Skutt på Lofsrud skole

Svar
Queenie

Re: Skutt på Lofsrud skole

Legg inn av Queenie »

12dd skrev: tir okt 12, 2021 8:22 pm Det er gjengrelatert. Jeg sier sier det ikke fordi jeg tror det, men jeg vet det med 100% sikkerhet. Blir spennende å følge hevnaksjonene fremover. For de kommer nå.
Haugenstua jaa jaa, stedet mitt?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

12dd skrev: tir okt 12, 2021 8:22 pm Det er gjengrelatert. Jeg sier sier det ikke fordi jeg tror det, men jeg vet det med 100% sikkerhet. Blir spennende å følge hevnaksjonene fremover. For de kommer nå.
Betyr det at du vet at offeret var kriminelt belastet?

I så fall bare en fordel om de rydder opp i egne rekker.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?

12dd

Legg inn av 12dd »

kytec skrev: ons okt 13, 2021 7:31 pm
12dd skrev: tir okt 12, 2021 8:22 pm Det er gjengrelatert. Jeg sier sier det ikke fordi jeg tror det, men jeg vet det med 100% sikkerhet. Blir spennende å følge hevnaksjonene fremover. For de kommer nå.
Betyr det at du vet at offeret var kriminelt belastet?

I så fall bare en fordel om de rydder opp i egne rekker.
Teoretisk sett kan han ikke ha vært kriminell, men det er lite trolig mtp omgangskretsen. Jeg vet at vg og nettavisen sitter på mye og de har kilder her og der, så regner med at det kommer noe i media snart.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 9:04 pm Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?
Tror ikke han hadde funnet veien...

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 9:04 pm Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?
Du er ikke veldig sterk i oslo geografi ? Lofthus ligger i Hardanger

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Nattevakt skrev: fre okt 15, 2021 4:27 pm
Big George skrev: ons okt 13, 2021 9:04 pm Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?
Du er ikke veldig sterk i oslo geografi ? Lofthus ligger i Hardanger
Aller først Dette er Lofsrud ikke Lofthus beklager feilskrivingen.

Lofthus finner du nok i Hardanger. men også i Oslo blant annet på Røa, blant annet Lofthus Pizza

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Big George skrev: lør okt 16, 2021 1:04 am
Nattevakt skrev: fre okt 15, 2021 4:27 pm
Big George skrev: ons okt 13, 2021 9:04 pm Kan noen ha tatt bussen fra Lofthus til Kongsberg ?
Du er ikke veldig sterk i oslo geografi ? Lofthus ligger i Hardanger
Aller først Dette er Lofsrud ikke Lofthus beklager feilskrivingen.

Lofthus finner du nok i Hardanger. men også i Oslo blant annet på Røa, blant annet Lofthus Pizza
Er det ikke en stadion i England også som heter det?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Queenie skrev: fre okt 08, 2021 10:08 am De siste syv ukene har det vært syv skyteepisoder i Oslo. Det skaper uro og bekymring, også hos politiet.

I utgangspunktet er Oslo en trygg by, men dette bekymrer, sier Metlid.


https://www.nrk.no/norge/ung-mann-skutt ... 1.15682145
Man skal lese mye rart.
Oslo er ikke en trygg by.. det er skyting, ran, overfall og knivstikking svært ofte. Er slike uttalelser et forsøkt på å normalisere den svært alvorlige utviklingen som er en direkte følge av masseinnvandring?

Og mediene gjør sitt for å anonymisere og dekke over. Hudfarge anses kun som relevant og viktig i de svært sjeldne tilfellene de kan skrive "lys hud". Men for den oppvakte, så er også détte et signalement.

Er all motstand brutt ned? Vi ser jo hvor stor oppslutning partiene som ønsker dette har fått de siste valgene, så alt tyder på at dem som er i mot utviklingen har forlatt stedet.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Da har de pågrepet en tosk, og to andre er internasjonalt etterlyst. Stakk sikkert til Pakistan dagen noen dager etterpå, og det vekker jo ikke noe oppmerksomhet. Hva er poenget liksom, hvor lenge skal de være på rømmen? Skal de leve i pakistan de neste 25 årene? Bedre å sitte ti i norsk fengsel og de kan like gjerne starte soningen med en gang.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Neptun skrev: søn okt 17, 2021 1:32 pm
Queenie skrev: fre okt 08, 2021 10:08 am De siste syv ukene har det vært syv skyteepisoder i Oslo. Det skaper uro og bekymring, også hos politiet.

I utgangspunktet er Oslo en trygg by, men dette bekymrer, sier Metlid.


https://www.nrk.no/norge/ung-mann-skutt ... 1.15682145
Man skal lese mye rart.
Oslo er ikke en trygg by.. det er skyting, ran, overfall og knivstikking svært ofte. Er slike uttalelser et forsøkt på å normalisere den svært alvorlige utviklingen som er en direkte følge av masseinnvandring?

Og mediene gjør sitt for å anonymisere og dekke over. Hudfarge anses kun som relevant og viktig i de svært sjeldne tilfellene de kan skrive "lys hud". Men for den oppvakte, så er også détte et signalement.

Er all motstand brutt ned? Vi ser jo hvor stor oppslutning partiene som ønsker dette har fått de siste valgene, så alt tyder på at dem som er i mot utviklingen har forlatt stedet.
Nå bor de færreste nordmenn i Mortensrud igjen, området med Bjørndal og Holmlia ved siden av er blant områdene i Norge med minst nordmenn.
Og resten av oss gir nok tålelig faen i hva enn man finner på der borte da det igjen er innvandrere som stjeler, dreper og holder på ovenfor andre innvandrere igjen.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5 ... rud-drapet
To terrordømte brødre etter ISIS er etterlyst i Balkan ja, 32 og 35 år. Hadde trodd det ville vært en yngre gruppe tullinger som stod bak, men overrasket? nei

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Tipper det blir terrorister på nytt av disse to her, men hva har de tenkt til? Leve resten av livet i Kosovo uten noen gang snakke i mobil, eller dra videre til Afghanistan omegn? Det blir ikke noe liv i luksus dette her.

Der ser man, disse muslimene skulle fått dobbel straff for sine gjerninger, omskolering og om ikke det nyttet - videre fengsel. Kunne også vurdert å tatt fra brødrene og moren som er av samme terrorulla passene og sendt de tilbake til Kosovo.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

B.O.B. skrev: ons okt 27, 2021 2:51 pm Tipper det blir terrorister på nytt av disse to her, men hva har de tenkt til? Leve resten av livet i Kosovo uten noen gang snakke i mobil, eller dra videre til Afghanistan omegn? Det blir ikke noe liv i luksus dette her.

Der ser man, disse muslimene skulle fått dobbel straff for sine gjerninger, omskolering og om ikke det nyttet - videre fengsel. Kunne også vurdert å tatt fra brødrene og moren som er av samme terrorulla passene og sendt de tilbake til Kosovo.
Her er jeg enig med deg, B.O.B. Jeg synes denne familien kan bare flytte hjem til Kosovo, selv om faren sier han er så trist på vegne av sønnene, som han ikke har hatt kontakt med siden 2012.. Han burde kanskje vært til stede når de trengte han da de var i tenårene.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

pfrog567 skrev: ons okt 27, 2021 8:52 pm
B.O.B. skrev: ons okt 27, 2021 2:51 pm Tipper det blir terrorister på nytt av disse to her, men hva har de tenkt til? Leve resten av livet i Kosovo uten noen gang snakke i mobil, eller dra videre til Afghanistan omegn? Det blir ikke noe liv i luksus dette her.

Der ser man, disse muslimene skulle fått dobbel straff for sine gjerninger, omskolering og om ikke det nyttet - videre fengsel. Kunne også vurdert å tatt fra brødrene og moren som er av samme terrorulla passene og sendt de tilbake til Kosovo.
Her er jeg enig med deg, B.O.B. Jeg synes denne familien kan bare flytte hjem til Kosovo, selv om faren sier han er så trist på vegne av sønnene, som han ikke har hatt kontakt med siden 2012.. Han burde kanskje vært til stede når de trengte han da de var i tenårene.
Faren synes jeg ikke kan klandres for noe her. Han har tydelig ikke bidratt til deres radikalisering eller tro. Religion er en sterk greie som kan ta tak i mang en svak sjel, og denne mannen har mistet alle barna og sin kone til faenskapet.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Justice 97 skrev: ons okt 27, 2021 12:57 pm Ingen overraskelser her.
De som alltid klager på at politiet og mediene aldri oppgir navn og etnisk opprinnelse på kriminelle av utenlandsk opprinnelse, må da være overrasket nå? Og en smule skuffet?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

B.O.B. skrev: ons okt 27, 2021 8:59 pm
pfrog567 skrev: ons okt 27, 2021 8:52 pm
Her er jeg enig med deg, B.O.B. Jeg synes denne familien kan bare flytte hjem til Kosovo, selv om faren sier han er så trist på vegne av sønnene, som han ikke har hatt kontakt med siden 2012.. Han burde kanskje vært til stede når de trengte han da de var i tenårene.
Faren synes jeg ikke kan klandres for noe her. Han har tydelig ikke bidratt til deres radikalisering eller tro. Religion er en sterk greie som kan ta tak i mang en svak sjel, og denne mannen har mistet alle barna og sin kone til faenskapet.
Tja, ikke godt å si. Jeg er skeptisk til når flere i en familie er så "hengivne" til terror. Så man skal ikke se bort i fra at faren hevder sin "uskyld", men kan være en "sovende celle"..

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Disse "muslimske hardcore gutta" gidder ikke leve steinalder-livet. De ser på filmer, hører musikk, Vold og sex i profetens navn er ikke nok for disse som er oppvokst med Playstation og wannabe gangsta.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Malacay skrev: ons okt 27, 2021 9:51 pm
Justice 97 skrev: man okt 11, 2021 7:30 pm Kanskje offeret har ligget med feil jente, det trenger ikke å være verre.
Med tanke på de som er etterlyst skal du ikke se bort fra at du er spot on her.
Rett og slett terrorister, men selvsagt gode nordmenn som vi aldri blir kvitt.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Skikkelig smart å rømme til Kosovo og ringe politiet daglig. Kan like gjerne komme hjem disse leketerroristene. Men hva er grunnen til at en 40-åring og disse to godgutten av noen brødre skyter en 20-åring? Snakker vi her om at Hamse har oppført seg ufint mot en annen muslims datter? Fetter? Sønn?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: tor okt 28, 2021 4:55 pm Skikkelig smart å rømme til Kosovo og ringe politiet daglig. Kan like gjerne komme hjem disse leketerroristene. Men hva er grunnen til at en 40-åring og disse to godgutten av noen brødre skyter en 20-åring? Snakker vi her om at Hamse har oppført seg ufint mot en annen muslims datter? Fetter? Sønn?
Bare nevner en sak fra 70-tallet. Du kjenner muligens begrepet "Stockholmssyndromet"- en skurk ranet en bank og tok gisler. han krevde også at værstingen Clark Olofsson ble tatt ut av fengselet og sendt inn i banken. Skurken og Olofsson kjente ikke hverandre.
Men så til det tragi-komiske. Politiet hadde "via via" gjort seg opp en oppfatning om hvem denne skurken i banken var.
Så de oppga et navn og bilde som alle aviser trykte på forsiden. Problemet var bare at det var feil person.
Fyren på bildet med fullt navn satt uvitende i Thailand med en koffert full av bank-ran penger.
En dag ringte mora til denne mannen til sin sønn og fortalte om avisene og bildene.
Fyren i Thailand ble fly forbannet og ringte selv til politiet i Sverige.
Det ble ellevilt da politiet ba fyren slutte å tulle og heller komme ut av banken med hendene over hodet.
Dette sto på i flere dager før politiet endelig fikk avsluttet aksjonen
i ettertid har fokuset fra denne saken mest vært på det internasjonale begrepet Stockholmsyndromet
Historien her ble fortalt av GW Persson i tv-programmet Veckans brott

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

- Det fremstår som helt usannsynlig at det skal ha vært noe bestillingsdrap rettet mot den 20 år gamle barnehageansatte gutten, og familien ser ikke for seg annet enn at han på en eller annen måte ble tilfeldig rammet, sier John Christian Elden til Dagbladet.

Elden prøver skape glansbildet av gjengmedlemmet. Lykke til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»