Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

Det måtte bli burrito i dag også. Den i går var god, men glemte at det skulle være ris i den. Greit av praktiske grunner også så fikk man spist opp litt rester.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

morrisey skrev: tor nov 25, 2021 6:48 pm Røkt ørret, med rødbeter og blåmuggost til forrett, klippfiskloins med parmaskinke, pestopoteter og bacon.
Inntatt på XL-diner mens snøen lavet ned...
Jaja, det var da voldssomt til tilbehør. Har aldri spist der etter at kafeen ble lagt ned... På en dag som denne hadde det nok smakt med potetball. Siste gang jeg spiste potetball i de lokalene måtte ha vært i 1985. Da sammen med en gammel lærer og lektor, etter at vi hadde representert kommunnen vår i Kommunekampen på NRK Møre og Romsdal...:-D Tror ikke det snødde.

morrisey

Legg inn av morrisey »

DoktorS skrev: tor nov 25, 2021 7:55 pm
morrisey skrev: tor nov 25, 2021 6:48 pm Røkt ørret, med rødbeter og blåmuggost til forrett, klippfiskloins med parmaskinke, pestopoteter og bacon.
Inntatt på XL-diner mens snøen lavet ned...
Jaja, det var da voldssomt til tilbehør. Har aldri spist der etter at kafeen ble lagt ned... På en dag som denne hadde det nok smakt med potetball. Siste gang jeg spiste potetball i de lokalene måtte ha vært i 1985. Da sammen med en gammel lærer og lektor, etter at vi hadde representert kommunnen vår i Kommunekampen på NRK Møre og Romsdal...:-D Tror ikke det snødde.
Er du glad i klippfisk er XL definitivt verdt et besøk.
For deg som er glad i lutefisk, så får du naturligvis det på denne tida. Ellers kan det nevnes at de har en kombinasjonsrett med klippfisk og pinnekjøtt.
Nei, jeg har ikke testet den, men kombinasjonen høres faktisk god ut. Muligens skal man prøve å lage det selv en gang.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Herregud, om det var mitt siste måltid så er jeg klar for å dø.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KongKongKrabbe virker fornøyet.

Klar for julebord i aften. På menyen står det kveite til forret, visstnok både rå og varmebehandlet. Deretter indrefilet. Og så en slags tiramisu-variasjon med bringebær. Synes det høres lovende ut.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Biff med kremet soppstuing, asparges og søtpotetpurè. Guinnes i glasset.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pasta med jalapenokrydret svinestrimler.

Number4

Legg inn av Number4 »

Hjemme alene fest med reker, det beste skalldyr for meg.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

DoktorS skrev: fre nov 26, 2021 1:44 pm KongKongKrabbe virker fornøyet.

Klar for julebord i aften. På menyen står det kveite til forret, visstnok både rå og varmebehandlet. Deretter indrefilet. Og så en slags tiramisu-variasjon med bringebær. Synes det høres lovende ut.

Rå kveite, kan man spise det?

Number4

Legg inn av Number4 »

Gårdsdattra skrev: lør nov 27, 2021 1:04 am
DoktorS skrev: fre nov 26, 2021 1:44 pm KongKongKrabbe virker fornøyet.

Klar for julebord i aften. På menyen står det kveite til forret, visstnok både rå og varmebehandlet. Deretter indrefilet. Og så en slags tiramisu-variasjon med bringebær. Synes det høres lovende ut.

Rå kveite, kan man spise det?
Japsene har spist rå fisk i århundrer, så det går nok bra.

startelver

Legg inn av startelver »

Glemte å kjøpe inn Guinness! Ny tur til butikken.

Someone

Legg inn av Someone »

I går var det rakfisk med klassisk tilbehør. Lukter litt indisk takeaway i kveld

Number4

Legg inn av Number4 »

Kommer til å lukte godt i morgen du da. 😜

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Chili con carne i kveld. Med guacamole, rømme og tortillachips. Slogen lys ale i glasset.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det ble bare pølser i går, for det det var jo julebord fredag... hjemme halv ett, men sliten... ja.
Men i dag - ja, da blir det ribbe! Det pleier jeg vel å sveive i gang innimellom før jul. Valgte en fra Coop, som kom dårlig ut av en "test" her forrige uke, men disse testene er temmelig meninsløse - her kan man ha flaks eller uflaks...

Enkelt tilbehør med kjøperødkål og poteter. Det fine med dette er at jeg skal ha lutefisklag neste lørdag, og da blir det fint fett fra ribba til å bruke til lutefisken.

startelver

Legg inn av startelver »

Fiskekaker varmet i mikroen som pålegg på fersk brødskive.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: søn nov 28, 2021 10:47 am Det ble bare pølser i går, for det det var jo julebord fredag...
Var julebord i går, så her blir det bare pølser i dag..

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Ale skrev: tor nov 25, 2021 7:21 pm Lat i dag:

<Pizza>
Den pizzaen så meget god ut, Ale. Hvor får man kjøpt en slik delikatesse?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Det er en del snasne rester her, derfor blir det pyttipanne i dag. Indrefilet, skinke, og pottit, gulrot og kanskje litt løk....og andre ting som kan passe.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Rester her også. Chili con carne er ikke det verste å varme opp igjen. Guacamole er definitivt best samme dag som den lages dog;)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ugg! Den ribba må være den dårligste jeg har laget. Vet ikke om det er forhåndskrydningen som gjør det, men en annen dårlig jeg har hatt av Remas ferdig krydrede.... Denne Coop-ribba var feit, og jeg valgte den fordi jeg da trodde det kunne bli godt med ribbefet... Men hele greien hadde et veldig soggy preg - på enden der det var bein var det ekstra soggy, nærmest som om kjøttet fløt ut... LItt bedre i den enden som egenltig ikke er ribbe - der også med en del mørkt kjøtt med tyggemotstand. Litt oversaltet også, men det er jo kokkens feil... Såpass dårlig denne at jeg nesten frister til å la være å fryse ned rester. Men antar det kan bli bra som restemat om jeg kjører de i en steikepanne, slik at man får skjerpet det hele litt...

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble middagen inntatt på Burger King langs veien

SirJames

Legg inn av SirJames »

Taco. På trass.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Homestyle Kimchi fra McDonald's. Terningkast 4+

SirJames

Legg inn av SirJames »

MatsEn89 skrev: man nov 29, 2021 5:59 pm Homestyle Kimchi fra McDonald's. Terningkast 4+
Har de fått Kimchi på McDonalds..? :shock:

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Aldri prøvd kimchi før, men var *litt* syltet rødkål på burgern!

Litt sterk, det var godt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: søn nov 28, 2021 5:55 pm Ugg! Den ribba må være den dårligste jeg har laget. Vet ikke om det er forhåndskrydningen som gjør det, men en annen dårlig jeg har hatt av Remas ferdig krydrede.... Denne Coop-ribba var feit, og jeg valgte den fordi jeg da trodde det kunne bli godt med ribbefet... Men hele greien hadde et veldig soggy preg - på enden der det var bein var det ekstra soggy, nærmest som om kjøttet fløt ut... LItt bedre i den enden som egenltig ikke er ribbe - der også med en del mørkt kjøtt med tyggemotstand. Litt oversaltet også, men det er jo kokkens feil... Såpass dårlig denne at jeg nesten frister til å la være å fryse ned rester. Men antar det kan bli bra som restemat om jeg kjører de i en steikepanne, slik at man får skjerpet det hele litt...
Hadde ikke du en oppskrift på asiatisk ribbe, med cola?
Fikk kjøpt en til halv pros nå, og har lyst til å prøve, om du deler.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fant denne, på et glemt nettsted...

https://vgd.no/t/Mat-og-Drikke/1427683- ... svineribbe

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kan vel ikke kalle det Sheperd's pie, men det var i alle fall det som var inspirasjonen. Kjøttdeig, løk, sjampinjong, paprika, soltørkede tomater, spinat, tomat og hvitløk ble surret i panna med litt olje. Så ble det tilsatt hakkede tomater, tomatpurè og worch******saus før det fikk et lokk av potetmos og et dryss av revet ost.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: man nov 29, 2021 7:00 pm Fant denne, på et glemt nettsted...

https://vgd.no/t/Mat-og-Drikke/1427683- ... svineribbe
Flott, takker.👍🏼

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»