Lave og høye priser

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Re: Lave og høye priser

Legg inn av GiPazzini_85 »

Noen ganger må de minste få litt MUK-, gristrant- og oppmalte skumgummimadrasser-snabber, også kalt grillpølser. Men satan for en prisutvikling! Siden i fjor har prisen på en pakke med dette gått opp med 22 kroner fra rundt 36 kroner. Dette da av Gilde. Dette vlir da rundt 6 kroner pr snabb. Det er regelrett ran for så dårlig mat.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GiPazzini_85 skrev: søn jul 02, 2023 6:03 pm Noen ganger må de minste få litt MUK-, gristrant- og oppmalte skumgummimadrasser-snabber, også kalt grillpølser. Men satan for en prisutvikling! Siden i fjor har prisen på en pakke med dette gått opp med 22 kroner fra rundt 36 kroner. Dette da av Gilde. Dette vlir da rundt 6 kroner pr snabb. Det er regelrett ran for så dårlig mat.
Gilde ostegrill har ligget på rundt 40 kroner en god stund. 6 ganske store pølser som absolutt er etandes.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Guttorm123 skrev: man jul 03, 2023 7:48 pm
GiPazzini_85 skrev: søn jul 02, 2023 6:03 pm Noen ganger må de minste få litt MUK-, gristrant- og oppmalte skumgummimadrasser-snabber, også kalt grillpølser. Men satan for en prisutvikling! Siden i fjor har prisen på en pakke med dette gått opp med 22 kroner fra rundt 36 kroner. Dette da av Gilde. Dette vlir da rundt 6 kroner pr snabb. Det er regelrett ran for så dårlig mat.
Gilde ostegrill har ligget på rundt 40 kroner en god stund. 6 ganske store pølser som absolutt er etandes.
Nei, det er både for dyrt og for dårlig. Burde ikke kostet mer enn rundt 20 kr.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

startelver skrev: fre jun 30, 2023 3:05 pm OK nå kan man begynne å lure!!!

Norske agurker i Tyrkersjappa som ligger rett ved siden av Extra koster 20 kr stykket. I alle norske kjeder koster disse 25 kroner. 20 kroner er en fast lavpris i den butikken.
De kjøper ikke inn store kvantum som kjedene, allikevel kan de selge agurker 5 kroner rimeligere???

Kjedene påstår de kun har 1-2% marginer?

Har det noe med å gjøre hvilken gård agurkene stammer fra ? Disse er merket Solbergs.

Bilde
Det er fordi tyrkersjappa di ofte har karer som henter andresortering eller vet hva de skal lete etter. Sånn sett lønner det seg virkelig å bruke lokale grønnsakshandlere om dagen.

Noen steder klarer man ho å holde seg på 21-22-priser dersom omsetningen har vært høy nok.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GiPazzini_85 skrev: man jul 03, 2023 8:29 pm

Nei, det er både for dyrt og for dårlig. Burde ikke kostet mer enn rundt 20 kr.
Tilbud på Meny nå, trettienkronerognoe. : Det vil jeg anse som billig.

https://meny.no/tema/polser/velg-riktig ... ktig-polse

startelver

Legg inn av startelver »

Tights har fått inn en ny batch med det berømte peanøttsmøret som er helt rent, uten tilsatt sukker. Jeg kjøpte selvsagt en tre-pack , dette er literglass så de varer lenge!
Kun 89,- for 1 kilo med dette er faktisk helt suverent oig langt billigere enn de små glassene som selges i butikk. Og ja, det er crunchy!
https://www.tights.no/butikk/monster-pu ... repakning/
Bilde

Bilde

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kjøpte meg 20x250 g Kimbo-kaffe (medium) på Havaristen til rundt 500 kr her om dagen. Greit kjøp dersom man vil ha et noenlunde bra merke til bra pris.

Ellers er det noe pasta og passata der ute som ser grei nok ut med tanke på kvalitet og pris, men det bugner ikke over av verken kvalitet eller styrtbillig mat der heller.

Mener å huske at Havaristen skal ha bra pris på Leksands knekkebrød, men la ikke merke til/ letet ikke godt nok.

Axa Müsli til 15 kroner er nokså akseptabelt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: man jul 03, 2023 7:48 pm
GiPazzini_85 skrev: søn jul 02, 2023 6:03 pm Noen ganger må de minste få litt MUK-, gristrant- og oppmalte skumgummimadrasser-snabber, også kalt grillpølser. Men satan for en prisutvikling! Siden i fjor har prisen på en pakke med dette gått opp med 22 kroner fra rundt 36 kroner. Dette da av Gilde. Dette vlir da rundt 6 kroner pr snabb. Det er regelrett ran for så dårlig mat.
Gilde ostegrill har ligget på rundt 40 kroner en god stund. 6 ganske store pølser som absolutt er etandes.
De er ikke så halvgærne, men 7 % ost er altfor lite.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: tir jul 04, 2023 6:25 pm

De er ikke så halvgærne, men 7 % ost er altfor lite.
Lar man være å steke/grille de , så beholder man de 7% inni pølsa.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: tir jul 04, 2023 7:06 pm
SirJames skrev: tir jul 04, 2023 6:25 pm

De er ikke så halvgærne, men 7 % ost er altfor lite.
Lar man være å steke/grille de , så beholder man de 7% inni pølsa.
What...skal du koke dem? Blasfemi.

Og 7 % er fortsatt for lite, uansett om det er inni eller utafor pølsa 8-)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: tir jul 04, 2023 8:00 pm

What...skal du koke dem? Blasfemi.

Og 7 % er fortsatt for lite, uansett om det er inni eller utafor pølsa 8-)


Trekke i buljong...

Det er bare COOPs grillpølser jeg steker. Det har med skinnet å gjøre...

Det er bedre med 7% inni pølsa enn 4% på taket, påsa ;) !!!!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: tir jul 04, 2023 8:09 pm
SirJames skrev: tir jul 04, 2023 8:00 pm

What...skal du koke dem? Blasfemi.

Og 7 % er fortsatt for lite, uansett om det er inni eller utafor pølsa 8-)


Trekke i buljong...

Det er bare COOPs grillpølser jeg steker. Det har med skinnet å gjøre...

Det er bedre med 7% inni pølsa enn 4% på taket, påsa ;) !!!!
Uttrykket er påsan, påsan 8-)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: tir jul 04, 2023 5:06 pm Tights har fått inn en ny batch med det berømte peanøttsmøret som er helt rent, uten tilsatt sukker. Jeg kjøpte selvsagt en tre-pack , dette er literglass så de varer lenge!
Kun 89,- for 1 kilo med dette er faktisk helt suverent oig langt billigere enn de små glassene som selges i butikk. Og ja, det er crunchy!
Det så unektelig crunchy ut ja. Men hvor lenge holder et åpnet glass seg?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Innom Rema i dag og kjøpte pølser til halv pris. Jeg syns det er flott at Rema har et samarbeid med Strøm-Larsen i Oslo og selger utvalgte pølser og pålegg. Spm er om ikke det nærmer seg slutten snart, det bugner i 50%-disken. Ikke så rart kanskje, tre pølser drar seg mot 80kr, det er etter min mening dyrt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 7:52 pm Innom Rema i dag og kjøpte pølser til halv pris. Jeg syns det er flott at Rema har et samarbeid med Strøm-Larsen i Oslo og selger utvalgte pølser og pålegg. Spm er om ikke det nærmer seg slutten snart, det bugner i 50%-disken. Ikke så rart kanskje, tre pølser drar seg mot 80kr, det er etter min mening dyrt.
Må kjøpe dem når de er i sesong, så blir det billigere :D :D

Selv nyter jeg vannmelon til kr 11,48 pr kilo, og jaggu spiste jeg for nære sengetid i går 🙈

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: ons jul 05, 2023 8:02 pm
KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 7:52 pm Innom Rema i dag og kjøpte pølser til halv pris. Jeg syns det er flott at Rema har et samarbeid med Strøm-Larsen i Oslo og selger utvalgte pølser og pålegg. Spm er om ikke det nærmer seg slutten snart, det bugner i 50%-disken. Ikke så rart kanskje, tre pølser drar seg mot 80kr, det er etter min mening dyrt.
Må kjøpe dem når de er i sesong, så blir det billigere :D :D

Sjelden mer pølsesesong enn i juli, hjelper ikke stort.

startelver

Legg inn av startelver »

Heldigvis kan man bli vegetarianer så man slipper pølsekjøret . :x

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: tor jul 06, 2023 9:56 am Heldigvis kan man bli vegetarianer så man slipper pølsekjøret . :x
Rema har mango, noen er merket med opprinnelse, noen er bare rema-mango og koster det halve-ish.
Jeg kjøpte Pakistan-mango for noen dager siden og syns ikke det var mye å skryte av.
Derfor kjøpte jeg den billige rema-mangoen i går for å teste, og den var mye søtere og godere.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Kan være dagens ungdom som følger de nye kostrådene. Sykehuspasienter skal også tvinges til å bli vegetarianere halve uka, snart.

Kjøpte noen billige Gilde festpølser etter St.Hans, akkurat da er det billige sådanne. Frukt er dyrt ja, og brød. Pluss andre saker.

Bliss

Legg inn av Bliss »


SirJames

Legg inn av SirJames »

Bliss skrev: tor jul 06, 2023 11:15 pm
Haha, trodde dette var kødd, så sjekket prisen hos Meny...41 kr...455 kr pr kilo..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 7:52 pm Innom Rema i dag og kjøpte pølser til halv pris. Jeg syns det er flott at Rema har et samarbeid med Strøm-Larsen i Oslo og selger utvalgte pølser og pålegg. Spm er om ikke det nærmer seg slutten snart, det bugner i 50%-disken. Ikke så rart kanskje, tre pølser drar seg mot 80kr, det er etter min mening dyrt.
Har ikke sett disse på en stund. Det blir nok for dyrt for de aller fleste, ja.... Og jeg er også usikker på om kvaliteten på alt er så veldig mye bedre enn fra andre leverandører. Har vel aldri helt forstått hvorfor et kjøttstykke skal være bedre fordi det står Strøm-Larsen på, eller for den sags skyld "Hellstrøm", som jo Strøm-Larsen har samarbeidet med....

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jacobs kraft har nå vippet over 50 kroner ! Riktignok 3 for 2 om dagen, men det er jo uansett en vanvittig økning - ikke lenge siden disse lå lavt på 30-tallet...

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: tor jul 06, 2023 11:30 pm
Bliss skrev: tor jul 06, 2023 11:15 pm
Haha, trodde dette var kødd, så sjekket prisen hos Meny...41 kr...455 kr pr kilo..
Nei, det gir ingen mening da å sammenlikne kilopris med epler og gulrøtter. 😉

Men altså, potetgull til nærmere 500kr pr kg er jo bare til å le av, hvordan er det mulig liksom. Jeg er heldig som ikke er noe glad i det, kjøper kanskje et par ganger i året. Men kjøpte mye før da barna bodde hjemme, hadde nok sjekket priser litt nøyere nå.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: fre jul 07, 2023 7:48 pm Jacobs kraft har nå vippet over 50 kroner ! Riktignok 3 for 2 om dagen, men det er jo uansett en vanvittig økning - ikke lenge siden disse lå lavt på 30-tallet...
Ja, det begynner å bli fryktelig dyrt, man må koke selv. 51,90 for en kvart liter gir jo literpris tilsvarende en grei vin.
Skjønner at hummerkraft kan være dyrt, men sjekket pris på kraftbein i butikken forrige dagen, det var 30kr/kg for storfe. Tenker jeg lager en stor gryte i løpet av sommeren. Uaktuelt å kjøpe en liten skvett for en femtilapp.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: fre jul 07, 2023 7:47 pm
KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 7:52 pm Innom Rema i dag og kjøpte pølser til halv pris. Jeg syns det er flott at Rema har et samarbeid med Strøm-Larsen i Oslo og selger utvalgte pølser og pålegg. Spm er om ikke det nærmer seg slutten snart, det bugner i 50%-disken. Ikke så rart kanskje, tre pølser drar seg mot 80kr, det er etter min mening dyrt.
Har ikke sett disse på en stund. Det blir nok for dyrt for de aller fleste, ja.... Og jeg er også usikker på om kvaliteten på alt er så veldig mye bedre enn fra andre leverandører. Har vel aldri helt forstått hvorfor et kjøttstykke skal være bedre fordi det står Strøm-Larsen på, eller for den sags skyld "Hellstrøm", som jo Strøm-Larsen har samarbeidet med....
Jeg er jo litt tilhenger av Rema og deres lokale produkter, men disse pølsene forsvarer ikke prisen. De er gode, men ikke løftet til et annet nivå. Tipper dette er faset ut i løpet av høsten.

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: fre jul 07, 2023 8:39 pm
DoktorS skrev: fre jul 07, 2023 7:47 pm
KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 7:52 pm Innom Rema i dag og kjøpte pølser til halv pris. Jeg syns det er flott at Rema har et samarbeid med Strøm-Larsen i Oslo og selger utvalgte pølser og pålegg. Spm er om ikke det nærmer seg slutten snart, det bugner i 50%-disken. Ikke så rart kanskje, tre pølser drar seg mot 80kr, det er etter min mening dyrt.
Har ikke sett disse på en stund. Det blir nok for dyrt for de aller fleste, ja.... Og jeg er også usikker på om kvaliteten på alt er så veldig mye bedre enn fra andre leverandører. Har vel aldri helt forstått hvorfor et kjøttstykke skal være bedre fordi det står Strøm-Larsen på, eller for den sags skyld "Hellstrøm", som jo Strøm-Larsen har samarbeidet med....
Jeg er jo litt tilhenger av Rema og deres lokale produkter, men disse pølsene forsvarer ikke prisen. De er gode, men ikke løftet til et annet nivå. Tipper dette er faset ut i løpet av høsten.
Det er vel billigere å kjøpe rett over disk hos Strøm-Larsen?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Someone skrev: fre jul 07, 2023 10:28 pm
KingKongHalvor skrev: fre jul 07, 2023 8:39 pm
DoktorS skrev: fre jul 07, 2023 7:47 pm

Har ikke sett disse på en stund. Det blir nok for dyrt for de aller fleste, ja.... Og jeg er også usikker på om kvaliteten på alt er så veldig mye bedre enn fra andre leverandører. Har vel aldri helt forstått hvorfor et kjøttstykke skal være bedre fordi det står Strøm-Larsen på, eller for den sags skyld "Hellstrøm", som jo Strøm-Larsen har samarbeidet med....
Jeg er jo litt tilhenger av Rema og deres lokale produkter, men disse pølsene forsvarer ikke prisen. De er gode, men ikke løftet til et annet nivå. Tipper dette er faset ut i løpet av høsten.
Det er vel billigere å kjøpe rett over disk hos Strøm-Larsen?
Tror ikke det er noe særlig billigere, men jeg skal ikke insistere på det.😉
I starten var prisene mye lavere på Rema, og omsetningen god, en liten suksesshistorie. Da kostet disse pølsene 12-14kr mer enn feks Finnsbråten og Gilde, for tre pølser. Nå er forskjellen fort 30-35kr, og da tror jeg ikke de klarer seg. Folka (som meg) på Rema kjøper ikke pølser til 300kr/kg.

startelver

Legg inn av startelver »

KingKongHalvor skrev: fre jul 07, 2023 8:28 pm
SirJames skrev: tor jul 06, 2023 11:30 pm
Bliss skrev: tor jul 06, 2023 11:15 pm
Haha, trodde dette var kødd, så sjekket prisen hos Meny...41 kr...455 kr pr kilo..
Nei, det gir ingen mening da å sammenlikne kilopris med epler og gulrøtter. 😉

Men altså, potetgull til nærmere 500kr pr kg er jo bare til å le av, hvordan er det mulig liksom. Jeg er heldig som ikke er noe glad i det, kjøper kanskje et par ganger i året. Men kjøpte mye før da barna bodde hjemme, hadde nok sjekket priser litt nøyere nå.
Det er faktisk ikke så vanskelig å lage sitt eget potetchips. Kanskje noe å vurdere i disse tider. Sunnere er det også. Det blir min protest mot galskapen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Ifølge FN er det en fallende lurve i deres internasjonale prisindeks.
https://www.fao.org/worldfoodsituation/ ... sindex/en/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»