Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av KingKongHalvor »

Someone skrev: lør nov 19, 2022 4:51 pm Ut å spise, så får rapportere i morgen....men det blir mot det franske
Fransk hotdog og french fries? 😂

Number4

Legg inn av Number4 »

Her i huset lukter det godt nå, håper det smaker like bra. Oksekjøtt i store stykker med hvitløk, rødløk rotfrukter etc. Langtidkokes i ovnen, ca. 4 timer med en boks Guinness over seg.

Number4

Legg inn av Number4 »

Number4 skrev: lør nov 19, 2022 5:06 pm Her i huset lukter det godt nå, håper det smaker like bra. Oksekjøtt i store stykker med hvitløk, rødløk rotfrukter etc. Langtidkokes i ovnen, ca. 4 timer med en boks Guinness over seg.
I all beskjedenhet må jeg få si at dette var innertier. Smaker like godt som når jeg fikk det servert i sommer. Lager seg selv, akkurat som får i kål. Deilig mørt kjøtt som nesten faller fra hverandre. Gryte for gutter :D

Saturn

Legg inn av Saturn »

Forholdsvis enkelt her. Potetbåter med stekt karbonadedeig, mild tacokrydder saus, løk, tomat og mais greit krydret og saltet. Er ihvertfall litt bedre enn han irriterende WoW gameren som bor her. Det mest imponerende han har mekket på drøyt 3 mnd er plain Grandis.

Top Gear via Prime som underholdning, for var bare dritt på tv-kanalene…
Blir noe creme brulee greier til dessert.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Her blir det en klassiker - egentlig en hverdagsklassiker på en søndag: Kjøttpudding. Har både okse og svin, den siste kjøpt inn til annet formål som ikke ble noe av... Så blir vel en blanding da. Sausen blir til etter hvert, men har hauger med løk, så det blir nok en slags sjy/løksaus til. Gulløyepoteter. Og så har jeg gulrot og brokkoli til.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

God mat de siste par dagene, hjorten i går fortreffelig.

I dag begynner VM i fotball, to sønner kommer på besøk, da blir det å ringe 22225555😋

startelver

Legg inn av startelver »

Til ære for Equador blir det kylling i dag også.

Someone

Legg inn av Someone »

Bursdagfest for minstemann, så ble store mengder sjokoladekake. Etter hjemmelaget pizza

Saturn

Legg inn av Saturn »

Kyllinglår-filet med ris og cherrytomat. Har akkurat nå tilbud på 2 kg Solvinge på Rema.
Har faktisk gått 1 mnd uten å spise pizza nå

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Stekt Salma med Remas indiske wok, frossen.

startelver

Legg inn av startelver »

Det ble klassisk skinkesteik med surkål , poteter og tyttebærsyltetøy.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

startelver skrev: man nov 21, 2022 8:00 pm Det ble klassisk skinkesteik med surkål , poteter og tyttebærsyltetøy.
Ikke dårlig å starte uken med en typisk søndagsmiddag👍🏼😋

startelver

Legg inn av startelver »

Er ikke så nøye hvilken dag i uka det er, så lenge jeg har mat i frysen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

startelver skrev: man nov 21, 2022 8:37 pm Er ikke så nøye hvilken dag i uka det er, så lenge jeg har mat i frysen.
Neida, tenkte mer at det tar litt tid å lage dette. Men da er jeg seff skrudd sammen slik at jeg tenker at folk jobber som meg, 8-10 timer hver dag fra morgen til kveld. Og sånn er det seff ikke.😉

Håper det smakte👍🏼

Someone

Legg inn av Someone »

En digestive med edamer og to pepperkaker med Golvereid blåmuggost. Og en kopp te. Selve middagen var jo en relativt barnevennlig rett med både tagliatelle og gildes svenske kjøttboller, spist i ettermiddag

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Varm lunsj på kontoret - ganske umotivert og rar kyllingrett, servert varm men med råkostsalat til. Blir jo merkelig. Døyva det hele med mye pepper og chili.... Den gode nyheten er at vi fra februar skal bytte lokaler og der er det kantine. Det er mange år siden, og et har jeg savna...

... så det ble altså som vanlig brødmat på mandag. Rester av noen sylte, og laksepålegg med kokt egg. Helt greit. Kjøpte dette Mills Laksepålegg på tilbud, tenkte det var greie greier, men egentlig er det ikke noe godt og har litt rar konsistens.

I morgen blir det, tradisjonen tro på tirsdager - rester av søndagsmiddagen. Har vokst opp med dette hjemmefra - det var strengt regime. Det var fisk mandag-onsdag-fredag, og tirsdag var det fast restedag etter søndagsmiddagen. Typisk kunne være lapskaus.... Men nå er jo maten forholdsvis rimeligere, så man kan unne seg søndagsmiddag to ganger, og for så vidt var jo kjøttpudding hverdagsmat da. Litt rart at kjøttkaker var på kanten til søndagsmiddag, mens pudding ikke var det, forresten...

Saturn

Legg inn av Saturn »

Kyllingkjøttdeig med ris, løk, squash, paprika, mais og krydderkombo samt salt & pepper. Laget dobbelt slik at jeg har til ny middag. Burde egentlig gjøre det oftere.
Pepsi Max i glasset såklart, og 📺👈🏼 Flus.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Frittatta. Servert med en salat og et rundstykke.

Someone

Legg inn av Someone »

Barnebursdag, så her har det blitt både pølser og kake. Og nå tror jeg det blir litt mer kake til kvelds

morrisey

Legg inn av morrisey »

Steinovsbakt grovbrød med egg og juleansjos.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pimpet coop-pizza

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Lettsaltet torsk med potet, gulrot og eggesmør til middag.

Nå steker ungdommene vafler til kvelds. Jeg har bestilt to plater.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tir nov 22, 2022 9:28 pm Lettsaltet torsk med potet, gulrot og eggesmør til middag.

Nå steker ungdommene vafler til kvelds. Jeg har bestilt to plater.
Hva har du på platene?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: tir nov 22, 2022 9:29 pm
PapaSmurf skrev: tir nov 22, 2022 9:28 pm Lettsaltet torsk med potet, gulrot og eggesmør til middag.

Nå steker ungdommene vafler til kvelds. Jeg har bestilt to plater.
Hva har du på platene?
Har ikke tenkt over det. Tror vi har jordbærsyltetøy i kjøleskapet. Syns det er godt med smør og sukker også. Rømme er ikke min greie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: tir nov 22, 2022 9:37 pm
SirJames skrev: tir nov 22, 2022 9:29 pm
PapaSmurf skrev: tir nov 22, 2022 9:28 pm Lettsaltet torsk med potet, gulrot og eggesmør til middag.

Nå steker ungdommene vafler til kvelds. Jeg har bestilt to plater.
Hva har du på platene?
Har ikke tenkt over det. Tror vi har jordbærsyltetøy i kjøleskapet. Syns det er godt med smør og sukker også. Rømme er ikke min greie.
Da er vi på samme planet 👍🏻

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fire elgkarbonader fra fryseren, basmatiris fra skapet, hvor jeg også fant en peppersaus fra Toro som var best før 2017. Ikke noe galt med den. Eneste innkjøp var en brokkoli til 14,90. Deilig med sånne middager.

Someone

Legg inn av Someone »

Men vafler skal alltid ha smør....uansett pålegg :p

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Laget dugelig med bacalao forrige uke, blir middag for to i dag. Sper på med litt torskefilet da den andre som skal spise ikke er så begeistret for klippfisken. Og i dag trenger jeg ikke kjøpe noe som helst, dette begynner å bli riktig trivelig. Alltid happy når det er «gratis» middag, handler mye om bevissthet og planlegging, noe jeg er veldig dårlig på. Jeg er typen som handler hver dag og dessverre kaster litt for mye mat. Men ting er i endring.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Endring er bra....
Jeg fortsetter dog mitt 7-17-opplegg, altså maks 7 timer hver dag hvor mat kan inntas. Det funker forbausende greit. Og med stopp i snop og denslags på hverdager, gir det god effekt.

Onsdag og "lillelørdag" i dag, og dessuten den herlige overgangen i jobben, der jeg går fra 06-14 jobbing mandag-onsdag, til 09-16 (eh, 17... ), torsdag-fredag. Da er det alltid litt ekstra avslappende. Lot meg friste av ribbe fra varmeskapet på Meny i dag. Ganske liten porsjon men det er er jo greit når man skal være litt forsiktig også. Så koker jeg poteter til i morgen i samme slengen, og tar en halv pakke surkål til, så blir det rester av dette til stekt julepølse i morgen, tenker jeg.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir bare en pepperonipizza her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»