Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
SirJames

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: ons apr 12, 2023 4:27 pm
SirJames skrev: ons apr 12, 2023 4:26 pm
DoktorS skrev: ons apr 12, 2023 10:01 am I går ble det Gilde grillpølser - trukket i vann - servert med ferske boller
Grillpølser og boller?

Er dette en slags variant av rosinen i pølsa...ev en evolusjon av pølse i vaffel?
Evolusjonen fra pøffel går jo naturligvis til en bøffel.
Ah, greit.

Jeg var borte i den heimkunnskapstimen naturfagtimen psykiatri-timen 8-)

startelver

Legg inn av startelver »

Spiser sweet potato fries med krydder, bakt i air fryer. Funker som bare juling som snacks når man vil bli mett.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Salat med marinert kylling og hvitløksdressing stappet inn i pitabrød. Boks med Fanta til.

SirJames

Legg inn av SirJames »

n
d
u
j
a

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: ons apr 12, 2023 6:58 pm Spiser sweet potato fries med krydder, bakt i air fryer. Funker som bare juling som snacks når man vil bli mett.
Air fryer er noe av det beste som er funnet opp, helt på høgde med telefonkatalogen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: ons apr 12, 2023 7:39 pm n
d
u
j
a
Variert kosthold her, noterer jeg meg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: ons apr 12, 2023 7:50 pm
SirJames skrev: ons apr 12, 2023 7:39 pm n
d
u
j
a
Variert kosthold her, noterer jeg meg.
Variert nok, noter det også.

Kjøleskapskalde appelsiner til dessert, vennligst noter.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: ons apr 12, 2023 7:39 pm n
d
u
j
a
Har du forsøkt å kjøpe fersk nduja og klatte på hjemmelaget pizza?

Det er nydelig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:10 pm
SirJames skrev: ons apr 12, 2023 7:39 pm n
d
u
j
a
Har du forsøkt å kjøpe fersk nduja og klatte på hjemmelaget pizza?

Det er nydelig.
Er sikkert helt topp. Ingen butikker her som selger det, må til Meny.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: ons apr 12, 2023 8:11 pm
PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:10 pm
SirJames skrev: ons apr 12, 2023 7:39 pm n
d
u
j
a
Har du forsøkt å kjøpe fersk nduja og klatte på hjemmelaget pizza?

Det er nydelig.
Er sikkert helt topp. Ingen butikker her som selger det, må til Meny.
Lite tips. Gå på Oluf.no. Bestill der så leveres det til kjølelageret på nærmeste butikk. Jeg har brukt den siden mye. Men jeg forsøker å bruke delikatesseforretningen i Molde så mye jeg kan. De sliter økonomisk og jeg vil nødig se dem forsvinne.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:14 pm
SirJames skrev: ons apr 12, 2023 8:11 pm
PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:10 pm

Har du forsøkt å kjøpe fersk nduja og klatte på hjemmelaget pizza?

Det er nydelig.
Er sikkert helt topp. Ingen butikker her som selger det, må til Meny.
Lite tips. Gå på Oluf.no. Bestill der så leveres det til kjølelageret på nærmeste butikk.
Ser ingen slike alternativer på nettsiden deres;

https://www.oluf.no/levering-privatkunder?parent=2

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: ons apr 12, 2023 8:18 pm
PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:14 pm
SirJames skrev: ons apr 12, 2023 8:11 pm

Er sikkert helt topp. Ingen butikker her som selger det, må til Meny.
Lite tips. Gå på Oluf.no. Bestill der så leveres det til kjølelageret på nærmeste butikk.
Ser ingen slike alternativer på nettsiden deres;

https://www.oluf.no/levering-privatkunder?parent=2
Hmm. Prøv å chat med dem. Har aldri vært et problem for meg. Bestiller og et par dager senere henter jeg en isoporkasse som står på kjølelageret på butikken.
Sist redigert av PapaSmurf den ons apr 12, 2023 8:23 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:21 pm
SirJames skrev: ons apr 12, 2023 8:18 pm
PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:14 pm

Lite tips. Gå på Oluf.no. Bestill der så leveres det til kjølelageret på nærmeste butikk.
Ser ingen slike alternativer på nettsiden deres;

https://www.oluf.no/levering-privatkunder?parent=2
Hmm. Prøv å chat med dem. Har aldri vært et problem for meg. Bestiller og et par dager senere henter jeg en isoporkasse som står på kjølelageret på butikken.
Uansett hvilken butikk det er snakk om? Og hvilket alternativ velger du da når du skal "sjekke ut" i kassa?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: ons apr 12, 2023 8:23 pm
PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:21 pm
SirJames skrev: ons apr 12, 2023 8:18 pm

Ser ingen slike alternativer på nettsiden deres;

https://www.oluf.no/levering-privatkunder?parent=2
Hmm. Prøv å chat med dem. Har aldri vært et problem for meg. Bestiller og et par dager senere henter jeg en isoporkasse som står på kjølelageret på butikken.
Uansett hvilken butikk det er snakk om? Og hvilket alternativ velger du da når du skal "sjekke ut" i kassa?
Det butikken jeg bruker mest har post i butikk. Mulig det har noe å si?

Men jeg ville prøvd en chat. Hils fra Smurfen 😂

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:23 pm
SirJames skrev: ons apr 12, 2023 8:23 pm
PapaSmurf skrev: ons apr 12, 2023 8:21 pm

Hmm. Prøv å chat med dem. Har aldri vært et problem for meg. Bestiller og et par dager senere henter jeg en isoporkasse som står på kjølelageret på butikken.
Uansett hvilken butikk det er snakk om? Og hvilket alternativ velger du da når du skal "sjekke ut" i kassa?
Det butikken jeg bruker mest har post i butikk. Mulig det har noe å si?

Men jeg ville prøvd en chat. Hils fra Smurfen 😂
Rema her nede har post i butikk, men Oluf spesifiserer at den frakten ikke kan inneholde kjølevarer.

Men ja, kan alltids høre med chaten om de har kjennskap til en smurf :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bortsett fra det leverer jo Oda hit, så jeg har egentlig ikke noen unnskyldning hva fersk nduja angår;
► Show Spoiler

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: ons apr 12, 2023 8:28 pm Bortsett fra det leverer jo Oda hit, så jeg har egentlig ikke noen unnskyldning hva fersk nduja angår;
► Show Spoiler
Kjøp den, lag sjøl. Du blir ikke skuffet.

Someone

Legg inn av Someone »

Fiskeboller i hvitsaus. Blir nok å etterkrydre min porsjon ganske heftig med karri. Men nå har jo også han eldste begynt å like ting med litt krydder på. Med klassisk tilbehør som potet og gulrot

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: tor apr 13, 2023 10:52 am Fiskeboller i hvitsaus. Blir nok å etterkrydre min porsjon ganske heftig med karri. Men nå har jo også han eldste begynt å like ting med litt krydder på. Med klassisk tilbehør som potet og gulrot
En evig schlæger, som jeg har hatt på menyen siden jeg var et veldig lite barn.
Jeg skulle ønske fiskeboller kunne komme tilbake i halvbokser. Da hadde jeg spist det oftere.
Fiskebollene må spises med en gang. En hel boks blir for mye for 1 person.
Samma det. Jeg fant en spiker. Derfor blir det spikersuppe i dag.

Må nevne at det er thailandsk nyttår nå, da. Da spises det.
MLE har rulet sterkt på kjøkkenet i dag, for noen kommer hit for å spise thaimat i morgen.
Vi går inn i år 2566 faktisk, og songranfeiringen varer i minst tre dager i det andre landet.
Det blir mye mat på bordet i morgen.
Villskapen i det andre landet med vannspruting og slikt.....det holder vi oss unna.
Sist redigert av fargerik den tor apr 13, 2023 2:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

Fiskeboller i hvitsaus. farmors spesialitet og mye humor rundt det. Hun døde i 1985.
Jeg derimot skal fortsette med kjøttkaker i peppersaus. Har kokt 3 poser Jasmin-ris så det holder noen dager.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Sprøstekt gasellelår med fritert papaya og kenyansk pombeøl.
Det er saker det. Løvinnen på taket av jeepen tror nok hun kan innynde seg på meg og få sin egen tallerken.
Kanskje hun klarer det. Hun er jo så søt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: tor apr 13, 2023 2:08 pm Fiskeboller i hvitsaus. farmors spesialitet og mye humor rundt det. Hun døde i 1985.
Jeg derimot skal fortsette med kjøttkaker i peppersaus. Har kokt 3 poser Jasmin-ris så det holder noen dager.
Husk rådene om ris, da. Rett i kjøleskapet slik at det ikke utvikles bakterier. Ris på benken i noen dager frarådes.
MLE kjøper risen i 20-kilos sekker, og lager ris i små bætsjer. Veldig lett med riskoker, vettu.
Sist redigert av fargerik den tor apr 13, 2023 2:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

I gamle dager, sånn 50 år siden, så var det spiseplikt mange steder om en skulle ta en halvliter. Karbonadesmørbrød eller biffsmørbrød. Godt med løk også.
Dæven sånn lyst jeg fikk på biffsmørbrød.(og en halvliter til). Så det spørs om jeg må skaffe en biff.

Dere som har opplevd spiseplikt....hva tok dere?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bjoro33 skrev: tor apr 13, 2023 2:12 pm I gamle dager, sånn 50 år siden, så var det spiseplikt mange steder om en skulle ta en halvliter. Karbonadesmørbrød eller biffsmørbrød. Godt med løk også.
Dæven sånn lyst jeg fikk på biffsmørbrød.(og en halvliter til). Så det spørs om jeg må skaffe en biff.

Dere som har opplevd spiseplikt....hva tok dere?
Inn-og ut-kake. De bar kaka tilbake etter servering, og serverte den samme kaka hver gang man bestilte en halliter til.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bjoro33 skrev: tor apr 13, 2023 2:12 pm I gamle dager, sånn 50 år siden, så var det spiseplikt mange steder om en skulle ta en halvliter. Karbonadesmørbrød eller biffsmørbrød. Godt med løk også.
Dæven sånn lyst jeg fikk på biffsmørbrød.(og en halvliter til). Så det spørs om jeg må skaffe en biff.

Dere som har opplevd spiseplikt....hva tok dere?
Jeg har ikke opplevd det, men vet det var vanlig å «bestille» karbonadesmørbrød. Det ble satt frem og så satt tilbake under disken igjen etterpå til nestemann var «sulten».

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

fargerik skrev: tor apr 13, 2023 2:15 pm
Bjoro33 skrev: tor apr 13, 2023 2:12 pm I gamle dager, sånn 50 år siden, så var det spiseplikt mange steder om en skulle ta en halvliter. Karbonadesmørbrød eller biffsmørbrød. Godt med løk også.
Dæven sånn lyst jeg fikk på biffsmørbrød.(og en halvliter til). Så det spørs om jeg må skaffe en biff.

Dere som har opplevd spiseplikt....hva tok dere?
Inn-og ut-kake. De bar kaka tilbake etter servering, og serverte den samme kaka hver gang man bestilte en halliter til.
Fant du fyrstikken jeg pressa ned i kaka?
Inn og utkake ja. Det var derfor jeg valgte biff

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: tor apr 13, 2023 2:17 pm
Bjoro33 skrev: tor apr 13, 2023 2:12 pm I gamle dager, sånn 50 år siden, så var det spiseplikt mange steder om en skulle ta en halvliter. Karbonadesmørbrød eller biffsmørbrød. Godt med løk også.
Dæven sånn lyst jeg fikk på biffsmørbrød.(og en halvliter til). Så det spørs om jeg må skaffe en biff.

Dere som har opplevd spiseplikt....hva tok dere?
Jeg har ikke opplevd det, men vet det var vanlig å «bestille» karbonadesmørbrød. Det ble satt frem og så satt tilbake under disken igjen etterpå til nestemann var «sulten».
Det var mulig da, siden de ikke hadde slike moderne betalingsløsninger som nå. Alt blir jo bippet inn i kassa.
Jeg personlig har sans for at jeg nå bare kan gå inn et sted og kjøpe en øl. Easy as that.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bjoro33 skrev: tor apr 13, 2023 2:20 pm
fargerik skrev: tor apr 13, 2023 2:15 pm
Bjoro33 skrev: tor apr 13, 2023 2:12 pm I gamle dager, sånn 50 år siden, så var det spiseplikt mange steder om en skulle ta en halvliter. Karbonadesmørbrød eller biffsmørbrød. Godt med løk også.
Dæven sånn lyst jeg fikk på biffsmørbrød.(og en halvliter til). Så det spørs om jeg må skaffe en biff.

Dere som har opplevd spiseplikt....hva tok dere?
Inn-og ut-kake. De bar kaka tilbake etter servering, og serverte den samme kaka hver gang man bestilte en halliter til.
Fant du fyrstikken jeg pressa ned i kaka?
Inn og utkake ja. Det var derfor jeg valgte biff
Greit det, dersom du spiste en biff pr. øl.
Meningen med å gå ut og ta fire- fem halvlitere er da for pokker ikke å spise fire- fem biffsmørbrød!
Historie fra det andre landet :
Vi spiste og spiste på en restaurant, og de hadde øl.
Etter måltidet ba jeg om en whisky, men det hadde de ikke.
Men en av de ansatte løp over veien og hentet en flaske et annet sted...tror det var en Johnny Walker...og satte den på bordet. "Det er på huset" sa de.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

fargerik skrev: tor apr 13, 2023 2:23 pm
Bjoro33 skrev: tor apr 13, 2023 2:20 pm
fargerik skrev: tor apr 13, 2023 2:15 pm
Inn-og ut-kake. De bar kaka tilbake etter servering, og serverte den samme kaka hver gang man bestilte en halliter til.
Fant du fyrstikken jeg pressa ned i kaka?
Inn og utkake ja. Det var derfor jeg valgte biff
Greit det, dersom du spiste en biff pr. øl.
Meningen med å gå ut og ta fire- fem halvlitere er da for pokker ikke å spise fire- fem biffsmørbrød!
Historie fra det andre landet :
Vi spiste og spiste på en restaurant, og de hadde øl.
Etter måltidet ba jeg om en whisky, men det hadde de ikke.
Men en av de ansatte løp over veien og hentet en flaske et annet sted...tror det var en Johnny Walker...og satte den på bordet. "Det er på huset" sa de.
Humre humre.
På Intim i Kristiansund holdt det med en mat, så fikk du drikke det du ville.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: tor apr 13, 2023 2:12 pm
Big George skrev: tor apr 13, 2023 2:08 pm Fiskeboller i hvitsaus. farmors spesialitet og mye humor rundt det. Hun døde i 1985.
Jeg derimot skal fortsette med kjøttkaker i peppersaus. Har kokt 3 poser Jasmin-ris så det holder noen dager.
Husk rådene om ris, da. Rett i kjøleskapet slik at det ikke utvikles bakterier. Ris på benken i noen dager frarådes.
MLE kjøper risen i 20-kilos sekker, og lager ris i små bætsjer. Veldig lett med riskoker, vettu.
Takk for rådet om ris. Rett i kjøleskapet og nå må jeg på jobb.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»