Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
SirJames

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av SirJames »

Torsdagstaco

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Gyoza fra Jacobs i dag - er jo 3 for 2. Først en runde med reker, deretter kylling. Er jo flust av butikker ikke langt unna som kanskje har mer spennende varianter, men var litt lettvint når jeg først var innom Meny i dag... Passer godt med noe litt lett i varmen. Drikker masse vann til.

Til dessert litt ferdig tiramisu fra Rema - sånn 2-pack. Smakte i grunnen minst like godt som den jeg fikk på Baltazar i går, for her var det ganske bra med alkohol oppi.

I morgen blir det nok hval på menyen.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Wraps med lammekjøtt, fetaost, tzatziki og tomatsalsa. Pluss litt salat.

Someone

Legg inn av Someone »

Hjemme alene med barn, men spiste da etter de var i seng, så ble en dose ferske reker og en krabbeklo med hjem. Holdt til 3 skiver med spiralloff, 1 med krabbe og 2 med reker. En Rygr IPA ved siden av. Gikk akkurat greit å spise den ute, men her i Asker som kom det noe vind som blåste bort den såkalte hetebølgen for en kveld

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Gikk bort fra hval, det blir på søndag, fikk lyst på pasta med reker. Frosne reker (store og dyre) renses og kokes kraft på. Så blir det saus på kraft og fløte. Litt tomatpure i den rekekokinga, for litt ekstra fylde. Så litt biter av brokkolin som grønt, dessuten litt grøn chili for en spiss. Blir bra med rose- eller hvitvin til dette tenker jeg. Til etter fotballkampen. Siste helga i Norge på en stund, så kjøpte rabarbra også, så jeg får laget meg en suppe som jeg har stående i kjøleskapet i en mugge, så jeg kan drikke innimellom...

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Biff, pommes frites, sauterte grønnsaker og bernaise.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Norske jordbær til dessert, mmmm…😋

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ale skrev: lør jun 17, 2023 2:33 pm Noe pizzarelatert.
Kødda du:-)

Queenie

Legg inn av Queenie »

Big Mac Taco og en iskald cola zero

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Kjøpte fersk pasta på Meny i går, så har igjen en halv pakke - da blir det originalt nok pasta i fløtesaus med stekt hval. Har litt brokkolini igjen som går i pastaen. Det må være ok på en søndag før ferien.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fantastisk bra kvalitet på dette kjøttet fra Rema/Myklebust. Lukta friskt og fint, ikke sånn halvveis på kanten som det som kostet dobbelt så mye på Fiskeriet.... Kjørte litt ingefær i fløtesausen, og en del grønn chili. Ble veldig godt og kjøttet helt perfekt stekt - altså bare varmt inni... Tenker at en asiatisk gryte med hval kunne passe godt, dog er kunsten at det skal være relativt rått.

Rabarbrasuppe i fint drikkeglass til dessert. Perfekt søndagsmiddag.

Someone

Legg inn av Someone »

Blir en hjemmelaget tomat og linsesuppe. Med egg til

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Her blir det først og fremst dampet norsk sommerkål. Supplerer med pølser og poteter. Men viktigst er sommerkålen, med uanstendige mengder smelta smør på... Sennep til. Kaldt vann til dette.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Wraps med stekt laks, blandet salat, avokado og rømmedressing med sitron, chili, hvitløk og litt krydder.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: man jun 19, 2023 7:13 pm Her blir det først og fremst dampet norsk sommerkål. Supplerer med pølser og poteter. Men viktigst er sommerkålen, med uanstendige mengder smelta smør på... Sennep til. Kaldt vann til dette.
Takk for påminnelse, dette var vanlig middag hjemme da jeg var liten. Skal prøves ganske snart.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har en kilo rødt kjøtt, storfe (ku?) som jeg skal skjære i småbiter og steke sammen med noe løk.
Det kommer til å bli enten suppe eller gryte. Kommer an på om jeg har eller ikke har den viktige spikeren hva det blir.
Er spikeren borte blir det gryte. Finner jeg spikeren, kan det bi en fin suppe.

Minuttburger

Legg inn av Minuttburger »

Tilbud på nygrillet kylling fra Meny, 60-, kr.
Ble spist med hendene i ekte Game of Thrones stil, mens en episode gikk i bakgrunnen.

Someone

Legg inn av Someone »

Ørret, stekt med en slags søya, lime saus. Men ris og stekt spinat/vårløk

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Overhodet ikke i koordinasjon med offentlige kostråd, men de siste dagend her har det blitt ovnsstekt ostesandwich i form rugbrød med sennep og Kong Oscar små sardiner, med Jarlsberg og oregano.

Og Nortura egg, merket Eldorado. Syns det er bra likhet/uniformity på disse.

Nytt i juni er at jeg fant noen lokalproduserte fiskekaker som er uten karragenan og annet 'gøy' som bla. Lofoten synes nødvendig å ha i fiskekaker.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vurderer å følge de nye kostholdsrådene. Så jeg tar en dæsj erter, en dæsj kikerter, litt kruskakli og koker i usaltet vann tenker jeg. Krydrer med litt linser og havregryn og serverer en knasende kinakål ved siden av.

I glasset spanderer jeg på meg litt Eau de local

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Reprise her i dag, kål, pølser og potet - men varmer opp i steikepanna i dag. En må jo ha litt variasjon i kosten ! Det blir siste middag på eget kjøkken på et par uker.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Her blir det første middag hjemme på 10 dager. Gjør det veldig enkelt, reker og hvitvin. Jordbær, pakistansk mango og vaniljeis til dessert.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

DoktorS skrev: tir jun 20, 2023 3:45 pm Reprise her i dag, kål, pølser og potet - men varmer opp i steikepanna i dag. En må jo ha litt variasjon i kosten ! Det blir siste middag på eget kjøkken på et par uker.
Her også. Den eneste(!!!!!!) ulempen med å være singel er at det av og til blir litt mat til overs ;)
Eneste vrien fra i går var at jeg hadde sweet chilisaus i stedet for sitron i rømmedressingen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Glycinello skrev: tir jun 20, 2023 7:30 pm
DoktorS skrev: tir jun 20, 2023 3:45 pm Reprise her i dag, kål, pølser og potet - men varmer opp i steikepanna i dag. En må jo ha litt variasjon i kosten ! Det blir siste middag på eget kjøkken på et par uker.
Her også. Den eneste(!!!!!!) ulempen med å være singel er at det av og til blir litt mat til overs ;)
Eneste vrien fra i går var at jeg hadde sweet chilisaus i stedet for sitron i rømmedressingen.
Det er helt i orden når det blir ganske perfekt to middager, men av og til blir det sånn 1,5 eller 2,3 igjen... Det er litt problematisk. Jeg liker godt Gilde Grillpølser, men selv om jeg er sulten og spiser dagen derpå, er 4 maks. Da er det 6 igjen i pakken... dagen etter passer det kanskje ikke, og men kanskje dagen etter, så tar man 4 igjen, så ender man opp med 2... fryseboksen. Joda, men der er det fullt av blant annet rim og is...

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

DoktorS skrev: tir jun 20, 2023 8:13 pm
Glycinello skrev: tir jun 20, 2023 7:30 pm
DoktorS skrev: tir jun 20, 2023 3:45 pm Reprise her i dag, kål, pølser og potet - men varmer opp i steikepanna i dag. En må jo ha litt variasjon i kosten ! Det blir siste middag på eget kjøkken på et par uker.
Her også. Den eneste(!!!!!!) ulempen med å være singel er at det av og til blir litt mat til overs ;)
Eneste vrien fra i går var at jeg hadde sweet chilisaus i stedet for sitron i rømmedressingen.
Det er helt i orden når det blir ganske perfekt to middager, men av og til blir det sånn 1,5 eller 2,3 igjen... Det er litt problematisk. Jeg liker godt Gilde Grillpølser, men selv om jeg er sulten og spiser dagen derpå, er 4 maks. Da er det 6 igjen i pakken... dagen etter passer det kanskje ikke, og men kanskje dagen etter, så tar man 4 igjen, så ender man opp med 2... fryseboksen. Joda, men der er det fullt av blant annet rim og is...
Jepp. Sliter med det samme selv. Det bilr noen interessante restemiddager innimellom når jeg skal lage plass i fryser og kjøleskap:)

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ørret med salt, sitronpepper og sitronsaft.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

DoktorS skrev: tir jun 20, 2023 8:13 pm
Glycinello skrev: tir jun 20, 2023 7:30 pm
DoktorS skrev: tir jun 20, 2023 3:45 pm Reprise her i dag, kål, pølser og potet - men varmer opp i steikepanna i dag. En må jo ha litt variasjon i kosten ! Det blir siste middag på eget kjøkken på et par uker.
Her også. Den eneste(!!!!!!) ulempen med å være singel er at det av og til blir litt mat til overs ;)
Eneste vrien fra i går var at jeg hadde sweet chilisaus i stedet for sitron i rømmedressingen.
Det er helt i orden når det blir ganske perfekt to middager, men av og til blir det sånn 1,5 eller 2,3 igjen... Det er litt problematisk. Jeg liker godt Gilde Grillpølser, men selv om jeg er sulten og spiser dagen derpå, er 4 maks. Da er det 6 igjen i pakken... dagen etter passer det kanskje ikke, og men kanskje dagen etter, så tar man 4 igjen, så ender man opp med 2... fryseboksen. Joda, men der er det fullt av blant annet rim og is...



Dersom du har fryseren full av rim og is, så forteller det meg at du også har fryseren full av rot.
Men ok, jeg spiser fem grillpølser og en halv pakke potetmos i en middag, resten putter jeg i fryseren til en senere middag. Noen gangen kjøper jeg karbonader, da særlig viltkarbonader. Så steker jeg to til middag, putter to i fryseren og pakker den siste for seg, Dermed har jeg fire middager neste gang jeg kjøper karbonader. Man må bruke fryseren, og vite hva man har der. En vareopptelling kan lønne seg.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

I dag blir det nesten helt hjemmelaget lasagne, rekker ikke å lage pastaen selv, ellers alt fra bunnen av.
Toro er helt greit, spist det drøssevis av ganger, men dette er noe helt annet. Så forresten st en familiepakning nå nærmer seg 60kr, da er det ikke langt unna at det er billigere å lage det fra scratch.

Someone

Legg inn av Someone »

Det ble salat til middag, med kokt egg som proteinkilde

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

I kveld blir det spekemat. 30% på Meny, stort og fint utvalg. Dessverre får jeg nesten si, har nok for et halvt år fremover.😅
Lang holdbarhet heldigvis, men igjen en påminnelse om at man ikke bør handle når man er sulten.

Tilbehør blir potetsalat, eggerøre, agurk og tomat, jordbær og pakistansk mango. Mon ikke det blir noen franske bobler også.

God mathelg!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»