Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Chromeback

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Chromeback »

SirOwen™ skrev: ons jul 28, 2021 2:25 am
Chromeback skrev: tir jul 27, 2021 3:41 pm
Som jo selvsagt er fasit.



HannerFranner, er det deg?
Prøver å lære av Dem beste!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

I dag ble det stekt kveite med spekeskinke, pasta, fløtesaus, aspargesbønner, cherrytomater, rødløk og hvitløk.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Marinert kalkun med pasta i aften.

Sausen er Favorit Sås fra Jensens Bøfhus.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ble et brødmåltid i dag. Hjemmebakt brød, eggerøre med gressløk fra egen hage, bacon og skagenrøre.

Perfekt. Og selv om det så mørkt værmessig ut da vi kokkelerte ble det sol og 27° mens vi spiste.

Alkoholfri øl i dag. Becks Blue. Den var ikke mer enn OK til alkoholfri øl å være.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

PapaSmurf skrev: ons jul 28, 2021 9:34 pm Alkoholfri øl i dag. Becks Blue. Den var ikke mer enn OK til alkoholfri øl å være.
Har fortsatt til gode å finne en alkoholfri øl som er god. Har du en anbefaling eller to?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glycinello skrev: ons jul 28, 2021 10:10 pm
PapaSmurf skrev: ons jul 28, 2021 9:34 pm Alkoholfri øl i dag. Becks Blue. Den var ikke mer enn OK til alkoholfri øl å være.
Har fortsatt til gode å finne en alkoholfri øl som er god. Har du en anbefaling eller to?
Nå vil alkoholfritt øl aldri bli like godt som vanlig øl, men jeg har 3 forslag du kan prøve om du har lyst på øl, men må unngå promille.

Fripa fra Klokk & Co.
Erdinger Alcoholfrei
Kjørepils fra Sagene bryggeri

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er ikke 1664 Blanc ganske ålreit som alternativ til alkoholfritt øl?

Må si at det er ett felt jeg er ganske så blank på.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

PapaSmurf skrev: ons jul 28, 2021 10:52 pm
Glycinello skrev: ons jul 28, 2021 10:10 pm
PapaSmurf skrev: ons jul 28, 2021 9:34 pm Alkoholfri øl i dag. Becks Blue. Den var ikke mer enn OK til alkoholfri øl å være.
Har fortsatt til gode å finne en alkoholfri øl som er god. Har du en anbefaling eller to?
Nå vil alkoholfritt øl aldri bli like godt som vanlig øl, men jeg har 3 forslag du kan prøve om du har lyst på øl, men må unngå promille.

Fripa fra Klokk & Co.
Erdinger Alcoholfrei
Kjørepils fra Sagene bryggeri
Takk for svar. Imaginær tommel gitt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Chromeback skrev: ons jul 28, 2021 10:55 pm Er ikke 1664 Blanc ganske ålreit som alternativ til alkoholfritt øl?

Må si at det er ett felt jeg er ganske så blank på.
Det er jo et øl med alkohol. Smaker blomster. Ikke min greie.

1664 har en alkoholfri pilsner, men den er ikke god. Faktisk blant de verre jeg har smakt sammen med Heineken sin.

bj1

Legg inn av bj1 »

PapaSmurf skrev: ons jul 28, 2021 10:52 pm
Glycinello skrev: ons jul 28, 2021 10:10 pm
PapaSmurf skrev: ons jul 28, 2021 9:34 pm Alkoholfri øl i dag. Becks Blue. Den var ikke mer enn OK til alkoholfri øl å være.
Har fortsatt til gode å finne en alkoholfri øl som er god. Har du en anbefaling eller to?
Nå vil alkoholfritt øl aldri bli like godt som vanlig øl, men jeg har 3 forslag du kan prøve om du har lyst på øl, men må unngå promille.

Fripa fra Klokk & Co.
Erdinger Alcoholfrei
Kjørepils fra Sagene bryggeri
Istemmer både på Fripa og Kjørepils.
Sagene leverer bra både med og uten.
I tillegg liker jeg godt Estrella sin alkoholfrie som en tørsteslukker i varmen.
Lett, og i nærheten av å smake øl.

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: tor jul 29, 2021 1:08 am
Chromeback skrev: ons jul 28, 2021 10:55 pm Er ikke 1664 Blanc ganske ålreit som alternativ til alkoholfritt øl?

Må si at det er ett felt jeg er ganske så blank på.
Det er jo et øl med alkohol. Smaker blomster. Ikke min greie.

1664 har en alkoholfri pilsner, men den er ikke god. Faktisk blant de verre jeg har smakt sammen med Heineken sin.
1664 Blanc finnes også som alkoholfri. Jeg synes den er god men det synes jeg om Heineken også som du tydeligvis heller ikke liker. :D Ellers enig i Sagene Kjørepils.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

I kveld skal jeg på restaurant. Men i går spiste jeg det årlige sommerlammet hos naboen her på hytta. Den kvinnen kan lage mat. Lammet var mørt og smakte nydelig. Men tilbehøret var magisk. Enkle ovnsbakte grønnsaker lokalt fra Hvaler. Poteter, squash, gulrøtter som smakte himmelsk. I tillegg dadler og en salat med rosiner og valnøtter. Skysaus og tzasiki? Og noen flasker med gresk rødvin med et veldig vanskelig navn.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

I dag ble det thaisalat med entrecôte og honningdressing.

Snadder.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Lader opp til helgen med en kyllingsalat i pitabrød. Enkel dressing av lettrømme, hvitløk, sweet chilisaus, salt og pepper.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Cornflakes.

Det er litt fail, men jeg bare gidder ikke.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Begynner å planlegge mat til i morra kveld. Har så lyst på spekemat. Med min egen potetsalat til. Så jeg tenker det blir å handle litt spekemat til to. Dyrt? Nei burde holde med gode tre lapper totalt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Deilig asiatisk crossover på restaurant Farang i Stockholm, deilig å bli servert noen ganger også.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Har en stor side varmrøkt fjellrøye liggende. Kjøpt for lenge siden, og må spises nå. Har Røros flatbrød, rømme og pepperrot. Til dette tar jeg en rosévin i dag, tenker jeg. På balkongen. Et enkelt herremåltid. Litt sliten etter en uke hos opphavet med jobbing med innlagt tidlig oppstandelse, så turen ut på byen får vente, tross fint vær...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

I dag ble det grillede paprika med mozzarella, pinjekjerner, finhakket mynte og en saus av balsamico og honning.

Overraskende digg, veldig mye smak.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Fredagstaco a la noruega;-)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Osteburger med bacon i aften. Tomat, sylteagurk, rødløk og isbergsalat som garnityr. Ved siden ble det noen ovnsbakte potetbåter og løkringer.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I kveld blir det lammekoteletter. Kjøpte Hverdagslam på Coop. Har god erfaring med dette. En fordel er også at kotelettene er enkle, altså hver kotelett er delt i to, så det er enklere å spise. Det er bra med fett på dem, så det blir bra saker, vil jeg tro. Nesten ikke tilbehør til disse - litt poteter, løk og noe grilla paprika får holde. Og en flaske portugisisk rødvin til denne.

Til dessert: Stikkelsbær smuldrepai. Med stikkelsbær fra mors hage.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Lagde Pad See Ew(?) i dag og fulgte slavisk en oppskrift jeg fant på nettet.
Dette var en planlagt middag og hadde gått til innkjøp av MSG (Natriumglutamat) for anledningen.
Smakte meeget godt, men lest litt av hvert om MSG.
Har dere noen erfaringer med dette "vidunderpulveret"?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Gårsdagens koteletter var fin-fine. God smak av lam. I dag er det en latskapsmiddag som jeg lager i ny og ne. Rett og slett så bruker jeg Toro Lasagne. Det er en rett jeg lager ofte når jeg er småsyk. Er ikke det i dag, men det er litt sånn trøstemat på en regnværsdag og det er jo det i dag. Så kan jeg heller bruke resten av dagen til å rydde, noe som absolutt er nødvendig. Cola Zero og litt salat til Toro-retten.

MarceloSalas

Legg inn av MarceloSalas »

Arsène Wenger skrev: lør jul 31, 2021 11:56 pm Lagde Pad See Ew(?) i dag og fulgte slavisk en oppskrift jeg fant på nettet.
Dette var en planlagt middag og hadde gått til innkjøp av MSG (Natriumglutamat) for anledningen.
Smakte meeget godt, men lest litt av hvert om MSG.
Har dere noen erfaringer med dette "vidunderpulveret"?
Har sett det blir solgt i pulverform uten at eg har prøvd det.

Norske produsenter er nok litt smartere og bruker smaksforsterker istedenfor MSG i innholdsfortegnelsen. Er nok i en god del produkter, bla Gastromat.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

joplina skrev: tir jul 20, 2021 9:17 am I dag skal jeg servere "Ferskkjøtt og løksaus"...med potet og rotgrønnsaker.

Har ikke spist den retten siden jeg seilte med nordmenn sist i 1985. Kan ikke huske jeg noen gang har vært borti retten på land heller? Kanskje det ble servert som dagens rett på forskjellige kroer? Uansett en tradisjon på norske skip.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Baconsurret kyllinglår, ris og en enkel salat.
Kyllingen tilberedt i den fantaktiske oppfinnelsen: airfryer.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jaggu blir det norsk taco i kveld. Trenger noe vanlig hverdagsmat nå når ferien er over.

joplina

Legg inn av joplina »

FjodorDVD skrev: man aug 02, 2021 11:53 am Har ikke spist den retten siden jeg seilte med nordmenn sist i 1985. Kan ikke huske jeg noen gang har vært borti retten på land heller? Kanskje det ble servert som dagens rett på forskjellige kroer? Uansett en tradisjon på norske skip.
****************
Nå vet ikke jeg vare seg hvor du har vokst opp eller etablert deg - men det er en tradisjonell rett omtrent midt i landet...også over grensa. Men den har mange navn...ferskkjøtt & løksaus, Storsodd m. løksaus, Kött & løksås men kanskje bedre kjent med pepperrotssaus i Sverige ; Pepparrotskött
https://receptfavoriter.se/recept/pepparrotskoett.html
Kjært barn har mange navn og mange små "vrier" selv om det stort sett går ut på det samme ; langtidskokt mørt kjøtt...grønnsakene kokt i buljongen, potet og en deilig saus :)

Brukeravatar
Limaxm
Innlegg: 84

Legg inn av Limaxm »

Maaruds potetgull med paprika, holiday dip, frydenlunds fatøl, fridiskusjon.no.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»