Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Winnowill

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Winnowill »

morrisey skrev: lør jul 24, 2021 8:25 pm Kveldens måltid var av den veldig enkle, men utrolig smakfulle varianten.
Var en tur nedom kaia i morges og fikk med meg tre kg krabbeklør. En pariserloff, og en pakke majones, så er det himmelriket.
Bilde

morrisey

Legg inn av morrisey »

SlimWhitman skrev: lør jul 24, 2021 8:32 pm
morrisey skrev: lør jul 24, 2021 8:25 pm Kveldens måltid var av den veldig enkle, men utrolig smakfulle varianten.
Var en tur nedom kaia i morges og fikk med meg tre kg krabbeklør. En pariserloff, og en pakke majones, så er det himmelriket.
Høres godt ut. En skvett Chablis for å skylle det ned eller?
Nei, Les Gres er den jeg bruker til krabbe. Billig og god.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

morrisey skrev: lør jul 24, 2021 8:25 pm Kveldens måltid var av den veldig enkle, men utrolig smakfulle varianten.
Var en tur nedom kaia i morges og fikk med meg tre kg krabbeklør. En pariserloff, og en pakke majones, så er det himmelriket.
Blir nesten ikke bedre enn det. Jeg pleier å dra på med litt aioli og sitron. Men det er noe av det beste jeg vet. Sitte i timesvis og pelle reker, drikke vin og prate skit. Sommerlykke.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

PapaSmurf skrev: lør jul 24, 2021 8:53 pm
morrisey skrev: lør jul 24, 2021 8:25 pm Kveldens måltid var av den veldig enkle, men utrolig smakfulle varianten.
Var en tur nedom kaia i morges og fikk med meg tre kg krabbeklør. En pariserloff, og en pakke majones, så er det himmelriket.
Blir nesten ikke bedre enn det. Jeg pleier å dra på med litt aioli og sitron. Men det er noe av det beste jeg vet. Sitte i timesvis og pelle reker eller pirke i krabbeklør, drikke vin og prate skit. Sommerlykke.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

PapaSmurf skrev: lør jul 24, 2021 8:53 pm
morrisey skrev: lør jul 24, 2021 8:25 pm Kveldens måltid var av den veldig enkle, men utrolig smakfulle varianten.
Var en tur nedom kaia i morges og fikk med meg tre kg krabbeklør. En pariserloff, og en pakke majones, så er det himmelriket.
Blir nesten ikke bedre enn det. Jeg pleier å dra på med litt aioli og sitron. Men det er noe av det beste jeg vet. Sitte i timesvis og pelle reker, drikke vin og prate skit. Sommerlykke.
Ja, selve essensen av sommer. Pokker, nå har jeg lyst på både vin og reker. 🤤

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

morrisey skrev: lør jul 24, 2021 8:25 pm Kveldens måltid var av den veldig enkle, men utrolig smakfulle varianten.
Var en tur nedom kaia i morges og fikk med meg tre kg krabbeklør. En pariserloff, og en pakke majones, så er det himmelriket.
Det er deilig. Er så heldig at jeg har en far som er ivrig hobbyfisker. Så får en del fersk fisk, men også krabbe og hummer (når det er sesong). Det har blitt noen måltider med krabbe i sommer heldigvis. I dag ble det dog ikke skalldyr, men en enkel pizza med ferdig pizzabunn, ferdig saus, pepperoni, løk, paprika, sjampinjong og (nesten for mye) ost.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

morrisey skrev: lør jul 24, 2021 8:25 pm Kveldens måltid var av den veldig enkle, men utrolig smakfulle varianten.
Var en tur nedom kaia i morges og fikk med meg tre kg krabbeklør. En pariserloff, og en pakke majones, så er det himmelriket.
Hva kostet noe sånt rett fra båten?
Var nylig i Bergen, der tok de 500,- kr/kg på Fisketorget, det er jo rimelig frisk prising.

morrisey

Legg inn av morrisey »

130 kr pr kg, tok han.
Er forresten ikke noen premie for å gjette hva jeg spiser til frokost;-)

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Hjemmelaget pasta fra bunnen av i dag. Lager ravioli med fyll av flaskegresskar puree, med en salvie/brun smør saus. Toppet med crispy salvieblad, selvsagt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Hjemom en dag i ferien, vaske klær og pakke om. Ble sushi og bobler på terrassen.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

KingKongHalvor skrev: søn jul 25, 2021 6:45 pm Hjemom en dag i ferien, vaske klær og pakke om. Ble sushi og bobler på terrassen.
DIGG.

Ble svinekoteletter, surkål, smelta smør og poteter her. Smakte fortreffelig.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fringegirl skrev: søn jul 25, 2021 8:34 pm
KingKongHalvor skrev: søn jul 25, 2021 6:45 pm Hjemom en dag i ferien, vaske klær og pakke om. Ble sushi og bobler på terrassen.
DIGG.

Ble svinekoteletter, surkål, smelta smør og poteter her. Smakte fortreffelig.
Var kanskje ikke 32 grader på terrassen?🤪

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hei! I dag blir det fiskekaker. Men så må jeg allerede i kveld lage selve grunnlaget for morgendagens bacalao, så det ikke blir for mye jobb i morgen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: man jul 26, 2021 12:58 pm Hei! I dag blir det fiskekaker. Men så må jeg allerede i kveld lage selve grunnlaget for morgendagens bacalao, så det ikke blir for mye jobb i morgen.
Velkommen!
Har klippfisk til utvanning selv, men det blir en variant uten tomater men med pesto.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Grilling i dag. Men det er så varmt at det blir til kveldsmat. Og jeg sverger fortsatt til kullgrill. Litt mer hassle, men det er det som er grilling for meg.

Jeg er jo en enkel sjel, så det blir øl til maten. Vetlebror og Dag fra Ægir.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Her ble det en sandwich/burger med kylling, speilegg, diverse garnityr og litt ost. Salat ved siden og pepsi max i glasset.

morrisey

Legg inn av morrisey »

KingKongHalvor skrev: man jul 26, 2021 7:02 pm
DoktorS skrev: man jul 26, 2021 12:58 pm Hei! I dag blir det fiskekaker. Men så må jeg allerede i kveld lage selve grunnlaget for morgendagens bacalao, så det ikke blir for mye jobb i morgen.
Velkommen!
Har klippfisk til utvanning selv, men det blir en variant uten tomater men med pesto.
Prøvd å lage den grillet, med "lutefisktilbehør"?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Har blitt bannet fra VGD av NoodleCat, så i dag ble det Pad Thai til middag :P

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tacorester i aften. Er ikke komfortabel med å kaste mat, så dermed blir det restemiddager rett som det er.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

morrisey skrev: man jul 26, 2021 8:27 pm
KingKongHalvor skrev: man jul 26, 2021 7:02 pm
DoktorS skrev: man jul 26, 2021 12:58 pm Hei! I dag blir det fiskekaker. Men så må jeg allerede i kveld lage selve grunnlaget for morgendagens bacalao, så det ikke blir for mye jobb i morgen.
Velkommen!
Har klippfisk til utvanning selv, men det blir en variant uten tomater men med pesto.
Prøvd å lage den grillet, med "lutefisktilbehør"?
Spiste grillet forrige dagen, nydelig. Men tilbehøret litt mer sommerlig - dvs bakte og moste småpoteter, forvellet sommerkål, smørsaus, limemarinert rødløk og en liten blanding av grillet paprika og sorte oliven.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, mange varianter av klippfisk som er gode, men det er noe eget med den spanske varianten. Sånn raus og koselig mat. Skal visst vanke både hvit og rød vin til. Til lunsj blir det nykokt krabbe som kom på døra her i går. Og mellom dette en kake som jeg selv har bakt. Nøttebunn med en fyldig sjokoladekrem med plenty god whisky oppi.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: man jul 26, 2021 7:22 pm Og jeg sverger fortsatt til kullgrill ... men det er det som er grilling for meg.
Som jo selvsagt er fasit.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Meget enkelt med falukorv, sopp og pasta i en slags fløtesaus.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Blir en ordentlig fake carbonara her i dag, men hjemmelaget pasta. Blir med kylling i stedet for pancetta, men fløten er sjølvsagt strøket.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Klippfiskgryte. Potet, løk, oliven, tomat og fesk, olivenolje og pesto. Bakt i ovn i 45 min. Og et nystekt grytebrød til. Og en fruktig og god portugiser i glasset. Deilig å være litt på eget kjøkken igjen.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

I kveld ble det enkelt gitt. Stekte pølser og spagetti. Posesaus.
Fort og gæli

strandereng

Legg inn av strandereng »

I dag ble det en av mine favoritter. Moule frites, inntatt på en bryggekant.
Altså blåskjell og pomme frites med en herlig dip. Lagetav en sjømatkokk som kan det.
Herlig å finne så mange av dere her :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tir jul 27, 2021 3:41 pm
Som jo selvsagt er fasit.



HannerFranner, er det deg?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fikk lyst på indisk i dag, og da jeg har ferie og god tid blir det indisk fra bunnen av, med veldig mange ingredienser. Raita må til, og en crunchy salat. Og heimelaga naanbrød.

strandereng

Legg inn av strandereng »

Fish&Chips. Utrolig godt med remulade og salat til

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»