Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
morrisey

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av morrisey »

Suppedag. Ble en suppe på aromasopp nå til lunsj, så blir det brennsnut senere i dag.

Someone

Legg inn av Someone »

Finnbiff (rester fra fryseren) med potetstappe og ymse grønnsaker

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Lapskaus i dag også. Går no ned

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Retro-søndagsmiddag.

Kjøttkaker og ertestuing, mandelkjernepudding og bringebærsaus til dessert.

Retro for min del å spise middag så tidlig som kl 17 også, men det ble nå sånn i dag. Sent hjem fra ærbe, kunne ikke spise lunsj nå. Så da blir det nystekt grytebrød til kvelds, som egentlig var ment til frokost, men det ble ikke noe av da jeg sov til 1030.😅

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

morrisey skrev: man mai 01, 2023 1:27 pm Suppedag. Ble en suppe på aromasopp nå til lunsj, så blir det brennsnut senere i dag.
Heldiggrisen! Må nok finne meg i å vente til 17. før jeg får spise det igjen. Har noe å se frem til da i alle fall. I dag ble det rester fra lørdagens pizza.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Glycinello skrev: man mai 01, 2023 6:18 pm
morrisey skrev: man mai 01, 2023 1:27 pm Suppedag. Ble en suppe på aromasopp nå til lunsj, så blir det brennsnut senere i dag.
Heldiggrisen! Må nok finne meg i å vente til 17. før jeg får spise det igjen. Har noe å se frem til da i alle fall. I dag ble det rester fra lørdagens pizza.
Bare så ille at man spiser seg så idiotisk mett...

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

morrisey skrev: man mai 01, 2023 6:50 pm
Glycinello skrev: man mai 01, 2023 6:18 pm
morrisey skrev: man mai 01, 2023 1:27 pm Suppedag. Ble en suppe på aromasopp nå til lunsj, så blir det brennsnut senere i dag.
Heldiggrisen! Må nok finne meg i å vente til 17. før jeg får spise det igjen. Har noe å se frem til da i alle fall. I dag ble det rester fra lørdagens pizza.
Bare så ille at man spiser seg så idiotisk mett...
Know the feeling :lol:

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 5:28 pm Retro-søndagsmiddag.

Kjøttkaker og ertestuing, mandelkjernepudding og bringebærsaus til dessert.

Retro for min del å spise middag så tidlig som kl 17 også, men det ble nå sånn i dag. Sent hjem fra ærbe, kunne ikke spise lunsj nå. Så da blir det nystekt grytebrød til kvelds, som egentlig var ment til frokost, men det ble ikke noe av da jeg sov til 1030.😅
Det ble kanskje det beste brødet ever. At det fikk godgjøre seg 7-8 timer mer enn planlagt ble bare enda mer smak. 😋

SirJames

Legg inn av SirJames »

Spanske krydderpølser av kylling og kalkun, med rødløk, solbærsennep og ketchup.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: man mai 01, 2023 9:53 pm Spanske krydderpølser av kylling og kalkun, med rødløk, solbærsennep og ketchup.
Hva er solbærsennep?

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 9:56 pm
SirJames skrev: man mai 01, 2023 9:53 pm Spanske krydderpølser av kylling og kalkun, med rødløk, solbærsennep og ketchup.
Hva er solbærsennep?
Denne:

https://www.cooperscandy.no/bornibus-mo ... senap-245g

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: man mai 01, 2023 9:58 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 9:56 pm
SirJames skrev: man mai 01, 2023 9:53 pm Spanske krydderpølser av kylling og kalkun, med rødløk, solbærsennep og ketchup.
Hva er solbærsennep?
Denne:

https://www.cooperscandy.no/bornibus-mo ... senap-245g
Wow, imponerende!

Sjøl hadde jeg nok ikke brukt 80 spenn på litt sennep. Men nå er jeg jo også bare sånn halvveis interessert i mat😉😋

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 9:44 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 5:28 pm Retro-søndagsmiddag.

Kjøttkaker og ertestuing, mandelkjernepudding og bringebærsaus til dessert.

Retro for min del å spise middag så tidlig som kl 17 også, men det ble nå sånn i dag. Sent hjem fra ærbe, kunne ikke spise lunsj nå. Så da blir det nystekt grytebrød til kvelds, som egentlig var ment til frokost, men det ble ikke noe av da jeg sov til 1030.😅
Det ble kanskje det beste brødet ever. At det fikk godgjøre seg 7-8 timer mer enn planlagt ble bare enda mer smak. 😋
Oppskrift på et godt grytebrød?

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:07 pm
SirJames skrev: man mai 01, 2023 9:58 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 9:56 pm

Hva er solbærsennep?
Denne:

https://www.cooperscandy.no/bornibus-mo ... senap-245g
Wow, imponerende!

Sjøl hadde jeg nok ikke brukt 80 spenn på litt sennep. Men nå er jeg jo også bare sånn halvveis interessert i mat😉😋
Moroklumpen 8-)

Måtte teste den sennepen, og den var meget god. Verdt pengene, med andre ord 😎

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: man mai 01, 2023 10:11 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 9:44 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 5:28 pm Retro-søndagsmiddag.

Kjøttkaker og ertestuing, mandelkjernepudding og bringebærsaus til dessert.

Retro for min del å spise middag så tidlig som kl 17 også, men det ble nå sånn i dag. Sent hjem fra ærbe, kunne ikke spise lunsj nå. Så da blir det nystekt grytebrød til kvelds, som egentlig var ment til frokost, men det ble ikke noe av da jeg sov til 1030.😅
Det ble kanskje det beste brødet ever. At det fikk godgjøre seg 7-8 timer mer enn planlagt ble bare enda mer smak. 😋
Oppskrift på et godt grytebrød?
Dette når jeg skal lage «vanlig» brød til frokost/lunsj. Det blir bare veldig godt. Steketiden for lang etter min mening, jeg kjører 20+15, men sjekker selvfølgelig underveis.

https://www.godt.no/oppskrifter/bakst/b ... grytebroed

Skal jeg ha brød til middag, som suppe, gryterett el bacalao, da lager jeg med bare hvetemel, og en god del olivenolje. Eller egentlig masse.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: man mai 01, 2023 10:13 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:07 pm
Wow, imponerende!

Sjøl hadde jeg nok ikke brukt 80 spenn på litt sennep. Men nå er jeg jo også bare sånn halvveis interessert i mat😉😋
Moroklumpen 8-)

Måtte teste den sennepen, og den var meget god. Verdt pengene, med andre ord 😎
Så da spiste du noen kalkunpølser med ketchup, en veldig dyr sennep og rå rødløk? Ikke noe annet?

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:22 pm
SirJames skrev: man mai 01, 2023 10:13 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:07 pm

Wow, imponerende!

Sjøl hadde jeg nok ikke brukt 80 spenn på litt sennep. Men nå er jeg jo også bare sånn halvveis interessert i mat😉😋
Moroklumpen 8-)

Måtte teste den sennepen, og den var meget god. Verdt pengene, med andre ord 😎
Så da spiste du noen kalkunpølser med ketchup, en veldig dyr sennep og rå rødløk? Ikke noe annet?
Hva er meningen med spørsmålet? Hvorfor skulle jeg spise noe annet?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: man mai 01, 2023 11:12 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:22 pm
SirJames skrev: man mai 01, 2023 10:13 pm

Moroklumpen 8-)

Måtte teste den sennepen, og den var meget god. Verdt pengene, med andre ord 😎
Så da spiste du noen kalkunpølser med ketchup, en veldig dyr sennep og rå rødløk? Ikke noe annet?
Hva er meningen med spørsmålet? Hvorfor skulle jeg spise noe annet?
Nysgjerrighet, rett og slett.

Noen av oss her inne blir inspirert av andre, og prøver å inspirere selv, med beskrivelser av hva man spiser til middag. Alle behøver ikke å ha samme innstilling.
Men jeg stusset ved totalen her, hvor du har en veldig dyr og spesiell sennep, som jeg ikke har hørt om engang, og samtidig er det pølser og løk.
For inspirasjon er det interessant om de ble grillet, stekt eller trukket i vann. Hadde du lompe, brød, chips, potetsalat el som tilbehør, og hvordan laget du det i såfall.

Håper ikke jeg såret deg, var bare nysgjerrig. 😘

SirJames

Legg inn av SirJames »

Nduja-pizza (Rema)

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ørret med sitronpepper og sitronsaft på i dag, det gledes

Someone

Legg inn av Someone »

Ymse varianter fra Peppes Pizza på jobben. Dessverre måtte jeg gå før øllen kunne tas frem

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt torsk med søtpotetmos, sauterte grønnsaker og rømme med en skvis sitron, hvitløk, salt og pepper.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ale skrev: tir mai 02, 2023 6:03 pm Rustica double pepperoni. Skal ned på Kiwi nå.
Har de fortsatt tilbud på disse Rustica-pizzaene?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: tir mai 02, 2023 3:56 pm Nduja-pizza (Rema)
Sist jeg spiste den var den ekstra hot. Svidde i øynene hver gang jeg tok en bit. Tror de hadde vært vel rause med den beige chilisausgreia.

Men den er genial. Perfekt størrelse til et måltid og jeg får ha dem i fred for ungdommene som mener det smaker atombombe.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 11:22 pm
Nysgjerrighet, rett og slett.

Noen av oss her inne blir inspirert av andre, og prøver å inspirere selv, med beskrivelser av hva man spiser til middag. Alle behøver ikke å ha samme innstilling.
Men jeg stusset ved totalen her, hvor du har en veldig dyr og spesiell sennep, som jeg ikke har hørt om engang, og samtidig er det pølser og løk.
For inspirasjon er det interessant om de ble grillet, stekt eller trukket i vann. Hadde du lompe, brød, chips, potetsalat el som tilbehør, og hvordan laget du det i såfall.

Håper ikke jeg såret deg, var bare nysgjerrig. 😘
Finnes det fortsatt noen som steker pølser? :-)

Selv en forholdsvis dyr sennep bruker å være så dryg at den varer lenge, selv om en benytter den ganske ofte.

Selv er jeg Ketchupoman, og en sprutflaske til 30-40 kroner varer ikke lenge her i huset.

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirJames skrev: man mai 01, 2023 11:12 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:22 pm
SirJames skrev: man mai 01, 2023 10:13 pm

Moroklumpen 8-)

Måtte teste den sennepen, og den var meget god. Verdt pengene, med andre ord 😎
Så da spiste du noen kalkunpølser med ketchup, en veldig dyr sennep og rå rødløk? Ikke noe annet?
Hva er meningen med spørsmålet? Hvorfor skulle jeg spise noe annet?
SirJOlsen :lol: :lol: :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tir mai 02, 2023 7:20 pm
SirJames skrev: tir mai 02, 2023 3:56 pm Nduja-pizza (Rema)
Sist jeg spiste den var den ekstra hot. Svidde i øynene hver gang jeg tok en bit. Tror de hadde vært vel rause med den beige chilisausgreia.

Men den er genial. Perfekt størrelse til et måltid og jeg får ha dem i fred for ungdommene som mener det smaker atombombe.
Helt enig, den er genial. Tok meg selv i å fundere over hvor god den var etter jeg hadde fortært den i aften. Og det er ikke bare det spicy fyllet, men også bunnen og skorpene får plusspoeng av meg. At man sliter litt underveis med graden av det som på godt norsk kan kalles hotness, gjør jo bare måltidet enda bedre. Går med 1,5 liter cola zero til dette, mao :lol:

Tormund

Legg inn av Tormund »

Ble tunfisksalat til middag, crispysalat, paprika, tomat, agurk, purre, byggryn, en boks thai-chili tunfisk og en boks naturell tunfisk. Sunt og meget godt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: tir mai 02, 2023 7:26 pm
SirJames skrev: man mai 01, 2023 11:12 pm
KingKongHalvor skrev: man mai 01, 2023 10:22 pm

Så da spiste du noen kalkunpølser med ketchup, en veldig dyr sennep og rå rødløk? Ikke noe annet?
Hva er meningen med spørsmålet? Hvorfor skulle jeg spise noe annet?
SirJOlsen :lol: :lol: :lol:
:lol:

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ale skrev: tir mai 02, 2023 7:34 pm
Guttorm123 skrev: tir mai 02, 2023 7:17 pm
Ale skrev: tir mai 02, 2023 6:03 pm Rustica double pepperoni. Skal ned på Kiwi nå.
Har de fortsatt tilbud på disse Rustica-pizzaene?
Nei. Koster rundt 80 kr. nå.
49,90 for Remas Ndjua

Utklassing både på pris og smak der, altzzå

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»