Skutt på Lofsrud skole

Svar
B.O.B.

Re: Skutt på Lofsrud skole

Legg inn av B.O.B. »

Fringegirl skrev: man okt 11, 2021 5:41 pm
B.O.B. skrev: søn okt 10, 2021 5:33 pm Kjekk ungdom det der når de ikke gidder melde seg når kameraten blir skutt. Gode gutter det der ja...
Helt på trynet.
Hva da? At offerets venner ikke melder seg for politiet?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kan det være samme gjerningsmann som på Trosterud? Har Norge fått en ny "Lasermann"?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

B.O.B. skrev: man okt 11, 2021 7:25 pm Kan det være samme gjerningsmann som på Trosterud? Har Norge fått en ny "Lasermann"?
Dette er gjengrelatert, enkelt og greit.

Hadde det vært en høyrevridd lasermann, så hadde han skutt flere med tanke på at de sto mange innvandrerbarn-sammen der. Hadde det vært en psykisk ustabil person, så hadde man nok hatt flere spor allerede og muligens hadde han ikke brukt maske engang.

Dette er målrettet. 5-6 skudd mot én person blant en stor gjeng tyder på at han ikke var et tilfeldig offer. Dette var proft arbeid, og godt mulig en leiemorder.
Sist redigert av Knaxern den man okt 11, 2021 7:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Malacay skrev: man okt 11, 2021 7:34 pm
Knaxern skrev: man okt 11, 2021 7:28 pm
B.O.B. skrev: man okt 11, 2021 7:25 pm Kan det være samme gjerningsmann som på Trosterud? Har Norge fått en ny "Lasermann"?
Dette er gjengrelatert, enkelt og greit.

Dette var proft arbeid, og godt mulig en leiemorder.
Proft ? Skal glatt innrømme at jeg ikke er ekspert på leiemordere, men det virker ikke veldig proft på meg å skyte noen på et sted det er 15-20 vitner.0
Så langt ser det vel ut til å gå gjerningsmannens vei?

Queenie

Legg inn av Queenie »

B.O.B. skrev: man okt 11, 2021 4:30 pm
kytec skrev: man okt 11, 2021 4:14 pm
B.O.B. skrev: man okt 11, 2021 4:00 pm Er det noen her som husker Sigvaldsen og Johnsen?
Nei.

Høres ut som en norsk detektivserie eller en Inger Lise Rypdal-sang.
Det var en grøssertrio - hundepatruljen på Manglerud på slutten av 80-tallet. De var så gærne at folk dreit i buksa bare man hørte navnet, der fikk du juling om du ikke sto i rett og nåde den som ble tatt for noe. Mange som sto over krim pga. frykt for dem. Sladret du på dem kunne du bare flytte fra byen, og det var egentlig det beste om de hadde fått ferten av din person også. De lot gjerne bikkja også få noen bitt før moroa var over. De lærte alle at ble du tatt for krim så var det to straffer, en av dem og en av domstolen. De var som Jan Kvalen som lærte sin bydel at du stjal ikke på Tveita-senteret.

De var så gærne at de ble tatt ut av tjeneste mange ganger, Sigvaldsen fikk aldri sitte i en patruljebil igjen - og Johnsen vant "" en titalls millioner på Bjerke og sluttet ble det sagt.
Skjønner godt at det var et sterkt politihat i enkelte miljøer. Morsom historie

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Malacay skrev: man okt 11, 2021 7:34 pm
Knaxern skrev: man okt 11, 2021 7:28 pm
B.O.B. skrev: man okt 11, 2021 7:25 pm Kan det være samme gjerningsmann som på Trosterud? Har Norge fått en ny "Lasermann"?
Dette er gjengrelatert, enkelt og greit.

Dette var proft arbeid, og godt mulig en leiemorder.
Proft ? Skal glatt innrømme at jeg ikke er ekspert på leiemordere, men det virker ikke veldig proft på meg å skyte noen på et sted det er 15-20 vitner.0
Vedkommende som drepte den unge mannen visste hvemm han skjøt, for han gikk bar rett bort til offeret og skjøt han.

Queenie

Legg inn av Queenie »

pfrog567 skrev: man okt 11, 2021 10:29 pm
Malacay skrev: man okt 11, 2021 7:34 pm
Knaxern skrev: man okt 11, 2021 7:28 pm

Dette er gjengrelatert, enkelt og greit.

Dette var proft arbeid, og godt mulig en leiemorder.
Proft ? Skal glatt innrømme at jeg ikke er ekspert på leiemordere, men det virker ikke veldig proft på meg å skyte noen på et sted det er 15-20 vitner.0
Vedkommende som drepte den unge mannen visste hvemm han skjøt, for han gikk bar rett bort til offeret og skjøt han.
Det er selvfølgelig en teoretisk mulighet for at han tok feil person, men jeg tviler også på det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7800

Legg inn av Big George »

Regner med at dette oppklares med sterk delaktiget fra kjekk norsk ungdom.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Malacay skrev: man okt 11, 2021 7:34 pm
Knaxern skrev: man okt 11, 2021 7:28 pm
B.O.B. skrev: man okt 11, 2021 7:25 pm Kan det være samme gjerningsmann som på Trosterud? Har Norge fått en ny "Lasermann"?
Dette er gjengrelatert, enkelt og greit.

Dette var proft arbeid, og godt mulig en leiemorder.
Proft ? Skal glatt innrømme at jeg ikke er ekspert på leiemordere, men det virker ikke veldig proft på meg å skyte noen på et sted det er 15-20 vitner.0
I følge et utall mafiafilmer jeg har sett skal det være måten å gjøre det på. Folk blir "blinde" umiddelbart.

Du husker vel hvordan Al Pacino ekspederte den kjipe politisjefen?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7800

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: ↑man okt 11, 2021 7:25 pm
Kan det være samme gjerningsmann som på Trosterud? Har Norge fått en ny "Lasermann"?

Lasermannen var vel svensk og opererte i Sverige ?
har da ingenting med kjekk norsk ungdom å gjøre.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Big George skrev: søn okt 10, 2021 5:42 pm Var avdøde kriminell ? Har ikke lest det.
Ligger kanskje litt i kortene det? Når man målrettet blir drept med masse skudd..

Corvus

Legg inn av Corvus »

Lew_Ashby skrev: søn okt 10, 2021 11:55 am Det sier litt om problemene man har i deler av Oslo at videokameraene ikke var operativ under denne skyteepisoden fordi de ble ødelagt ifm en tidligere skyteepisode på skolen. Oslo er virkelig på hugget om dagen.
Vært ødelagte i ett år...!
Mulig de bør være en smule kjappere på denne skolen?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Corvus skrev: tir okt 12, 2021 12:06 am
Big George skrev: søn okt 10, 2021 5:42 pm Var avdøde kriminell ? Har ikke lest det.
Ligger kanskje litt i kortene det? Når man målrettet blir drept med masse skudd..
Æresdrap er absolutt en mulighet og da behøver ikke offeret være kriminell, bare forelsket.

Corvus

Legg inn av Corvus »

kytec skrev: tir okt 12, 2021 12:09 am
Corvus skrev: tir okt 12, 2021 12:06 am
Big George skrev: søn okt 10, 2021 5:42 pm Var avdøde kriminell ? Har ikke lest det.
Ligger kanskje litt i kortene det? Når man målrettet blir drept med masse skudd..
Æresdrap er absolutt en mulighet og da behøver ikke offeret være kriminell, bare forelsket.
Joda, er en liten mulighet for æresdrap

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7800

Legg inn av Big George »

Tror vi kan konkludere med at drapsmannen neppe var forelsket i offeret.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Knaxern skrev: man okt 11, 2021 7:28 pm
B.O.B. skrev: man okt 11, 2021 7:25 pm Kan det være samme gjerningsmann som på Trosterud? Har Norge fått en ny "Lasermann"?
Dette er gjengrelatert, enkelt og greit.

Hadde det vært en høyrevridd lasermann, så hadde han skutt flere med tanke på at de sto mange innvandrerbarn-sammen der. Hadde det vært en psykisk ustabil person, så hadde man nok hatt flere spor allerede og muligens hadde han ikke brukt maske engang.

Dette er målrettet. 5-6 skudd mot én person blant en stor gjeng tyder på at han ikke var et tilfeldig offer. Dette var proft arbeid, og godt mulig en leiemorder.
Vi vet vel ikke om det var målrettet direkte mot offeret, eller om det var mot de som satt der? Forøvrig er det sjeldent leiemordere finner veien til Norge, og da er nok i hvert fall ikke offeret en 20 år gammel afrikaner som bor hjemme hos mamma og pappa.

Jeg er med på at gjengrelatert er mest sannsynlig, lanserte bare teorien om en ny lasermann siden den er mulig. Det er jo noe rart med Trosterud-saken, og det kan jo hende at gjerningsmannen spisser fokuset mot selve problemet - kriminelle innvandrerbarn.

joplina

Legg inn av joplina »

B.O.B. skrev: fre okt 08, 2021 3:30 pm
Skolen har åpen kveldsskole, og mediene sier at det var mange elever i skolegården. Skolen selv informerer om det samme.
***********
Siterer fra ditt innlegg fra fredag 8 oktober.

Under forutsetning at det stemmer at det var "mange elever i skolegården" så må det jo finnes beskrivelse av gjerningsmann/gjerningspersoner.
- Og skulle det være slik at gjerningsmann/gjerningspersoner var fullstendig ukjente så kan jeg ikke skjønne at noen skulle holde tilbake for ikke å bli anklaget for snitching.
Vet derimot flere hvem gjerningsmann/gjerningspersonene er, så kan vel angsten for å bli hengt ut som en snitch holde dem tilbake....ingen har vel lyst å lide samme skjebne...
https://www.usn.no/aktuelt/nyhetsarkiv/ ... -du-ferdig

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Big George skrev: tir okt 12, 2021 3:37 am Tror vi kan konkludere med at drapsmannen neppe var forelsket i offeret.
Du herjer nå som stand up-er i en ellers trist og alvorlig tråd.

12dd

Legg inn av 12dd »

Det er gjengrelatert. Jeg sier sier det ikke fordi jeg tror det, men jeg vet det med 100% sikkerhet. Blir spennende å følge hevnaksjonene fremover. For de kommer nå.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7800

Legg inn av Big George »

12dd skrev: tir okt 12, 2021 8:22 pm Det er gjengrelatert. Jeg sier sier det ikke fordi jeg tror det, men jeg vet det med 100% sikkerhet. Blir spennende å følge hevnaksjonene fremover. For de kommer nå.
Fortell fortell !!!!!!

Queenie

Legg inn av Queenie »

12dd skrev: tir okt 12, 2021 8:22 pm Det er gjengrelatert. Jeg sier sier det ikke fordi jeg tror det, men jeg vet det med 100% sikkerhet. Blir spennende å følge hevnaksjonene fremover. For de kommer nå.
Haugenstua jaa jaa, stedet mitt?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

12dd skrev: tir okt 12, 2021 8:22 pm Det er gjengrelatert. Jeg sier sier det ikke fordi jeg tror det, men jeg vet det med 100% sikkerhet. Blir spennende å følge hevnaksjonene fremover. For de kommer nå.
Betyr det at du vet at offeret var kriminelt belastet?

I så fall bare en fordel om de rydder opp i egne rekker.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7800

Legg inn av Big George »

Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?

12dd

Legg inn av 12dd »

kytec skrev: ons okt 13, 2021 7:31 pm
12dd skrev: tir okt 12, 2021 8:22 pm Det er gjengrelatert. Jeg sier sier det ikke fordi jeg tror det, men jeg vet det med 100% sikkerhet. Blir spennende å følge hevnaksjonene fremover. For de kommer nå.
Betyr det at du vet at offeret var kriminelt belastet?

I så fall bare en fordel om de rydder opp i egne rekker.
Teoretisk sett kan han ikke ha vært kriminell, men det er lite trolig mtp omgangskretsen. Jeg vet at vg og nettavisen sitter på mye og de har kilder her og der, så regner med at det kommer noe i media snart.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 9:04 pm Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?
Tror ikke han hadde funnet veien...

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 9:04 pm Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?
Du er ikke veldig sterk i oslo geografi ? Lofthus ligger i Hardanger

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7800

Legg inn av Big George »

Nattevakt skrev: fre okt 15, 2021 4:27 pm
Big George skrev: ons okt 13, 2021 9:04 pm Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?
Du er ikke veldig sterk i oslo geografi ? Lofthus ligger i Hardanger
Aller først Dette er Lofsrud ikke Lofthus beklager feilskrivingen.

Lofthus finner du nok i Hardanger. men også i Oslo blant annet på Røa, blant annet Lofthus Pizza

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Big George skrev: lør okt 16, 2021 1:04 am
Nattevakt skrev: fre okt 15, 2021 4:27 pm
Big George skrev: ons okt 13, 2021 9:04 pm Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?
Du er ikke veldig sterk i oslo geografi ? Lofthus ligger i Hardanger
Aller først Dette er Lofsrud ikke Lofthus beklager feilskrivingen.

Lofthus finner du nok i Hardanger. men også i Oslo blant annet på Røa, blant annet Lofthus Pizza
Er det ikke en stadion i England også som heter det?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Queenie skrev: fre okt 08, 2021 10:08 am De siste syv ukene har det vært syv skyteepisoder i Oslo. Det skaper uro og bekymring, også hos politiet.

I utgangspunktet er Oslo en trygg by, men dette bekymrer, sier Metlid.


https://www.nrk.no/norge/ung-mann-skutt ... 1.15682145
Man skal lese mye rart.
Oslo er ikke en trygg by.. det er skyting, ran, overfall og knivstikking svært ofte. Er slike uttalelser et forsøkt på å normalisere den svært alvorlige utviklingen som er en direkte følge av masseinnvandring?

Og mediene gjør sitt for å anonymisere og dekke over. Hudfarge anses kun som relevant og viktig i de svært sjeldne tilfellene de kan skrive "lys hud". Men for den oppvakte, så er også détte et signalement.

Er all motstand brutt ned? Vi ser jo hvor stor oppslutning partiene som ønsker dette har fått de siste valgene, så alt tyder på at dem som er i mot utviklingen har forlatt stedet.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Da har de pågrepet en tosk, og to andre er internasjonalt etterlyst. Stakk sikkert til Pakistan dagen noen dager etterpå, og det vekker jo ikke noe oppmerksomhet. Hva er poenget liksom, hvor lenge skal de være på rømmen? Skal de leve i pakistan de neste 25 årene? Bedre å sitte ti i norsk fengsel og de kan like gjerne starte soningen med en gang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»