Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Someone

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Someone »

Klart for familiens årlige skalldyrslag. En hummer per person, også litt reker tilslutt

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Lager en risotto på rekekraft, serveres med grønn asparges og stekt salma. Og i dag blir det Bogle chardonnay i glasset.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

I kveld er det diverse rå grønnsaker, flatbrød og meierismør og vann.
Krydret med curry, salvie, oregano, søt chili,,,
Godt dette.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

return_of_drakkar skrev: lør nov 05, 2022 6:28 pm I kveld er det diverse rå grønnsaker, flatbrød og meierismør og vann.
Krydret med curry, salvie, oregano, søt chili,,,
Godt dette.
Ja, dette hørtes spennende ut! :D

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Her er det mange potensielle deltagere i 4-stjerners middag "vanlige folk edition". Ringnes og pizza levert på døra.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Maistortillas med rødløk, tomat, jalapenos, krydret kjøttdeig, salsa, bbq-saus og ost

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Enkelt og greit: Grandiosa pizza "hjemmelaget kjøttdeig" med litt ekstra oregano.

Synes denne er supergod.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargerik skrev: lør nov 05, 2022 12:20 pm Spiste stekt flesk med kålstuing for litt siden, og det er jo grisegodt!
Jeg har planer om å gjenta suksessen i kveld.
Nam!
Kålstuing er digg til det meste av stekt mat. Hvit saus og stekt flesk er en glimrende kombinasjon. Tidligere i uken spiste jeg falukorv, kokte poteter og kålstuing. Ikke dårlig det heller.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Har ei tynnribbe på langsteking. Stått på 65 grader siden i går kveld, og slik får den stå til i ettermiddag.
Helt tradisjonelt med poteter, brun saus og surkål.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Søndag i november. Det passer å bruke opp to-tre biter av pinnekjøtt som har lagt altfor lenge i fryseren. Har også en hav pakke mel fra Stangeland, som blir til potetball. Kålrot til dette. Samt selvsagt bacon. Det hele toppes med biter av mør fra Hole i Ålesund, den urøkte tørrmøren som er verdens beste mør.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fotball på tv hele dagen og bare gutter tilstede, da passer det bra med napolitansk pizza. Deigen laget på torsdag, tre typer mel, er nok den beste hittil.
Og så er det fortsatt masse norske epler, så da blir det det til dessert. Biter bakt i ovn med nøttemasse, vaniljeis til.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Dagens middag ble tidlig ferdig.

Raguen har stått å kokt siden i går, gleder meg smått nå.

Bilde

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Chromeback skrev: søn nov 06, 2022 1:20 pm Dagens middag ble tidlig ferdig.

Raguen har stått å kokt siden i går, gleder meg smått nå.

Bilde
Dette er jo nok til alle her i tråden, når skal vi komme? :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KingKongHalvor skrev: søn nov 06, 2022 1:49 pm
Chromeback skrev: søn nov 06, 2022 1:20 pm Dagens middag ble tidlig ferdig.

Raguen har stått å kokt siden i går, gleder meg smått nå.

Bilde
Dette er jo nok til alle her i tråden, når skal vi komme? :D
Dørene åpner 17:00, alle er velkomne :D

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Chromeback skrev: søn nov 06, 2022 1:20 pm Dagens middag ble tidlig ferdig.

Raguen har stått å kokt siden i går, gleder meg smått nå.

Bilde



Nydelig benkeplate, den likte jeg. Og maten er sikkert nydelig den også.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Chromeback skrev: søn nov 06, 2022 1:20 pm Dagens middag ble tidlig ferdig.

Raguen har stått å kokt siden i går, gleder meg smått nå.

Bilde
Well, color me jealous...

Her ble det fårikål i regi av mor. Det ble mer enn nok plass til dessert for å si det slik.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

I dag ble det Fjordland Fiskeboller i hvit saus med gulrøtter og poteter. Ketchup på. :D

Someone

Legg inn av Someone »

Siden det ble kokt kraft på gårsdagens hummere, så ble det en liten hummerbisque til forrett. Dog kun en liten smak, da kraften er tiltenkt en litt større samling på nyttårsaften. Men hadde en kalv ytefilet i fryseren, jeg ikke turte la ligge lenger, så da ble den til hovedrett, med gorgonzolasaus, bakt persillerot, eple- og rødløkskompott, brokkolini og bakt hvitløk

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Har drukket fire pils og spist hjortestek av "egenskutt" hjort. Nydelig. Til kvelds har jeg drukket cola zero og spist litt snacks :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tacorester

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Starter uken med kylling. Typ Stange, bryst med coppaskinke. Med stekt asparges, byggryn og urtesaus.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Jeg var så "heldig" at jeg fikk med meg rester fra gårsdagens fårikål. For høflig til å takke nei og for gjerrig til å la det gå i søpla:) Helt greit, men ved neste nasjonalrett-valg går stemmen min til taco(neida).

morrisey

Legg inn av morrisey »

Et stykke ørretfilet med en enkel tomatsalat til.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Pga varm lunsj på jobben og fast oppmøte er mandagen etter hvert blitt brøddagen. Godt med salat, salami, tomat og agurk til grovt speltbrød fra Meny er ok det. I morgen er det bare å glede seg til oppvarma potetball (synes det er såpass mye bedre med originalen enn stekt at jeg helst varmer opp - samtidig gikk det en del i fryseren, og da blir det nok stekt - en gang i neste uke, kanskje... )

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det rester av en pasjonsfruktkake fra Pascal etter trening.

Middagen tidligere i dag var kyllingfilet, med ratatouille, stekt sopp, brokkolini, estragnsmør og ris. Dog litt usikker hvorfor jeg "inviterte" minstemann som etter klaging på både tallerken, bestikk og sånn alt, endte opp med å spise kun ris med soyasaus....

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble Fly Chicken i ettermiddag.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

SirJames skrev: man nov 07, 2022 10:39 pm Ble Fly Chicken i ettermiddag.
Går forbi en Fly Chicken hver gang jeg skal på trening, men det er lett å aldri prøve det ut takket være de jævlig pretensiøse og liksomkule plakatene de har utenfor sjappa. «Ketchup kan du bruke på Macern» my ass, gjør heller det enn å bli fortalt av de hva jeg kan og ikke kan spise.

fargerik

Legg inn av fargerik »

I går nappa jeg med meg en Fish And Chips fra datoboksen i rema, ferdig på 15 minutter, og DÆNG! det var jo akkurat som på gatekjøkken, med litt ketchup til!

I dag blir det ytrefilet av svin, marinert med noe chili og annet krydder.
Men det skal selvfølgelig få stå og godgjøre seg i mange timer før det blir gnafs i kveldinga.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ovnsbakt laks med creme fraiche blandet med sweet chilisaus, hvitløk og ingefær. Servert med stekte (sauterte) grønnsaker og ris.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Spiste hos venner i dag, skjer ikke så altfor ofte.
Fisketirsdag betød lettsaltet torsk, kokte poteter og gulrot, og litt emulgert smør/vann. Deilig å bare sette seg til bords og bli servert.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»