Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
lsklars

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av lsklars »

KingKongHalvor skrev: fre mar 17, 2023 8:53 pm
lsklars skrev: fre mar 17, 2023 8:30 pm Burger King. Dobbel whopper
Hva feirer du?
Helg.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Grandiosa pepperoni.

lsklars

Legg inn av lsklars »

I morgen blir det kylling snurret i bacon, poteter i airfryeren og Knorr bernaise.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde


People
jeg kjører oppskjærte svinekoteletter, en pasta jeg måtte bruke opp, løk samt en halv pakke potet fløtegratinert.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Sulfat skrev: fre mar 17, 2023 4:09 pm
SirJames skrev: ons mar 15, 2023 5:08 pm Bilde
Så god ut. Terningkast?
Havnet på en 4'er

Litt bedre bbq-saus og større biter kjøtt hadde vippet den opp til en 5'er.

SirJames

Legg inn av SirJames »

MacanT skrev: fre mar 17, 2023 5:28 pm
SirJames skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Skal lages pizza her også.

Bunnsausen blir en blanding av hvit og rød, samt en dæsj bbq-saus. Fyllet blir i tilfeldig rekkefølge; rødløk, purre, mais, ananas, jalapenos, spicy kjøttboller, pepperoni, thaimarinert kylling og ost. Topping blir Ranchdressing og litt oregano.

Totalt kcal-innhold: 5131
Da er vel anbefalt daglig inntak av energi i boks og vel så det :D
Korrekt, derfor deles den opp på 3 måltider :)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

300 gram Arv - indrefilet av rein ligger til tining. Kjøpt inn på "Siste Sjanse" hos Coop Extra, var vel satt ned 40 prosent...

Føler for sellerirotpuré til denne. Lenge siden sist. Frisker opp med litt tyttebærpærer, tenker jeg. Så har jeg litt brokkolini fra forrige helg, så det får være bra nok som det grønne, selv om rosenkål passer hakket bedre. Til saus tenker jeg faktisk rødvinssaus, slik at jeg ikke kremer retten for mye.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Skal lage middag for noen gode venner i dag. Nordlending den ene, så da må det bli skrei.
En liten amuse bouche og litt bobler, reker thaistyle.
En enkel forrett med krispy salat og argentinske villreker. Chardonnay fra Jura.
Stekt skrei med bacon og ertepuré, bakte småpoteter og cherrytomater, rødvinssaus. Le Ronsay i glasset.
Brownie og is til dessert.
Et ganske safe opplegg som jeg kan gjøre i blinde, men disse har aldri hatt tid eller lyst til å utvikle matlagingen, så for dem blir det nærmest festmat, og det er jo litt givende.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

egg og masse forskjellige grønnsaker, og selvsagt en del forskjellig krydder (dill, koriander, curry, oregano, chili, cumin (spisskarve).
Drikker vann.

Someone

Legg inn av Someone »

Spekemat, eggerøre og det som hører med hos svigerfar. Tipper det nok både blir øl og akevit

SirJames

Legg inn av SirJames »

Smeller sammen en pastarett med stekte ostepølser og rødløk

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Prøvde meg på gyros i pita. Ikke helt som jeg husket det fra Hellasferien, men godt likevel.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Ble en enkel biff med fløtegratinerte poteter, stekt aromasopp og soppsaus.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Klarte å spise opp 300 gram indrefilet av disse vindmølleplagede dyrene..... fint med enkelt tilbehør.

Dessert må man ha - Springbank 10, Redbreast Lustau og Kilkerran 12. Herlige saker. Der Springbanken har kompleksitet, har Redbreast en herlig avslappet stil med tydelig karakter av Oloroso-sherry. Ikke så kompleks, men god. Kilkerran kommer med letthet og litt mer røyk...

.. apropos røyk. Er så lenge siden jeg har røyt sigar at jeg fikk lyst på det også.

Hva gjelder mat og drikke generelt gleder jeg meg over å ha fått en ny kollega som i sitt tidligere liv har jobbet som kommunikasjonsrådgiver i Matprat. Egentlig har jeg lyst å spise alle måltider i kantina bare med henne og prate om mat. :-D

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Torskegryte i dag, Fant en oppskrift fra det glade kjøkken som kan anbefales. Plusset på litt reker som jeg fant i fryseren for å supplere litt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ønske om god, gammeldags pizza her, og det er heller ikke å forakte, selvom jeg liker napolitansk best. Men da blir det en stor pizza som fyller en hel stekeplate, med masse fyll - kjøttdeig, pepperoni, løk, tomat, sopp og paprika. Og et lass med ost.
Tror jeg må ha et glass rødt til dette, det blir tungt.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Ble en god gammeldags burger, med tomat, salat, sylteagurk, syltet rødløk, cheddar og bacon.

Someone

Legg inn av Someone »

I en bursdag, så ble rett og slett sjokoladekake

Someone

Legg inn av Someone »

I dag ble det litt hastverk, så endte opp med fiskekaker, ris, men rakk hive inn en hjertesalat i ovnen som ble gratinert

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Barnevennelig 64-årslag i dag (ikke for meg). Pizza fra Pizzabakeren i småfrekk kombinasjon med kaffi, kaker, smågodt og iskrem. Med litt mellomrom mellom rettene riktignok. Heftig start på uka.:)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tester denne i dag;
► Show Spoiler

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Siste middag hjemme på 9-10 dager, da må det jo bare bli fisk.
Stekt skrei med kokte poteter, gulrøtter og brokolini, med en enkel smørsaus.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Brokkolini blir det også her - men ingen fisk, noen grillpølser som ligger over - så lager en tykk ostesaus over det hele og setter i ovnen. ...
... når alt er blitt så dyrt, så er det i alle fall greit å konstatere at man får en pakke grillpølser til 30 kroner og sannelig blir det mange middager av det.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: tir mar 21, 2023 5:18 pm Brokkolini blir det også her - men ingen fisk, noen grillpølser som ligger over - så lager en tykk ostesaus over det hele og setter i ovnen. ...
... når alt er blitt så dyrt, så er det i alle fall greit å konstatere at man får en pakke grillpølser til 30 kroner og sannelig blir det mange middager av det.
Jeg er jo litt heldig stilt sånn sett. Var vant til å handle for 2-3 hver dag, frem til i høst, nå er det stort sett bare til meg selv. Da oppleves det som billigere selvom det meste har blitt dyrere.

Grillpølser ja, det er godt. På grillen. 😉

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt torsk med søtpotetpurè og wokede grønnsaker.

Someone

Legg inn av Someone »

Etter Rema sin Thaisuppe tilsatt litt kylling og nudler i ettermiddag, ble kveldsmaten en god restefest i form av ostesmørbrød med n'duja

Someone

Legg inn av Someone »

Ørretfilet, med penne, brokkoli og en kremet saus med dill og røykelaks i biter

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Someone skrev: ons mar 22, 2023 1:56 pm Ørretfilet, med penne, brokkoli og en kremet saus med dill og røykelaks i biter
Fikk ørretfilet på mandag, skal ha det samme i dag. Torsk i morgen, det gledes. Fisk er virkelig noe av det aller beste jeg kan få!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har et par poser frosne gnocchi som jeg er usikker på hvordan jeg skal bruke.
Noen som har tips?
Jeg har prøvd litt, men syns ikke jeg får noe dreisen på det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

fargerik skrev: ons mar 22, 2023 3:12 pm Jeg har et par poser frosne gnocchi som jeg er usikker på hvordan jeg skal bruke.
Noen som har tips?
Jeg har prøvd litt, men syns ikke jeg får noe dreisen på det.
Hva med å bruke dem som tilbehør til en middag? Ha dem i stedet for poteter eller pasta, rett og slett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»