Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

BLT-sandwich. Salat ved siden og farris bris i glasset.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Blir hjemmelagde kjøttboller og hjemmelagd pasta i dag. Sulten allerede.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Stekt sei i rømmesaus. Vel 200 gram seifilet fra fiskedisken på Meny kostet jo knapt over 20 kroner i dag... Og rømme hadde jeg litt mye av... Så med to små kokte poteter og forvella rømme, ble dette et billig herremåltid. Rikelig med svart pepper på.

Og som vanlig når det gjelder sei - her følger jeg alltid muslimenes tradisjon før tilberedning - de pleier jo å vende sei til Mekka. :D

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Høres godt ut. Seibiff må jeg snart ha igjen. Lenge siden. Men godt også slik du spiser. Jeg plusser på med purre. Kokt. Nydelig både til seien og rømmen. Det kalles vel rett nok ikke kokt, men smørdampet. Deler purren i tre fire biter og damer i vann og raust med smør.

Leste forresten litt feil først, da jeg leste stekt sel. Har smakt det også, men det holdt med den ene gangen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

I aften ble det en slags "tømme kjøleskapet" affære.

Tortilla lefse med finhakket tomat, isbergsalat, vinmarinert roastbeef, mango/curry dressing, bbq-saus, tropical salsa samt revet gräddost på toppen.

Terningkast 5.

Brukeravatar
Limaxm
Innlegg: 84

Legg inn av Limaxm »

DoktorS skrev: tir aug 03, 2021 3:29 pm - de pleier jo å vende sei til Mekka. :D
Ka tusch ..! Så bløtt skal det være, nå kan jeg legge meg med godt humør. Håper du har barn å bruke den på :lol:

Forøvrig bare coops pepperonipizza til kvelds.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kyllingfilet med litt chili-pulver Sett grill på lavest temperatur og lokket på.

Stek på én side og pensle på bbq-saus og Santa maria all round siste 6-7 minutter på andre siden.

Bruk temperaturmåler og server saftige fileter med salat og mild sennepvinagraitte.

Isberg, agurk, tomater, feta, raddichio rossio og Krutonger

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirOwen skrev: tir aug 03, 2021 8:03 pm I aften ble det en slags "tømme kjøleskapet" affære.

Tortilla lefse med finhakket tomat, isbergsalat, vinmarinert roastbeef, mango/curry dressing, bbq-saus, tropical salsa samt revet gräddost på toppen.

Terningkast 5.
Hørtes ut som en smaksbombe det der ja:) "Spise-seg-ut-av-fryser/kjøleskap-middager" blir etter min erfaring noen interessante måltider.
Ikke noe tømming her(heh...) i kveld, men en ganske kjedelig middag i form av pasta med tomatsaus, grønnsaker og kylling.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Fajitas med rømme, tacosaus, sjampinjong, mais, salat, løk, agurk, revet ost og tacokrydret pølse (har et anstrengt forhold til kjøttdeig så må være pølse),paprika og fetaost. Med PepsiMax +isbiter og sitronskive.

Yummy.
Sist redigert av Winnowill den ons aug 04, 2021 6:38 pm, redigert 1 gang totalt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Tebrix med sennep, ost og skinke i toastjern. Kombinert med pastarester fra i går.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Napoletansk pizza!😋

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: ons aug 04, 2021 8:08 pm Tebrix med sennep, ost og skinke i toastjern. Kombinert med pastarester fra i går.
Hørtes nesten ut som kjøleskapstømming det også ;)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fringegirl skrev: ons aug 04, 2021 6:32 pm Fajitas med rømme, tacosaus, sjampinjong, mais, salat, løk, agurk, revet ost og tacokrydret pølse (har et anstrengt forhold til kjøttdeig så må være pølse),paprika og fetaost. Med PepsiMax +isbiter og sitronskive.

Yummy.
Hørtes godt ut, med unntak av sjampinjongen. Klarer rett og slett ikke konsistensen, får litt sånn "tygge på fingrene til en 90 år gammel bestemor" vibes de få gangene djevelskapen ufrivillig har havnet i kjeften min :mrgreen:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirOwen skrev: ons aug 04, 2021 9:19 pm
Fringegirl skrev: ons aug 04, 2021 6:32 pm Fajitas med rømme, tacosaus, sjampinjong, mais, salat, løk, agurk, revet ost og tacokrydret pølse (har et anstrengt forhold til kjøttdeig så må være pølse),paprika og fetaost. Med PepsiMax +isbiter og sitronskive.

Yummy.
Hørtes godt ut, med unntak av sjampinjongen. Klarer rett og slett ikke konsistensen, får litt sånn "tygge på fingrene til en 90 år gammel bestemor" vibes de få gangene djevelskapen ufrivillig har havnet i kjeften min :mrgreen:
Dude...

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirOwen skrev: ons aug 04, 2021 9:19 pm
Fringegirl skrev: ons aug 04, 2021 6:32 pm Fajitas med rømme, tacosaus, sjampinjong, mais, salat, løk, agurk, revet ost og tacokrydret pølse (har et anstrengt forhold til kjøttdeig så må være pølse),paprika og fetaost. Med PepsiMax +isbiter og sitronskive.

Yummy.
Hørtes godt ut, med unntak av sjampinjongen. Klarer rett og slett ikke konsistensen, får litt sånn "tygge på fingrene til en 90 år gammel bestemor" vibes de få gangene djevelskapen ufrivillig har havnet i kjeften min :mrgreen:
Har den følelsen for hermetisk sjampinjong, som jeg vokste opp med. Så vidt jeg husker kjøpte mutter og fatter hele brett av dette i Sverige. Men fersk sopp er noe helt annet, det liker jeg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: ons aug 04, 2021 9:22 pm
SirOwen skrev: ons aug 04, 2021 9:19 pm
Fringegirl skrev: ons aug 04, 2021 6:32 pm Fajitas med rømme, tacosaus, sjampinjong, mais, salat, løk, agurk, revet ost og tacokrydret pølse (har et anstrengt forhold til kjøttdeig så må være pølse),paprika og fetaost. Med PepsiMax +isbiter og sitronskive.

Yummy.
Hørtes godt ut, med unntak av sjampinjongen. Klarer rett og slett ikke konsistensen, får litt sånn "tygge på fingrene til en 90 år gammel bestemor" vibes de få gangene djevelskapen ufrivillig har havnet i kjeften min :mrgreen:
Dude...
:lol: :lol: :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: ons aug 04, 2021 9:23 pm
SirOwen skrev: ons aug 04, 2021 9:19 pm
Fringegirl skrev: ons aug 04, 2021 6:32 pm Fajitas med rømme, tacosaus, sjampinjong, mais, salat, løk, agurk, revet ost og tacokrydret pølse (har et anstrengt forhold til kjøttdeig så må være pølse),paprika og fetaost. Med PepsiMax +isbiter og sitronskive.

Yummy.
Hørtes godt ut, med unntak av sjampinjongen. Klarer rett og slett ikke konsistensen, får litt sånn "tygge på fingrene til en 90 år gammel bestemor" vibes de få gangene djevelskapen ufrivillig har havnet i kjeften min :mrgreen:
Har den følelsen for hermetisk sjampinjong, som jeg vokste opp med. Så vidt jeg husker kjøpte mutter og fatter hele brett av dette i Sverige. Men fersk sopp er noe helt annet, det liker jeg.
Hver sin smak, that's for sure. Selv klarer jeg ikke sopp i noen former, fotsopp inkludert.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

KingKongHalvor skrev: ons aug 04, 2021 9:23 pm
SirOwen skrev: ons aug 04, 2021 9:19 pm
Fringegirl skrev: ons aug 04, 2021 6:32 pm Fajitas med rømme, tacosaus, sjampinjong, mais, salat, løk, agurk, revet ost og tacokrydret pølse (har et anstrengt forhold til kjøttdeig så må være pølse),paprika og fetaost. Med PepsiMax +isbiter og sitronskive.

Yummy.
Hørtes godt ut, med unntak av sjampinjongen. Klarer rett og slett ikke konsistensen, får litt sånn "tygge på fingrene til en 90 år gammel bestemor" vibes de få gangene djevelskapen ufrivillig har havnet i kjeften min :mrgreen:
Har den følelsen for hermetisk sjampinjong, som jeg vokste opp med. Så vidt jeg husker kjøpte mutter og fatter hele brett av dette i Sverige. Men fersk sopp er noe helt annet, det liker jeg.
Må være fersk sopp, ellers får jeg samme følelse som SirOwen :lol:

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Entrecôte med brokkolisalat.

Droppet bestemorfingrer denne gang.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Fringegirl skrev: ons aug 04, 2021 9:32 pm
KingKongHalvor skrev: ons aug 04, 2021 9:23 pm
SirOwen skrev: ons aug 04, 2021 9:19 pm

Hørtes godt ut, med unntak av sjampinjongen. Klarer rett og slett ikke konsistensen, får litt sånn "tygge på fingrene til en 90 år gammel bestemor" vibes de få gangene djevelskapen ufrivillig har havnet i kjeften min :mrgreen:
Har den følelsen for hermetisk sjampinjong, som jeg vokste opp med. Så vidt jeg husker kjøpte mutter og fatter hele brett av dette i Sverige. Men fersk sopp er noe helt annet, det liker jeg.
Må være fersk sopp, ellers får jeg samme følelse som SirOwen :lol:
Bor du nær en skog, kan du allerede nå hente sopp. Foreløpig har det vært kantareller, ganske mye også. Vi bare tørker dem lett i solen, børster støvet av dem og fryser dem ned. Litt senere kommer resten av de lettkjennelige soppene.
Værsågod.....fersk sopp helt gratis :-)

Spiser i dag? Vet ikke. Men i går var det thaimat. Grillspyd, nudler sticky ris og diverse....og en ny ingrediens fra egen avling. Gresskar!
Jeg tror MLE har planer om å lage pai i dag, med kylling, gresskar og søtpoteter. Også en thai-oppskrift....

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pastasalat med kylling, kyllingbacon, soltørkede tomater, agurk, paprika, cherrytomater og rødløk. Hjemmelaget rømmedressing og focaccia til.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det ble kryddersild. Fra Rema. Servert med ganske gode nypoteter, rødløk, rødbeter, kokt egg og rømme. Herlig! Men - skjønt, det kunne være mye herligere om Meny Oslo City hadde at sild fra Juvik, som de hadde før. Nå hadde de ikke fersk kryddersild i det hele tatt. Det hadde forsnyne meg ikke Meny Grønland heller. Hva er dette her da - at man ikke kan få kryddersild/spekesild i anstendige butikker i et land som flommer over av sild?! :|

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Lagde meg indisk fra bunnen. Chicken Mahrani. Med unntak av at jeg var litt for hard på både chili og saltfronten er dette helt klart den beste indiske retten jeg har laget. Nydelig.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Grillet burger med litt penslet bbq saus på. Pommes frites med dillkrydder og frisk feta-salat

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

DoktorS skrev: tor aug 05, 2021 9:21 pm Det ble kryddersild. Fra Rema. Servert med ganske gode nypoteter, rødløk, rødbeter, kokt egg og rømme. Herlig! Men - skjønt, det kunne være mye herligere om Meny Oslo City hadde at sild fra Juvik, som de hadde før. Nå hadde de ikke fersk kryddersild i det hele tatt. Det hadde forsnyne meg ikke Meny Grønland heller. Hva er dette her da - at man ikke kan få kryddersild/spekesild i anstendige butikker i et land som flommer over av sild?! :|

Det er lenge siden kundene hadde noe de har å si når det kommer til vareutvalg. Nå handler alt om å ta inn varer som eier av kjeden kan tjene penger på. Og slik er kjedemakta i alle tre kjedene. Om kundene er fornøyde eller ikke det bryr de seg ingenting om, for alle må handle mat og da får kundene nøye seg med det som tilbys.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

DoktorS skrev: tor aug 05, 2021 9:21 pm Det ble kryddersild. Fra Rema. Servert med ganske gode nypoteter, rødløk, rødbeter, kokt egg og rømme. Herlig! Men - skjønt, det kunne være mye herligere om Meny Oslo City hadde at sild fra Juvik, som de hadde før. Nå hadde de ikke fersk kryddersild i det hele tatt. Det hadde forsnyne meg ikke Meny Grønland heller. Hva er dette her da - at man ikke kan få kryddersild/spekesild i anstendige butikker i et land som flommer over av sild?! :|
Kjenner jeg må legge inn en middagsbestilling på boknasild hos resturant mormor.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Gårdsdattra skrev: tor aug 05, 2021 9:28 pm
DoktorS skrev: tor aug 05, 2021 9:21 pm Det ble kryddersild. Fra Rema. Servert med ganske gode nypoteter, rødløk, rødbeter, kokt egg og rømme. Herlig! Men - skjønt, det kunne være mye herligere om Meny Oslo City hadde at sild fra Juvik, som de hadde før. Nå hadde de ikke fersk kryddersild i det hele tatt. Det hadde forsnyne meg ikke Meny Grønland heller. Hva er dette her da - at man ikke kan få kryddersild/spekesild i anstendige butikker i et land som flommer over av sild?! :|

Det er lenge siden kundene hadde noe de har å si når det kommer til vareutvalg. Nå handler alt om å ta inn varer som eier av kjeden kan tjene penger på. Og slik er kjedemakta i alle tre kjedene. Om kundene er fornøyde eller ikke det bryr de seg ingenting om, for alle må handle mat og da får kundene nøye seg med det som tilbys.
Kundene har så absolutt noe de skulle ha sagt, men de gjør det på feil sted. De klager på sosiale medier over dårlig vareutvalg, og nevner gjerne fantastiske markeder i Frankrike ol, steder de har vært på ferie og levet 2-ukers drømmen.
Hjemme i Norge er det tilbake til fredagstacoen, kilospakker med Norvegia til 69kr/kg, og gjerne 4 Grandiosa for en hundrings.

Hvis folk gadd å kjøpe kvalitet i hverdagen ville selvfølgelig butikkene vært fulle av det.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ble forøvrig stekt kyllingbryst med ris og en god salat til middag i dag. Og litt californisk i glasset.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Soletti saltstenger og cola....
Spent på om det kommer noe mere på bordet.
Bikkja får ei skål med tørrfor om en halvtime, og er bittelitt mer fornøyd enn meg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Malacay skrev: fre aug 06, 2021 8:01 pm Angusburger fra Annies i mathallen. Steker potetbåter ved siden av. Lit spent på dette.
Min erfaring fra slike burgere er at, ja, de er mer saftige enn standard industriburger fra frysedisken på Rema. Men hvis kjøttet ikke er krydret godt nok fra starten av, og gjerne tilsatt urter og annet snacks, blir det ofte litt smakløst.

Som Ramsay sier; the secret of a good burger lies in the spices.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»