Fan av Flint

Svar
Ka9nen

Re: Fan av Flint

Legg inn av Ka9nen »

Number4 skrev: fre okt 08, 2021 10:01 pm
Neida kaninen, men det var ikke all verden. Artiklene du linker til forteller jo det. Som nevnt. Svindals superkontrakt med RB ble inngått i 2010, null kontroverser med det. Ble bare litt ekstra snakk fordi det var Northug. Helt udramatisk.
Ja enig i det, for alle oppegående mennesker bør det selvsagt være helt udramatisk dette. Aftenposten skriver jo dog selv i 2020 at han var "kontroversiell" den gang. Og det var jo blant annet for de ting jeg nevnte.

Det er mange som poengterte at det var rart at det ble blåst opp så mye mer med Northug enn med Svindal mener jeg. Igjen, det begynner jo å bli en del år siden

Number4

Legg inn av Number4 »

Ja, det er mange år siden. Heldigvis den gang så hadde Norge en meget oppegående skipresident, Sverre Seeberg. Jeg våger den påstand å hevde at hadde han vært president i dag ville ikke NSF stått i den suppa som de befinner seg i dag.

Champis

Legg inn av Champis »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 7:18 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 12:01 pm
Det virker først og fremst som du romantiserer det å være usympatisk. Man ser det jo i din beskrivelse av de vinnertypene som faktisk er sympatiske, hvor du anklager dem for å fake dette. Det er ingen sammenheng mellom å være usympatisk og det å ha sterk vinnervilje. Klart, de beste i sine felt har noen sider som er ekstreme, men det er mer enn nok verdensenere som både er hyggelige, ydmyke og sosialt oppegående. Å tilskrive JARs irriterende personlighet hans vinnervilje og si at nordmenn ikke liker han fordi vinnervilje ikke er likt i Norge fremstår bare ekstremt tendesiøst.
Absolutt ikke

Noe ironisk, idag så etterlyses det de motsatte kvaliteter av de du trekker frem fra landslaget vårt:

"- Snille gutter kommer ikke til mesterskap, det tror jeg alle er enig om, er den klare beskjeden fra TV 2s landslagsekspert Jesper Mathisen overfor Nettavisen, før han fortsetter."

https://www.nettavisen.no/sport/ser-et- ... 3424188054

Synes å ha sett lignende eksempel fra virkelige liv, de som har kommet til toppen i noe har ofte vært "typer". Har aldri personlig møtt A4-mennesker som har nådd toppen i noe. Men jeg vet om noen man kanskje kan kalle eksentrisk?

Det er selvsagt lov å være hyggelig og grei mot omverdenen, ikke regn med at de er det i kamp dog.

Dette er en avsporing. Spillerne på landslaget i dag er ikke snillere enn JAR. Og JAR er naiv, som hvert fall ikke er en god egenskap for en toppidrettsutøver. Men han Jar selvfølgelig en voldsom drive og gjennomføringskraft, som har tatt talentet hans til maks - det skal han ha. Men det vi snakker om her nå, handler om helt andre ting.

Champis

Legg inn av Champis »

Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 8:44 pm
Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 8:33 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 7:29 pm
Jesper Mathisen er intet sannhetsvitne for noe som helst.
Det er strengt tatt ikke du heller, men jeg registrerer at MANGE har etterspurt det Mathisen etterspør her fra det norske landslaget likevel. Og det jeg svarte på var hvordan JAR var i kampsituasjon i denne serien. For JAR er vel farmen og alt mulig annet han har stilt opp på også konkurranse
Det du sa er at nordmenn ikke liker JAR fordi nordmenn ikke tåler vinnerskaller. Det er en feilaktig påstand. Det folk misliker med JAR har som sagt ingenting med hans vinnervilje å gjøre.

Nettopp. Det er da mange ekstreme vinnerskaller som nordmenn elsker. De man ikke liker, blir ofte forklart med jantelov etc, som er en gedigen misforståelse.

Champis

Legg inn av Champis »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 8:54 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 08, 2021 8:44 pm
På samme måte som at det er en grunn til at JAR lyktes som fotballspiller, så er det en grunn til at han som 41 åring er trener for et lag i 3. divisjon som ikke har noen nevneverdig satsing på å klatre noe særlig høyere. Det er ikke fordi alle eksspillere med trenerambisjoner må starte på bunn. Det er fordi ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham. Og grunnen til at ingen profesjonelle fotballklubber vil ansette ham er ikke at han har en sterk vinnervilje som de ikke tåler.
Jeg sa at de egenskapene folk misliker ved JAR også kan være de som har tatt han til toppen og gjort han til en av de mest suksessfulle norske fotballspillere noen gang. JA, selvsagt er han en vinnerskalle. Ikke alle vinnerskaller forsøker å fremstå sympatiske alltid og det synes jeg er greit. Det som kjennetegner vinnerskaller ofte, en utrolig kynisme osv, er ting som nordmenn typisk misliker.

Alle trenger ikke være like

Selvsagt har JAR egenskaper som har tatt han langt. Han har nok også en sterk vinnervilje. Men jeg er bestemt på at det ikke er vinnerviljen i seg selv som gjør at hans navn ikke står så sterkt i Norge som det kanskje burde gjort.

Champis

Legg inn av Champis »

Ka9nen skrev: fre okt 08, 2021 9:26 pm Northug var også "omstridt" tidligere fordi han hadde red bull som sponsor og likte å spille poker (lol). Noe som vel forteller hvor latterlig det kan være. Om jeg ikke husker feil så tok det vel litt tid før han ble spiselig for det norske folk? JAR skal ha litt kred for å tørre å være seg selv akkurat i Norge faktisk.

Anyway, du svarer ikke på det jeg skriver og fortsetter bare med gjentagende stråmenn. JAR er ikke så viktig at jeg gidder å kverrulere med deg i evigheter om dette, men du har ikke overbevist meg om at jeg skal gidde å mislike han heller. Jeg liker vinnerskaller, også de som er litt spesielle. Så får du finne noen andre å kverrulere videre med. ha det

Være seg selv? Hvem andre skal han være? På en måte har jeg sympati for han, for det kan ikke være enkelt å være han. Men jeg synes det er merkelig at man skal forklare en del av hans personlige egenskaper som bedre enn de er, og omtrent som om at det heller er hele det norske folk som misforstår typen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Føler at det kræsja totalt for Riise ved den første konkursen(?), hvor han ble lurt av agenten sin.

Etter det har det bare blitt surr på surr.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Bare sett det klippet der han gjør seg til foran Tv-kamera og «klikker» på han motstandertreneren. Trur han er manager på en fullsatt stadion i PL. Kanskje det kleineste jeg har sett.

Hva er oddsen for at han sendte det klippet til bestevennen Gerrard, for så å ringe for å høre hva han synes om hans upåklagelige lederstil?

Gerrard : «oh for fucks sake. It’s John Arne again. It’s the twenty fourth time he calls me this week”

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Retnuh skrev: lør okt 09, 2021 2:18 am Bare sett det klippet der han gjør seg til foran Tv-kamera og «klikker» på han motstandertreneren. Trur han er manager på en fullsatt stadion i PL. Kanskje det kleineste jeg har sett.

Hva er oddsen for at han sendte det klippet til bestevennen Gerrard, for så å ringe for å høre hva han synes om hans upåklagelige lederstil?

Gerrard : «oh for fucks sake. It’s John Arne again. It’s the twenty fourth time he calls me this week”
Riise og Gerrard er jo veldig gode venner irl, så jeg tviler på at han blir overrasket oppførselen hans.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Eg satt på bord med han i 3 timer i poker NM i Dublin i 2017, mulig han egentlig er usikker å trenger bekreftelser, men gud hjelpe meg for ei bleie han var. Vannvittig cocky når han vant ei hand, og som ein unge når han tapte ei hand. Dei fleste som satt der var mer eller mindre flaue over ting han sa, og krevde ekstremt mye oppmerksomhet. Var ein fryd når han måtte bytte bord.

Til å vere enn av dei største norske fotball spilleren i norsk historie, så fremstår han ikkje som enn som vil bli husket for akkurat dette. Skal ha respekt for det han har oppnådd som spiller, som person vil han nok bli mer husket som ein klovn med få sosiale antenner, Broren hans Bjørn Helge er faktisk mange hakk bedre, og kanskje JAR kunne ha lært litt av han.

Number4

Legg inn av Number4 »

Gøy at han ser på seg selv som kjekk. Enkelte ord/navn går ikke helt sammen. Som f.eks. Bergen og fotball. 😜

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Chromeback skrev: lør okt 09, 2021 2:26 am
Retnuh skrev: lør okt 09, 2021 2:18 am Bare sett det klippet der han gjør seg til foran Tv-kamera og «klikker» på han motstandertreneren. Trur han er manager på en fullsatt stadion i PL. Kanskje det kleineste jeg har sett.

Hva er oddsen for at han sendte det klippet til bestevennen Gerrard, for så å ringe for å høre hva han synes om hans upåklagelige lederstil?

Gerrard : «oh for fucks sake. It’s John Arne again. It’s the twenty fourth time he calls me this week”
Riise og Gerrard er jo veldig gode venner irl, så jeg tviler på at han blir overrasket oppførselen hans.
Ja det kan godt hende.

Jeg tipper likevel John Arne er av typen som stadig vekk FaceTimer Gerrard når han er sammen med folk han skal imponere. Tviler på at Gerrard gjør det samme.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Retnuh skrev: lør okt 09, 2021 2:36 am
Chromeback skrev: lør okt 09, 2021 2:26 am
Retnuh skrev: lør okt 09, 2021 2:18 am Bare sett det klippet der han gjør seg til foran Tv-kamera og «klikker» på han motstandertreneren. Trur han er manager på en fullsatt stadion i PL. Kanskje det kleineste jeg har sett.

Hva er oddsen for at han sendte det klippet til bestevennen Gerrard, for så å ringe for å høre hva han synes om hans upåklagelige lederstil?

Gerrard : «oh for fucks sake. It’s John Arne again. It’s the twenty fourth time he calls me this week”
Riise og Gerrard er jo veldig gode venner irl, så jeg tviler på at han blir overrasket oppførselen hans.
Ja det kan godt hende.

Jeg tipper likevel John Arne er av typen som stadig vekk FaceTimer Gerrard når han er sammen med folk han skal imponere. Tviler på at Gerrard gjør det samme.
Han hadde fått Gerrard til å spille inn en hilsen til laget.

Alfon

Legg inn av Alfon »

JAR var en steika god fotballspiller det skal han ha. Privatlivet skulle jeg ønska han holdt for seg selv. Lykke til som trener for et møkkalag. Alle må vel starte en plass. Håper han får brikkene på plass.
Har ikke akkurat troa på at hans trenerkarriere vil ta av dessverre.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

En underholdende humorserie, kommer absolutt til å følge med videre. Underes hvem han skal vise videohilsen fra i garderoben før Champions League finalen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Haugzu skrev: lør okt 09, 2021 11:33 am En underholdende humorserie, kommer absolutt til å følge med videre. Underes hvem han skal vise videohilsen fra i garderoben før Champions League finalen.
Ja, men det er jo vel så underholdende å se samspillet mellom Ramm og foreldrene, som å høre Riise snakke om seg selv.

Men blir gøy å se utover i episodene. De har jo ikke hatt noen supersesong, og det tok en stund før den første seieren kom så det kan bli mye surmuling etter hvert.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jeg er usikker. Er dette en tråd om serien "Fan av Flint" eller er det en konkurranse i å slenge mest drit om John Arne Riise?

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: søn okt 10, 2021 1:15 pm Jeg er usikker. Er dette en tråd om serien "Fan av Flint" eller er det en konkurranse i å slenge mest drit om John Arne Riise?

Nå er jo hovedpersonen i den serien Riise, så det er naturlig at han omtales. Og er det en person som virkelig legger opp til å få omtale rundt seg selv, så er det han. Personlig har jeg ingen agenda om å "slenge mest mulig drit", men det må jaggu gå an å si sin ærlige meninger om hvordan man synes han framstår.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Investor skrev: fre okt 08, 2021 8:22 am Jeg tar meg selv i å lure på hva JAR ville sagt hvis han hadde lest denne tråden.
Forslag?
Kanskje ervervet seg litt selvinnsikt?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Champis skrev: man okt 11, 2021 12:22 am Og er det en person som virkelig legger opp til å få omtale rundt seg selv, så er det han.
At han stikker nesa frem og mener ting er helt fair det. Jeg forstår bare ikke hvorfor så mange her skal ha en konkurranse i å slenge mest mulig skit om han fordi han er den personen han er.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Lilleborg skrev: tir okt 12, 2021 12:29 pm
Champis skrev: man okt 11, 2021 12:22 am Og er det en person som virkelig legger opp til å få omtale rundt seg selv, så er det han.
At han stikker nesa frem og mener ting er helt fair det. Jeg forstår bare ikke hvorfor så mange her skal ha en konkurranse i å slenge mest mulig skit om han fordi han er den personen han er.
Det er jo en grunn til at man har valgt å lage en serie om at John Arne Riise trener et middelmådig 3. divisjonslag. Det er ikke at det er så spennende å se hvor god han er som trener. Ronny Johnsen trener vel også et lag nede i divisjonene uten at noen har lagd en serie om det?

Hele serien er jo basert på at Riise er den personen han er, og det har litt den samme tiltrekningsevnen som diverse realityserier har.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Solvgutt1 skrev: tir okt 12, 2021 12:32 pm Hele serien er jo basert på at Riise er den personen han er, og det har litt den samme tiltrekningsevnen som diverse realityserier har.
Jeg ser den. Men synes du alt som har kommet i denne tråden er nødvendige uttalelser om han?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Solvgutt1 skrev: tir okt 12, 2021 12:32 pm
Lilleborg skrev: tir okt 12, 2021 12:29 pm
Champis skrev: man okt 11, 2021 12:22 am Og er det en person som virkelig legger opp til å få omtale rundt seg selv, så er det han.
At han stikker nesa frem og mener ting er helt fair det. Jeg forstår bare ikke hvorfor så mange her skal ha en konkurranse i å slenge mest mulig skit om han fordi han er den personen han er.
Det er jo en grunn til at man har valgt å lage en serie om at John Arne Riise trener et middelmådig 3. divisjonslag. Det er ikke at det er så spennende å se hvor god han er som trener. Ronny Johnsen trener vel også et lag nede i divisjonene uten at noen har lagd en serie om det?

Hele serien er jo basert på at Riise er den personen han er, og det har litt den samme tiltrekningsevnen som diverse realityserier har.
Og derfor kan vi heldigvis også velge om vi ønsker å se serien eller ikke, jeg har valgt ikke. Ser uansett at dette kan ha underholdningsverdi nettopp pga av at han ikke er stereotyp, men av samme grunn orker ikke jeg se dette

Alfon

Legg inn av Alfon »

Er det nå nettopp JAR har skifta dialekt? Jeg har ikke lagt merke til forandringen før nå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Alfon skrev: tir okt 12, 2021 5:21 pm Er det nå nettopp JAR har skifta dialekt? Jeg har ikke lagt merke til forandringen før nå.
Han var med i Lomma på Silje og da hadde han lagt om.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: tir okt 12, 2021 12:29 pm
Champis skrev: man okt 11, 2021 12:22 am Og er det en person som virkelig legger opp til å få omtale rundt seg selv, så er det han.
At han stikker nesa frem og mener ting er helt fair det. Jeg forstår bare ikke hvorfor så mange her skal ha en konkurranse i å slenge mest mulig skit om han fordi han er den personen han er.

Selvsagt er det helt fair! Og da må man også regne med at folk uttaler seg om det han kommer med! Sånn er det da for alle her på kloden??

Som sagt, det er ikke noe konkurranse i å snakke mest mulig skit, det er en vurdering av hvordan han framstår.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Lilleborg skrev: tir okt 12, 2021 12:36 pm
Solvgutt1 skrev: tir okt 12, 2021 12:32 pm Hele serien er jo basert på at Riise er den personen han er, og det har litt den samme tiltrekningsevnen som diverse realityserier har.
Jeg ser den. Men synes du alt som har kommet i denne tråden er nødvendige uttalelser om han?
Det spørs hva du mener med nødvendige uttalelser. JAR og andre fotballpersonligheter er det vel strengt tatt ikke nødvendig å kommentere I det hele tatt. Men nå er det nå det vi gjør på et fotballforum, nødvendig eller ei.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Man kan mene mye om Riise, men kommenterer som «jeg skal ikke se fordi Riise er med» er det dummeste jeg hører. Fan av Flint er en morsom og interresant serie for oss som er glad i ball, innsiden av en klubb og bredde!

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Pute-tv. Ikke akkurat klippet til fordel for hovedpersonen heller. Litt trist på et vis.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Wengerist skrev: tor okt 21, 2021 4:15 pm Pute-tv. Ikke akkurat klippet til fordel for hovedpersonen heller. Litt trist på et vis.
Det var vel aldri ment å klippes til hans fordel. Uansett han sier og gjør de tingene, helt grusomt.

Holdt ut tre minutter med sending, det er vel ca en episode uten reklamen.

Stakkars spillere på det laget.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»