Lave og høye priser

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Lave og høye priser

Legg inn av Jolla »

KingKongHalvor skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Har lyst til å lagre en i 4-5 år, bare for å prøve.
Jeg har opplevd at Tine Edamer danner mugg på kantene etter kun litt over ett år i den embalasjen den blir solgt i. Et tips kunne kanskje være å kjøpe to oster, og åpne den ene og pakke den inn i helt tett voks, og så kan det være at det holder bedre enn plastikkembalasjen.

Mulig at jeg kun var uheldig også.

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Ikke noe prisras på edamer ennå, registrerte at det var 8kr forskjell på den sorte og røde på Rema i dag, da burde valget være enkelt.
Sjøl har jeg to stykker liggende i kjøleskapet fra i fjor, satser på å supplere med et par stykker når de blir billige.
Har lyst til å lagre en i 4-5 år, bare for å prøve.
Jeg har en 3 år gammel (2019) som skal sprettes nå til jul

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jolla skrev: man des 05, 2022 6:37 pm
KingKongHalvor skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Har lyst til å lagre en i 4-5 år, bare for å prøve.
Jeg har opplevd at Tine Edamer danner mugg på kantene etter kun litt over ett år i den embalasjen den blir solgt i. Et tips kunne kanskje være å kjøpe to oster, og åpne den ene og pakke den inn i helt tett voks, og så kan det være at det holder bedre enn plastikkembalasjen.

Mulig at jeg kun var uheldig også.
Tror du var uheldig. Hadde en to år gammel i fjor, helt fin. Og egentlig aldri hørt om mugg. Mulig du har fått en som ikke var helt tett? Evt laget et hull uten å merke det.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KingKongHalvor skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Ikke noe prisras på edamer ennå, registrerte at det var 8kr forskjell på den sorte og røde på Rema i dag, da burde valget være enkelt.
Sjøl har jeg to stykker liggende i kjøleskapet fra i fjor, satser på å supplere med et par stykker når de blir billige.
Har lyst til å lagre en i 4-5 år, bare for å prøve.
Dæven - noen er kjappere i hoderegning enn meg - jeg stod der i butikken og tenkte på at det var liten prisforskjell, men at den var så lav... Men så var det litt at jeg ville ha en "vanlig" ost også. Likevel endte jeg med å kjøpe en svart en i dag, så da har jeg nok hvitost i hus til jeg reiser på ferie i februar.

Ellers er en del frukt billig nå, foruten klementiner hadde Rema fått in Rubenstein-epler, som jeg huske fra i fjor - veldig gode og og bare 17,90 kr/kg, med Æ får man jo 10 prosent på toppen.

Med riktig dopapir i hus er det nå får meg bare å fråtse !

Edit: Ser på appen at Røde Edamer søndag kostet meg 124 kroner, mens den svarte i dag kostet 121 kroner. La merke til at Sfinx også var satt ned en femkroner eller så...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Christiania glassmagasin har halv pris på Porsgrund porselen.
Tilfeldig at vi ramlet over det i dag når vi var ute etter nye tallerkener til å servere julematen på.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Rød edamer til 87 kr på Rema i dag, tipper de andre følger etter. Spennende å se hvor langt ned den går i år.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Sfinx nede på 125 hos Oda. Vurderer å kjøpe en eske til helgen, så jeg har resten av jula....

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:51 pm Rød edamer til 87 kr på Rema i dag, tipper de andre følger etter. Spennende å se hvor langt ned den går i år.
Da nærmer det seg tid for å fylle opp for modning

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er jo unektelig litt kjipt å betale 165-200 NOK for noe som man får i Tyskland til 7,2 Euro...

https://shop.niederegger.de/marzipan/kl ... r-200g?c=5

Men, men - tross alt litt billigere enn marsipanhandleweekend i Berlin før jul, med tilliggende herligheter*, som jeg nesten hadde som fast post for noen år tilbake....

*nevner ikke alt her.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da kom en eske Sfinx i hus. Det er to år siden sist, ettersom prisen i fjor var skyhøyt over det man var vant til før jul. 120 kroner for denne esken - det er jo ganske rimelig, egentlig - utmerket konfekt. Den varer nok til nyttår og vel så det, om ikke en eller annen fargerik skikkelse dukker opp og begynner å lure på om det er to etasjer i esken...

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

DoktorS skrev: tor des 15, 2022 10:22 pm Da kom en eske Sfinx i hus. Det er to år siden sist, ettersom prisen i fjor var skyhøyt over det man var vant til før jul. 120 kroner for denne esken - det er jo ganske rimelig, egentlig - utmerket konfekt. Den varer nok til nyttår og vel så det, om ikke en eller annen fargerik skikkelse dukker opp og begynner å lure på om det er to etasjer i esken...
For min del er det alltid Toffee Prima og Nougat som ryker først. Nøttebit er også helt der oppe.

Jeg ser for meg at Pralin og Orania er dine favoritter. Stemmer dette?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Endel god sjokolade i Sfinx, men dessverre litt vanskelig å uttale navnet 😅

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

LeSorcier skrev: tor des 15, 2022 10:39 pm
DoktorS skrev: tor des 15, 2022 10:22 pm Da kom en eske Sfinx i hus. Det er to år siden sist, ettersom prisen i fjor var skyhøyt over det man var vant til før jul. 120 kroner for denne esken - det er jo ganske rimelig, egentlig - utmerket konfekt. Den varer nok til nyttår og vel så det, om ikke en eller annen fargerik skikkelse dukker opp og begynner å lure på om det er to etasjer i esken...
For min del er det alltid Toffee Prima og Nougat som ryker først. Nøttebit er også helt der oppe.

Jeg ser for meg at Pralin og Orania er dine favoritter. Stemmer dette?
:) Orania er vel hele grunnen til at jeg kjøper esken. Pralin er vel utgått. Men mokkakrem er den andre favoritten. Jeg husker ikke helt. Toffee er også bra. Og så liker jeg Cuba, til tross for at jeg ikke er overbegeistret for nougat vanligvis....

https://no.wikipedia.org/wiki/Sfinx_(konfekt)

startelver

Legg inn av startelver »

SÅ det var tilbud på Anton Berg marsipan iskake fra Isbjørnis til rundt 70 kr, noen som har testet den?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

En pose med Nidar favoritter koster 23 kr på Kiwi og 70 kr på Meny....

For øvrig kam du se alle juleprisene her: https://kiwi.no/aktuelt/dagligvarer/

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:51 pm Rød edamer til 87 kr på Rema i dag, tipper de andre følger etter. Spennende å se hvor langt ned den går i år.
Tror jeg aldri har smakt denne osten. Smaker den likt andre kjente oster?

startelver

Legg inn av startelver »

En del juletilbud rundt forbi.

OBS selger nå klementiner til 5 kroner kiloen, ja du hørte riktig, bare å hamstre opp!
2 store Twistposer [490 gram) per stk 49,- hos JULA. En stor boks Cloetta Skumnisser 49 kr JULA (halv pris)
Anthon Berg konfekt 49 kr hos RUSTA

Hvis du er glad i risgrøt går Fjordland sine til 13 kroner 970 gram. Hos Rema/Extra.

SirJames

Legg inn av SirJames »

De som er sent ute med juletre, kan nå skaffe seg kunstige til halv pris (Rusta).

Klementiner er også billige (5,70 pr kg) hos Coop Extra. Meget usikker på kvaliteten, skal teste i morgen.

Someone

Legg inn av Someone »

Guttorm123 skrev: man des 19, 2022 2:57 pm
KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:51 pm Rød edamer til 87 kr på Rema i dag, tipper de andre følger etter. Spennende å se hvor langt ned den går i år.
Tror jeg aldri har smakt denne osten. Smaker den likt andre kjente oster?
Smaker i grunn som en vanlig edamer, men som trenger litt mer lagring

Ser ikke ut som det ble veldig mye billigere enn 87kr? Så var jo greit de to jeg kjøpte til det for lagring. Åpnet enn 2021 i helgen, og den var blitt nydelig, dog ser frem til å åpne 2019 osten nå nærmere jul

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Someone skrev: tir des 20, 2022 5:51 pm
Smaker i grunn som en vanlig edamer, men som trenger litt mer lagring

Ser ikke ut som det ble veldig mye billigere enn 87kr? Så var jo greit de to jeg kjøpte til det for lagring. Åpnet enn 2021 i helgen, og den var blitt nydelig, dog ser frem til å åpne 2019 osten nå nærmere jul
Jeg tror jeg aldri har smakt vanlig edamer heller. Minner den om noen av de andre vanlige ostene, eller er det noe særtrekk ?

startelver

Legg inn av startelver »

Someone skrev: tir des 20, 2022 5:51 pm
Guttorm123 skrev: man des 19, 2022 2:57 pm
KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:51 pm Rød edamer til 87 kr på Rema i dag, tipper de andre følger etter. Spennende å se hvor langt ned den går i år.
Tror jeg aldri har smakt denne osten. Smaker den likt andre kjente oster?
Smaker i grunn som en vanlig edamer, men som trenger litt mer lagring

Ser ikke ut som det ble veldig mye billigere enn 87kr? Så var jo greit de to jeg kjøpte til det for lagring. Åpnet enn 2021 i helgen, og den var blitt nydelig, dog ser frem til å åpne 2019 osten nå nærmere jul
Men det er jo ikke kiloprisen, jeg ser alltid på kiloprisen når jeg skal kjøpe gulost. Er vel nærmere 150 kroner kiloen for den.

Ender alltid opp med Xtra-osten hos Coop . Den er produsert av Synnøve Finden og er like god som den originale Synnøve. Kilopris under 90 kroner.

Smaken er som baken selvsagt, men for meg er gulost gulost. Jarlsberg kjøpes også når den er på tilbud.

Someone

Legg inn av Someone »

startelver skrev: tir des 20, 2022 6:13 pm
Men det er jo ikke kiloprisen, jeg ser alltid på kiloprisen når jeg skal kjøpe gulost. Er vel nærmere 150 kroner kiloen for den.

Ender alltid opp med Xtra-osten hos Coop . Den er produsert av Synnøve Finden og er like god som den originale Synnøve. Kilopris under 90 kroner.

Smaken er som baken selvsagt, men for meg er gulost gulost. Jarlsberg kjøpes også når den er på tilbud.
87 kroner for en 850 grams Edamer blir 102,40kr, så nærme 90 enn 150

Ellers er definitivt ikke gulost gulost. Det billigeste variantene er gjerne relativt smaksløse og kjipe, og rett og slett for unge

startelver

Legg inn av startelver »

Someone skrev: tir des 20, 2022 6:41 pm
startelver skrev: tir des 20, 2022 6:13 pm
Men det er jo ikke kiloprisen, jeg ser alltid på kiloprisen når jeg skal kjøpe gulost. Er vel nærmere 150 kroner kiloen for den.

Ender alltid opp med Xtra-osten hos Coop . Den er produsert av Synnøve Finden og er like god som den originale Synnøve. Kilopris under 90 kroner.

Smaken er som baken selvsagt, men for meg er gulost gulost. Jarlsberg kjøpes også når den er på tilbud.
87 kroner for en 850 grams Edamer blir 102,40kr, så nærme 90 enn 150

Ellers er definitivt ikke gulost gulost. Det billigeste variantene er gjerne relativt smaksløse og kjipe, og rett og slett for unge
Flott da funker det. har sett Edamer adskillig dyrere.

Er enig i at noen ostetyper er dårlige , men Synnøve Finden sin er mer enn god nok, ikke like spiss som andre sorter men mer enn bra nok. Og ofte ser du at disse Xtra-merkene er laget fra samme produsent.

Forøvrig har jeg begynt å kjøpe Xtra-egg også , 12 pack til 23:90. Før kjøpte jeg merke på egg, men etter at jeg gkk over til Xtra sparer jeg virkelig penger. Litt mindre egg, men holder for meg.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

På Rema kjøpte jeg Twist til 32kr, Mokkabønner til 22kr og 5 marsipanpølser til 18kr, det er hyggelige priser.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mokkabønner utsolgt hos lokal Rema... Men fikk med meg en eske før jul, så det går greit...Sfinx var nede ned på 99 kroner hos Coop Extra nå, så jeg slo til med en ekstra, som jeg kan ha på lur...

Ellers - en pussighet, som det sikker er så mange som bryr seg om - men Coop Extra hadde seilaks til 39 kroner glasset nå. Fra Gjendemsjø. Har kostet nær det doble før. Hadde vært moro å prøve igjen.

startelver

Legg inn av startelver »

KingKongHalvor skrev: tir des 20, 2022 6:56 pm På Rema kjøpte jeg Twist til 32kr, Mokkabønner til 22kr og 5 marsipanpølser til 18kr, det er hyggelige priser.
Det regner jeg med ikke er en 490 grams pose. De selges i forskjellige størrelser, jeg betalte 49 for den ekstra store som vanligvis koster 79,- .

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Men det er relativt dyrt med Twist, uansett, det er jo bare bananbiten som er god.

startelver

Legg inn av startelver »

DoktorS skrev: tir des 20, 2022 9:31 pm Men det er relativt dyrt med Twist, uansett, det er jo bare bananbiten som er god.

Ikke enig i bare banan, spiser det meste.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

24 ruller dopapir "mykt og godt" på Rema til 149 kr. Synes egentlig ikke det er så ille.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: tir des 20, 2022 9:31 pm Men det er relativt dyrt med Twist, uansett, det er jo bare bananbiten som er god.
Og den med crispy nougat

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»