Lave og høye priser

Svar
startelver

Re: Lave og høye priser

Legg inn av startelver »

Tomater i Norge er sykehus for tiden. Jeg dyrker mine egne tomatplanter, har satt ut 20 store potter på verandaen, så kan kose meg med "gratis" tomater i sommer.

I tillegg dyrker jeg chilli, og diverse krydderplanter, redikker. Har en stor veranda da. :roll:

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Kjempetilbud på smågodt hos Europris i påsken, 79kr/kg. Fortsatt dyrere enn tomater på sitt dyreste….

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Halv pris på alt av frukt og grønt hos Rema i dag og i morgen, her er det mange penger å spare.

fargerik

Legg inn av fargerik »

KingKongHalvor skrev: ons apr 12, 2023 2:46 pm Halv pris på alt av frukt og grønt hos Rema i dag og i morgen, her er det mange penger å spare.
De kjører 30% på grønt hos MENY også. Det ble en handel i dag. Grønnsaker og frukt er ofte bedre enn hos Rema.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KingKongHalvor skrev: ons apr 12, 2023 2:46 pm Halv pris på alt av frukt og grønt hos Rema i dag og i morgen, her er det mange penger å spare.
Jøss, det er jo nesten for godt til å være sant - på den annen side, da vet jeg at butikken nesten er tom for varer, men desto fulle av innvandrerfamiliene, representert ved mor og tre døtre på hamstretur. :lol:

Ellers er man selvsagt ikke så dum at man kjøper så dumme produkter som dette:

https://dinside.dagbladet.no/fritid/adv ... s/78986639

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Loins av klippfisk er dyrt. Meny tar 573 kr/kg for Dybvik*... Jeg fikk det jeg vil hevde er bedre kvalitet til 225 kr/kg, herfra (Skuret), og da fra lokal produsent....

https://samfjordkvartalet.no/?page_id=163

*ikke den beste produsenten, synes jeg, men det som er tilgjengelig for folk flest. Men når man først handler så er tross alt loins for 573 kr/kg bedre enn ordinær skinnfri til 498.

Kjøpte også klippfisk på Spar Moa - 1 kg "hverdagsmat" klippfisk, fra bukstykker og spor til 100 kr/kg! Men det var mange tykke stykker der, så veldig bra deal det også.

startelver

Legg inn av startelver »

Halv pris på tomater blir da 30 kroner kiloen istedenfor 60 kroner. Løp og kjøp.............

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

109 kroner for en ni-pakning med Billys pizza på Bunnpris må vel sies å være et godt kjøp. Ikke akkurat noe gourmet-måltid, men grei nistemat.

Moist

Legg inn av Moist »

SirJames skrev: tir apr 04, 2023 4:33 pm
DoktorS skrev: tir apr 04, 2023 1:46 pm Da har butikkene justert opp igjen prisene på de mest nedsatte varene... ganske latterlig opplegg. Coop Prix hadde Kvikklunsj til 13-14 kroner stykket nå....

Nuvel, jeg skal stort sett spise mer eksklusive søtsaker i påska - som Niedegger-marsipan, italienske gelefrukter, turron fra Spania og konfekt medbrakt fra Sør-Afrika. Og ja - jeg er fortsatt litt oppgitt over at arbeidsgiver kjøper inn påskegg med billig smågodt og gir dette til påskegave, i stedet for å spandere på noe litt mer eksklusivt...

... men det som opptok meg mest i dag er noe jeg har sikkert nevnt før - noen sånne "frøstykker" de har på Rema - to stykker ligger innpakket i plast. De er veldig gode - men det koster 35 kroner for en pakke! Blir bare oppgitt - for det er en pris jeg ikke aksepterer, rett og slett. Et billig kneippbrød koster 8 kroner i samme butikk. Jeg skal egentlig bare ha brødmat til lunsj i dag.....
På Rema anbefaler jeg denne (koster rundt 15 kr):

Bilde

Forøvrig er det en uting at rundstykker og annen brødmat pakkes inn i plast, for da blir de myke og mister sprøheten sin. Den jeg linker til ligger i en type plast som bevarer endel av sprøheten, og etter 15 min i ovn på 80 grader er den knall.
Kan anbefale Rett Fra Ovnen brødene til Bunnpris, de synes jeg er ganske god

SirJames

Legg inn av SirJames »

Moist skrev: ons apr 12, 2023 8:12 pm
SirJames skrev: tir apr 04, 2023 4:33 pm
DoktorS skrev: tir apr 04, 2023 1:46 pm Da har butikkene justert opp igjen prisene på de mest nedsatte varene... ganske latterlig opplegg. Coop Prix hadde Kvikklunsj til 13-14 kroner stykket nå....

Nuvel, jeg skal stort sett spise mer eksklusive søtsaker i påska - som Niedegger-marsipan, italienske gelefrukter, turron fra Spania og konfekt medbrakt fra Sør-Afrika. Og ja - jeg er fortsatt litt oppgitt over at arbeidsgiver kjøper inn påskegg med billig smågodt og gir dette til påskegave, i stedet for å spandere på noe litt mer eksklusivt...

... men det som opptok meg mest i dag er noe jeg har sikkert nevnt før - noen sånne "frøstykker" de har på Rema - to stykker ligger innpakket i plast. De er veldig gode - men det koster 35 kroner for en pakke! Blir bare oppgitt - for det er en pris jeg ikke aksepterer, rett og slett. Et billig kneippbrød koster 8 kroner i samme butikk. Jeg skal egentlig bare ha brødmat til lunsj i dag.....
På Rema anbefaler jeg denne (koster rundt 15 kr):

Bilde

Forøvrig er det en uting at rundstykker og annen brødmat pakkes inn i plast, for da blir de myke og mister sprøheten sin. Den jeg linker til ligger i en type plast som bevarer endel av sprøheten, og etter 15 min i ovn på 80 grader er den knall.
Kan anbefale Rett Fra Ovnen brødene til Bunnpris, de synes jeg er ganske god
Har ingen Bunnpris i nærheten, men skal ha tipset i bakhodet.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Var en tur på nærmest Kiwi idag, som er Barcode. Litt overrasket over en del priser og da i positiv renting. Liter juice fra Sunniva, den gode typen, til 20 kroner. Gilde Servelat til under 12 kroner. Blue Castello vet jeg er kunstig lavt priset pga prisbørser/konkurransen, så holder seg billig.

startelver

Legg inn av startelver »

Salg på påskelefser til 10 kroner Extra.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

2x130g røkelaks, Lofoten.
Syns den har vært vel 90 kr. Nå 163 kr!
Bunnpris.

startelver

Legg inn av startelver »

2 stk Gilde bakt leverpostei 200gr til 35,- Coop Prix. Ca 30 kr spart.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

rosmebraad skrev: tir apr 18, 2023 5:03 pm 2x130g røkelaks, Lofoten.
Syns den har vært vel 90 kr. Nå 163 kr!
Bunnpris.
Absurd pris - fordelen er at langt bedre kvalitet nesten ikke koster mer. Fiskeriet Youngstorget tar 144 kr for 200 gram fra Fredriks røykeri.

https://www.thesmoker.no/

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

DoktorS skrev: tir apr 18, 2023 11:08 pm
rosmebraad skrev: tir apr 18, 2023 5:03 pm 2x130g røkelaks, Lofoten.
Syns den har vært vel 90 kr. Nå 163 kr!
Bunnpris.
Absurd pris - fordelen er at langt bedre kvalitet nesten ikke koster mer. Fiskeriet Youngstorget tar 144 kr for 200 gram fra Fredriks røykeri.

https://www.thesmoker.no/
Må nesten sitere meg selv her - for å følge opp. Lofoten kan være greit om man skal ha noe ukomplisert pålegg, men sist jeg smakte den var den uforholdsmessig salt. Fra Fredriks får man noe heeeeeeeeeeeeeeeelt annet. Da snakker man om delikatesse! Jeg ble faktisk så fristet nå, at jeg tror jeg må ta en tur å handle en liten bit i dag....

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

DoktorS skrev: ons apr 19, 2023 10:52 am
DoktorS skrev: tir apr 18, 2023 11:08 pm
rosmebraad skrev: tir apr 18, 2023 5:03 pm 2x130g røkelaks, Lofoten.
Syns den har vært vel 90 kr. Nå 163 kr!
Bunnpris.
Absurd pris - fordelen er at langt bedre kvalitet nesten ikke koster mer. Fiskeriet Youngstorget tar 144 kr for 200 gram fra Fredriks røykeri.

https://www.thesmoker.no/
Må nesten sitere meg selv her - for å følge opp. Lofoten kan være greit om man skal ha noe ukomplisert pålegg, men sist jeg smakte den var den uforholdsmessig salt. Fra Fredriks får man noe heeeeeeeeeeeeeeeelt annet. Da snakker man om delikatesse! Jeg ble faktisk så fristet nå, at jeg tror jeg må ta en tur å handle en liten bit i dag....

Takk!

Bor dessverre ikke i Oslo. Men kanskje på neste tur....

Litt OT kanskje: Drop it øyedråper på.vitusapotek: 99,90!!!!
På Farmasiet: 35 kr!!! Portofritt over 299 kr.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Betalte bare 10kr for en pakke Extra tyggis på Joker i morges. Løp og kjøp,

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

rosmebraad skrev: ons apr 19, 2023 11:27 am
DoktorS skrev: ons apr 19, 2023 10:52 am
DoktorS skrev: tir apr 18, 2023 11:08 pm

Absurd pris - fordelen er at langt bedre kvalitet nesten ikke koster mer. Fiskeriet Youngstorget tar 144 kr for 200 gram fra Fredriks røykeri.

https://www.thesmoker.no/
Må nesten sitere meg selv her - for å følge opp. Lofoten kan være greit om man skal ha noe ukomplisert pålegg, men sist jeg smakte den var den uforholdsmessig salt. Fra Fredriks får man noe heeeeeeeeeeeeeeeelt annet. Da snakker man om delikatesse! Jeg ble faktisk så fristet nå, at jeg tror jeg må ta en tur å handle en liten bit i dag....

Takk!

Bor dessverre ikke i Oslo. Men kanskje på neste tur....

Litt OT kanskje: Drop it øyedråper på.vitusapotek: 99,90!!!!
På Farmasiet: 35 kr!!! Portofritt over 299 kr.
Jeg synes ikke at det er noe kriminelt OT, fordi mat er for kroppen, men det er øyendråper også, en slags "mat" for øynene :mrgreen: .

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

I kg First Price appelsiner er plutselig oppe i 22 kr, ikke lenge siden det var under 10 kroner. Ille.
Agurk hos Kiwi er 24,90 - i Sverige fikk vi for 10 kroner, og de var like store og like gode. Ille.
En 5-pakning Nudler hos Kiwi, First Price opp i 22 kroner, samme koster 10 kroner mindre for ikke så lenge siden. Ille.

Kiwi har en råkost-mix til 14,90 som den kostet før før de satte den til 21,90, for så ned igjen. Bra.

startelver

Legg inn av startelver »

return_of_drakkar skrev: ons apr 19, 2023 8:07 pm I kg First Price appelsiner er plutselig oppe i 22 kr, ikke lenge siden det var under 10 kroner. Ille.
Agurk hos Kiwi er 24,90 - i Sverige fikk vi for 10 kroner, og de var like store og like gode. Ille.
En 5-pakning Nudler hos Kiwi, First Price opp i 22 kroner, samme koster 10 kroner mindre for ikke så lenge siden. Ille.

Kiwi har en råkost-mix til 14,90 som den kostet før før de satte den til 21,90, for så ned igjen. Bra.
Agurker i Norge er et merkelig fenomen. Men det er EU-priser i Sverige og Danmark og da ligger agurken på rundt 10 kroner. Disse er som regel importert fra Holland og Sør-Europa på vinteren før sesongen kommer i gang.

Og importert mat er som kjent tollsatser på til Norge.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

startelver skrev: ons apr 19, 2023 8:32 pm
return_of_drakkar skrev: ons apr 19, 2023 8:07 pm I kg First Price appelsiner er plutselig oppe i 22 kr, ikke lenge siden det var under 10 kroner. Ille.
Agurk hos Kiwi er 24,90 - i Sverige fikk vi for 10 kroner, og de var like store og like gode. Ille.
En 5-pakning Nudler hos Kiwi, First Price opp i 22 kroner, samme koster 10 kroner mindre for ikke så lenge siden. Ille.

Kiwi har en råkost-mix til 14,90 som den kostet før før de satte den til 21,90, for så ned igjen. Bra.
Agurker i Norge er et merkelig fenomen. Men det er EU-priser i Sverige og Danmark og da ligger agurken på rundt 10 kroner. Disse er som regel importert fra Holland og Sør-Europa på vinteren før sesongen kommer i gang.

Og importert mat er som kjent tollsatser på til Norge.
De jeg nevnte er norske agurker, men også de importerte var dobbelt så dyre.
Slangeagurk er en viktig del av mitt matfat. 8-)

morrisey

Legg inn av morrisey »

Agurker i Norge er et merkelig fenomen. Men det er EU-priser i Sverige og Danmark og da ligger agurken på rundt 10 kroner. Disse er som regel importert fra Holland og Sør-Europa på vinteren før sesongen kommer i gang.

Og importert mat er som kjent tollsatser på til Norge.
[/quote]

Akkurat nå er det toll på agurker. I perioden 1.november til 9.mars er det ikke.
Uten at jeg skal påstå at jeg husker prisene fra den perioden, så sitter jeg med en følelse av at vi ikke merker stort til tollfriheten når det kommer til utsalgspris.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

return_of_drakkar skrev: ons apr 19, 2023 8:03 pm
rosmebraad skrev: ons apr 19, 2023 11:27 am
DoktorS skrev: ons apr 19, 2023 10:52 am

Må nesten sitere meg selv her - for å følge opp. Lofoten kan være greit om man skal ha noe ukomplisert pålegg, men sist jeg smakte den var den uforholdsmessig salt. Fra Fredriks får man noe heeeeeeeeeeeeeeeelt annet. Da snakker man om delikatesse! Jeg ble faktisk så fristet nå, at jeg tror jeg må ta en tur å handle en liten bit i dag....

Takk!

Bor dessverre ikke i Oslo. Men kanskje på neste tur....

Litt OT kanskje: Drop it øyedråper på.vitusapotek: 99,90!!!!
På Farmasiet: 35 kr!!! Portofritt over 299 kr.
Jeg synes ikke at det er noe kriminelt OT, fordi mat er for kroppen, men det er øyendråper også, en slags "mat" for øynene :mrgreen: .

Bra!
Det billigste hadde selvsagt vært å følge uttrykket '....(lese)....til øyet ble både stort og vått', men tilstanden er altså slik at det må kjøpes inn litt saltvannsdråprr, og da får man se litt på kommersen i prisvariasjonene.

startelver

Legg inn av startelver »

morrisey skrev: ons apr 19, 2023 8:47 pm Agurker i Norge er et merkelig fenomen. Men det er EU-priser i Sverige og Danmark og da ligger agurken på rundt 10 kroner. Disse er som regel importert fra Holland og Sør-Europa på vinteren før sesongen kommer i gang.

Og importert mat er som kjent tollsatser på til Norge.
Akkurat nå er det toll på agurker. I perioden 1.november til 9.mars er det ikke.
Uten at jeg skal påstå at jeg husker prisene fra den perioden, så sitter jeg med en følelse av at vi ikke merker stort til tollfriheten når det kommer til utsalgspris.
[/quote]

Agurker vinterstid har ligget på rundt 20-23 kroner de siste månedene uansett kjede. De har vel en annen type "agurker" i Sverige da.

morrisey

Legg inn av morrisey »

startelver skrev: ons apr 19, 2023 8:58 pm
morrisey skrev: ons apr 19, 2023 8:47 pm Agurker i Norge er et merkelig fenomen. Men det er EU-priser i Sverige og Danmark og da ligger agurken på rundt 10 kroner. Disse er som regel importert fra Holland og Sør-Europa på vinteren før sesongen kommer i gang.

Og importert mat er som kjent tollsatser på til Norge.
Akkurat nå er det toll på agurker. I perioden 1.november til 9.mars er det ikke.
Uten at jeg skal påstå at jeg husker prisene fra den perioden, så sitter jeg med en følelse av at vi ikke merker stort til tollfriheten når det kommer til utsalgspris.
Agurker vinterstid har ligget på rundt 20-23 kroner de siste månedene uansett kjede. De har vel en annen type "agurker" i Sverige da.
[/quote]

Eventuelt er det noen som har mye bedre avanser enn de gir uttrykk for...

startelver

Legg inn av startelver »

Prisene på agurker i Danmark i dag, hos Rema 1000. Gang med 1.56 for norske priser.

Bilde

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Rema 1000 neste uke, ad agurker: https://rema1000.dk/avis#catalogs/eSLdO8jq/22
Mon tro hva de tar i Noreg da?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Heh, 18 kr for en stor flaske klesvaskemiddel...her må man jo ut med oppimot hundrelappen..

startelver

Legg inn av startelver »

return_of_drakkar skrev: tor apr 27, 2023 8:01 pm Rema 1000 neste uke, ad agurker: https://rema1000.dk/avis#catalogs/eSLdO8jq/22
Mon tro hva de tar i Noreg da?
Har vært i Danmark i dag og tok dette bildet. Aldi var billigst med 6 kroner agurken, ikke importerte men danske gode agurker. Det blir 9.50 norske med dagens kurs, altså under halv pris.

Jeg røsket med meg 5 agurker mens jeg var i gang. :)

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»