Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
startelver

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av startelver »

Det ble klassisk skinkesteik med surkål , poteter og tyttebærsyltetøy.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

startelver skrev: man nov 21, 2022 8:00 pm Det ble klassisk skinkesteik med surkål , poteter og tyttebærsyltetøy.
Ikke dårlig å starte uken med en typisk søndagsmiddag👍🏼😋

startelver

Legg inn av startelver »

Er ikke så nøye hvilken dag i uka det er, så lenge jeg har mat i frysen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

startelver skrev: man nov 21, 2022 8:37 pm Er ikke så nøye hvilken dag i uka det er, så lenge jeg har mat i frysen.
Neida, tenkte mer at det tar litt tid å lage dette. Men da er jeg seff skrudd sammen slik at jeg tenker at folk jobber som meg, 8-10 timer hver dag fra morgen til kveld. Og sånn er det seff ikke.😉

Håper det smakte👍🏼

Someone

Legg inn av Someone »

En digestive med edamer og to pepperkaker med Golvereid blåmuggost. Og en kopp te. Selve middagen var jo en relativt barnevennlig rett med både tagliatelle og gildes svenske kjøttboller, spist i ettermiddag

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Varm lunsj på kontoret - ganske umotivert og rar kyllingrett, servert varm men med råkostsalat til. Blir jo merkelig. Døyva det hele med mye pepper og chili.... Den gode nyheten er at vi fra februar skal bytte lokaler og der er det kantine. Det er mange år siden, og et har jeg savna...

... så det ble altså som vanlig brødmat på mandag. Rester av noen sylte, og laksepålegg med kokt egg. Helt greit. Kjøpte dette Mills Laksepålegg på tilbud, tenkte det var greie greier, men egentlig er det ikke noe godt og har litt rar konsistens.

I morgen blir det, tradisjonen tro på tirsdager - rester av søndagsmiddagen. Har vokst opp med dette hjemmefra - det var strengt regime. Det var fisk mandag-onsdag-fredag, og tirsdag var det fast restedag etter søndagsmiddagen. Typisk kunne være lapskaus.... Men nå er jo maten forholdsvis rimeligere, så man kan unne seg søndagsmiddag to ganger, og for så vidt var jo kjøttpudding hverdagsmat da. Litt rart at kjøttkaker var på kanten til søndagsmiddag, mens pudding ikke var det, forresten...

Saturn

Legg inn av Saturn »

Kyllingkjøttdeig med ris, løk, squash, paprika, mais og krydderkombo samt salt & pepper. Laget dobbelt slik at jeg har til ny middag. Burde egentlig gjøre det oftere.
Pepsi Max i glasset såklart, og 📺👈🏼 Flus.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Frittatta. Servert med en salat og et rundstykke.

Someone

Legg inn av Someone »

Barnebursdag, så her har det blitt både pølser og kake. Og nå tror jeg det blir litt mer kake til kvelds

morrisey

Legg inn av morrisey »

Steinovsbakt grovbrød med egg og juleansjos.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pimpet coop-pizza

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Lettsaltet torsk med potet, gulrot og eggesmør til middag.

Nå steker ungdommene vafler til kvelds. Jeg har bestilt to plater.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tir nov 22, 2022 9:28 pm Lettsaltet torsk med potet, gulrot og eggesmør til middag.

Nå steker ungdommene vafler til kvelds. Jeg har bestilt to plater.
Hva har du på platene?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: tir nov 22, 2022 9:29 pm
PapaSmurf skrev: tir nov 22, 2022 9:28 pm Lettsaltet torsk med potet, gulrot og eggesmør til middag.

Nå steker ungdommene vafler til kvelds. Jeg har bestilt to plater.
Hva har du på platene?
Har ikke tenkt over det. Tror vi har jordbærsyltetøy i kjøleskapet. Syns det er godt med smør og sukker også. Rømme er ikke min greie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tir nov 22, 2022 9:37 pm
SirJames skrev: tir nov 22, 2022 9:29 pm
PapaSmurf skrev: tir nov 22, 2022 9:28 pm Lettsaltet torsk med potet, gulrot og eggesmør til middag.

Nå steker ungdommene vafler til kvelds. Jeg har bestilt to plater.
Hva har du på platene?
Har ikke tenkt over det. Tror vi har jordbærsyltetøy i kjøleskapet. Syns det er godt med smør og sukker også. Rømme er ikke min greie.
Da er vi på samme planet 👍🏻

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fire elgkarbonader fra fryseren, basmatiris fra skapet, hvor jeg også fant en peppersaus fra Toro som var best før 2017. Ikke noe galt med den. Eneste innkjøp var en brokkoli til 14,90. Deilig med sånne middager.

Someone

Legg inn av Someone »

Men vafler skal alltid ha smør....uansett pålegg :p

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Laget dugelig med bacalao forrige uke, blir middag for to i dag. Sper på med litt torskefilet da den andre som skal spise ikke er så begeistret for klippfisken. Og i dag trenger jeg ikke kjøpe noe som helst, dette begynner å bli riktig trivelig. Alltid happy når det er «gratis» middag, handler mye om bevissthet og planlegging, noe jeg er veldig dårlig på. Jeg er typen som handler hver dag og dessverre kaster litt for mye mat. Men ting er i endring.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Endring er bra....
Jeg fortsetter dog mitt 7-17-opplegg, altså maks 7 timer hver dag hvor mat kan inntas. Det funker forbausende greit. Og med stopp i snop og denslags på hverdager, gir det god effekt.

Onsdag og "lillelørdag" i dag, og dessuten den herlige overgangen i jobben, der jeg går fra 06-14 jobbing mandag-onsdag, til 09-16 (eh, 17... ), torsdag-fredag. Da er det alltid litt ekstra avslappende. Lot meg friste av ribbe fra varmeskapet på Meny i dag. Ganske liten porsjon men det er er jo greit når man skal være litt forsiktig også. Så koker jeg poteter til i morgen i samme slengen, og tar en halv pakke surkål til, så blir det rester av dette til stekt julepølse i morgen, tenker jeg.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir bare en pepperonipizza her.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pizza her også.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Nå mekker fruen fiskegrateng. Den bruker være terningkast 6

Saturn

Legg inn av Saturn »

Ble porsjon nr. 2 fra gårsdagen her.
7 min i mikroen.

Saturn

Legg inn av Saturn »

KingKongHalvor skrev: ons nov 23, 2022 9:21 am Alltid happy når det er «gratis» middag, handler mye om bevissthet og planlegging, noe jeg er veldig dårlig på. Jeg er typen som handler hver dag og dessverre kaster litt for mye mat. Men ting er i endring.
Samme her, går ofte på butikken hver dag og det begynner å bli en ganske kjedelig rutine for å være ærlig.
Tenkte å prøve meg på 1000kr i uka på mat. Sikkert noen som mener det er mye når man bor alene, men jeg må ha Pepsi Max, særlig når jeg nå går nedover i vekt. Lettbrus er ikke billig nei, men denne uka er det hvertfall et småpent tilbud på 6pk hos Bunnpris.

Blitt dyrere å leve ja, men jeg er norsk og vil ikke leve på brød og ris bare fordi jeg bør spare til EK.
Riskokern får uansett kjørt seg.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pasta al tonno til middag i dag (hørtes bedre ut enn tunfisk og pasta). Inkluderte hakkede tomater og stekte grønnsaker i form av tomater, sjampinjong, hvitløk, løk, spinat og paprika også.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Someone skrev: ons nov 23, 2022 7:49 am Men vafler skal alltid ha smør....uansett pålegg :p
Selv sverger jeg til Kviteseidsmør, skåret med ostehøvel;-) Godt, salt smør til vafler er nok.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fikk plutselig lyst på vafler...hmmm...

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Bilde

2/10

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

lok1 skrev: tor nov 24, 2022 12:54 am Bilde

2/10
Hva var galt med den?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Guttorm123 skrev: tor nov 24, 2022 12:04 pm Hva var galt med den?
Smakløst og tørt. Forventningene var lave siden det var et fryst produkt, men andre klarer det bedre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»