Lave og høye priser

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Re: Lave og høye priser

Legg inn av GiPazzini_85 »

PapaSmurf skrev: lør jul 16, 2022 1:21 pm Jeg er jo en kjøttspiser av rang. Hadde Gunnhild Stordalen sett mitt årsforbruk av storfe, svin og kylling hadde hun kjørt yahchten sin til land i Middelhavet, tatt privatflyet sporenstreks til Årø Lufthavn Molde og leid seg en limousin som tok henne opp til huset mitt der hun hadde skjelt meg ut etter noter for måten jeg ødelegger kloden på.

Men seriøst. Jeg spiser mye kjøtt, helst type rød. Og det begynner å bli dyrt. Heldigvis finner jeg ofte biff i den utgåtthylla på butikken, og kjøttet er jo mye bedre rundt utgangsdato enn når det er helt ferskt.

Helsemessig burde jeg sikkert spist mindre, men noe skal man jo dø av, og da er det greit å nyte livet mens man har det.

Klimamessig er det fullstendig og komplett meningsløst å se på kjøttforbruk. Det er så langt ned på lista det over ting som vil ha en klimaeffekt at at det bare føyer seg inn i mengden av symbolske tiltak som flyseteavgift og elbilfordeler.
Jeg må gjøre noen raid på Spar eller Kiwi nå og da for å hamstre tyske "billig"-entrecôter. Kyllingfileter går det også med mye av. Spiser også en del fisk, og der er prisen helt hinsides om dagen da jeg spiser bare hvit fisk. Har prøvd å kutte ned på kjøtt i perioder, men det lar seg ikke gjøre rent helsemessig for min del. Blir skrekkelig slapp og alternativ til kjøtt er rett og slett for fetende.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 16, 2022 1:27 pm
PapaSmurf skrev: lør jul 16, 2022 1:21 pm Jeg er jo en kjøttspiser av rang. Hadde Gunnhild Stordalen sett mitt årsforbruk av storfe, svin og kylling hadde hun kjørt yahchten sin til land i Middelhavet, tatt privatflyet sporenstreks til Årø Lufthavn Molde og leid seg en limousin som tok henne opp til huset mitt der hun hadde skjelt meg ut etter noter for måten jeg ødelegger kloden på.

Men seriøst. Jeg spiser mye kjøtt, helst type rød. Og det begynner å bli dyrt. Heldigvis finner jeg ofte biff i den utgåtthylla på butikken, og kjøttet er jo mye bedre rundt utgangsdato enn når det er helt ferskt.

Helsemessig burde jeg sikkert spist mindre, men noe skal man jo dø av, og da er det greit å nyte livet mens man har det.

Klimamessig er det fullstendig og komplett meningsløst å se på kjøttforbruk. Det er så langt ned på lista det over ting som vil ha en klimaeffekt at at det bare føyer seg inn i mengden av symbolske tiltak som flyseteavgift og elbilfordeler.
Jeg må gjøre noen raid på Spar eller Kiwi nå og da for å hamstre tyske "billig"-entrecôter. Kyllingfileter går det også med mye av. Spiser også en del fisk, og der er prisen helt hinsides om dagen da jeg spiser bare hvit fisk. Har prøvd å kutte ned på kjøtt i perioder, men det lar seg ikke gjøre rent helsemessig for min del. Blir skrekkelig slapp og alternativ til kjøtt er rett og slett for fetende.
Og så er det så sjukt godt med kjøtt.

Har en kompis som er veggis. Når vi andre koser oss med saftig biff på grillen og smakspølser stappa med godsaker griller han noe fake burgergreier som ser helt jævlig ut. Litt rødaktig og knusktørt. Og så er det ikke han, men kona hans som har bestemt at det skal være slik.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: lør jul 16, 2022 1:21 pm Jeg er jo en kjøttspiser av rang. Hadde Gunnhild Stordalen sett mitt årsforbruk av storfe, svin og kylling hadde hun kjørt yahchten sin til land i Middelhavet, tatt privatflyet sporenstreks til Årø Lufthavn Molde og leid seg en limousin som tok henne opp til huset mitt der hun hadde skjelt meg ut etter noter for måten jeg ødelegger kloden på.

Men seriøst. Jeg spiser mye kjøtt, helst type rød. Og det begynner å bli dyrt. Heldigvis finner jeg ofte biff i den utgåtthylla på butikken, og kjøttet er jo mye bedre rundt utgangsdato enn når det er helt ferskt.

Helsemessig burde jeg sikkert spist mindre, men noe skal man jo dø av, og da er det greit å nyte livet mens man har det.

Klimamessig er det fullstendig og komplett meningsløst å se på kjøttforbruk. Det er så langt ned på lista det over ting som vil ha en klimaeffekt at at det bare føyer seg inn i mengden av symbolske tiltak som flyseteavgift og elbilfordeler.
hehehehe....som sagt får folk bestemme selv.
DEN debatten skal ikke jeg henge meg på.
Men min filosofi er at jeg skal spise litt av alt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

fargerik skrev: lør jul 16, 2022 1:19 pm
peraleks skrev: lør jul 16, 2022 1:07 pm
Mia skrev: lør jul 16, 2022 8:28 am

Karbonadedeig i Sverige er det for mye fett i forhold til norsk karbonadedeig som skal ha maks 5 prosent fett eller noe. Ja, dem har karbonadedeig i Sverige med samme innhold fett som i Norge, dyrere, men selvfølgelig litt billigere enn i Norge.
Forsåvidtvis greit nok det all den tid konsumet av rødt kjøtt er kuttet ned til et minimum for mange år siden.
Samma her.
Men det er ikke noe jeg gidder å gnåle om til andre.
Funker helt greit med mindre rødt kjøtt.
Da spiller det ikke så stor rolle i forhold til fettinnhold heller.
Men poenget her var nok først og fremst at svenskehandelen fremover kommer til å få noen ordentlig gulltider.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

PapaSmurf skrev: lør jul 16, 2022 1:35 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 16, 2022 1:27 pm
PapaSmurf skrev: lør jul 16, 2022 1:21 pm Jeg er jo en kjøttspiser av rang. Hadde Gunnhild Stordalen sett mitt årsforbruk av storfe, svin og kylling hadde hun kjørt yahchten sin til land i Middelhavet, tatt privatflyet sporenstreks til Årø Lufthavn Molde og leid seg en limousin som tok henne opp til huset mitt der hun hadde skjelt meg ut etter noter for måten jeg ødelegger kloden på.

Men seriøst. Jeg spiser mye kjøtt, helst type rød. Og det begynner å bli dyrt. Heldigvis finner jeg ofte biff i den utgåtthylla på butikken, og kjøttet er jo mye bedre rundt utgangsdato enn når det er helt ferskt.

Helsemessig burde jeg sikkert spist mindre, men noe skal man jo dø av, og da er det greit å nyte livet mens man har det.

Klimamessig er det fullstendig og komplett meningsløst å se på kjøttforbruk. Det er så langt ned på lista det over ting som vil ha en klimaeffekt at at det bare føyer seg inn i mengden av symbolske tiltak som flyseteavgift og elbilfordeler.
Jeg må gjøre noen raid på Spar eller Kiwi nå og da for å hamstre tyske "billig"-entrecôter. Kyllingfileter går det også med mye av. Spiser også en del fisk, og der er prisen helt hinsides om dagen da jeg spiser bare hvit fisk. Har prøvd å kutte ned på kjøtt i perioder, men det lar seg ikke gjøre rent helsemessig for min del. Blir skrekkelig slapp og alternativ til kjøtt er rett og slett for fetende.
Og så er det så sjukt godt med kjøtt.

Har en kompis som er veggis. Når vi andre koser oss med saftig biff på grillen og smakspølser stappa med godsaker griller han noe fake burgergreier som ser helt jævlig ut. Litt rødaktig og knusktørt. Og så er det ikke han, men kona hans som har bestemt at det skal være slik.
En del veganere og vegetarianere hadde nok tjent på å ha litt mer "ærlig" mat så de ikke blir så ofte skuffet over maten. Men jeg har smakt noen veggisburgere som ikke har vært så verst, men det blir egentlig bare kortsiktig vomfyll av det. Og så er jeg ikke noe særlig tilhenger av det krydderkaoset som en finner i mange av disse imitasjonene. Rødbetburger frister ikke, nei.

fargerik

Legg inn av fargerik »

peraleks skrev: lør jul 16, 2022 1:44 pm
fargerik skrev: lør jul 16, 2022 1:19 pm
peraleks skrev: lør jul 16, 2022 1:07 pm

Forsåvidtvis greit nok det all den tid konsumet av rødt kjøtt er kuttet ned til et minimum for mange år siden.
Samma her.
Men det er ikke noe jeg gidder å gnåle om til andre.
Funker helt greit med mindre rødt kjøtt.
Da spiller det ikke så stor rolle i forhold til fettinnhold heller.
Men poenget her var nok først og fremst at svenskehandelen fremover kommer til å få noen ordentlig gulltider.
Kona spiser ikke ku. Eller rødt kjøtt i det hele tatt.
Hun har en eller annen allergi, og får vondt i beina av det.
Lurer på om det kan være en variant av podagra, ikke vet jeg.
Visse ting kan visst trigge denne greia.
Etter hukommelsen mener jeg at f. eks. øl og rødt kjøtt kan utløse podagra, som slett ikke er noe behagelig.
Og da kan jo de som merker slikt bare spise noe annet.
Vi bor et par stenkast fra grensa, og er der borte en sjelden gang. Men jeg kan ikke huske at vi har handlet rødt kjøtt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

peraleks skrev: lør jul 16, 2022 2:01 am
Total utklassing på pris.
Samt ekstremt mye bedre utvalg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: lør jul 16, 2022 1:35 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 16, 2022 1:27 pm
PapaSmurf skrev: lør jul 16, 2022 1:21 pm Jeg er jo en kjøttspiser av rang. Hadde Gunnhild Stordalen sett mitt årsforbruk av storfe, svin og kylling hadde hun kjørt yahchten sin til land i Middelhavet, tatt privatflyet sporenstreks til Årø Lufthavn Molde og leid seg en limousin som tok henne opp til huset mitt der hun hadde skjelt meg ut etter noter for måten jeg ødelegger kloden på.

Men seriøst. Jeg spiser mye kjøtt, helst type rød. Og det begynner å bli dyrt. Heldigvis finner jeg ofte biff i den utgåtthylla på butikken, og kjøttet er jo mye bedre rundt utgangsdato enn når det er helt ferskt.

Helsemessig burde jeg sikkert spist mindre, men noe skal man jo dø av, og da er det greit å nyte livet mens man har det.

Klimamessig er det fullstendig og komplett meningsløst å se på kjøttforbruk. Det er så langt ned på lista det over ting som vil ha en klimaeffekt at at det bare føyer seg inn i mengden av symbolske tiltak som flyseteavgift og elbilfordeler.
Jeg må gjøre noen raid på Spar eller Kiwi nå og da for å hamstre tyske "billig"-entrecôter. Kyllingfileter går det også med mye av. Spiser også en del fisk, og der er prisen helt hinsides om dagen da jeg spiser bare hvit fisk. Har prøvd å kutte ned på kjøtt i perioder, men det lar seg ikke gjøre rent helsemessig for min del. Blir skrekkelig slapp og alternativ til kjøtt er rett og slett for fetende.
Og så er det så sjukt godt med kjøtt.

Har en kompis som er veggis. Når vi andre koser oss med saftig biff på grillen og smakspølser stappa med godsaker griller han noe fake burgergreier som ser helt jævlig ut. Litt rødaktig og knusktørt. Og så er det ikke han, men kona hans som har bestemt at det skal være slik.
Da bør han jo finne seg en ny kone. Og invitere til grillaften på bryllupsdagen.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Alt er bare en vanesak. Spiste en del rødt kjøtt før, men nå synes jeg biff, spesielt fra GIlde ol, smaker lever, lukter harskt, og det er ofte så seigt at det er umulig å tygge. Har ikke spist en hel biff siden omaha-biffen jeg fant i frysedisken til 700 kr. kiloen, er vel over et år siden. Det var derimot ganske godt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

SirJames skrev: lør jul 16, 2022 2:18 pm
peraleks skrev: lør jul 16, 2022 2:01 am
Total utklassing på pris.
Samt ekstremt mye bedre utvalg.
Utvalget er muligens det tristeste ved det og den delen jeg syns er minst forståelig at man ikke har tilsvarende av i Norge.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjøpte Jarlsberg, dere vet den norske osten, i Sverige i ettermiddag.

Pris pr kg: 89,90

Pris pr kilo i Norge: 142 kr


Nå er det vanlige folks tur

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 16, 2022 1:45 pm Men jeg har smakt noen veggisburgere som ikke har vært så verst, men det blir egentlig bare kortsiktig vomfyll av det.
Beyond-Burgeren blir vel av mange regnet som den beste.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Guttorm123 skrev: tir jul 19, 2022 11:57 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 16, 2022 1:45 pm Men jeg har smakt noen veggisburgere som ikke har vært så verst, men det blir egentlig bare kortsiktig vomfyll av det.
Beyond-Burgeren blir vel av mange regnet som den beste.
Ja, den har jeg prøvd. Og jeg ble positivt overraska. Hvis man sammenligner denne i et brød med "alt" av tilbehør, bortsett fra bacon, naturlig nok, så blir det en bra burger-opplevelse. Men tar man selve pucken og sammenligner bare det rene "kjøttet" er jo det betydelig forskjell.

Når det gjelder svenskehandel var jeg en tur over grensa i helga. Synes ikke prisene var sjokkerende lave akkurat, men dette var da Uddevalla, ikke grensebutikkene. Bare merket meg at f.eks. en agurk kostet 20 kroner, som i Norge - en pose sukkererter 36 kroner.... Syltetøy av høy kvalitet nærmere 40 kroner for et lite glass etc... Er vel dog en del som er typisk billigere - som brus, ost og en god del kjøtt, sjølvsagt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

peraleks skrev: lør jul 16, 2022 4:00 pm
SirJames skrev: lør jul 16, 2022 2:18 pm
peraleks skrev: lør jul 16, 2022 2:01 am
Total utklassing på pris.
Samt ekstremt mye bedre utvalg.
Utvalget er muligens det tristeste ved det og den delen jeg syns er minst forståelig at man ikke har tilsvarende av i Norge.
I Norge er vi mer opptatt av godt utvalg av butikker. Et lite eksempel er der jeg bor i Oslo, innenfor en radius på 1km har jeg 4 Kiwi, 2 Rema, Meny, Coop Mega og Extra. På Bekkestua er det 50 m mellom en gedigen Rema og Kiwi, en stor Extra og en gigantisk Coop Mega. Legg på 100m og du kan plusse på en enorm Meny, en Spar og en Iceland. Dette er hovedgrunnen til kjedelig utvalg, samt at nordmenn ikke etterspør utvalg, annet enn i sosiale medier og i spørreundersøkelser.

Har nylig vært i både München og Berlin, bodde veldig sentralt begge steder. Skulle ut og kjøpe noe småtteri, og det ble en halvtimes tur hver gang for å finne en vanlig matbutikk.
Og så må folk gjerne slutte å sammenlikne priser og utvalg i Norge og Sverige basert på Nordby Shoppingsenter. De butikkene er ikke representative for resten av Sverige.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

SirJames skrev: tir jul 19, 2022 11:37 pm Kjøpte Jarlsberg, dere vet den norske osten, i Sverige i ettermiddag.

Pris pr kg: 89,90

Pris pr kilo i Norge: 142 kr


Nå er det vanlige folks tur
:lol: :lol: :lol: Hva pokker har det med Nå er det vanlige folks tur å gjøre?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: ons jul 20, 2022 7:57 am

Ja, den har jeg prøvd. Og jeg ble positivt overraska. Hvis man sammenligner denne i et brød med "alt" av tilbehør, bortsett fra bacon, naturlig nok, så blir det en bra burger-opplevelse. Men tar man selve pucken og sammenligner bare det rene "kjøttet" er jo det betydelig forskjell.

Når det gjelder svenskehandel var jeg en tur over grensa i helga. Synes ikke prisene var sjokkerende lave akkurat, men dette var da Uddevalla, ikke grensebutikkene. Bare merket meg at f.eks. en agurk kostet 20 kroner, som i Norge - en pose sukkererter 36 kroner.... Syltetøy av høy kvalitet nærmere 40 kroner for et lite glass etc... Er vel dog en del som er typisk billigere - som brus, ost og en god del kjøtt, sjølvsagt.
Jeg har aldri prøvd Beyond-Burgeren. Jeg bare hørte noen på jobb som skrøt av den. Disse er ikke vegetarianere, så det kan jo hende de har benyttet en feit cheddar-ost og noen saftige baconskiver på. Da kan vel det meste bli godt.

Nå er jo ikke kjøttet kjent for å være av ytterste kvalitet på for eksempel Grandiosa-pizza, men jeg hadde faktisk ingen peiling på at jeg spiste en helt vegetarisk pizza, når jeg klarte å hive i meg 2 biter GRANDIOSA DELUX TACO, før styrken tok knekken på meg. , så det går jo an å lage helt OK kjøtterstatningsprodukter .

peraleks

Legg inn av peraleks »

KingKongHalvor skrev: ons jul 20, 2022 10:20 am
peraleks skrev: lør jul 16, 2022 4:00 pm
SirJames skrev: lør jul 16, 2022 2:18 pm

Samt ekstremt mye bedre utvalg.
Utvalget er muligens det tristeste ved det og den delen jeg syns er minst forståelig at man ikke har tilsvarende av i Norge.
I Norge er vi mer opptatt av godt utvalg av butikker. Et lite eksempel er der jeg bor i Oslo, innenfor en radius på 1km har jeg 4 Kiwi, 2 Rema, Meny, Coop Mega og Extra. På Bekkestua er det 50 m mellom en gedigen Rema og Kiwi, en stor Extra og en gigantisk Coop Mega. Legg på 100m og du kan plusse på en enorm Meny, en Spar og en Iceland. Dette er hovedgrunnen til kjedelig utvalg, samt at nordmenn ikke etterspør utvalg, annet enn i sosiale medier og i spørreundersøkelser.

Har nylig vært i både München og Berlin, bodde veldig sentralt begge steder. Skulle ut og kjøpe noe småtteri, og det ble en halvtimes tur hver gang for å finne en vanlig matbutikk.
Og så må folk gjerne slutte å sammenlikne priser og utvalg i Norge og Sverige basert på Nordby Shoppingsenter. De butikkene er ikke representative for resten av Sverige.
Et hav av butikker rundt om er nok en del av grunnen ja, det er begrensninger for hvor mye man får puttet inn i disse butikkene som knapt teller 200 kvm.

De butikkene er nok ikke representativt for resten av Sverige, men det er på mange måter irrelevant all den tid de er plassert i grei kjøredistanse for over 2 millioner nordmenn og således er attraktive så det holder nettopp pga. pris og utvalg.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Norske moreller - 170 kr/kg på Rema. Vel, vel vel - de hadde fått inn hauger i ferdigpakkede små kartonger. Kjøpte en som ikke var blant de mest velfylte, men det ble 92 kroner med Æ, altså inkludert 10 prosent avslag. Så over 100-lappen for en god smak...

...tipper at de brenner inne med 80 prosent av dette. Så flere visne/mugne bær i flere av pakkene allerede. De står også fremme uten kjøling, noe som neppe er ideelt.

Men tenkte det var verdt å prøve. Og så vil jeg gjerne støtte norsk produksjon av moreller. Og at butikken tross alt tar det inn...

.. og i disse tider, der alt blir dyrere, så er det nok ikke moreller til næmere 200 kr/kg folk handler mest av.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner

Dette var vel ærlig talt 175 kroner for mye. Folk må nå være fullstendig plomperte i nepa som betaler dette, men innehavere som tar slike priser burde vel vært spikret opp etter øyelokkene også.

SirJames

Legg inn av SirJames »

GiPazzini_85 skrev: man jul 25, 2022 9:04 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner

Dette var vel ærlig talt 175 kroner for mye. Folk må nå være fullstendig plomperte i nepa som betaler dette, men innehavere som tar slike priser burde vel vært spikret opp etter øyelokkene også.
Jeg har spist på nettopp det spisestedet tidligere, og mtp (den manglende) kvaliteten på maten de serverer der, er det helt korrekt med vurderingen at dette er 175 kr for mye. En ting er at vi har alt for mange spisesteder her til lands uten et snev av yrkesstolthet og/eller krav til seg selv hva kvalitet og kundeservice angår (Superland i Sarpsborg og Tusenfryd står frem som grelle eksempler på nettopp det), men hvis de skal servere søppel får jaggu prisene være deretter.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

GiPazzini_85 skrev: man jul 25, 2022 9:04 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner

Dette var vel ærlig talt 175 kroner for mye. Folk må nå være fullstendig plomperte i nepa som betaler dette, men innehavere som tar slike priser burde vel vært spikret opp etter øyelokkene også.
Er ikke dette det samme som man får på McDonalds for 10 kroner?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Rainmaker skrev: man jul 25, 2022 9:29 pm
GiPazzini_85 skrev: man jul 25, 2022 9:04 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner

Dette var vel ærlig talt 175 kroner for mye. Folk må nå være fullstendig plomperte i nepa som betaler dette, men innehavere som tar slike priser burde vel vært spikret opp etter øyelokkene også.
Er ikke dette det samme som man får på McDonalds for 10 kroner?
Koster 15 nå (19 for cheeseburger), men poenget ditt står uansett like støtt som Johan Sætre.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirJames skrev: man jul 25, 2022 9:32 pm
Rainmaker skrev: man jul 25, 2022 9:29 pm
GiPazzini_85 skrev: man jul 25, 2022 9:04 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner

Dette var vel ærlig talt 175 kroner for mye. Folk må nå være fullstendig plomperte i nepa som betaler dette, men innehavere som tar slike priser burde vel vært spikret opp etter øyelokkene også.
Er ikke dette det samme som man får på McDonalds for 10 kroner?
Koster 15 nå (19 for cheeseburger), men poenget ditt står uansett like støtt som Johan Sætre.
Stilhopperen fra Trysilgutten.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man jul 25, 2022 9:40 pm
SirJames skrev: man jul 25, 2022 9:32 pm
Rainmaker skrev: man jul 25, 2022 9:29 pm

Er ikke dette det samme som man får på McDonalds for 10 kroner?
Koster 15 nå (19 for cheeseburger), men poenget ditt står uansett like støtt som Johan Sætre.
Stilhopperen fra Trysilgutten.
That's the one.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Rainmaker skrev: man jul 25, 2022 9:29 pm
GiPazzini_85 skrev: man jul 25, 2022 9:04 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner

Dette var vel ærlig talt 175 kroner for mye. Folk må nå være fullstendig plomperte i nepa som betaler dette, men innehavere som tar slike priser burde vel vært spikret opp etter øyelokkene også.
Er ikke dette det samme som man får på McDonalds for 10 kroner?
Hadde tatt en cheese på mcern 100 av 100 ganger foran det drittet der..
Svaret innehaveren ga fra seg står og fullstendig til stryk.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

SirJames skrev: man jul 25, 2022 9:32 pm
Rainmaker skrev: man jul 25, 2022 9:29 pm
GiPazzini_85 skrev: man jul 25, 2022 9:04 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner

Dette var vel ærlig talt 175 kroner for mye. Folk må nå være fullstendig plomperte i nepa som betaler dette, men innehavere som tar slike priser burde vel vært spikret opp etter øyelokkene også.
Er ikke dette det samme som man får på McDonalds for 10 kroner?
Koster 15 nå (19 for cheeseburger), men poenget ditt står uansett like støtt som Johan Sætre.
Sier kanskje litt om hvor lenge det er siden jeg var på Maccern :lol:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Største sjokket så langt i år! Har pleid å kjøpe en Gouda-blokk av hollandsk opprinnelse på Coop Extra. Pakkene ligger på ca 1 kg og varer lenge... Poenget er at osten er god, myk, fyldig og passe smaksrik. Den har ligget litt under TINE og Synnøve i pris, for tilsvarende ost.

Sist gang kjøpte jeg med rabatt, og det ble rundt 100 kr/kg. Normalt er prisen vel her på 120 kroner per kilo. Nå hadde den fått en helt annen prislapp: 219 kr/kg!!

Nesten sånn man lurer på om det er feilprising - i alle fall, det er nå utelukket å kjøpe denne osten mer. Pga størrelsen må det også litt planlegging til for få brukt den opp, så jeg har derfor bare kjøpt den når jeg har litt varmretter med ost i sikte.

startelver

Legg inn av startelver »

I Sverige solgte de 2 kilos gouda fra Holland til rundt 120,- . Kjøpte ikke.

startelver

Legg inn av startelver »

Vurderer å flytte til Fredrikstad så jeg kan gjøre alle innkjøp i Sverige.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Var innom Mega i Molde, skulle ha en pakke karbonadedeig. 102,- for 400g.

Da satte jeg fra meg handlekorga og dro på Kiwi.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»