Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Feelsocl

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Feelsocl »

Bilde



Lamkjøttdeig, et dryss fetaost. Eller dryss;. jeg hev oppi resten av pakningen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vårruller. Nam.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: tor mai 18, 2023 10:43 pm Ble snasen Lars Agnes, som forespeilet;
► Show Spoiler
Har de bare ett sett med tallerkner der borte, eller?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: fre mai 19, 2023 6:36 pm
SirJames skrev: tor mai 18, 2023 10:43 pm Ble snasen Lars Agnes, som forespeilet;
► Show Spoiler
Har de bare ett sett med tallerkner der borte, eller?
Haha, tredje gangen jeg var der.

Skifter beite i aften, blir indisk 😋😋

Someone

Legg inn av Someone »

Svigerfar er i ferd med å steke entrecôte. Kommer som «en seng» av urter og tomater. Og en slags marinade. Ovnsbakte poteter

Selv stod jeg for vinen, så ble en Faustino I. Egentlig ganske value for money og passer på få ned temperaturen siden han har en tendens til å servere vinen for varm til vanlig

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pastasalat med nybakt foccaccia.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dagens forrett:
► Show Spoiler
Dagens hovedrett:
► Show Spoiler
Chicken Butter Masala, Lemon Rice og Peshwari Naan

Terningkast 6 til denne maten, no doubt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Usikkert, skal bort på grillings. Tiden vil vise hva som blir servert. Men grillings er uansett alltid DIGG

Queenie

Legg inn av Queenie »

Laks med rotgrønnsaker og rømme

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ørret i dag. Hadde det på torsdag også.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Fiskesuppe fra Meny tilsatt litt ekstra greier

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hadde tenkt å ha dette tidligere, men droppet planer av ymse grunner - men i dag ble det i alle fall Kassler med nykål og sennepssaus. Veldig-veldig godt. Regner med det var svensk opprinnelse på kjøttet jeg kjøpte over kjølen, det var i alle fall veldig godt og med nydelig avstemt røyksmak, bare en nyanse. Og det var veldig mørt og "porøst". Sennepsausen var i prinsippet bare en hvit saus tilsmakt med en god del fransk sennep. Vann til dette.

Til dessert - favorittdrikken i sommer - uten alkohol - sitronbrus uten sukker (type billig Sprite) blandet i forholdet ca 4:1 med pasjonsfruktlimonaden fra Rema, som heldigvis er i sortimentet også i år.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dagens middag:
► Show Spoiler
Pulled pork burger med coleslaw, sprøstekt bacon og en ølbasert bbq-saus, terningkast 5+


Dagens dessert:
► Show Spoiler

Someone

Legg inn av Someone »

En slags ny kombi laget litt på impuls. Kyllingfilet med soppstuing og bakte rødbeter. Serverte med en stekt blanding av squash, løk, rød og gul paprika, padrons og hvitløk. Servert med nudler, selv om det siste var litt for barna egentlig

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Burger i dag med søtpotet. Burde fått opp grillen, får bli neste gang

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pasta med selvmekket kjøttsaus.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde





Tyttebær fenger retten :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble tre velfylte stand'n'stuff til Succession i aften

Someone

Legg inn av Someone »

Var innom Fudi i går og ble med et glass Tikka. Så da blir det en slags svin-tikka til middag. Med ris og en slags libanesisk brød, som naan-erstatning

startelver

Legg inn av startelver »

Det blir nygrillet kylling i dag siden det var tilbud hos Meny.

Så har man forskjellig tilbehør som potetsalat, og hjemmelaget ramsløksmør som smøres på kjøttet. Og en tomatsalat med søtpotet.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Tikka masala gryte med nanbrød.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt torsk med agurksalat, rømmesaus, brokkoliblanding og kokte poteter.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Går i noen rester fra fryseren og fra helgen - kyllinglår som ble delt opp og varmet, puttet i hvetetortilla med salat og ymse sauser... God nok middag. Dessverre var det litt mye lår, kan fort bli at jeg må spise rester i morgen også - dessverre fordi jeg har lagt noe klippfisk i bløt, men klart - den kan eventuelt vente til torsdag...

SirJames

Legg inn av SirJames »

I aften ble det Lars Agnes og hvitløksbrød:
► Show Spoiler

startelver

Legg inn av startelver »

Ble pizza her også .

Someone

Legg inn av Someone »

En fjellørret er kjøpt inn hos den lokale fiskehandleren. Så tipper jeg filetrerer og steker den

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fikk litt ånden over meg og laga meg en rabarbra- og aprikosgrøt. Den blir nok dog til dessert i morgen, for liker den best kald....

Samtidig kokte jeg opp poteter og klippfisk merket "hverdags" - 1 kg kjøpt på Moa for 100 kr - blir jo fort 4-5 middager av dette, og i forhold til mye annet, så absolutt noe jeg skulle hatt mer av. Bare la det koke opp, så tar jeg det i biter og lar det surre i rikelig med olje sammen med sånne spisse grønne tyrkiske, litt rød og masse løk, samt hvitløk. Blir nok en god porsjon til i morgen av dette også.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Tok ut for mye torsk fra fryseren til gårsdagens middag, så dagens middag var nesten i boks. Ble en variant med pasta, brokkoliblanding og hollandaisesaus.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pasta med kylling, hvitløk, løk, spinat, sjampinjong, tomat, kremost og fløte.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Pasta carbonara med svinekjøtt og ca. 40g bacon (rester) og 50g chorizo pølse.

Fikk ellers denne idag: Bilde
Det blir pizza på lørdag og laks på søndag vet jeg. Dette er forhåpentligvis et steg mot å bli mer strukturert i hverdagen.

Skal prøve å holde meg til frossenpizza maks to ganger i uken fremover. Viktig å kunne ta seg friheter.
Søndag blir mitt første fiske-måltid i år😅 må skjerpe meg der også. Litt av problemet er pris, men fant nokså billige laksefileter på Coop.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»