Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
SirJames

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 7:58 pm
Tidligere i dag; Seks nybakte boller med brunost (selvsagt med smør under), nugatti, peanøttsmør og jordbærsyltetøy. Tror jeg kunne spist seks til, men fornuften slo inn (til slutt).
Boller med div pålegg er DIGG

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Bare si at champagne og amarone funker helt fint på samme dag.🥳

Skalldyrene smakte godt, bonusen kommer senere, i morgen koker jeg kraft, det blir 4-5 supre porsjoner til saus, risotto ol.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: lør feb 04, 2023 9:47 pm
Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 7:58 pm
Tidligere i dag; Seks nybakte boller med brunost (selvsagt med smør under), nugatti, peanøttsmør og jordbærsyltetøy. Tror jeg kunne spist seks til, men fornuften slo inn (til slutt).
Boller med div pålegg er DIGG
Når de i tillegg er verdens beste (diskusjon slutt) og rykende ferske så er det vanskelig å stoppe ja;)

Queenie

Legg inn av Queenie »

Deilig indisk levert på døren

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 11:10 pm
SirJames skrev: lør feb 04, 2023 9:47 pm
Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 7:58 pm
Tidligere i dag; Seks nybakte boller med brunost (selvsagt med smør under), nugatti, peanøttsmør og jordbærsyltetøy. Tror jeg kunne spist seks til, men fornuften slo inn (til slutt).
Boller med div pålegg er DIGG
Når de i tillegg er verdens beste (diskusjon slutt) og rykende ferske så er det vanskelig å stoppe ja;)
Tangzhong da formoder jeg? Hvis ikke må jeg nok utfordre deg på «verdens beste»😉

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 11:14 pm
Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 11:10 pm
SirJames skrev: lør feb 04, 2023 9:47 pm

Boller med div pålegg er DIGG
Når de i tillegg er verdens beste (diskusjon slutt) og rykende ferske så er det vanskelig å stoppe ja;)
Tangzhong da formoder jeg? Hvis ikke må jeg nok utfordre deg på «verdens beste»😉
Mammas hjemmebakte boller gruser Tangzhong. LETT. Selv om jeg aldri har smakt boller bakt på Tangzhong-metoden;)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 11:22 pm
KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 11:14 pm
Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 11:10 pm

Når de i tillegg er verdens beste (diskusjon slutt) og rykende ferske så er det vanskelig å stoppe ja;)
Tangzhong da formoder jeg? Hvis ikke må jeg nok utfordre deg på «verdens beste»😉
Mammas hjemmebakte boller gruser Tangzhong. LETT. Selv om jeg aldri har smakt boller bakt på Tangzhong-metoden;)
Da bør du prøve, det er faktisk ikke tomt skryt. Jeg ble svært overrasket, var veldig skeptisk.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 11:25 pm
Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 11:22 pm
KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 11:14 pm

Tangzhong da formoder jeg? Hvis ikke må jeg nok utfordre deg på «verdens beste»😉
Mammas hjemmebakte boller gruser Tangzhong. LETT. Selv om jeg aldri har smakt boller bakt på Tangzhong-metoden;)
Da bør du prøve, det er faktisk ikke tomt skryt. Jeg ble svært overrasket, var veldig skeptisk.
Will do:)

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 10:19 pm Bare si at champagne og amarone funker helt fint på samme dag.🥳
Noen som har hevdet noe annet? ;)

startelver

Legg inn av startelver »

DoktorS skrev: lør feb 04, 2023 7:23 pm Det ble en tur nede på hjørnet av hotellet her i Cape Town. Hentet meg en McFeast med tilbehør. Hadde tenkt meg ut å spise i kveld igjen, men så ble jeg bare veldig trøtt og orka ikke manne meg opp til å finne restaurant. Og uansett hadde det blitt en kort kveld. Har blitt en del å drikke de første dagene... Synes burgeren var litt soggy, på sett og vis, men men - det er jo det det er.
Er du på safaritur? :o

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fråtser litt i helgen, blir sliders til lunsj.
Middag blir stekt Frøyalaks, tenker det blir med wok og ris. Og jaggu er det et par glass champagne igjen, livet er herlig.🥳🍾

Someone

Legg inn av Someone »

Lasagne, i form av Gladkokkens oppskrift, dog med å kutte noen få hjørnet og bytte ut som småting. Men ferdige pastaplater, rett fra pakken, merket Barilla
Drikke til ble Santa Claustaler

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Someone skrev: søn feb 05, 2023 7:06 pm Lasagne, i form av Gladkokkens oppskrift, dog med å kutte noen få hjørnet og bytte ut som småting. Men ferdige pastaplater, rett fra pakken, merket Barilla
Drikke til ble Santa Claustaler
Det er nok min favorittoppskrift, nærmest en perfekt lasagne. Jeg legger nok til litt mer krydder og ikke minst soltørket tomat. En egen personlig vri må jo til.😉

Queenie

Legg inn av Queenie »

Barilla er faktisk B-vare i Italia. Er det noen som har testet Rana sine plater?

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: søn feb 05, 2023 7:22 pm
Someone skrev: søn feb 05, 2023 7:06 pm Lasagne, i form av Gladkokkens oppskrift, dog med å kutte noen få hjørnet og bytte ut som småting. Men ferdige pastaplater, rett fra pakken, merket Barilla
Drikke til ble Santa Claustaler
Det er nok min favorittoppskrift, nærmest en perfekt lasagne. Jeg legger nok til litt mer krydder og ikke minst soltørket tomat. En egen personlig vri må jo til.😉
Jeg byttet ut gul med rød løk. La til litt stjerneanis, men droppet mozzarellaen på toppen og hadde kun Jarlsberg. Eller så føler jeg at jeg uansett oppskrift, lager for lite bechamel

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

startelver skrev: søn feb 05, 2023 2:04 pm
DoktorS skrev: lør feb 04, 2023 7:23 pm Det ble en tur nede på hjørnet av hotellet her i Cape Town. Hentet meg en McFeast med tilbehør. Hadde tenkt meg ut å spise i kveld igjen, men så ble jeg bare veldig trøtt og orka ikke manne meg opp til å finne restaurant. Og uansett hadde det blitt en kort kveld. Har blitt en del å drikke de første dagene... Synes burgeren var litt soggy, på sett og vis, men men - det er jo det det er.
Er du på safaritur? :o
Nei, dyrene i Afrika skal få være i fred for min del. Men Sør-Afrika har så mye annet. Her i Cape Town er det mye å se og gjøre... Maten er veldig god og veldig billig... :-)

Tormund

Legg inn av Tormund »

KingKongHalvor skrev: søn feb 05, 2023 7:22 pm
Someone skrev: søn feb 05, 2023 7:06 pm Lasagne, i form av Gladkokkens oppskrift, dog med å kutte noen få hjørnet og bytte ut som småting. Men ferdige pastaplater, rett fra pakken, merket Barilla
Drikke til ble Santa Claustaler
Det er nok min favorittoppskrift, nærmest en perfekt lasagne. Jeg legger nok til litt mer krydder og ikke minst soltørket tomat. En egen personlig vri må jo til.😉
Prøvde også gladkokken sin oppskrift sist gang jeg lagde lasagne, må være så beskjeden å innrømme at min egen er bedre.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Tormund skrev: søn feb 05, 2023 10:02 pm
KingKongHalvor skrev: søn feb 05, 2023 7:22 pm
Someone skrev: søn feb 05, 2023 7:06 pm Lasagne, i form av Gladkokkens oppskrift, dog med å kutte noen få hjørnet og bytte ut som småting. Men ferdige pastaplater, rett fra pakken, merket Barilla
Drikke til ble Santa Claustaler
Det er nok min favorittoppskrift, nærmest en perfekt lasagne. Jeg legger nok til litt mer krydder og ikke minst soltørket tomat. En egen personlig vri må jo til.😉
Prøvde også gladkokken sin oppskrift sist gang jeg lagde lasagne, må være så beskjeden å innrømme at min egen er bedre.
Kunne du tenke deg å dele oppskriften?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Konas lasagne kommer fra en oppskrift fra et ukeblad fra 80-tallet. Den er dritgod. Hun har jo tweaket den litt opp gjennom årene, men svigermors ringpermer med oppskriftsutklipp har flere ganger levert overraskende bra

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Noen har hvit måned uten alkohol i januar. Det gidder ikke jeg. Jeg drikker ikke så mye at jeg føler et behov for å ta en «tvunget» pause.

Min hvite måned gjelder brunsausmiddag. Jeg blir så lei av tunge retter i jula at jeg tar en pause.

Men i dag ble det småsteik/sosakjøtt/kjøtt i mørke. Og det var den beste jeg har laga. Sausen ble passe tjukk, poteten var kokt til perfeksjon, grønnsakene var perfekt al dente, kjøttet kunne man spist med skje og hjemmerørt tyttebærsyltetøy er digg.

Jeg ga meg selv terningkast 6.

Og jeg laga såpass mye at det blir en hurtigvariant av brun lapskaus i morra.

Tormund

Legg inn av Tormund »

KingKongHalvor skrev: søn feb 05, 2023 10:13 pm
Tormund skrev: søn feb 05, 2023 10:02 pm
KingKongHalvor skrev: søn feb 05, 2023 7:22 pm

Det er nok min favorittoppskrift, nærmest en perfekt lasagne. Jeg legger nok til litt mer krydder og ikke minst soltørket tomat. En egen personlig vri må jo til.😉
Prøvde også gladkokken sin oppskrift sist gang jeg lagde lasagne, må være så beskjeden å innrømme at min egen er bedre.
Kunne du tenke deg å dele oppskriften?
Bruker ikke oppskrift på tomatbaserte retter, det er min spesialitet, enten blir det helt vanvittig bra, eller så blir det bare vanvittig bra. Nok en gang, i all beskjedenhet :lol:

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er samenes nasjonaldag, så her må vaffelhjenet frem.
Må bare stikke på rema og kjøpe en reinsdyrgjerne.

Someone

Legg inn av Someone »

Kyllingkjøttboller ble laget i går så da trengs de bare å varmes i ovnen. Serveres med tagliatelli og en slags spinatsaus. Og masse parmesan. Kanskje noen tomater også til

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Napolitansk pizzakveld i dag. 48-timers deig.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Ale skrev: man feb 06, 2023 9:56 amBig One Classic.
Har hørt at denne er gull for dem som ikke liker paprika eller annet 'grønt'.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Vårruller og stekt ris med egg og grønnsaker. Sweet chilisaus til dipping.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tomatsuppe med fløte og makaroni, ferskt rundstykke med smør som sidekick

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Levergryte og Nanbrød. Utrolig godt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: man feb 06, 2023 7:54 pm Tomatsuppe med fløte og makaroni, ferskt rundstykke med smør som sidekick
Hva er «ferskt» rundstykke? Bakt sjøl?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

Kebab fra Kebabkompaniet. Sterk saus og i rull.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»