Lave og høye priser

Svar
SirJames

Re: Lave og høye priser

Legg inn av SirJames »

Coop Extra kjører 50 % for medlemmer på alle Grandis kommende uke

Skal nok kjøpe inn noen Deluxer

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: søn feb 05, 2023 11:42 pm
SirJames skrev: søn feb 05, 2023 11:38 pm Coop Extra kjører 50 % for medlemmer på alle Grandis kommende uke

Skal nok kjøpe inn noen Deluxer
Flott, skal innom til uka. Greit å ha liggende.
Veldig greit.

Pleier å ta dem ut av pappeskene, slik at jeg får plass til flere i fryseren 8-)

startelver

Legg inn av startelver »

50% på Grandiose i alle COOP-butikker.

Får håpe det ikke er noe lureri, at de har satt opp prisene med 20-30% fra 1 februar og så kjører de dumpingsalg på 50%. Husk å sjekk førprisen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

startelver skrev: man feb 06, 2023 5:05 pm 50% på Grandiose i alle COOP-butikker.

Får håpe det ikke er noe lureri, at de har satt opp prisene med 20-30% fra 1 februar og så kjører de dumpingsalg på 50%. Husk å sjekk førprisen.
Ja, vær våken. Mega her i nærheten prøver å selge ut krukker med Stilton, og de hevder at førpris for 100gram Stilton var 315kr. Det vet jeg 100% at den ikke var, den kostet rett over 200 i desember, en pris jeg også da syns var uhørt. Mye lureri der ute.

SirJames

Legg inn av SirJames »

SirJames skrev: søn feb 05, 2023 11:38 pm Coop Extra kjører 50 % for medlemmer på alle Grandis kommende uke

Skal nok kjøpe inn noen Deluxer
Kjøpte inn noen Deluxer, under tvil. Ordinær pris var satt opp til 79 kr, en økning på over 30 %.

Ble dermed ca 40 spenn pr stk, så det får gå for denne gang.

Corvus

Legg inn av Corvus »

SirJames skrev: søn feb 05, 2023 11:38 pm Coop Extra kjører 50 % for medlemmer på alle Grandis kommende uke

Skal nok kjøpe inn noen Deluxer
Men hva er full pris etter prisoppgangen? Gikk kanskje opp i pris med 40%?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: søn feb 05, 2023 11:38 pm Coop Extra kjører 50 % for medlemmer på alle Grandis kommende uke

Skal nok kjøpe inn noen Deluxer
Hvem er best av de?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: ons feb 08, 2023 11:41 pm
SirJames skrev: søn feb 05, 2023 11:38 pm Coop Extra kjører 50 % for medlemmer på alle Grandis kommende uke

Skal nok kjøpe inn noen Deluxer
Hvem er best av de?
Smakssak.

Synes dog at den billigste av dem, ost & skinke, blir for kjedelig.

De tre andre er gode, spesielt blir bunnen bra hvis den får hvile på rist etter steking.

startelver

Legg inn av startelver »

Kjøpte Plenty, liker den.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg var tilfeldig innom Kiwi i dag, siden jeg hadde et ærend i en annen butikk i samme bygg.
Snoket egentlig bare litt rundt, siden jeg ikke hadde noen handleliste i dag....men jeg kjøpte Evergood kapsler til Tassimo kaffemaskin. Jeg liker den varianten, men den har kostet 85-95 kroner i lange tider.
En pakke med 16 kapsler.
Samme Evergood kostet 69 kroner i dag.
Ikke verst!
Evergood og rullings fra Sverige i furtebua nå.
Skiskyting i TV om en halvtime, når jeg har fått tilbake pusten.
Det lukter kattepiss ute her! Har de JÆVLA kattene løpetid på denne tiden?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: tor feb 09, 2023 8:07 pm Kjøpte Plenty, liker den.
Plenty med Deluxer, eller pizzaen "plenty":-)?

"Plenty" er nok min favoritt-Grandiosa for øyeblikket. Litt lite pizzasmak, men dette ordnes lett med Oregano.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Mitt innlegg nr 100 går til denne, 5-liters dunken med Zalo. Foreløpig har jeg ikke kunnet legge hendene rundt godbiten, denne mystiske og sterke grønne væsken som kan fordreie hodet på selv den likegyldigste. Men kanskje en dag!

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5806755

En sommerdag skal jeg se den blinke i sola, og få følelsen av rikdom. På 17. mai skal den få sitte i bæremeisen, med beste utsikt. Etter flere år på billige bakervarer som nesten har gått ut på dato, deriblant lefser og burgerbrød, trenger jeg definitivt følelsen av rikdom og suksess. De uvettige unge er altfor internationale, og setter ikke pris på lefse mer. Derfor må slike som meg spise den.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Rema (ihvertfall her jeg bor) gir 40% på alle Dr. Oetker pizza for den som har Æ.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Spiser en del paprika og tomat. Registrerer at kiloprisen på paprika er godt over hundrelappen og den har steget latterlig mye på tomater også.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Vi ble med et annet pensjonistpar på en svipptur til Søta Bror i går, egentlig mest for å ta en tur.
Men uten egentlig å gå for storshopping, ble det litt på meg også.
Øl er obligatorisk, det er jo halve prisen for sterkøl enn det billigste butikkølet på Rema. Det ble noen poser øl.
Tobakk er også fremdeles en del billigere. En pakke (50 gram) rulletobakk koster 80 kroner mindre i Sverige. Det ble ti pakker. sparte 800 kroner.
Kaffe for kapselmaskin. Disse pakningene inneholder 16 kapsler.
Rema har Friele, 74 kroner, Kiwi har Evergood....85 kroner.
En pakke Gevalia i Sweden koster 44,90. Det ble 3 pakker. God kaffe det også!
Og det var min hele handel i går, i tillegg til noe mat og kaffe og GPP på en kafe.

startelver

Legg inn av startelver »

Rema har virkelig gjort endringer denne uken. De har satt opp de billigste cherrytomatene (Prima) som vanligvis koster rett under 20 kroner pr kurv , opp til 39.90!!

Og så er de frekke nok til å gi 30% rabatt via Æ-appen, det er jo mye dyrere enn hva de kostet forrige uke. Jeg var klar til å handle masse tomater med 30% rabatt, men isteden satte jeg fra meg handlekurven og dro til Extra. Der kostet de under 20 kroner fortsatt.

Moist

Legg inn av Moist »

Glycinello skrev: lør feb 18, 2023 8:15 pm Spiser en del paprika og tomat. Registrerer at kiloprisen på paprika er godt over hundrelappen og den har steget latterlig mye på tomater også.
Snø i sør-europa er hovedskyld i at paprika og tomat har høye priser for tiden.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Moist skrev: ons feb 22, 2023 9:34 pm
Glycinello skrev: lør feb 18, 2023 8:15 pm Spiser en del paprika og tomat. Registrerer at kiloprisen på paprika er godt over hundrelappen og den har steget latterlig mye på tomater også.
Snø i sør-europa er hovedskyld i at paprika og tomat har høye priser for tiden.
Ja, det gir mening. Leste en artikkel på VG(?) om at de måtte rasjonere i England blant annet (etter at jeg postet første innlegget).

Moist

Legg inn av Moist »

Glycinello skrev: ons feb 22, 2023 9:41 pm
Moist skrev: ons feb 22, 2023 9:34 pm
Glycinello skrev: lør feb 18, 2023 8:15 pm Spiser en del paprika og tomat. Registrerer at kiloprisen på paprika er godt over hundrelappen og den har steget latterlig mye på tomater også.
Snø i sør-europa er hovedskyld i at paprika og tomat har høye priser for tiden.
Ja, det gir mening. Leste en artikkel på VG(?) om at de måtte rasjonere i England blant annet (etter at jeg postet første innlegget).
Jepp, merket vel prisen i midten av januar ca?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Pleier å styre unna tilbud der bare prosenter er oppgitt, hvis det ikke varer jeg har kontroll på koster andre steder - at varer med 40 prosent avslag skal være dyrere enn billigbutikkene, sier vel noe om hvorfor folk i større grad velger billigbutikker....

https://www.nettavisen.no/okonomi/sjokk ... -95-930494

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Moist skrev: ons feb 22, 2023 9:44 pm
Glycinello skrev: ons feb 22, 2023 9:41 pm
Moist skrev: ons feb 22, 2023 9:34 pm

Snø i sør-europa er hovedskyld i at paprika og tomat har høye priser for tiden.
Ja, det gir mening. Leste en artikkel på VG(?) om at de måtte rasjonere i England blant annet (etter at jeg postet første innlegget).
Jepp, merket vel prisen i midten av januar ca?
Meget godt mulig. Jeg ble ikke veldig bevisst på matvarepriser før det ble mye snakk om prisøkninger. Nå er jeg kanskje litt for bevisst :lol:

Moist

Legg inn av Moist »

DoktorS skrev: ons feb 22, 2023 9:49 pm Pleier å styre unna tilbud der bare prosenter er oppgitt, hvis det ikke varer jeg har kontroll på koster andre steder - at varer med 40 prosent avslag skal være dyrere enn billigbutikkene, sier vel noe om hvorfor folk i større grad velger billigbutikker....

https://www.nettavisen.no/okonomi/sjokk ... -95-930494
At Mega/Meny er dyrere på tilbud enn lavpriskjedene på varer som er ofte i prisbørs burde ikke være en overraskelse for noen.

startelver

Legg inn av startelver »

Et annet prissjokk som har skjedd nylig er at COOP sitt eget merke har gått opp kraftig.

COOP Leverpostei ble tidligere solgt 2 pakker til 32 kroner. Nå koster de 39 for 2 stk.
Mens Gilde sin originale postei koster 16 kr og ikke har gått opp i pris.

Med andre ord bare å holde seg til Gilde.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lokal Extra hadde jo to svære paller med Sinfx og Gode Ønsker før jul... De var jo temmelig dyre til fullpris, og selv etter jul til nedsatt pris ble de ikke kvitt disse... nå prøver de seg på nytt igjen - hauger med Sfinx og Gode Ønsker hhv 60 og 80 kroner... Sfinx var allerede over best før, mens Gode Ønsker hadde best før i juni. Tok med meg en eske Gode Ønsker, for det så ut til å være et par OK biter der...

startelver

Legg inn av startelver »

DoktorS skrev: tir mar 07, 2023 3:38 pm Lokal Extra hadde jo to svære paller med Sinfx og Gode Ønsker før jul... De var jo temmelig dyre til fullpris, og selv etter jul til nedsatt pris ble de ikke kvitt disse... nå prøver de seg på nytt igjen - hauger med Sfinx og Gode Ønsker hhv 60 og 80 kroner... Sfinx var allerede over best før, mens Gode Ønsker hadde best før i juni. Tok med meg en eske Gode Ønsker, for det så ut til å være et par OK biter der...
Coop har disse Sfinx lenge nå med 50% avslag. Koster vel 70 kroner ish.

Da kjøper jeg heller 5 stk Freia sjokoladeplater til 100 kroner, tilbud denne uken hos Coop Prix.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Cannabis Connoisseur skrev: tir mar 07, 2023 4:27 pm Sfinx er kanskje Norges mest oppskrytte sjokolade, sammen med Twist.
Har du ingen favorittbiter i Twistposen?

Disse harde karamellene med mørk sjokoladetrekk... mmmmm...

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: tir mar 07, 2023 3:38 pm Lokal Extra hadde jo to svære paller med Sinfx og Gode Ønsker før jul... De var jo temmelig dyre til fullpris, og selv etter jul til nedsatt pris ble de ikke kvitt disse... nå prøver de seg på nytt igjen - hauger med Sfinx og Gode Ønsker hhv 60 og 80 kroner... Sfinx var allerede over best før, mens Gode Ønsker hadde best før i juni. Tok med meg en eske Gode Ønsker, for det så ut til å være et par OK biter der...
Matbutikkene får vel ikke selge mat som har gått ut på dato, selv om det dreier seg om "Best før"..?

Er ihvertfall det jeg har blitt fortalt da jeg har spurt om nettopp dette på en av de lokale matbutikkene.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Twist må man få gratis, ja, hvis det skal være noe poeng.

Altfor mange biter som ikke smaker godt nok til å kaste bort kaloribudsjettet på dem.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cannabis Connoisseur skrev: tir mar 07, 2023 5:29 pm
Guttorm123 skrev: tir mar 07, 2023 4:36 pm
Cannabis Connoisseur skrev: tir mar 07, 2023 4:27 pm Sfinx er kanskje Norges mest oppskrytte sjokolade, sammen med Twist.
Har du ingen favorittbiter i Twistposen?

Disse harde karamellene med mørk sjokoladetrekk... mmmmm...
Hadde en aprikos-variant som var veldig god, men den forsvant sammen med resten som var godt. Stort sett billigskvipet igjen i posen nå, som Daim, for eksempel.
Aprikosen var god den, ja. Også likte jeg godt Turkish Delight som kom og gikk for mange år siden. Bare ræl igjen nå, bortsett fra Nougatcrisp og tildels Banan.

https://no.wikipedia.org/wiki/Twist_(ko ... Twistbiter

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: tir mar 07, 2023 5:30 pm Twist må man få gratis, ja, hvis det skal være noe poeng.

Altfor mange biter som ikke smaker godt nok til å kaste bort kaloribudsjettet på dem.
Tror ikke det er så mange som kjøper Twist til seg selv. Jeg har i hvert fall aldri gjort det, og kommer nok aldri til å gjøre det heller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»