Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Chromeback

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Chromeback »

SirOwen skrev: tor sep 23, 2021 3:43 pm
Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 3:41 pm
SirOwen skrev: ons sep 22, 2021 10:51 pm
Viste seg at biffen hadde argentinsk opprinnelse, og det merket man godt. Trolig den beste biffen jeg har spist siden jeg var på argentinsk steakhouse i Mexico for ørten år siden.
Men trekker de argentinske bøndene ut bilen din hvis du setter deg fast på vinteren?
Tvilsomt...men de serverer meg verdens beste biff mens jeg venter på NAF :lol:
:lol: :lol: :lol:

Jaja, Gilde treffer kanskje bedre på reklamen sin neste gang! :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 3:44 pm
SirOwen skrev: tor sep 23, 2021 3:43 pm
Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 3:41 pm

Men trekker de argentinske bøndene ut bilen din hvis du setter deg fast på vinteren?
Tvilsomt...men de serverer meg verdens beste biff mens jeg venter på NAF :lol:
:lol: :lol: :lol:

Jaja, Gilde treffer kanskje bedre på reklamen sin neste gang! :D
Reklamereferanser tar jeg aldri, da jeg aldri ser på reklamer :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen skrev: tor sep 23, 2021 3:53 pm

Reklamereferanser tar jeg aldri, da jeg aldri ser på reklamer :D


En av de reklamene som står øverst på min hat-liste av reklamer (ikke at jeg ser mye på reklame).

Men har man ett produkt hvor man er nødt til å prate ned andre, så bommer man i mine øyne :D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Blomkålsuppe for mor og meg. Men det tar tid - nå har det strømmet på med naboer med blomster her, så det blir nok litt senere. Ellers går det i gulrotkake. Regner med prester er ærlige - han som fikk gulrotkake her i dag sa at det var den beste gulrotkaken han noen gang hadde spist. Han tok to stykker. Og jeg er altså stolt baker. Artig. Ellers hadde jeg tidligere lyst på potetball, men var tidlig oppe, og ble veldig trøtt, så det får bli en annen gang.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 4:26 pm
SirOwen skrev: tor sep 23, 2021 3:53 pm

Reklamereferanser tar jeg aldri, da jeg aldri ser på reklamer :D


En av de reklamene som står øverst på min hat-liste av reklamer (ikke at jeg ser mye på reklame).

Men har man ett produkt hvor man er nødt til å prate ned andre, så bommer man i mine øyne :D
Den reklamen var beyond pinlig, ja 😫

Janglekopp

Legg inn av Janglekopp »

Skal prøve meg på en beef bourg (osv) i helgen og skal på rødvinjakt i morgen. Det bør vel være fransk som fremstår litt uoversiktlig. Noen tips ? 2-300 kr flaska hvis det går

Someone

Legg inn av Someone »

I dag bli det rett og slett en Grandiosa Fredagspizza....og det på en torsdag. Med en Frydenlund Pils til

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lett Cæsar salat i aften, ettersom jeg nok ryker på et par kuler Kinder Bueno iskrem litt senere.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ramensuppe med kylling. Aldri lagd før og fant en oppskrift på matprat. Det kommer jeg til å lage flere ganger i løpet av høsten og vinteren.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Kaldrøyket pukkellaks og melk

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag blir det pizza - lager en hvit med vanlig ost, litt blåmuggost, pære og løk. Spekeskinke på toppen. Pleier å følge nøye med her, slik at man får litt småsprø og godt stekt hvit ost, passe smeltet blåmuggost, litt varm, men ikke bløt pære, og så går skinke inn bare 1 minutt eller så, og så toppes det kanskje litt med ekstra fersk pære og skinke. Kanksje også valnøtter. Og honning som mulig topping.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Konfirmasjon i dag, men det blir litt ost og kjeks til kvelds.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ble pizza her også. Blandet creme fraiche og Frank's hot sauce med noen fedd hvitløk som saus, toppet med kylling, rødløk, tomat, paprika og revet cheddar.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Lammecarré og bøttevis av Pinot Noir.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Taco med Butchers cut som har ligget 6 timer i en dry rub, hjemmelaget guacamole, bønnesalsa, ostesaus og en ish-salsa.

Nydelig.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Stuerten hadde laget pizza med tynn sprø bunn. En med biffstrimler og en med bacen og biffstrimler. Godt

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pasta på en italiensk restaurant, Rigatoni med ferske tomater, hvitløk og andre godsaker.

Servert al dente, ofc.

TK: 5

Ljot

Legg inn av Ljot »

Spises i morgen, men forberedelsene ble gjort i dag. Grevlingfamilien skal fordøye en sopp/aspargesrisotto med blomkål, jerpebryst og orrfuglbryst ved siden av. Noen av de små grevlingene liker ikke fugl så godt, så jeg har lagd et knippe kjøttboller av hjortehakk. Kraften til risottoen er kokt på rådyrbein. Soppen er kortreist men det kan man ikke si om risen. Til dette skal de voksne drikke restene av vinen risottoen kokes inn i, de små drikker vel melk som vanlig. Årsaken til dette tilnærmelsesvis ekle showoff-etegildet er at jeg har en fryser som må avrimes. Tøffe tak.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

kjenner jeg har spist litt for mye fårikål for en time siden, koser meg med ølen nå.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Indisk fra Saritas i dag. Ganske godt, vil jeg si.. I morgen blir det noe skikkelig fisk her - uer eller salt torsk. Gultrotstuing og poteter. Har blitt litt mye fiskekaker og diverse ferdigfisk, skal bli godt med noe skikkelig.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Omelett. Med rødløk, sjampinjong, soltørkede tomater, spekeskinke, gressløk, cherrytomat og litt revet ost. Et par skiver grovt brød til.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble grillspyd i aften. Med peppersaus og bernaisesaus.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ble indisk her i kveld. Linsesuppe. Hjemmelaget. Alltid like kjekt å bare slenge sammen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: man sep 27, 2021 10:50 pm Ble indisk her i kveld. Linsesuppe. Hjemmelaget. Alltid like kjekt å bare slenge sammen.
+3,5 eller?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Hjemmelaget potetmos og lokalproduserte wienerpølser.
Med solbærsaft til

SirJames

Legg inn av SirJames »

Øyas beste hamburger om ikke lenge. Skal poste et bilde hvis jeg husker å knipse.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ble wok i dag. Med kylling, ferdig wokgrønnsaker med litt ekstra hvitløk og chili, peanøttsaus og ris.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Det er altså storfe-burger med tomat, salat, stekt løk, sylteagurk, japansk majones og geitost. Attåt mangocoulis, cherrytomater.

TK 5+

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Malacay skrev: tor sep 30, 2021 7:54 pm
Ale skrev: tor sep 30, 2021 3:59 pmCalzone i dag.
Mulig jeg er sær, men Calzone har aldri vært toppen av lykke. Stort sett veldig mye deig og veldig lite annet. Og ja, jeg er gretten siden FFK tapte.

Her blir det lammekoteletter i ovn, røst og rosenkål.
Lag Calzonen selv. Det gjør jeg, med mye fyll og ost i både deigen og på topp.

Her ble det kveld så kjedelig mat at jeg ikke tør nevne det en gang.....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»