Lave og høye priser

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Lave og høye priser

Legg inn av Guttorm123 »

fargeblind skrev: ons mai 25, 2022 3:15 pm Jeg bruker endel mel. Merket meg at hvetemel i dag kostet en krone mer pr. kilo enn det kostet forrige uke.
Tror personlig at mel kommer til å stige mer i pris, derfor har jeg en stund "preppet" litt slik at jeg har noe mel på lager.
Samme med solsikkeolje. Regner med at slikt også kan stige i pris, derfor har jeg også bunkret litt solsikkeolje og andre matoljer. Vi har også mye ris på lager.
Hva tenker forums prisdetektiver om dette?
Forslag til andre varer vi bør forvente prisstigning på?
Alle matvarer. Vi merker det ikke så godt når de legger på en tier på varer som koster/kostet en 70-80 kroner, men jeg bruker en del karbonadedeig, og den er blitt mye dyrere på kort tid.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Guttorm123 skrev: fre mai 27, 2022 1:15 am
fargeblind skrev: ons mai 25, 2022 3:15 pm Jeg bruker endel mel. Merket meg at hvetemel i dag kostet en krone mer pr. kilo enn det kostet forrige uke.
Tror personlig at mel kommer til å stige mer i pris, derfor har jeg en stund "preppet" litt slik at jeg har noe mel på lager.
Samme med solsikkeolje. Regner med at slikt også kan stige i pris, derfor har jeg også bunkret litt solsikkeolje og andre matoljer. Vi har også mye ris på lager.
Hva tenker forums prisdetektiver om dette?
Forslag til andre varer vi bør forvente prisstigning på?
Alle matvarer. Vi merker det ikke så godt når de legger på en tier på varer som koster/kostet en 70-80 kroner, men jeg bruker en del karbonadedeig, og den er blitt mye dyrere på kort tid.
Kaffe er også noe å følge med på
En pakke Evergood-kapsler (16 kapsler) til Tassimo koster nå 84 kroner.
Kona var i Sverige i går, og kom hjem med noen pakker Gevalia som der koster 39,- pr. pakke med 16 kapsler.
Gevalia er jo også grei kaffe, skal vel klare å venne meg til den.
Hun kjøpte også litt hvetemel. 6,40 pr. kilo. MENY tar til sammenligning nå 12 kroner pr. kilo her.
Karbonadedeig er vel også noe som kan hamstres i fryseren?
Kanskje opptil 12 måneder?
Slikt er forøvrig tradisjonelt også en del billigere i Sverige, mener jeg.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargeblind skrev: fre mai 27, 2022 11:03 am
Kaffe er også noe å følge med på
En pakke Evergood-kapsler (16 kapsler) til Tassimo koster nå 84 kroner.
Kona var i Sverige i går, og kom hjem med noen pakker Gevalia som der koster 39,- pr. pakke med 16 kapsler.
Gevalia er jo også grei kaffe, skal vel klare å venne meg til den.
Hun kjøpte også litt hvetemel. 6,40 pr. kilo. MENY tar til sammenligning nå 12 kroner pr. kilo her.
Karbonadedeig er vel også noe som kan hamstres i fryseren?
Kanskje opptil 12 måneder?
Slikt er forøvrig tradisjonelt også en del billigere i Sverige, mener jeg.
Med over 50 mil til nærmeste svenskegrense, så må nok jeg handle veldig mye for å tjene noe på en slik tur, bare for å handle. Men det hender da jeg er i Sverige , og da passe jeg på å få med meg noen esker med schnitzel., Cordon bleu og Bacon. Da er man avhengig av en kjøle/fryseboks, noe jeg selvfølgelig også har.

Kaffe er jeg heldigvis ikke så kresen på, så der går det meste ned, innbefattet frysetørret kaffe, som jeg også bruker å kjøpe i Sverige, når jeg er der.

Karbonadedeig har jeg faktisk aldri kjøpt i Sverige, siden jeg har vært tilfreds med prisene/kvaliteten på de norske produkta. Men kanskje jeg skal kjøpe noe, neste gang jeg er der.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Guttorm123 skrev: fre mai 27, 2022 12:17 pm
fargeblind skrev: fre mai 27, 2022 11:03 am
Kaffe er også noe å følge med på
En pakke Evergood-kapsler (16 kapsler) til Tassimo koster nå 84 kroner.
Kona var i Sverige i går, og kom hjem med noen pakker Gevalia som der koster 39,- pr. pakke med 16 kapsler.
Gevalia er jo også grei kaffe, skal vel klare å venne meg til den.
Hun kjøpte også litt hvetemel. 6,40 pr. kilo. MENY tar til sammenligning nå 12 kroner pr. kilo her.
Karbonadedeig er vel også noe som kan hamstres i fryseren?
Kanskje opptil 12 måneder?
Slikt er forøvrig tradisjonelt også en del billigere i Sverige, mener jeg.
Med over 50 mil til nærmeste svenskegrense, så må nok jeg handle veldig mye for å tjene noe på en slik tur, bare for å handle. Men det hender da jeg er i Sverige , og da passe jeg på å få med meg noen esker med schnitzel., Cordon bleu og Bacon. Da er man avhengig av en kjøle/fryseboks, noe jeg selvfølgelig også har.

Kaffe er jeg heldigvis ikke så kresen på, så der går det meste ned, innbefattet frysetørret kaffe, som jeg også bruker å kjøpe i Sverige, når jeg er der.

Karbonadedeig har jeg faktisk aldri kjøpt i Sverige, siden jeg har vært tilfreds med prisene/kvaliteten på de norske produkta. Men kanskje jeg skal kjøpe noe, neste gang jeg er der.
Det blir langt, ja. Herfra er det litt over 4 mil, nærmest som en svipptur å regne.
Er det flere i bilen (og det er det) svarer det seg med en tur en gang i mellom.
Vi har ikke vært spesielt ivrige harryhandlere, men blir gjerne med på roadtrip med andre pensjonister.
Tid har vi nok av :-)
Trikset er å vite hva det har noen hensikt å handle der.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargeblind skrev: fre mai 27, 2022 12:24 pm
Det blir langt, ja. Herfra er det litt over 4 mil, nærmest som en svipptur å regne.
Er det flere i bilen (og det er det) svarer det seg med en tur en gang i mellom.
Vi har ikke vært spesielt ivrige harryhandlere, men blir gjerne med på roadtrip med andre pensjonister.
Tid har vi nok av :-)
Trikset er å vite hva det har noen hensikt å handle der.
Hadde jeg bodd så nærme, så ville jeg nok ha gjort de fleste innkjøpene mine i Sverige. Pris er nå en ting, men utvalget er mye bedre.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Guttorm123 skrev: fre mai 27, 2022 12:57 pm
fargeblind skrev: fre mai 27, 2022 12:24 pm
Det blir langt, ja. Herfra er det litt over 4 mil, nærmest som en svipptur å regne.
Er det flere i bilen (og det er det) svarer det seg med en tur en gang i mellom.
Vi har ikke vært spesielt ivrige harryhandlere, men blir gjerne med på roadtrip med andre pensjonister.
Tid har vi nok av :-)
Trikset er å vite hva det har noen hensikt å handle der.
Hadde jeg bodd så nærme, så ville jeg nok ha gjort de fleste innkjøpene mine i Sverige. Pris er nå en ting, men utvalget er mye bedre.
Grensebutikkene til Olav Thon er jo plassert strategisk et stenkast over på den andre siden av grensa, og de er godt besøkt. Når folk flokker i kø til de største kjøpesentrene skandinavia har, er det lettere å ha stort utvalg enn dersom man driver en rema nærbutikk.
Kona vil ha asia-varer, og trenger en tur til Asian mat i Strømstad en gang i mellom. De har mye mer av slike ting enn vi finner her. På grunn av at de har stort utvalg og mange varer.
Spesialbutikk er spesialbutikk.
Et pluss er at systembolaget ligger vegg- i- vegg......
Jeg har selv bare syklet til nærbutikken i dag, og merker meg at kapselkaffe (Friele) de har der koster 75 kroner-ish.
Gevalia til 39 funker like greit.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg følger hvetemel-prisen i nærmeste remabutikk.
Nå er prisen på en 1 kg-pakke 10, 90 her.
Var : 8, 30. (før krigen)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

80 kroner for en kurv med 350 gram økologisk jordbær på Meny!!! Hvem i all verden er det som kjøper disse? Det har jo vært halve prisen for 400 gram norske allerde, ift denne prisen, vel...
...ser ellers ut til at lokal Rema brenner inn med en god del kurver som de skal ha 60 kr for. Det er vel en ganske stor svinnprosent på jordbær, vil jeg tro - hadde været interessant å vite hvor mye prisen påvirkes av at man også må betale for bær som blir kastet.

Det er vel noe som tyder på at mange synes at 50-60 kr er i meste laget å betale for en kurv jordbær. Ikke så rart - det er jo en drøss med mange andre fristende alternativer innen frukt-bær om dagen. Som f.eks. moreller, fersken, nektariner, vannmelon etc etc.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: ons jun 29, 2022 5:54 pm 80 kroner for en kurv med 350 gram økologisk jordbær på Meny!!! Hvem i all verden er det som kjøper disse? Det har jo vært halve prisen for 400 gram norske allerde, ift denne prisen, vel...
...ser ellers ut til at lokal Rema brenner inn med en god del kurver som de skal ha 60 kr for. Det er vel en ganske stor svinnprosent på jordbær, vil jeg tro - hadde været interessant å vite hvor mye prisen påvirkes av at man også må betale for bær som blir kastet.

Det er vel noe som tyder på at mange synes at 50-60 kr er i meste laget å betale for en kurv jordbær. Ikke så rart - det er jo en drøss med mange andre fristende alternativer innen frukt-bær om dagen. Som f.eks. moreller, fersken, nektariner, vannmelon etc etc.
Registrerte det samme på min lokale Rema mandag kveld. Var der kl 22.30, og da var hele bordet fullt av begere med norske bær til 60 kr. Spurte og fikk bekreftet at disse ikke var plukket samme dag. Mange av bærene var allerede begynt å se litt slitne ut. Tviler sterkt på at de solgte disse bærene dagen etter. Moreller til 9,90/hekto og vannmelon til 12,90 pr kg selger nok mer da. Forøvrig er det å betale 80 kroner for 350 gram jordbær en sterk søknad til tvangsinnleggelse.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

20 kroner for kanel Gifflar hos Europris, hvert fall så lenge det varer i hyllene. Virket meget utplukket, og klart, tilbudet har kanskje vært allerede i 4 døgn i forveien, men glad en fikk raska med seg de siste posene, da de lå mellom 10-12 kroner dyrere i de fleste andre butikkene siste tiden, og desto dyrere med de nye prisene.

fargerik

Legg inn av fargerik »

SirJames skrev: ons jun 29, 2022 6:24 pm
DoktorS skrev: ons jun 29, 2022 5:54 pm 80 kroner for en kurv med 350 gram økologisk jordbær på Meny!!! Hvem i all verden er det som kjøper disse? Det har jo vært halve prisen for 400 gram norske allerde, ift denne prisen, vel...
...ser ellers ut til at lokal Rema brenner inn med en god del kurver som de skal ha 60 kr for. Det er vel en ganske stor svinnprosent på jordbær, vil jeg tro - hadde været interessant å vite hvor mye prisen påvirkes av at man også må betale for bær som blir kastet.

Det er vel noe som tyder på at mange synes at 50-60 kr er i meste laget å betale for en kurv jordbær. Ikke så rart - det er jo en drøss med mange andre fristende alternativer innen frukt-bær om dagen. Som f.eks. moreller, fersken, nektariner, vannmelon etc etc.
Registrerte det samme på min lokale Rema mandag kveld. Var der kl 22.30, og da var hele bordet fullt av begere med norske bær til 60 kr. Spurte og fikk bekreftet at disse ikke var plukket samme dag. Mange av bærene var allerede begynt å se litt slitne ut. Tviler sterkt på at de solgte disse bærene dagen etter. Moreller til 9,90/hekto og vannmelon til 12,90 pr kg selger nok mer da. Forøvrig er det å betale 80 kroner for 350 gram jordbær en sterk søknad til tvangsinnleggelse.
Husk at det er blåbær i skogen, da. Gratis!
Jeg bor slik til at jeg kan spasere inn i skogen og plukke bær, og de er modne NÅ!
Utmerkede bær å fryse ned, og proppfulle av antioksidanter.
Og de smaker etter min mening bedre enn de frosne "økologiske" plantasje-blåbærene i butikken som koster kr. 100,- pr kilo.
Jordbær er oppskrytt.

arknath

Legg inn av arknath »

33% økning i pris på pepsi max over natta ja(alle billigkjedene). Gleder meg til å se "reallønnsvekst *host*" bli diskusjonstema neste lønnsoppgjør. Forøvrig smakte morellene godt :)

fargerik

Legg inn av fargerik »

arknath skrev: fre jul 01, 2022 7:41 pm 33% økning i pris på pepsi max over natta ja(alle billigkjedene). Gleder meg til å se "reallønnsvekst *host*" bli diskusjonstema neste lønnsoppgjør. Forøvrig smakte morellene godt :)
Barnefamilier som etterhvert kommer til å føle dyrtiden kommer nok til å velge bort brus.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: ons jun 29, 2022 6:24 pm
DoktorS skrev: ons jun 29, 2022 5:54 pm 80 kroner for en kurv med 350 gram økologisk jordbær på Meny!!! Hvem i all verden er det som kjøper disse? Det har jo vært halve prisen for 400 gram norske allerde, ift denne prisen, vel...
...ser ellers ut til at lokal Rema brenner inn med en god del kurver som de skal ha 60 kr for. Det er vel en ganske stor svinnprosent på jordbær, vil jeg tro - hadde været interessant å vite hvor mye prisen påvirkes av at man også må betale for bær som blir kastet.

Det er vel noe som tyder på at mange synes at 50-60 kr er i meste laget å betale for en kurv jordbær. Ikke så rart - det er jo en drøss med mange andre fristende alternativer innen frukt-bær om dagen. Som f.eks. moreller, fersken, nektariner, vannmelon etc etc.
Registrerte det samme på min lokale Rema mandag kveld. Var der kl 22.30, og da var hele bordet fullt av begere med norske bær til 60 kr. Spurte og fikk bekreftet at disse ikke var plukket samme dag. Mange av bærene var allerede begynt å se litt slitne ut. Tviler sterkt på at de solgte disse bærene dagen etter. Moreller til 9,90/hekto og vannmelon til 12,90 pr kg selger nok mer da. Forøvrig er det å betale 80 kroner for 350 gram jordbær en sterk søknad til tvangsinnleggelse.
Slett ikke. Kjøpte årets første kurv til 89kr for noen uker siden, det er jo bare snakk om hva man prioriterer. Jeg forstår ikke at folk tar seg råd til å kjøpe feks Farris eller andre drikker på bensinstasjoner, der koster de fort 30kr for en flaske. Eller drøye 40 spenn for en kopp kaffe på et eller annet brenneri.

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: fre jul 01, 2022 9:03 pm
SirJames skrev: ons jun 29, 2022 6:24 pm
DoktorS skrev: ons jun 29, 2022 5:54 pm 80 kroner for en kurv med 350 gram økologisk jordbær på Meny!!! Hvem i all verden er det som kjøper disse? Det har jo vært halve prisen for 400 gram norske allerde, ift denne prisen, vel...
...ser ellers ut til at lokal Rema brenner inn med en god del kurver som de skal ha 60 kr for. Det er vel en ganske stor svinnprosent på jordbær, vil jeg tro - hadde været interessant å vite hvor mye prisen påvirkes av at man også må betale for bær som blir kastet.

Det er vel noe som tyder på at mange synes at 50-60 kr er i meste laget å betale for en kurv jordbær. Ikke så rart - det er jo en drøss med mange andre fristende alternativer innen frukt-bær om dagen. Som f.eks. moreller, fersken, nektariner, vannmelon etc etc.
Registrerte det samme på min lokale Rema mandag kveld. Var der kl 22.30, og da var hele bordet fullt av begere med norske bær til 60 kr. Spurte og fikk bekreftet at disse ikke var plukket samme dag. Mange av bærene var allerede begynt å se litt slitne ut. Tviler sterkt på at de solgte disse bærene dagen etter. Moreller til 9,90/hekto og vannmelon til 12,90 pr kg selger nok mer da. Forøvrig er det å betale 80 kroner for 350 gram jordbær en sterk søknad til tvangsinnleggelse.
Slett ikke. Kjøpte årets første kurv til 89kr for noen uker siden, det er jo bare snakk om hva man prioriterer. Jeg forstår ikke at folk tar seg råd til å kjøpe feks Farris eller andre drikker på bensinstasjoner, der koster de fort 30kr for en flaske. Eller drøye 40 spenn for en kopp kaffe på et eller annet brenneri.
Å kjøpe brus (og forsåvidt andre ting) på bensinstasjoner er galskap. 89 kr fior en kurv jordbær likeså. Men det er bare min mening, og folk er forskjellige. Er litt opptatt av VFM, value for money. Syns ikke man får det når prisen er 89 kr 8-)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

SirJames skrev: fre jul 01, 2022 10:13 pm Er litt opptatt av VFM, value for money. Syns ikke man får det når prisen er 89 kr 8-)
Alt er relativt som han derre Auguste sa engang i tiden.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Så hvordan slår nå prisoppgangen ut på kjøtt, fisk og grønt? Synes mediadekningen av dette er temmelig mangelfull. Vil prisdifferansen mellom norsk og utenlandsk kjøtt øke f.eks, eller blir det gjort innstramminger?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 02, 2022 12:32 pm Så hvordan slår nå prisoppgangen ut på kjøtt, fisk og grønt?
92 kroner for en 400 grams pakke med karbonadedeig sier vel det meste.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Guttorm123 skrev: søn jul 03, 2022 1:03 am
GiPazzini_85 skrev: lør jul 02, 2022 12:32 pm Så hvordan slår nå prisoppgangen ut på kjøtt, fisk og grønt?
92 kroner for en 400 grams pakke med karbonadedeig sier vel det meste.
Nei, bare om karbonadedeig. Og gjelder det alt av karbonadedeig?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GiPazzini_85 skrev: søn jul 03, 2022 8:50 am

Nei, bare om karbonadedeig. Og gjelder det alt av karbonadedeig?
I hvert fall den jeg har brukt å kjøpe., De har faktisk bare Gilde nå på min nærbutikk.

Det ene drar vel det andre med seg, så en kan nok forvente høye priser på alle røde kjøttvarer.

Men dette gjør vel at folk handler mindre rødt kjøtt, og rødt kjøtt er som kjent skadelig for miljøet, så dette kan jo være et ledd i en villet politikk om å nå klimamålsetningen.

FN mener det globale kjøttforbruket må ned med hele 60 prosent for å redde klimaet. Og hva er vel bedre da enn høyere priser?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 02, 2022 12:32 pm Så hvordan slår nå prisoppgangen ut på kjøtt, fisk og grønt? Synes mediadekningen av dette er temmelig mangelfull. Vil prisdifferansen mellom norsk og utenlandsk kjøtt øke f.eks, eller blir det gjort innstramminger?
Laget for så vidt en egen tråd på dette - kalt "Dyrtid". Synes det er et litt artig gammeldags navn. Tenkte vel i utgangspunktet denne tråden handler mer om enkeltvarer og tips om gode tilbud rundt om i butikkene, og i tillegg også en mulighet om man observerer enkeltvarer som her helt hinsides overpriset...

Det har jo vært en del mediedekning, også med konkrete tall. Men her er jo det så mange kampanjer som utgjør "førpris" at det blir vanskelig å sammenligne. For egen del tenker jeg at det ikke er så ille om prisene på kjøtt går litt opp - opplever kjøtt- og kjøttprodukter som forholdsvis billige, i alle fall i forhold til folks inntekt, sett opp mot vanlige folks inntekt. Man har jo lenge kunne fått en stor pakke billige grillpølser til 20-30 kroner pakken, entrecote av butikkens egen merkevare til under 200 kr osv...

Tenker det er litt verre hvis brød øker mer, det kan jo nå fort nærme seg 50 kroner for et brød i butikken. Det samme gjelder meieriprodukter, kaffe (nevnt i "Dyrtid") og mer typiske påleggsvarianter som ost etc. Det aller verste er kanskje om fisk øker enda mer - se på laks - den må jo ha mangedoblet seg i pris i løpet av de siste 10-15 årene...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Vært i Sverige dag på det skal være det billigste.
Mest for en biltur.

Ost er da faktisk blitt svært så dyrt der.
Kun 1 type under 80 kr, eller rundt 85-95 per kg for såkalt vanlig husholdningsost.
De har dog en del rimelig pålegg a la kylling- /kalkunpålegg fra Tyrkia og der omkring.
Dobbeltpakning med Husmann-frokost-knekkebrød like dyrt som i Norge.
Kjøtt eller brus skulle vi ikke ha noe av.

Dog, gode priser på mørk sjokolade av forskjellige merker.
Men at 2 200gramsplater fra Freia til 45 kroner er så flott, det har man bedre her til lands ofte nok.

Fint kjørevær dog.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Har sett litt på Sverige i det siste - lister og tilbudsaviser, og vil vel si at det ikke er så mye som frister voldsomt. Det er klart at større husholdninger kan spare en del på storhandel, fortsatt. Men for en kar alene går det fint å betale litt mer for både ost og kjøtt. Og snop... Dog har harryhandel for meg vært viktigst knyttet til produkter man ikke så lett får tak i her til lands.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Bekrefter at Nescafe Brasero nå koster 41,90 hos Rema og Oda. Da er jo tilbudet til Bunnpris om 2 for 50 veldig bra. Jeg benytter meg sjelden av skamløs hamstring, men i dag gjorde jeg det litt for moro skyld - dro med meg fire glass fra Bunnpris over gata her. Så etter Bunnpris-egg, for å kjøpe i tillegg, for skams skyld, men de hadde ikke. Så da ble jeg en slik der tulling som bare kjøper tilbudsvarene. Dog, de er vant til det her i gata, virker det som - og jeg kommenterte det også, at disse nå koster 42 kroner hos andre, så da ble jo det en litt hyggelig prat med den eldre asiatisk utseende dama som stod i butikken i dag.

Edit: Meny skal ha 48 kroner for et glass!!!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: tir jul 05, 2022 12:16 pm Bekrefter at Nescafe Brasero nå koster 41,90 hos Rema og Oda. Da er jo tilbudet til Bunnpris om 2 for 50 veldig bra. Jeg benytter meg sjelden av skamløs hamstring, men i dag gjorde jeg det litt for moro skyld -
Dette er ikke skamløs hamstring. Det er sunn fornuft.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Guttorm123 skrev: ons jul 06, 2022 6:27 am
DoktorS skrev: tir jul 05, 2022 12:16 pm Bekrefter at Nescafe Brasero nå koster 41,90 hos Rema og Oda. Da er jo tilbudet til Bunnpris om 2 for 50 veldig bra. Jeg benytter meg sjelden av skamløs hamstring, men i dag gjorde jeg det litt for moro skyld -
Dette er ikke skamløs hamstring. Det er sunn fornuft.
Ja, det kan du si. Jeg er litt forsiktig sånn - eller kanskje litt snobbete, det er jo ikke så hyggelig å bli sett på som en som spinker og sparer (uansett grunn - fattigdom, gjerrighet eller ekstrem sparsommelighet), synes jeg. Dessuten får jeg litt dårlig samvittighet overfor butikken - føler at jeg utnytter dem på sett og vis. Dette er jo bare en lite brustadbu rett over gata. Det ville være enda verre om det var en liten familiebedrift...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har som tidligere nevnt fulgt med på prisen på hvetemel en stund.
Før Putin startet krigen, kostet en kilo hvetemel kr. 8,40 i nærbutikken.
Nå koster en kilo hvetemel i den samme butikken 14, 90.
Det var smart å preppe og hamstre litt for noen måneder siden.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Er vant til at hamburgerrygg er et greit og billig kjøttpålegg. Tok med en pakke av Coop sin i dag, 40% rabatt pga dato. Tittet ikke på prisen før jeg kom hjem, men den kostet altså 48,90 for 100gr, en håpløs pris for et sånt produkt.
Tett på 40kr for en tube med remulade også, tror jeg må begynne å følge litt bedre med i butikken.

fargerik

Legg inn av fargerik »

KingKongHalvor skrev: ons jul 06, 2022 1:56 pm Er vant til at hamburgerrygg er et greit og billig kjøttpålegg. Tok med en pakke av Coop sin i dag, 40% rabatt pga dato. Tittet ikke på prisen før jeg kom hjem, men den kostet altså 48,90 for 100gr, en håpløs pris for et sånt produkt.
Tett på 40kr for en tube med remulade også, tror jeg må begynne å følge litt bedre med i butikken.
Smart å besøke butikken til rett tidspunkt og kikke litt i den disken hvor de legger varer med prisavslag.
Fant to pakker kjøttdeig og en pakke med kyllingfilet til halv pris der i går.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Evergood kaffe, tenkte jeg når jeg var innom MENY i dag. Huff!
En pakke Evergood Dark Roast kapsler (16 kapsler) koster nå 95 kroner.
Svensk Gevalia kaffe som kostet 39 kroner over grensa sist kona var der koster nå hele 105 kroner for 16 kapsler.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»