg jo at man gjerne gjør det ved overtid og sånn hvis det er mulig, men det virker som Hansen mener at kampene starter likt fordi man skal kunne spille på resultatet i andre kamper.
Man spiller jo på resultat til en viss grad i alle slike "siste serierunde" scenarioer. Etter hvert som resultater endrer seg i andre kamper vet man om man bør ofre mer offensivt eller prøve å trygge bakover. Målforskjellen spilte jo i dette tilfellet inn også. Samt kampen Halsen - Kråkerøy.

Men man vet ikke resultatet i andre kamper før avspark. Man kan altså ikke legge opp en taktikk fra før kampene starter basert på andre resultater.

Det er heller ikke nødvendigvis slik at Mjøndalen 2 rykker ned om protesten tas til følge. Oppsal kan jo få en bot på en formell rapporteringsfeil eller noe uten at det påvirker hvem som rykker ned. Vil være ganske absurd om en så minimal teknisk formalitet forårsaker endring i poeng og nedrykk.

Flint er nok nede.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Nja, de får da oppdateringer om stillingen i de andre kampene. Trenger bare en bekjent på tribunen som sender SMS.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

mogandisu skrev: man nov 01, 2021 1:19 pm
Solvgutt1 skrev: man nov 01, 2021 12:32 pm Fin uttalelse fra Vegard Hansen. Mjøndalen 2 rykker jo ned hvis protesten gis medhold:

(...) Vi spilte kampen, og det er en grunn til at alle kampene starter likt i siste runde. De siste minuttene spilte vi på resultat. (...)

Jeg trodde grunnen til at alle kampene starter likt var at man ikke skulle kunne spille på resultat? Så skjønner jeg jo at man gjerne gjør det ved overtid og sånn hvis det er mulig, men det virker som Hansen mener at kampene starter likt fordi man skal kunne spille på resultatet i andre kamper.
Man spiller jo på resultat til en viss grad i alle slike "siste serierunde" scenarioer. Etter hvert som resultater endrer seg i andre kamper vet man om man bør ofre mer offensivt eller prøve å trygge bakover. Målforskjellen spilte jo i dette tilfellet inn også. Samt kampen Halsen - Kråkerøy.

Men man vet ikke resultatet i andre kamper før avspark. Man kan altså ikke legge opp en taktikk fra før kampene starter basert på andre resultater.

Det er heller ikke nødvendigvis slik at Mjøndalen 2 rykker ned om protesten tas til følge. Oppsal kan jo få en bot på en formell rapporteringsfeil eller noe uten at det påvirker hvem som rykker ned. Vil være ganske absurd om en så minimal teknisk formalitet forårsaker endring i poeng og nedrykk.

Flint er nok nede.
Men poenget med å spille samtidig er jo at man i så liten grad som mulig skal kunne spille på resultatet i andre kamper. Selv om den muligheten ikke er mulig å eliminere. Hansen snakker som om det er motsatt.

Ellers så er jeg spent på fortsettelsen i den aktuelle TV-serien. Teaseren for ukas episode viser en mildt sagt hissig Riise, og det kan virke som han står og slenger dritt til eget lag fra sidelinja. Allerede her er det snakk om jantelov og misunnelse. Så jeg er spent på hvordan han framstår i siste episode.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Solvgutt1 skrev: man nov 01, 2021 1:23 pm
mogandisu skrev: man nov 01, 2021 1:19 pm
Solvgutt1 skrev: man nov 01, 2021 12:32 pm Fin uttalelse fra Vegard Hansen. Mjøndalen 2 rykker jo ned hvis protesten gis medhold:

(...) Vi spilte kampen, og det er en grunn til at alle kampene starter likt i siste runde. De siste minuttene spilte vi på resultat. (...)

Jeg trodde grunnen til at alle kampene starter likt var at man ikke skulle kunne spille på resultat? Så skjønner jeg jo at man gjerne gjør det ved overtid og sånn hvis det er mulig, men det virker som Hansen mener at kampene starter likt fordi man skal kunne spille på resultatet i andre kamper.
Man spiller jo på resultat til en viss grad i alle slike "siste serierunde" scenarioer. Etter hvert som resultater endrer seg i andre kamper vet man om man bør ofre mer offensivt eller prøve å trygge bakover. Målforskjellen spilte jo i dette tilfellet inn også. Samt kampen Halsen - Kråkerøy.

Men man vet ikke resultatet i andre kamper før avspark. Man kan altså ikke legge opp en taktikk fra før kampene starter basert på andre resultater.

Det er heller ikke nødvendigvis slik at Mjøndalen 2 rykker ned om protesten tas til følge. Oppsal kan jo få en bot på en formell rapporteringsfeil eller noe uten at det påvirker hvem som rykker ned. Vil være ganske absurd om en så minimal teknisk formalitet forårsaker endring i poeng og nedrykk.

Flint er nok nede.
Men poenget med å spille samtidig er jo at man i så liten grad som mulig skal kunne spille på resultatet i andre kamper. Selv om den muligheten ikke er mulig å eliminere. Hansen snakker som om det er motsatt.
Tolker Hansen slik at han ikke mener "formålet" med å starte likt er at å "spille på resultat", men heller at det var det Mjøndalen 2 faktisk gjorde de siste 10-15 minuttene av kampen og ta det i så måte er urettferdig å endre resultatene retroaktivt. Men ja, ser hvordan du ser det også.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

mogandisu skrev: man nov 01, 2021 1:29 pm
Solvgutt1 skrev: man nov 01, 2021 1:23 pm
mogandisu skrev: man nov 01, 2021 1:19 pm

Man spiller jo på resultat til en viss grad i alle slike "siste serierunde" scenarioer. Etter hvert som resultater endrer seg i andre kamper vet man om man bør ofre mer offensivt eller prøve å trygge bakover. Målforskjellen spilte jo i dette tilfellet inn også. Samt kampen Halsen - Kråkerøy.

Men man vet ikke resultatet i andre kamper før avspark. Man kan altså ikke legge opp en taktikk fra før kampene starter basert på andre resultater.

Det er heller ikke nødvendigvis slik at Mjøndalen 2 rykker ned om protesten tas til følge. Oppsal kan jo få en bot på en formell rapporteringsfeil eller noe uten at det påvirker hvem som rykker ned. Vil være ganske absurd om en så minimal teknisk formalitet forårsaker endring i poeng og nedrykk.

Flint er nok nede.
Men poenget med å spille samtidig er jo at man i så liten grad som mulig skal kunne spille på resultatet i andre kamper. Selv om den muligheten ikke er mulig å eliminere. Hansen snakker som om det er motsatt.
Tolker Hansen slik at han ikke mener "formålet" med å starte likt er at å "spille på resultat", men heller at det var det Mjøndalen 2 faktisk gjorde de siste 10-15 minuttene av kampen og ta det i så måte er urettferdig å endre resultatene retroaktivt. Men ja, ser hvordan du ser det også.
Det er den "det er en grunn til at man starter samtidig"-kommentaren hans som jeg stusser ved. Men det er jo en bagatell. Jeg syns heller ikke denne saken bør få konsekvenser for nedrykkskampen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»