Maren Lundby dropper OL-sesongen

Svar

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Leit, som politikerne sier.

Hadde veldig gjerne sett Lundby i OL, men tross alt viktigst at hun tar vare på seg selv.

lund

Legg inn av lund »

Klok dame.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Håper Iversen og de andre langrennsgutta som var ute med kjeften har vett nok til å holde kjeft eller beklage nå. Krikken om hennes deltagelse i SVD var skivebom fra A til Å, hvilke forutsetning hadde de for å kritisere en som driver med en helt annen idrett. Nå kom fasiten ut.
Sist redigert av Zanick den tor okt 07, 2021 4:52 pm, redigert 1 gang totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Da fikk vi svarer på det noe merkelige valget med å stille opp i Skal vi danse i høst.
Og en påminnelse om å ikke være skråsikker og bombastisk i kritikken når man ikke vet alt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Zanick skrev: tor okt 07, 2021 4:52 pm Håper Iversen og de andre langrennsgutta som var ute med kjeften har vett nok til å holde kjeft eller beklage nå. Krikken om hennes deltagelse i SVD var skivebom fra A til Å, hvilke forutsetning hadde de for å kritisere en som driver med en helt annen idrett. Nå kom fasiten ut.
De har jo rett, det er selvsagt umulig å bruke måneder i et reality program og samtidig prestere på toppnivå, selv i kvinnehopp.

lund

Legg inn av lund »

Det kan man strengt tatt ikke uttale seg om, ettersom hun ikke har hatt noen konkurranser å konkurrere i ennå. Det får vi med andre ord aldri vite.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hun har vektproblemer? I hopp betyr jo det vanligvis at de er blitt for tynne/lette. Samtidig sier hun at "jeg har kanskje aldri vært sunnere enn jeg er nå. Men den kroppen passer ikke helt for skihopping." Høres jo heller ut som at hun er blitt noe tyngre og dermed ikke like egnet for skihopp som hun har vært de siste sesongene?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

GoingKronos skrev: tor okt 07, 2021 4:58 pm
Zanick skrev: tor okt 07, 2021 4:52 pm Håper Iversen og de andre langrennsgutta som var ute med kjeften har vett nok til å holde kjeft eller beklage nå. Krikken om hennes deltagelse i SVD var skivebom fra A til Å, hvilke forutsetning hadde de for å kritisere en som driver med en helt annen idrett. Nå kom fasiten ut.
De har jo rett, det er selvsagt umulig å bruke måneder i et reality program og samtidig prestere på toppnivå, selv i kvinnehopp.
En av grunnene til ho ble i Skal vi danse, var at ho håpte det skulle løse vekt problemet.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Huff!

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

KongOlav2 skrev: tor okt 07, 2021 5:06 pm Hun har vektproblemer? I hopp betyr jo det vanligvis at de er blitt for tynne/lette. Samtidig sier hun at "jeg har kanskje aldri vært sunnere enn jeg er nå. Men den kroppen passer ikke helt for skihopping." Høres jo heller ut som at hun er blitt noe tyngre og dermed ikke like egnet for skihopp som hun har vært de siste sesongene?
Det var åpenbart i en av de første SVD programmene at hun måtte ha lagt på seg ganske mye til hopper å være.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

lund skrev: tor okt 07, 2021 5:01 pm Det kan man strengt tatt ikke uttale seg om, ettersom hun ikke har hatt noen konkurranser å konkurrere i ennå. Det får vi med andre ord aldri vite.
Det kan vi jo, hun er jo ikke i en form der hun kan konkurrere. Hun ville selvsagt ikke kastet kortene om hun så noen mulighet til å prestere på høyeste nivå.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: tor okt 07, 2021 5:06 pm Hun har vektproblemer? I hopp betyr jo det vanligvis at de er blitt for tynne/lette. Samtidig sier hun at "jeg har kanskje aldri vært sunnere enn jeg er nå. Men den kroppen passer ikke helt for skihopping." Høres jo heller ut som at hun er blitt noe tyngre og dermed ikke like egnet for skihopp som hun har vært de siste sesongene?
Var vel av samme grunn at Evensen la opp om jeg ikke husker feil.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

KongOlav2 skrev: tor okt 07, 2021 5:06 pm Hun har vektproblemer? I hopp betyr jo det vanligvis at de er blitt for tynne/lette. Samtidig sier hun at "jeg har kanskje aldri vært sunnere enn jeg er nå. Men den kroppen passer ikke helt for skihopping." Høres jo heller ut som at hun er blitt noe tyngre og dermed ikke like egnet for skihopp som hun har vært de siste sesongene?
"... hun sliter med å innfri vektforutsetningene, og at hun ikke er villig til å slanke seg på en uforsvarlig måte for å bli mesterskapsklar".

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Zanick skrev: tor okt 07, 2021 4:52 pm Håper Iversen og de andre langrennsgutta som var ute med kjeften har vett nok til å holde kjeft eller beklage nå. Krikken om hennes deltagelse i SVD var skivebom fra A til Å, hvilke forutsetning hadde de for å kritisere en som driver med en helt annen idrett. Nå kom fasiten ut.
Og fasiten sier vel sånn sett det at denne SVD-deltagelsen var et av forsøkene på å komme tilbake i normalt gjenge og at den neppe hadde funnet sted om alt hadde gått på skinner!

"Hva slags forutsetning hadde de for å kritisere ?"- nei de stilte vel mer spørsmål rundt denne prioriteringen at en aktiv skihopper velger å delta i et sånt type program: der deltagelsen potensielt sett varer til uti november- samme måned som WC starter (mulig damene starter i desember- men samma det)- et spørsmål jeg også har stilt meg.

Til slutt: joda "Feit-Emil" Iversens useriøst-utspill ser nok litt uheldig ut på en dag som denne- men han er nå litt flåsete av og til- så ikke sikkert det var så vondt ment som det ser ut? 🙂 Har en mistanke om det :D

Og helt til slutt: så usigelig trasig denne saken er! 🙁

Myril

Legg inn av Myril »

"Skinny shamer" alle andre i hoppmiljøet ser jeg. Alle skjønner at vekt er ekstremt viktig i toppidrett, og spesielt i hopp. Så hun har vel i prinsippet lagt opp, hvis hun ikke er villig til å slanke seg igjen.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Skihopping er ikke hva det var i «gode, gamle dager». Litt trist at det har endt opp slik at man nærmest må være «pinglete» for å kunne hevde seg, selv om V-stilen utvilsomt har gjort hoppsporten vesentlig tryggere mtp. svevekurve og landingshastighet.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Myril skrev: tor okt 07, 2021 7:45 pm "Skinny shamer" alle andre i hoppmiljøet ser jeg. Alle skjønner at vekt er ekstremt viktig i toppidrett, og spesielt i hopp. Så hun har vel i prinsippet lagt opp, hvis hun ikke er villig til å slanke seg igjen.
Nå var det ikke det hun sa ...
Og nei, det gjør hun ikke.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Har stusset flere ganger på bilder av henne de siste månedene for å være ærlig.

Synd for henne først og fremst. Håper Lundby kommer tilbake.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Myril skrev: tor okt 07, 2021 7:45 pm "Skinny shamer" alle andre i hoppmiljøet ser jeg. Alle skjønner at vekt er ekstremt viktig i toppidrett, og spesielt i hopp. Så hun har vel i prinsippet lagt opp, hvis hun ikke er villig til å slanke seg igjen.
Fryktelig spenstig tolkning det her.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Lundby har gjort utrolig mye for kvinnehopp. Unner henne et liv uten evig slanking og blodkontroll på matinntak.

guru

Legg inn av guru »

Et godt forbilde. Emil Iversen og co ble plutselig enda mer ynkelig.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Tipper Iversen og co skulle ønske de klarte å holde kjeft for en gangs skyld. Tviler på at det var vondsinnet, men fremstår ille retrospektivt.

Blir overrasket om Lundby kommer tilbake, selv om at hun virker oppriktig når hun sier at det er det som er målet.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

guru skrev: tor okt 07, 2021 10:00 pm Et godt forbilde. Emil Iversen og co ble plutselig enda mer ynkelig.
Er nok ikke mulig.
Emil Iversen kommer til å fortsette med de barnslige, flåsete og stupide uttalelsene sine. Det er hans naturlige væremåte.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

https://www.nrk.no/sport/emil-iversen-b ... 1.15683035

Sånn! Da har Emil Iversen beklaget sitt utspill fra tidligere i høst- så da bør alle være fornøyde!

Og han innser vel samtidig at han er en type som gjerne tenderer å snakke før han får tenkt seg godt nok om :D

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Er det noen som kan forklare meg denne saken? Jeg har fått med meg at Maren Lundby ikke vil/klarer å komme ned i vekt til en BMI rundt 21 og dropper derfor OL. Men hva problemet med dette synes jeg er litt uklart...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

BVB1909 skrev: fre okt 08, 2021 6:44 pm Er det noen som kan forklare meg denne saken? Jeg har fått med meg at Maren Lundby ikke vil/klarer å komme ned i vekt til en BMI rundt 21 og dropper derfor OL. Men hva problemet med dette synes jeg er litt uklart...
Det er vel strengt talt ikke noe problem, utenom at Maren mister muligheten til å forsvare gullet sitt.

Kroppsvekten hennes derimot virker helt naturlig (hvis folk stusser over dette får de lese seg opp på kvinnelig anatomi), og jeg hyller henne for tilnærmingen hennes og at hun ikke ser på det som ett problem, bare at man må løse det på en ny måte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»